Svarar på alla Viasat och Comhem frågor.
407 svar till detta ämne
Postad 25 August 2009 - 15:56
steffmoney
-
steffmoney
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej Säljaren!
Vet du om det är pågång någon mer On demand box T ex en som man kan spela in på?
För som jag förstår det nu så kan man bara uttnyttja att starta om pågånde program och se program från de olika Play tjänsterna. Dock så skulle man själv vilja spela något program kanske för inte finns uner en play tjänst eller att man vill spara det en längre tid.
Postad 26 August 2009 - 14:52
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hej Säljaren!
Vet du om det är pågång någon mer On demand box T ex en som man kan spela in på?
För som jag förstår det nu så kan man bara uttnyttja att starta om pågånde program och se program från de olika Play tjänsterna. Dock så skulle man själv vilja spela något program kanske för inte finns uner en play tjänst eller att man vill spara det en längre tid.
Det låter ju helt värdelöst om det är så att man bara kan starta om ett pågående program och sen kalla det för "On Demand", så hoppas jag verkligen inte att det är. Finns det alltså begränsningar i utbud eller tid på vad som finns tillgängligt "On Demand" eller "Play"? Det är synd att man bara hittar säljsnack på hemsidan och inte någon mer på-djupet förklaring.
Postad 26 August 2009 - 15:16
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Monopol? Nu hänger jag inte med... det finns ju massvis med leverantörer av både DigitalTV, bredband och telefoni. Allt det som ComHem levererar går att beställa från andra om man tycker att det är bättre.
Sen håller jag med om att det är lite dumt att inbyggda boxar inte stöds bättre, och att ComHem inte har släppt eller godkänt någon CA-modul (så vitt jag vet). Det hade underlättat en hel del för många.
Sigma, i större delen av Stockholms innerstad så har CH monopol på Kabel-TV. Visserligen byggs stadsnätet ut men de allra flesta är tvingade att använda CH. Alternativen som existerar är Boxer (ej HD-kanaler) och Canal Digital (men då är man tvungen att sätta upp en parabol). Så visst kan man kalla det monopol...
Postad 26 August 2009 - 16:20
Unregistered5cf1b4b0
-
Unregistered5cf1b4b0
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Säljaren: OM jag har fattat det rätt det du skriver, för att va säker på att kunna se alla hockeymatcher från allsvenskan så ska man ha alla Viasat sport kanaler?
Vilken av era boxrar ger bäst bild, jag bor i Comhemhus men ej trehåliväggen så HD-kanalerna kan jag fetglömma men kan jag använda en hd-box ( inte den med hårdisk) till tex Viasatkanalerna och de som ingår i small? Tänkte iom att HDMI ger bra mycket bättre bild än scart....
Summan av detta, vad kostar det mig inkl ALLT att få tillgång till Viasat sport paketet via Comhem inkl kortavgift och har dom någon raid att man får subventionerat pris på en HD-box om man tecknar sig 12 månader med Viasatsport kanalerna?
Visst hade jag velat ha tillgång till HD-kanalerna då jag gillar fotboll och hockey men kan tyvärr inte skaffa mig det.
Föreningen säger nej till parabol och det skulle bli för dyrt att dra in 3 hål i väggen, runt en halv miljon för 36 bostäder/radhusen.
Postad 26 August 2009 - 17:01
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Nu är Comhem på gång att lansera sin OnDemand-tjänst, och självklart dyker det upp lite frågor i huvudet kring detta. Verkar mycket intressant får jag säga, speciellt att boxen också klarar HD!
1) Mer exakt vad är tillgängligt "On demand"? Är det alla program som har sänts någonsin på en kanal? Eller hur kan man veta vad som finns i databasen? Det känns lockande att kunna plocka fram alla avsnitt av vänner, two and a half men, gamla säsonger av Så ska det låta, eller varför inte en gammal tennisfinal med Björn Borg? Jag hittar ingen info kring hur det funkar.
2) Det händer lite då och då att jag kommer på ett program jag vill se, som jag vet har gått.. men jag har så klart helt glömt vilken kanal som sände det. Finns det någon smart funktion för att leta efter ett visst program i alla mina kanalers databaser? Med något av de större kanalpaketen blir det rätt bökigt annars... och då är dessutom TV-tablån inte ett minne blott, utan bara tiderna på den, man måste fortfarande hålla reda på vilket program som gick på vilken kanal....
3) Vad är skillnaden på Play och OnDemand? Det låter som exakt samma sak, men det står något om att Play går att köpa till, men det står ingenstans vad jag har hittat vad det kostar eller vad det ger. Ingår isf Play i de tre introduktionsmånaderna när man får large för 99kr/mån? Det brukar vara så med sånt att det är något man vill ha, men man vet bara inte om det än 
Mycket trevligt initiativ att ha en sådan här tråd! 
Edit: När vi ändå är igång och slänger kängor på ComHem så håller jag med många andra här att det är mycket tråkigt att de väljer att inte ta in Tv4 SciFi i utbudet. Jag frågade supporten vad anledningen var, och fick svaret "alldeles för litet kundunderlag för att det ska vara värt kostnaden för kanalen".
Det verkar finnas lite insiderinfo i den här tråden. Är det någon som sitter med uppgifter, eller kan ta reda på ungefär hur stort underlag ComHem beräknar att det finns och ungefär hur stort underlag de skulle behöva för att det skulle vara lönt? Är det möjligt att påverka ComHem med namnunderskrifter och liknande, eller är det helt lönlöst?
Tycker de tar upp de mesta på: http://comhem.se/com...62/-/index.html Man kan alltså inte i dagsläget se mer än det som sänts på vissa kanaler men det kommer utökas i framtiden. Grundkravet är dock att man abonnerar på kanalen som programet sänts på i fråga också. http://comhem.se/com...06/-/index.htmlhttp://comhem.se/com...08/-/index.html
Redigerat av Phunky, 26 August 2009 - 17:07.
Postad 26 August 2009 - 17:17
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Sigma, i större delen av Stockholms innerstad så har CH monopol på Kabel-TV. Visserligen byggs stadsnätet ut men de allra flesta är tvingade att använda CH. Alternativen som existerar är Boxer (ej HD-kanaler) och Canal Digital (men då är man tvungen att sätta upp en parabol). Så visst kan man kalla det monopol...
Kan ni inte sätta upp en Viasat-parabol i Stockholm? Eller ta DigitalTV via bredbandet från Telia? Jag tycker inte att det kan kallas monopol om man kan få samma tjänst från en annan leverantör, även om det är på ett lite annat sätt. Du nämner ju själv två andra alternativ. Att ha en stark ställning på marknaden är inte monopol, då är man den enda leverantören av en viss vara eller tjänst.
Postad 26 August 2009 - 17:26
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Tycker de tar upp de mesta på: http://comhem.se/com...62/-/index.html Man kan alltså inte i dagsläget se mer än det som sänts på vissa kanaler men det kommer utökas i framtiden. Grundkravet är dock att man abonnerar på kanalen som programet sänts på i fråga också.
http://comhem.se/com...06/-/index.html
http://comhem.se/com...08/-/index.html
Japp, jag hittade de sidorna sen också efter en liten sökning  Mitt misstag att jag inte hade läst riktigt ordentligt innan jag postade. Nu har vi länkar till infon här i tråden, så något gott har det fört med sig iallafall. Det är väl som alltid när något nytt kommer, man tror att det ska vara guld och gröna skogar, och sen är det lite som saknas som man hade önskat. Det verkar innebära att det inte är allt som har sänts på en kanal som är tillgängligt, utan nästan bara egenproducerat material och i princip bara senaste säsongen som man kan se i efterhand. Eller har jag missuppfattat? Ingen HD-kanal har Play-innehåll i dagsläget, men det får vi hoppas att det bara är en tidsfråga. Filmer och utländska serier verkar inte ingå i speciellt stor utsträckning. Inte ComHems fel iofs, utan det är säkerligen upp till kanalerna var för sig hur mycket de tillhandahåller och det skulle inte förvåna mig om det har med rättigheterna för programmen att göra. Det jag hade hoppats på var möjligheten att se program när det passar istället för när de går, eftersom jag är iväg och gör saker ganska många kvällar, men har programmet slutat så får man förlita sig på Play-innehållet, som är mycket mindre. Lite synd, men sånt är livet...
Redigerat av Sigma78, 26 August 2009 - 17:30.
Postad 26 August 2009 - 17:53
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
VOD från comhem blir nog bra framöver, står ju vad de planerar få till slutet av året och lär säkert utökas därefter också. Bara möjligheten att se SFanytime via boxen är ju annars bra. Dock är ju koppling via deras modem ett krav och det kan bli ormbo värre
Postad 26 August 2009 - 18:17
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hur är det med Viasats HD satsning? När kommer egentligen 3:an och 6:an i något sebart format, och när ska 6:an sluta sända 16/9 program i 4/3 format?
Postad 26 August 2009 - 20:31
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad pladdrar du om? TV4 Sci-fi startade i februari 2008 och om den nu är så billig och att Viasat har den via parabol så borde väl Comhem ha tagit in den för länge sedan? Skriv att du inte vet något om det istället för att låtsas som att den är på gång.
ursäkta nu missförstod du mig, om du kollar vad ja svara och sen kollar vad du skrev så kanske du förstår mitt svar. har lite frågor nu som ja samlat på mig tills nästa möte med comhem ska ta upp din fråga då. mvh
Postad 26 August 2009 - 20:56
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Säljaren. Finns det några planer på att utöka HD utbudet?? Tex Animal planet HD vore ju nice. Sen tycker jag att om man tar abonemanget large så borde HD kanalerna ingå. Ja inte Canal+ och viasats kanaler men iaf Discovery och eurosport tex.
Tjenare! HD e något som växer starkt hos alla leverantörer och alla vill utveckla sig inom HD. Priset på och sända HD i dagsläget e för högt för att leverantörerna ska tjäna på det inom sina marginaler. Problemet/Anledningen enligt mig som e ute på fält hela tiden är och missförstår mig rätt snälla. Den övre generationen som inte råkar putta ner sin stora tjockTV så att den faktiskt går sönder e inte tillräckligt stor just nu. Vi alla vet ju att det e låg konjunktur dvs bara det som har fast och tjänar lite över det extra har råd och unna sig ny teknik, du ska se att allt detta vänder bara vi kommer ur våran 'situation'. mvh
Postad 26 August 2009 - 20:59
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Kan ni inte sätta upp en Viasat-parabol i Stockholm? Eller ta DigitalTV via bredbandet från Telia?
Det mesta går men det för med sig andra saker. För egen så har vi snorbilligt bredband i föreningen (100/10-fiber från BBB+iptelefoni) och att slänga på Telia på detta njae, skulle inte tro det. Sen med parabol så är det inte alla föreningar som ser med blida ögon på detta. Kan hålla med om att det skulle se j-kligt fult ut om alla skulle slänga upp en parabol. Så om du vill slippa en massa meck så är man oftast hänvisad till CH. Har faktiskt inget större problem med CH förutom att de inte har TV4-scifi och envisas med pairingen på HD (skaffar inte HD från CH innan det kommit en bättre lösning på detta).
Postad 26 August 2009 - 21:15
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Att tjäna pengar vet vi sedan länge att det är comhems enda uppgift. Att ha nöjda kunder verkar inte heller det vara prio hos comhem. Canal Digital har tagit fram en ca-modul som dom kan paira ihop kortet med. Jättebra! Tyvärr har jag inte möjlighet att ha Canal Digital....ännu. Om comhem tar fram egna ca-moduler (som dom kan paira)som dom endast säljer via kundtjänst eller dyl så tjänar dom pengar på detta och kan hålla koll på marknaden. Tror att det är ganska många där ute som köper en platt-tv för första gången tycker det är skitbra med en kortläsare i tv'n. Dom har aldrig haft digitaltv förut men hakar nu på detta iom att det endast krävs en modul för några hundringar utöver abb. Sedan kanske dom får nys om att det finns HD-kanaler. Kanske skall hövdingen på comhem sätta sig ner med sina medarbetare och börja med att dra bort några lappar på almanackan och se att det nu är 2009. Inse att tekniken går framåt och inse att det kanske är dags att ta fram en cd-modul så folket kan se HD-kanalerna och som dom dessutom kan tjäna pengar på? Sedan kanske någon kommer på att; "kanske det finns folk där ute som beställer HD-paketet om vi erbjuder en ca-modul? Då tjänar vi mer pengar!" Efter detta uttalande så rinner snålvattnet ur chefens mun och en ca-modul hos comhem är ett faktum.
den här frågan måste ja bara svara på som ja skulle svarat på den när ja e ute och jobbar. Man SKA inte trassla runt med Moduler hit och dit väldigt få blir helt nöjda och få kan nyttja funktionerna som faktiskt kommer med abonemanget. Mitt råd: skippa allt som heter inbyggda boxar och CA moduler, varför? Allt för ofta så betalar man ett högt överpris för en TV med lite extra mjukvara och några kretsar sattsa hellre på nån tum större. Sen slipper man ens tänka på det vi snackar om här  säger bara 419kr/ månad och Viasat abonnemang med HDPVR. då har man allt man behöver (va tvungen bara)
Postad 26 August 2009 - 21:19
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej säljaren,
Jag har haft viasat via BBB men tänkte byta eftersom jag inte är nöjd med att bilden fryser m.m och eftersom jag bor i ett com hem hus så verkade det som det logiska valet inan jag började undersöka.
Flera irritationsmoment har stoppat mig från att beställa från er bl.a
Går inte att få HD kanaler via CA-modul eftersom comhem bara godkänner pairing med sina egna HDboxar. Om man beställer t.e.x Medium 8 favoriter så ingår inte 3an och 5an som jag redan betalar för via "analog" TV. Fruktansvärt irriterande att behöva skifta mellan digital och analog tv hela tiden. Om jag dessutom skaffar en HDPVR så kommer jag inte att kunna spela in programmen på 3an och 5an som jag betalar för om jag inte väljer de bland mina favoriter och det blir således bara 6 favoriter.
Er HDPVR-1000C har ju dessutom fått extremt mycket kritik på detta forumet och läser man i trådarna så verkar ju flera problem kvarstå, inga uppdateringar.
Alla ovanstående tillsammans bidrar till att det känns bättre att ha lite frysningar i bilden emellanåt för mig men om ni har planer på att ändra något av det skulle jag gärna vilja veta det!
kan/får du sätta upp parabol gör det så slipper du tänka på mera än söder läge när du flyttar  nä men visst i ärlighetens namn så finns det ingen leverantör på marknaden som har en problem fri box, efter vad ja har hört rakt från konsumenter som haft comhems pvr varit väldigt nöjda med den så om du inte kan satsa på parabol så känns comhems pvr som det ända valet faktiskt telia och andra ip-tv företag e alldeles för ostabilt i dags läget. mvh
Postad 26 August 2009 - 21:31
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Tjenare!
HD e något som växer starkt hos alla leverantörer och alla vill utveckla sig inom HD. Priset på och sända HD i dagsläget e för högt för att leverantörerna ska tjäna på det inom sina marginaler. Problemet/Anledningen enligt mig som e ute på fält hela tiden är och missförstår mig rätt snälla. Den övre generationen som inte råkar putta ner sin stora tjockTV så att den faktiskt går sönder e inte tillräckligt stor just nu. Vi alla vet ju att det e låg konjunktur dvs bara det som har fast och tjänar lite över det extra har råd och unna sig ny teknik, du ska se att allt detta vänder bara vi kommer ur våran 'situation'.
mvh
Det är ju inte bara det som är problem för Viasat, det är nästan fullt på satelliten också! Vilket skapar problem för viasat att lansera HD kanaler
Postad 26 August 2009 - 22:17
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Vilken av era boxrar ger bäst bild, jag bor i Comhemhus men ej trehåliväggen så HD-kanalerna kan jag fetglömma men kan jag använda en hd-box ( inte den med hårdisk) till tex Viasatkanalerna och de som ingår i small? Tänkte iom att HDMI ger bra mycket bättre bild än scart....
Visst hade jag velat ha tillgång till HD-kanalerna då jag gillar fotboll och hockey men kan tyvärr inte skaffa mig det. Föreningen säger nej till parabol och det skulle bli för dyrt att dra in 3 hål i väggen, runt en halv miljon för 36 bostäder/radhusen.
Boxen ska funka hos dig och du kommer eventuellt kunna se några av HD-kanalerna om de ingår i nåt av paketen du väljer. Däremot så kommer du inte få välja HD-paketet av Comhem, då de inte kan garantera att det funkar så länge fastigheten inte är uppgraderad. Så har jag fattat iaf. Sen minns jag inte riktigt, men har för mig att Comhem uppgraderar (Byter uttag till 3 hål) utan kostnad om man vill skaffa deras internet eller HD-tjänst. Vill minnas att det i princip bara var uttagsbytet som krävdes. Kan Säljaren/någon bekräfta det jag skrivit?
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 26 August 2009 - 22:19.
Postad 26 August 2009 - 23:08
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hur är det med Viasats HD satsning? När kommer egentligen 3:an och 6:an i något sebart format, och när ska 6:an sluta sända 16/9 program i 4/3 format?
Den frågan har ja faktiskt också ställt mig, och vidare också inte fått några raka svar kanske inte har frågat om bild kvaliten men inte fått några raka svar tyvärr. Däremot kan det va god tid att fråga igen! åter kommer om ja får några vettiga svar! mvh
Postad 26 August 2009 - 23:15
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Boxen ska funka hos dig och du kommer eventuellt kunna se några av HD-kanalerna om de ingår i nåt av paketen du väljer. Däremot så kommer du inte få välja HD-paketet av Comhem, då de inte kan garantera att det funkar så länge fastigheten inte är uppgraderad. Så har jag fattat iaf. Sen minns jag inte riktigt, men har för mig att Comhem uppgraderar (Byter uttag till 3 hål) utan kostnad om man vill skaffa deras internet eller HD-tjänst. Vill minnas att det i princip bara var uttagsbytet som krävdes. Kan Säljaren/någon bekräfta det jag skrivit?
går lite djupt i comhems system för mig men inget ja inte kan kolla upp utan mindre problem. som ja ser det så ger ju HDMI alltid en bättre bild än scart så för mig hade det aldrig varit något alternativ gällande box, 495:- hdzp sen låter det logiskt att du kan se tex tv1000hd om du har hdbox hur bilden blir e ju en annan sak. men tänker kolla upp det =) mvh
Postad 26 August 2009 - 23:20
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Japp, jag hittade de sidorna sen också efter en liten sökning Mitt misstag att jag inte hade läst riktigt ordentligt innan jag postade. Nu har vi länkar till infon här i tråden, så något gott har det fört med sig iallafall.
Det är väl som alltid när något nytt kommer, man tror att det ska vara guld och gröna skogar, och sen är det lite som saknas som man hade önskat.
Det verkar innebära att det inte är allt som har sänts på en kanal som är tillgängligt, utan nästan bara egenproducerat material och i princip bara senaste säsongen som man kan se i efterhand. Eller har jag missuppfattat?
Ingen HD-kanal har Play-innehåll i dagsläget, men det får vi hoppas att det bara är en tidsfråga.
Filmer och utländska serier verkar inte ingå i speciellt stor utsträckning. Inte ComHems fel iofs, utan det är säkerligen upp till kanalerna var för sig hur mycket de tillhandahåller och det skulle inte förvåna mig om det har med rättigheterna för programmen att göra. Det jag hade hoppats på var möjligheten att se program när det passar istället för när de går, eftersom jag är iväg och gör saker ganska många kvällar, men har programmet slutat så får man förlita sig på Play-innehållet, som är mycket mindre. Lite synd, men sånt är livet...
här ser ja faktiskt bara ett alternativ om du gillar film Viasat parabol: Playtjänster från: 1,3,4,4+,6,8, Viasatexplorer, Viasathistory, Viasatnature, TV4Fakta, Lattjolajban, Tv1000 och Tv1000-HD. Även Sport kommer inom en snar framtid när ViasatHockey drar igång och främst NHL. Mvh
Redigerat av Säljaren, 26 August 2009 - 23:22.
Postad 26 August 2009 - 23:25
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det är ju inte bara det som är problem för Viasat, det är nästan fullt på satelliten också! Vilket skapar problem för viasat att lansera HD kanaler 
Jaså! det va bra mycket mera än va ja visste vart hitta du den informationen ? Vi får väl se vad som händer snart då om det stämmer med det du säger =)
Postad 27 August 2009 - 06:58
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
här ser ja faktiskt bara ett alternativ om du gillar film Viasat parabol: Playtjänster från: 1,3,4,4+,6,8,Viasatexplorer, Viasathistory, Viasatnature, TV4Fakta, Lattjolajban, Tv1000 och Tv1000-HD. Även Sport kommer inom en snar framtid när ViasatHockey drar igång och främst NHL.
Mvh
Film är ingen prio, det är snarare de amerikanska serierna jag vill åt. En film är ganska lätt att hyra, och den är bara i en del. Serierna är lite värre. Jag gillar att ha tillgång till en hel säsong innan jag börjar titta på den, och gärna då första säsongen först  Sen är det väldigt smidigt att kunna slå på ett avsnitt av någon komediserie när det passar för slötittande. Där spelar det ingen roll vilken ordinng man ser avsnitten, men det är rätt nice att alltid kunna leta upp ett avsnitt man inte har sett. Bland de kanaler du listar är det bara en HD-kanal. Det blir nog att vänta tills det är bättre utbyggt och innehållet i Play/On Demand är mer komplett.
Postad 27 August 2009 - 08:03
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Film är ingen prio, det är snarare de amerikanska serierna jag vill åt. En film är ganska lätt att hyra, och den är bara i en del. Serierna är lite värre. Jag gillar att ha tillgång till en hel säsong innan jag börjar titta på den, och gärna då första säsongen först 
Sen är det väldigt smidigt att kunna slå på ett avsnitt av någon komediserie när det passar för slötittande. Där spelar det ingen roll vilken ordinng man ser avsnitten, men det är rätt nice att alltid kunna leta upp ett avsnitt man inte har sett.
Bland de kanaler du listar är det bara en HD-kanal.
Det blir nog att vänta tills det är bättre utbyggt och innehållet i Play/On Demand är mer komplett.
Hej, Nu ger jag mig in i denna tråd! Karin Zingmark heter jag, jobbar som presschef på Viasat. Ser att min kollega är inne här och ger er massa info, det är kanon. Jag ska också göra vad jag kan för att besvara era frågor. Sigma78 - amerikanska serier finns i vårt OnDemand-utbud. Det är inte mycket ännu, men det är ett område som växer. Just nu ligger The Apprentice uppe bland annat. Komediserier finns en hel del, det är mycket egenproducerat nu såsom Kvarteret Skatan. Även Lyxfällan, Packat och Klart osv ligger i de olika kanalernas Playtjänster. Utöver TV1000HD ligger också SVTHD uppe, och så fort vi får HD-material från SVTHD lägger vi upp det. //Karin
Postad 27 August 2009 - 08:39
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
... det är mycket egenproducerat nu såsom Kvarteret Skatan. ....//Karin
stämmer det verkligen
Postad 27 August 2009 - 08:44
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
stämmer det verkligen
Ja, Kvarteret Skatan ligger under SVT Play på Viasat OnDemand. Tillsammans med en rad annat egenproducerat material från SVT.
Postad 27 August 2009 - 09:24
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
den här frågan måste ja bara svara på som ja skulle svarat på den när ja e ute och jobbar.
Man SKA inte trassla runt med Moduler hit och dit väldigt få blir helt nöjda och få kan nyttja funktionerna som faktiskt kommer med abonemanget.
Ja, för de HD-boxar som finns där ute funkar ju jättebra.... speciellt comhems! Allt för ofta så betalar man ett högt överpris för en TV med lite extra mjukvara och några kretsar sattsa hellre på nån tum större. Sen slipper man ens tänka på det vi snackar om här 
Nu är det ju så att dom flesta tv-apparater kommer med lite nya finesser. När jag nyligen köpte en ny tv så var det givetvis bilden som låg i fokus, allt annat skiter jag igentligen i så som internet, youtube osv. Större bild kan jag inte ha än de 46" jag har nu, vågar inte ens tänka tanken på hur en TV6-sänd fotbollsmatch skulle se ut på en större (va tvungen bara)  säger bara 419kr/ månad och Viasat abonnemang med HDPVR. då har man allt man behöver (va tvungen bara) 
Säger bara canal+ med Premier League och säsongskortet. Pris: ovärderligt (va tvungen bara)  Vill passa på att tacka Säljaren och Karin som är här och svarar på frågor, tänk om fler företag kunde göra detta. Som ni märker så kommer ni få stå ut med lite arga ord ibalnd från sådana som mig  Men låt er inte avskräckas av det. Keep up the good work!
Postad 27 August 2009 - 10:15
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Hej, vad är det bästa och billigast alternativet om man vill få tillgång till Viasats fotbollssändningar, och gärna i HD?
Det finns ett paket ( Viasat sport) för 139 kr/mån (fast i den broschyr som finns i butikerna och som ska gälla t o m den 1 november -09 står det att Viasat sport-paketet kostar 99 kr/mån vid 12 mån abonnemang) som inehåller sportkanaler jag är måttligt intresseras av. Sedan finns det ett Viasat HD-paket för 99 kr/mån. Men får jag all fotboll då, eller åtminstone CL-matcherna?
Eller finns det ytterligare alternativ? Har jag missförstått något?
Redigerat av Dunbar, 27 August 2009 - 11:41.
Postad 27 August 2009 - 11:22
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hej,
Nu ger jag mig in i denna tråd! Karin Zingmark heter jag, jobbar som presschef på Viasat. Ser att min kollega är inne här och ger er massa info, det är kanon. Jag ska också göra vad jag kan för att besvara era frågor. Sigma78 - amerikanska serier finns i vårt OnDemand-utbud. Det är inte mycket ännu, men det är ett område som växer. Just nu ligger The Apprentice uppe bland annat. Komediserier finns en hel del, det är mycket egenproducerat nu såsom Kvarteret Skatan. Även Lyxfällan, Packat och Klart osv ligger i de olika kanalernas Playtjänster. Utöver TV1000HD ligger också SVTHD uppe, och så fort vi får HD-material från SVTHD lägger vi upp det. //Karin
Hej Karin, Mycket trevligt att du är här, välkommen! Det är värt mycket att kunna få svar på frågor och kunna läsa svar på andras frågor. Ett av problemen med On Demand tror jag är att internet-generationen är kräsen och bortskämd med funktioner, innehåll och HD-kvalité på i princip allt. Alternativet, om än olagligt, ger en väldigt stor flexibilitet, och det är det som ni slåss mot till viss del. Inte ett rättvist spelfält, så jag förstår att ni har det tufft att konkurrera. Om jag var otydlig tidigare så är det ComHem mina frågor gäller. Det känns helt enkelt inte värt det att sätta upp en parabol på balkongen och dra kablar genom hela lägenheten för de fördelar Viasat ger. Jag bor i ett ComHem-hus, så vi har tre-hål-i-väggen uttag i alla rum. De stora nackdelarna jag ser med OnDemand så som det ser ut idag: * Bara en del av utbudet som är tillgängligt. Det här kommer säkerligen att orsaka mig mer irritation än lättnad i det långa loppet. Förr eller senare har man vant sig vid OnDemand, och så kommer det program som inte omfattas av tjänsten som man vill se. Vad göra? Ladda hem? Vänta på eventuellt DVD/Blu-ray släpp? * Begränsad tid som innehållet finns tillgängligt. Som jag skrev innan så gillar jag att vänta tills en säsong är avslutad och se hela säsongen på en eller ett par veckor. Speciellt av serier där avsnitten inte är avslutade, utan flyter in i varandra, som True Blood. Åtminstone i ComHems variant ligger materialet bara kvar i en vecka efter sändning om man inte köper till en extra Play-tjänst. * Dyrt att få HD och OnDemand till alla TV-apparater. Det gäller inte specifikt för OnDemand, utan är ett problem överlag med digital-TV, och anledningen till att jag inte har hoppat på det än. Det var nära att jag hoppade på nu när OnDemand kom från ComHem, men jag backade när jag fick reda på de två punkterna ovan. Jag får nog förtydliga och precisera mer vilka amerikanska serier jag följer, för att få svar på om de finns / kommer att finnas tillgängliga i sin helhet. Dramaserier: True Blood, Legend of the Seeker (får hoppas att någon kanal som sänder i Sverige köper in den snart, annars är man förpassad till fel sida av lagen för att se den), Dexter, Rome Jag hade inte haft något emot att kolla på lite serier som har jag missat när de gick och som det pratas mycket om, som Heroes, Lost (från början) och farscape. Komediserier: Two and a half men, Scrubs, Big bang Theory, How I met your mother. Det är klart trevligt om även sådant som har slutat sändas finns, som vänner, seinfeld, cheers, osv. Så blir det lite variation i tittandet  Samtliga dessa går på Viasat-kanaler om jag inte missminner mig. När OnDemand blir riktigt bra kommer jag helhjärtat att hoppa på det, men det verkar inte vara där än.... tyvärr.
Redigerat av Sigma78, 27 August 2009 - 11:23.
Postad 27 August 2009 - 12:49
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
bara vänta o se då eller hur? ja bara skriver ut den info ja får ifrån mitt huvudkontor där viasats VD sitter det va ifs ettagsen det va sagt men det va iaf meningen att BBB(telenor) skulle försvinna som underleverantör till viasat då det varit för mycket klagomål på BBB då de inte hållt va det har lovat, så för din skull håller ja tummarna tycker det låter mysko bara. vad blir pris höjningen för dig då ? har du fått kanaler som TV1000 drama, nat geo wild?
Kommer få Comedy Central och någon Disney kanal. Ingen prishöjning för mig. BBB är Sveriges 3 största efter Telia och Comhem så att BBB skulle gå omkull är skitsnack.
Redigerat av jonasprivate, 27 August 2009 - 12:50.
Postad 27 August 2009 - 13:10
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej Karin,
Mycket trevligt att du är här, välkommen! Det är värt mycket att kunna få svar på frågor och kunna läsa svar på andras frågor.
Ett av problemen med On Demand tror jag är att internet-generationen är kräsen och bortskämd med funktioner, innehåll och HD-kvalité på i princip allt. Alternativet, om än olagligt, ger en väldigt stor flexibilitet, och det är det som ni slåss mot till viss del. Inte ett rättvist spelfält, så jag förstår att ni har det tufft att konkurrera.
Om jag var otydlig tidigare så är det ComHem mina frågor gäller. Det känns helt enkelt inte värt det att sätta upp en parabol på balkongen och dra kablar genom hela lägenheten för de fördelar Viasat ger. Jag bor i ett ComHem-hus, så vi har tre-hål-i-väggen uttag i alla rum.
De stora nackdelarna jag ser med OnDemand så som det ser ut idag: * Bara en del av utbudet som är tillgängligt. Det här kommer säkerligen att orsaka mig mer irritation än lättnad i det långa loppet. Förr eller senare har man vant sig vid OnDemand, och så kommer det program som inte omfattas av tjänsten som man vill se. Vad göra? Ladda hem? Vänta på eventuellt DVD/Blu-ray släpp?
* Begränsad tid som innehållet finns tillgängligt. Som jag skrev innan så gillar jag att vänta tills en säsong är avslutad och se hela säsongen på en eller ett par veckor. Speciellt av serier där avsnitten inte är avslutade, utan flyter in i varandra, som True Blood. Åtminstone i ComHems variant ligger materialet bara kvar i en vecka efter sändning om man inte köper till en extra Play-tjänst.
* Dyrt att få HD och OnDemand till alla TV-apparater. Det gäller inte specifikt för OnDemand, utan är ett problem överlag med digital-TV, och anledningen till att jag inte har hoppat på det än. Det var nära att jag hoppade på nu när OnDemand kom från ComHem, men jag backade när jag fick reda på de två punkterna ovan.
Jag får nog förtydliga och precisera mer vilka amerikanska serier jag följer, för att få svar på om de finns / kommer att finnas tillgängliga i sin helhet.
Dramaserier: True Blood, Legend of the Seeker (får hoppas att någon kanal som sänder i Sverige köper in den snart, annars är man förpassad till fel sida av lagen för att se den), Dexter, Rome Jag hade inte haft något emot att kolla på lite serier som har jag missat när de gick och som det pratas mycket om, som Heroes, Lost (från början) och farscape.
Komediserier: Two and a half men, Scrubs, Big bang Theory, How I met your mother. Det är klart trevligt om även sådant som har slutat sändas finns, som vänner, seinfeld, cheers, osv. Så blir det lite variation i tittandet  Samtliga dessa går på Viasat-kanaler om jag inte missminner mig.
När OnDemand blir riktigt bra kommer jag helhjärtat att hoppa på det, men det verkar inte vara där än.... tyvärr.
Ahaaa, du pratar om Com Hems OnDemand-utbud. Den kan jag inte svara för, däremot kan jag tipsa rätt person på Com Hem att hoppa in i denna tråd. Du har helt rätt i att det är utvecklingen på Internet som driver OnDemand-utvecklingen i TVn. Människor vill helt enkelt styra över vad de ska se när de ska se det. Det finns många led i branschen som måste inse var vi är på väg, och rättighetsinnehavare är en viktig del. Men att utbudet och tillgängligheten till OnDemand kommer växa finns ingen tvekan om, även om det i detta skede är svårt att säga hur snabbt det kommer gå. Viasats OnDemand-utbud (i Playtjänsterna) ligger ute i 30 dagar. Tyvärr har vi inte rätt att lägga ut allt det du önskar, men hela säsonger av Weeds och Dexter ligger ute iallafall. Under kommande veckor kommer en hel del material upp allt eftersom att TV-kanalerna kör igång sina höstsatsningar. Och idag la vi upp "män som hatar kvinnor" - Stieg Larssons biosuccé. Igen - det är Viasats OnDemandtjänst (via parabol) som jag pratar om.
Postad 27 August 2009 - 13:13
Säljaren
-
Säljaren
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
BUMP
Redigerat av Säljaren, 27 August 2009 - 14:23.
Postad 27 August 2009 - 13:25
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Ahaaa, du pratar om Com Hems OnDemand-utbud. Den kan jag inte svara för, däremot kan jag tipsa rätt person på Com Hem att hoppa in i denna tråd. Du har helt rätt i att det är utvecklingen på Internet som driver OnDemand-utvecklingen i TVn. Människor vill helt enkelt styra över vad de ska se när de ska se det. Det finns många led i branschen som måste inse var vi är på väg, och rättighetsinnehavare är en viktig del. Men att utbudet och tillgängligheten till OnDemand kommer växa finns ingen tvekan om, även om det i detta skede är svårt att säga hur snabbt det kommer gå. Viasats OnDemand-utbud (i Playtjänsterna) ligger ute i 30 dagar. Tyvärr har vi inte rätt att lägga ut allt det du önskar, men hela säsonger av Weeds och Dexter ligger ute iallafall. Under kommande veckor kommer en hel del material upp allt eftersom att TV-kanalerna kör igång sina höstsatsningar. Och idag la vi upp "män som hatar kvinnor" - Stieg Larssons biosuccé. Igen - det är Viasats OnDemandtjänst (via parabol) som jag pratar om.
Jag gick på trådrubriken, där det stod både Visat och Comhem  Hade varit superbra med en ComHem-kontakt i tråden också nu när vi har dialogen igång. Mycket av det jag efterfrågar är det nog kanalerna själva som bestämmer över? Ingen leverantör kan rimligen leverera mer än vad som finns i respektive kanals play-tjänst. Det här är ett stort steg frammåt i utvecklingen i vilket fall, och även om det inte är tillräckligt för att jag ska hoppa på det än, så ser jag möjligheterna, och det är betydligt närmare nu än det har varit tidigare. Män som hatar kvinnor.. det var minsann snabbt jobbat  Att tjänsten håller jämna steg med DVD/Blu-ray releaser är också viktigt för att det ska bli bra. Vi får väl göra vårt bästa för att visa stöd för OmDemand-satsningarna, och visa att det är rätt väg att gå.... det och att vi vill ha Tv4 SciFi i ComHems utbud
Postad 27 August 2009 - 13:56
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Ja, Kvarteret Skatan ligger under SVT Play på Viasat OnDemand. Tillsammans med en rad annat egenproducerat material från SVT.
tolkade det som att du(som viasat anställd) skriver egenproducerat är det viasatproducerat och det är och var det väl inte tror att tv tittandet har nått maximum i timmar/dygn/person, nu gäller det för er att öka intäkterna per tittad minut/timme och hur det ska gå till vet jag inte. och för "valfri_operatör/distributör" att hålla kvar tittarna i sina system, och få intäkterna själva varför tittaren skulle välja viasat on demand för svt innehåll framför svt play begriper jag inte
Postad 27 August 2009 - 14:02
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
varför tittaren skulle välja viasat on demand för svt innehåll framför svt play begriper jag inte
Anledningen till att jag funderar på det är för att jag slipper ha en dator inblandad. Jag har ingen HTPC, och då är det smidigare att ha tillgång till Play-utbudet direkt i boxen vid Projektorn och hemmabiosystemet, istället för i datorrummet. Om man har en HTPC är det relativt likvärdigt. Det går mha en plugin som är skriven av en här på forumet att få in SVT Play i Windows Media Center, men bara SVT. Med en box som har stöd för flera kanalers play-tjänster vinner man smidighet. Sen är det alltid en fråga hur mycket det är värt.
Postad 27 August 2009 - 14:09
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
tolkade det som att du(som viasat anställd) skriver egenproducerat är det viasatproducerat och det är och var det väl inte
tror att tv tittandet har nått maximum i timmar/dygn/person, nu gäller det för er att öka intäkterna per tittad minut/timme och hur det ska gå till vet jag inte.
och för "valfri_operatör/distributör" att hålla kvar tittarna i sina system, och få intäkterna själva
varför tittaren skulle välja viasat on demand för svt innehåll framför svt play begriper jag inte
Hej, Jag förstår din förvirring! :-) Vi har SVTPlay som en tjänst inom ViasatOnDemand. Och orsaken för dig att använda ViasatOnDemand för att få tillgång till SVTPlay är ju för att du får upp det direkt i din TV-ruta, delar av programmen även i HD-kvalité. Du kopplar din HD-PVR (digitalbox med inbyggd hårddisk och HD-TV) till hemmets bredbandsuttag, och genom att trycka på "vod" på fjärren får du tillgång till film, serier och Play-tjänster som du kan beställa och titta på när det passar dig.
Postad 27 August 2009 - 16:00
SamuelGarlov
-
SamuelGarlov
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej Karin,
Mycket trevligt att du är här, välkommen! Det är värt mycket att kunna få svar på frågor och kunna läsa svar på andras frågor.
Ett av problemen med On Demand tror jag är att internet-generationen är kräsen och bortskämd med funktioner, innehåll och HD-kvalité på i princip allt. Alternativet, om än olagligt, ger en väldigt stor flexibilitet, och det är det som ni slåss mot till viss del. Inte ett rättvist spelfält, så jag förstår att ni har det tufft att konkurrera.
Om jag var otydlig tidigare så är det ComHem mina frågor gäller. Det känns helt enkelt inte värt det att sätta upp en parabol på balkongen och dra kablar genom hela lägenheten för de fördelar Viasat ger. Jag bor i ett ComHem-hus, så vi har tre-hål-i-väggen uttag i alla rum.
De stora nackdelarna jag ser med OnDemand så som det ser ut idag: * Bara en del av utbudet som är tillgängligt. Det här kommer säkerligen att orsaka mig mer irritation än lättnad i det långa loppet. Förr eller senare har man vant sig vid OnDemand, och så kommer det program som inte omfattas av tjänsten som man vill se. Vad göra? Ladda hem? Vänta på eventuellt DVD/Blu-ray släpp?
* Begränsad tid som innehållet finns tillgängligt. Som jag skrev innan så gillar jag att vänta tills en säsong är avslutad och se hela säsongen på en eller ett par veckor. Speciellt av serier där avsnitten inte är avslutade, utan flyter in i varandra, som True Blood. Åtminstone i ComHems variant ligger materialet bara kvar i en vecka efter sändning om man inte köper till en extra Play-tjänst.
* Dyrt att få HD och OnDemand till alla TV-apparater. Det gäller inte specifikt för OnDemand, utan är ett problem överlag med digital-TV, och anledningen till att jag inte har hoppat på det än. Det var nära att jag hoppade på nu när OnDemand kom från ComHem, men jag backade när jag fick reda på de två punkterna ovan.
Jag får nog förtydliga och precisera mer vilka amerikanska serier jag följer, för att få svar på om de finns / kommer att finnas tillgängliga i sin helhet.
Dramaserier: True Blood, Legend of the Seeker (får hoppas att någon kanal som sänder i Sverige köper in den snart, annars är man förpassad till fel sida av lagen för att se den), Dexter, Rome Jag hade inte haft något emot att kolla på lite serier som har jag missat när de gick och som det pratas mycket om, som Heroes, Lost (från början) och farscape.
Komediserier: Two and a half men, Scrubs, Big bang Theory, How I met your mother. Det är klart trevligt om även sådant som har slutat sändas finns, som vänner, seinfeld, cheers, osv. Så blir det lite variation i tittandet  Samtliga dessa går på Viasat-kanaler om jag inte missminner mig.
När OnDemand blir riktigt bra kommer jag helhjärtat att hoppa på det, men det verkar inte vara där än.... tyvärr.
Hej! Passar på att tacka Karin för tipset om den här tråden! Jag heter Samuel Garlöv och jobbar som informatör på Com Hem. Diskuterar gärna On Demand då jag tycker det är riktigt spännande och precis som Karin säger så är det en tjänst som kommer att växa. Tycker det känns riktigt kul att det nu börjar dyka upp flera flexibla tv-tjänster. När det gäller utbudet för Play så finns just nu SVT Play (SVT 1, SVT 2), TV3, TV4, TV4+, TV4 Fakta, Lattjo Lajban, STAR!, Canal+ Select, Eurosport 1 och 2 (från 2 september). Nu i starten finns ca 600 program och vi jobbar med att utöka utbudet under 2009. Ett program finns tillgängligt på Play i sju dagar och rullar sen över i Play-abonnemanget. Här kommer även extra materiel och tidigare säsonger att finnas så att det går att plöja avsnitt i följd. Exakt hur länge säsongerna ligger kvar i arkivet är en rättighetsfråga med innehållsleverantörerna och kan därför komma att variera. Play samlar som sagt tv-bolagens webb-tv-tjänster och precis som du säger så kommer utbudet att följa dessa. Jag vill påpeka att just nu finns Com Hem On Demand tillgängligt för kunder i Skåne och Stångåstaden i Linköping. Vi kommer att bygga ut tjänsten successivt under 2009/2010.
Postad 27 August 2009 - 16:16
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Nja, 3 hål i väggen uttag är ett krav och comhem byter ut till ett sådant kostnadsfritt oavsett om man beställer något. DOCK byts det bara ut till sådant om resten av nätet i huset/området håller en viss kvalitee som krävs för bb/tfn/hdtv/vod. Det kan alltså vara för klena kablar i huset eller kassa förstärkare också. comhem vet om man saknar 3 hål i väggen pga att det har missats för bara nån lägenhet i huset eller om det inte alls ska fungera pga bristande nätkvalitee. Ska det vara klart för bb tex men man saknar uttag är det bara att beställa ett utbyte så kommer tekniker och fixar. Sedan kan det säkert endå fungera om man fular sig med adressändringar hos comhem men slutar det fungera sitter man på pottan med bundet abonnemang. Förövrigt, vad spelar det för roll att man inte kan se alla HDkanaler via en CAmodul och comhem? Snart är det dags för on demand fullt ut och då måste man likt förbaskat ha en box för tvapparaterna lär aldrig stödja detta fullt ut.
Redigerat av Phunky, 27 August 2009 - 16:23.
Postad 27 August 2009 - 17:34
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Hej!
Passar på att tacka Karin för tipset om den här tråden! Jag heter Samuel Garlöv och jobbar som informatör på Com Hem. Diskuterar gärna On Demand då jag tycker det är riktigt spännande och precis som Karin säger så är det en tjänst som kommer att växa. Tycker det känns riktigt kul att det nu börjar dyka upp flera flexibla tv-tjänster.
När det gäller utbudet för Play så finns just nu SVT Play (SVT 1, SVT 2), TV3, TV4, TV4+, TV4 Fakta, Lattjo Lajban, STAR!, Canal+ Select, Eurosport 1 och 2 (från 2 september). Nu i starten finns ca 600 program och vi jobbar med att utöka utbudet under 2009. Ett program finns tillgängligt på Play i sju dagar och rullar sen över i Play-abonnemanget. Här kommer även extra materiel och tidigare säsonger att finnas så att det går att plöja avsnitt i följd. Exakt hur länge säsongerna ligger kvar i arkivet är en rättighetsfråga med innehållsleverantörerna och kan därför komma att variera. Play samlar som sagt tv-bolagens webb-tv-tjänster och precis som du säger så kommer utbudet att följa dessa. Jag vill påpeka att just nu finns Com Hem On Demand tillgängligt för kunder i Skåne och Stångåstaden i Linköping. Vi kommer att bygga ut tjänsten successivt under 2009/2010.
Hej Samuel! Och tack för svaret! När jag prov-klickade mig igenom beställningen av OnDemand hittade jag inget om hur man beställer Play och hur mycket det kostar. Är det jag som har missat att läsa det? Hur mycket kostar ett sådant abbonemang? Är det per kanal eller en totalsumma för samtliga Play-tjänster? Play verkar vara det som är mest intressant för min del. Ligger allt som har sänts kvar i 7 dagar, eller är det ett urval även där? Finns det info någonstans om vilka program som i sådana fall ingår, så att man vet ifall de program man gillar finns tillgängliga i en vecka innan man beställer tjänsten? Har du någon mer info kring Tv4 SciFi? Ungefär hur mycket större kundunderlag behövs för att det ska bli lönsamt att ta in kanalen? Åtminstone i min vänkrets är vi ett större gäng som sitter och väntar på kanalen. Mycket trevligt att även en ComHem-representant finns i tråden  Jag vill ge både viasat och ComHem en elogé för ert engagemang här. Mvh Henrik
Postad 27 August 2009 - 22:15
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Nja, 3 hål i väggen uttag är ett krav och comhem byter ut till ett sådant kostnadsfritt oavsett om man beställer något. DOCK byts det bara ut till sådant om resten av nätet i huset/området håller en viss kvalitee som krävs för bb/tfn/hdtv/vod. Det kan alltså vara för klena kablar i huset eller kassa förstärkare också. comhem vet om man saknar 3 hål i väggen pga att det har missats för bara nån lägenhet i huset eller om det inte alls ska fungera pga bristande nätkvalitee. Ska det vara klart för bb tex men man saknar uttag är det bara att beställa ett utbyte så kommer tekniker och fixar. Sedan kan det säkert endå fungera om man fular sig med adressändringar hos comhem men slutar det fungera sitter man på pottan med bundet abonnemang.
Förövrigt, vad spelar det för roll att man inte kan se alla HDkanaler via en CAmodul och comhem? Snart är det dags för on demand fullt ut och då måste man likt förbaskat ha en box för tvapparaterna lär aldrig stödja detta fullt ut.
Så var det, ja. Bra att du kunde reda ut det. Så "ytspänning" kan alltså köpa valfri HD-box för att kunna utnyttja HDMI för bättre bild och, om han har tur, kunna se på HD-kanaler som ingår i paket som tex Canal+ och Viasat? Har han riktig tur kanske hans område uppfyller kraven för uppgradering av uttag så han kan ta del av hela utbudet. Är det rätt uppfattat?
Postad 28 August 2009 - 08:01
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Så var det, ja. Bra att du kunde reda ut det. Så "ytspänning" kan alltså köpa valfri HD-box för att kunna utnyttja HDMI för bättre bild och, om han har tur, kunna se på HD-kanaler som ingår i paket som tex Canal+ och Viasat? Har han riktig tur kanske hans område uppfyller kraven för uppgradering av uttag så han kan ta del av hela utbudet. Är det rätt uppfattat?
Ja korrekt. Sedan vet jag inte comhem's riktlinjer för att sälja sådana boxar till områden som inte borde kunna få in HD om så nu var fallet men på blocket går det ju alltid. Han får dock ingen hjälp om HDkanalerna inte fungerar och det nu inte skulle vara full kvalitee i området. Får han dock problem med övriga utbudet är det ju såklart support som vanligt oavsett box.
Redigerat av Phunky, 28 August 2009 - 08:08.
Postad 28 August 2009 - 08:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Föreningen säger nej till parabol och det skulle bli för dyrt att dra in 3 hål i väggen, runt en halv miljon för 36 bostäder/radhusen.
Dom får inte neka dig att sätta upp parabol enligt EU dom... Däremot kan dom se till att du har den innanför balkongen och sitter fast ordentligt...
Postad 28 August 2009 - 08:36
SamuelGarlov
-
SamuelGarlov
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej Samuel!
Och tack för svaret!
När jag prov-klickade mig igenom beställningen av OnDemand hittade jag inget om hur man beställer Play och hur mycket det kostar. Är det jag som har missat att läsa det? Hur mycket kostar ett sådant abbonemang? Är det per kanal eller en totalsumma för samtliga Play-tjänster? Play verkar vara det som är mest intressant för min del.
Ligger allt som har sänts kvar i 7 dagar, eller är det ett urval även där? Finns det info någonstans om vilka program som i sådana fall ingår, så att man vet ifall de program man gillar finns tillgängliga i en vecka innan man beställer tjänsten?
Har du någon mer info kring Tv4 SciFi? Ungefär hur mycket större kundunderlag behövs för att det ska bli lönsamt att ta in kanalen? Åtminstone i min vänkrets är vi ett större gäng som sitter och väntar på kanalen.
Mycket trevligt att även en ComHem-representant finns i tråden Jag vill ge både viasat och ComHem en elogé för ert engagemang här.
Mvh Henrik
Hej Henrik! Det var så lite så  Play-abonnemanget kommer att kosta 10kr/månad per kanal. Utbudet i Play motsvarar tv-bolagens Play-tjänster på webben. Allt ska ligga kvar i 7 dagar för att sen rulla över i Play-abonnemanget. När det gäller TV4 Sci-Fi så har jag tyvärr ingen mer detaljerad info att dela med mig av. Mvh Samuel Garlöv Com Hem
Postad 28 August 2009 - 09:43
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej, vad är det bästa och billigast alternativet om man vill få tillgång till Viasats fotbollssändningar, och gärna i HD?
Det finns ett paket (Viasat sport) för 139 kr/mån (fast i den broschyr som finns i butikerna och som ska gälla t o m den 1 november -09 står det att Viasat sport-paketet kostar 99 kr/mån vid 12 mån abonnemang) som inehåller sportkanaler jag är måttligt intresseras av. Sedan finns det ett Viasat HD-paket för 99 kr/mån. Men får jag all fotboll då, eller åtminstone CL-matcherna?
Hej Du ser på TV via Com Hem, eller hur? Då överlåter jag till Samuel att förklara pris och villkor. På frågan kring vilken fotboll som sänds i Viasat Sport HD så hittar du bland annat Champions League-matcherna i HD-kvalité. Eftersom vi flera gånger sänder många Champions League-matcher parallellt kan vi inte visa alla i HD, men det sänds åtminstone en åt gången live i HD-kvalité. Mer info om utbudet i Viasat Sport HD hittar du på www. viasatsport.se. //Karin
Postad 28 August 2009 - 10:18
Unregistered5cf1b4b0
-
Unregistered5cf1b4b0
-
Forumräv
-
-
719 inlägg
Leatherface: Kan du länka till denna info, det var mer än jag visste. Jag bor som sagt i en samfällighetsförening i ett radhus, det är föreningen som äger husskalet men det kanske inte spelar någon roll?
Till saken hör att föreningens styrelse tog detta beslut.
Även fast jag fått fullt godkännande från närmaste grannar + att parabolen inte ens skulle synas då jag skulle sätta den lågt på min altan ändå fick jag nej.
Men föreningen är SKYLDIG att ha en väl fungerande system med nån tvleverantör då comhems analoga ingår i samfällighetsavgiften.
När släcker Comhem de analoga sändningarna?
Så stämmer detr du säger Leatherface att styrelsen inte kan neka mig att sätta upp en parabol även fast deras beslut är taget så ska jag trycka upp denna info i deras rövar.
Varken jag eller resten av medlemmarna i föreningen vill lägga ut en halv miljon för att dra in fräschare kablar/förstärkare endast för tv/bredband och telefoni, det skulle äta upp 50 % av föreningens likvida medel.
vet nån föresten hur långt framåt Canal Digitals avtal gäller med Premier League och elitserien? Tänkte att OM jag nu får sätta upp en tallrik,tecknar ett 2-årigt avtal med C.D och då efter ett år så tar Viasat över dessa sändningar.
det verkar ju som Viasat storsatsar på sport mer och mer.....
Postad 28 August 2009 - 13:30
Unregistereddeee1e9f
-
Unregistereddeee1e9f
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har idag comhem i väggen, och tänkte köpa Comhems Medium 8 Favoriter HD-paket, med en HD-box.
Tänkte även lägga till Canal+ Film till detta men såg istället att om jag beställer Canal+ Film från canal+ egna hemsida så får jag även med 5st biobiljetter på köpet..
Då ska jag alltså beställa båda dessa tjänster samtidigt, men måste jag inte redan vara kund på comhem och ha boxern och allt innan jag kan beställa canal+ film + biobiljetterna?
Tänkte om man måste ange kundnummer osv.
Visserligen en comhem+canal+ fråga men nån vet säkert
** Har även en tillägsfråga om vilken sportkanal jag ska välja.. Är intresserad av la-liga, nhl, nba, champions-legaue - bara av dom stora intressanta matcherna, så inte alla botten-lag. Många sänds ju även på Tv4-sport och vissa CL matcher på tv3/tv6.
Är det Viasat sport eller canal+ som gäller?
Redigerat av Unregistereddeee1e9f, 28 August 2009 - 13:57.
Postad 28 August 2009 - 14:37
SamuelGarlov
-
SamuelGarlov
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det finns ett paket (Viasat sport) för 139 kr/mån (fast i den broschyr som finns i butikerna och som ska gälla t o m den 1 november -09 står det att Viasat sport-paketet kostar 99 kr/mån vid 12 mån abonnemang) som inehåller sportkanaler jag är måttligt intresseras av. Sedan finns det ett Viasat HD-paket för 99 kr/mån. Men får jag all fotboll då, eller åtminstone CL-matcherna?
Hej, Det nya priset för Viasat Sport i samband med kanallanseringen av Viasat Hockey blir 139:-/mån (gäller inte kunder i bindningstid). Kanalen Viasat Sport HD ingår i Viasat Sport abonnemanget för 139:-/mån. Du hittar mer info om utbudet i de olika kanalerna här: http://comhem.se/com...98/-/index.htmlMvh Samuel Garlöv Com Hem
Postad 28 August 2009 - 14:55
SPD
-
SPD
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej, har först nu förstått att mitt programkort till HDTV-abbonemnaget inte kommer att gå att använda i min HTPC (under konstruktion) med FireDTV och Dilog Conax-modul. Har även hämtat ut digital-boxen (Humax med stöd för HDTV). Den går nog fortfarande att skicka tillbaka och ändra till SD-abbonemang med stöd av distansavtalslagen. TV-kortet har inte kommit ännu och det kan jag nog också avbeställa.
Vad händer nu?
/SPD
PS. Hjälp mig resonera kring detta. Har läst "utredningstrådar" kring HDTV och comhem tills ögonen blöder... Men vad ska jag göra?!
Postad 28 August 2009 - 15:18
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Jag har idag comhem i väggen, och tänkte köpa Comhems Medium 8 Favoriter HD-paket, med en HD-box. Tänkte även lägga till Canal+ Film till detta men såg istället att om jag beställer Canal+ Film från canal+ egna hemsida så får jag även med 5st biobiljetter på köpet..
Då ska jag alltså beställa båda dessa tjänster samtidigt, men måste jag inte redan vara kund på comhem och ha boxern och allt innan jag kan beställa canal+ film + biobiljetterna? Tänkte om man måste ange kundnummer osv.
Visserligen en comhem+canal+ fråga men nån vet säkert 
** Har även en tillägsfråga om vilken sportkanal jag ska välja.. Är intresserad av la-liga, nhl, nba, champions-legaue - bara av dom stora intressanta matcherna, så inte alla botten-lag. Många sänds ju även på Tv4-sport och vissa CL matcher på tv3/tv6. Är det Viasat sport eller canal+ som gäller? 
Nu hänger jag inte med alls, ska du ha comhem kan du inte boka canal+ via deras hemsida och få biobiljetter. Antar att det gäller canaldigitalkunder.
Postad 28 August 2009 - 16:11
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Hej Du ser på TV via Com Hem, eller hur? Då överlåter jag till Samuel att förklara pris och villkor. På frågan kring vilken fotboll som sänds i Viasat Sport HD så hittar du bland annat Champions League-matcherna i HD-kvalité. Eftersom vi flera gånger sänder många Champions League-matcher parallellt kan vi inte visa alla i HD, men det sänds åtminstone en åt gången live i HD-kvalité. Mer info om utbudet i Viasat Sport HD hittar du på www.viasatsport.se. //Karin
Har ställt frågan tidigare utan att få klarhet. Kommer ni att sända Serie A i HD-kanalen? Helgens sändning av Genoa-Roma höll riktigt dålig kvalitet och efter en vecka friidrotts-VM i HDTV är man lite bortskämd så Serie A i Viasat sport HD är önskvärt. Tycker för övrigt att det är riktigt trevligt med så många representanter från Viasat och Com hem som svarar på frågor. Bra initiativ.
Postad 28 August 2009 - 16:30
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Jag har faktiskt ingen fråga, Men jag måste bara berömma representaterna från Viasat och Comhem som ställer upp detta viktiga forum där deras kunder oftast finns.Jag menar att oftast så går ju åsikterna isär här i forumet och via deras hemsidor och reklam, Tex Canal Digitals HD-PVR box. BRA JOBBAT VIASAT och COMHEM!!
Postad 28 August 2009 - 16:33
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Dom får inte neka dig att sätta upp parabol enligt EU dom... Däremot kan dom se till att du har den innanför balkongen och sitter fast ordentligt...
Jag vet att det där är den gängse tolkningen här av vad EU-domen sa, men den stämmer inte. Domen säger att föreningen inte får förhindra dig att inhämta information (i det här fallet i form av en tv-kanal). Om du redan kan få in informationen i fråga så har de all rätt i världen att stoppa dig. Så om det enda du inte kan titta på är HD-versionerna av dina kanaler så har föreningen rätt, vill du se Kiributi TV så kan rätten vara på din sida, men föreningen kan fortfarande så klart försöka få in kanalen via sitt utbud. Däremot kan det finnas andra lagar som styr, beroende på vem som äger vad. Till exempel så har jag inte en aning om vad som gäller för ägarlägenheter. Om du nu vill ta upp detta med föreningen så skulle jag rekommendera dig att prata med en jurist innan så att du inte skapar massa osämja.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|