Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia X6

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia X6 32GB (Mobiltelefoner) 5 6,5 (5) Inga priser
Nokia X6 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 6,43 (6) Inga priser
Nokia X6 8GB (Mobiltelefoner) 5 6 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 september 2009 - 14:56

bev
  • bev
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Verkar ju bli en trevlig manick

http://www.nokia.se/...dukter/nokia-x6

Postad 03 september 2009 - 15:43

Chavezzito
  • Chavezzito
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Lite cool...påminner om Tube, gillar att den har 32GB minne internt.

Postad 03 september 2009 - 19:53

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Och ingen resistiv skärm :)

Postad 03 september 2009 - 21:55

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
SE Satio eller denna?
S60v5 i båda.....

Postad 04 september 2009 - 10:44

bev
  • bev
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ja det är ett tufft val :) dagen i lands problem ;)

Postad 04 september 2009 - 11:09

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
vill känna på N900 innan ett köp av x6, N900 är ju Linux op, lite spännande är det ju.

Postad 10 september 2009 - 11:09

Chavezzito
  • Chavezzito
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Liten filmsnutt om den från en M3 recension

Postad 22 oktober 2009 - 01:24

Unregisteredb1800611
  • Unregisteredb1800611
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Är det någon som har läst nåt om när X6 tros komma ut på marknaden ?

Postad 28 oktober 2009 - 15:21

Pelas
  • Pelas
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
11:e november står det på Webhallens hemsida...

Postad 05 november 2009 - 15:52

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Tyckte det var onödigt att starta en ny tråd så jag frågar här. Någon som har koll på när X3an ska komma ut på svenska marknaden? Pratas om Q4 va? Någon som har hört något om datum? :)

Postad 05 november 2009 - 16:04

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Jag ser att alla butiker verkar få in den blå/vita modellen. Någon som vet något om när den röd/svarta ska släppas? Den är ju mkt snyggare :)

Postad 05 december 2009 - 05:14

Unregistered917a2e56
  • Unregistered917a2e56
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
När tror ni den släpps utan Comes with music-tvånget?
Kan det rimligtvis finnas intresse för en sån tjänst? Jag tror att det är den sjukt fördyrande CWM-bundlingen som totalt dödat förhandssnacket om den här mobilen, tyvärr.

Postad 05 december 2009 - 07:34

bev
  • bev
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Dem skriver ju att den endast ska säljas med cvm. Men man kan ju hoppas att dem tänker om på den punkten. om inte så faller den bort för min del iaf

Postad 05 december 2009 - 13:01

thanell
  • thanell
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Dem skriver ju att den endast ska säljas med cvm. Men man kan ju hoppas att dem tänker om på den punkten. om inte så faller den bort för min del iaf

jupp det kommer jan feb utan cvm tvånget, gissnings vis så skulle den bli 1000kr billigare,
och den skall bara ha 16gig istället för 32gig, tror man överlever med 16gig, och en tusing billigare så e detta en grym mobil för den pengen

Postad 05 december 2009 - 14:22

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Är väl typ en Satio då fast utan den bra kameran, linsskyddet och xenonblixten men en lite bättre touchskärm.. Hade valt Sation utan att blinka av dom två iaf.

Men den ser snygg ut faktiskt

Postad 05 december 2009 - 15:25

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Tror den faller bort, pga avsaknad av GPS :) Det är lite rörigt vilka som har GPS på Nokia's hemsida. För X6 så anger de A-GPS, för tex Mini N97 anger de Integrerad GPS + A-GPS. I PhoneHouse senaste broschyr så är också X6 markerad utan GPS.

Verkar som Nokia kör med tre olika varianter, enbart kartor, kartor och A-GPS och då kör de väl enbart positionering med telefonnätet och med integrerad GPS med A-GPS för att hitta postions snabbt.

Edit: den kanske har riktig GPS också, bäst att kolla när den kommer ut!

Redigerat av Unregistered124686ac, 06 december 2009 - 10:45.

Postad 05 december 2009 - 18:21

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Jag knapprade lite på den här samma gång jag var in efter n900 (finland). Tyckte inte de var något speciellt med den. Måste säga jag inte förstår vad alla är så på om kapacitiv skärm. Gilla de inte för 5 cent.
Funka nog helt ok annars men verkligen inget för mig. Trivs bättre med resestiv.

Postad 06 december 2009 - 12:04

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Verkar som Nokia kör med tre olika varianter, enbart kartor, kartor och A-GPS och då kör de väl enbart positionering med telefonnätet och med integrerad GPS med A-GPS för att hitta postions snabbt.
Edit: den kanske har riktig GPS också, bäst att kolla när den kommer ut!

A-GPS består av vanlig GPS + en extra funktion för att hitta satelliterna snabbare. Alltså har alla telefoner med stöd för A-GPS även vanlig GPS.
Sedan finns det "nätverksbaserad postionering". Då används inte GPS-systemet, istället används mobilmasternas position, vilket ger sämre positionsbestämning. Detta kräver ingen extra hårdvara och stöds därför av alla mobiltelefoner.

Redigerat av pakarlss, 06 december 2009 - 12:06.

Postad 07 december 2009 - 11:11

thanell
  • thanell
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Är väl typ en Satio då fast utan den bra kameran, linsskyddet och xenonblixten men en lite bättre touchskärm.. Hade valt Sation utan att blinka av dom två iaf.

Men den ser snygg ut faktiskt

jag hade jämfört den med musik mobilen aino, för i jan feb så kommer en billigare variant med mindre minne och ingen
nokia store bindning, skulle gissa att den ligger på samma pris om aino då!
trotts priset så e detta en musik mobil och ingen foto mobil, lite oschyst jämföra denna med satio trotts de ligger på samma pris lapp just nu vill säga!

Postad 13 december 2009 - 14:45

thanell
  • thanell
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
undra vad priset kommer hamna på när den inte har nokia store bundet till sig,
jämfört denna med aino och denna tilltalar mig mer pågrund av att den e tunnare än aino,
men aino hade mycket bättre kamera jämfört med x6,
men lägger sig x6 runt 3500 så e x6 givna valet,
läste att alla mobil operatörer kommit överens om att usb min skulle vara standard,
men när kommer det till se och nokia? var ju längesen man hörde det? någon som vet

Postad 14 december 2009 - 00:27

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

läste att alla mobil operatörer kommit överens om att usb min skulle vara standard,
men när kommer det till se och nokia? var ju längesen man hörde det? någon som vet

Det är MicroUSB laddare som ska bli standard, inte MiniUSB.

Finns mer att läsa om här.

....och här.

Redigerat av crest, 14 december 2009 - 00:29.

Postad 15 december 2009 - 02:11

Unregisteredb1800611
  • Unregisteredb1800611
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Är det ingen som har nåt att säga om mobilen ? Bra eller dåligt ? Borde väll finnas nån som har känt på den eller t.o.m köpt den

Postad 15 december 2009 - 08:28

huss3
  • huss3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
kan bara säga att det blev en flopp mobilen la av efter 5 dagar så nu finns den hos nokia å dom vet inte vad dom ska göra med den. Annars va den så där blev inte så impad som jag trodde.

Redigerat av huss3, 15 december 2009 - 08:30.

Postad 17 december 2009 - 15:25

Pelas
  • Pelas
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag var och kände på den igår hos Media Markt i Barkarby.

Skärmen, webbläsaren och det var trevligt. Gick bra att skriva på den trots att man är utrustad med rätt stora fingrar.

Dock måste jag säga att den utsstrålade väldigt låg kvalitet. Plasten på baksidan kändes som någon lågpris budget produkt tänkte för den inre mongoliska marknaden. Köper man en mobil för 5000kr skall den också se ut som en "dyr" kvalitetsmobil. Trist tycker jag och funderar på vad man skall köpa istället...

Postad 21 december 2009 - 08:37

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag skaffade telefonen i fredags. Den har en väldigt bra storlek och touchfunktionen är klockren. Kameran är fullt ok. Gillar lurarna som ingick. Jag har aldrig tyck om in-ear snäckor. Tyvärr så har jag inte riktigt testat alla funktioner än. Comes with mucic ingår i ett år och det har jag inte startat upp än. Den spelar inte divx eller Xvid men det ska väl gå att installera coreplayer?! Telefonen känns lite plastig om man t ex jämför med Iphone eller Samsungs modeller. Skärmen är dock inte "plastig". Jag får testa lite mer och återkomma.

Postad 22 december 2009 - 11:36

tiborric
  • tiborric
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har testat i affären X6 och Satio och kan säga (till min förvåning) att Satio är mycket snabbare och reagerar bättre när man trycker på skärmen...

SE Satio eller denna?
S60v5 i båda.....

Postad 23 december 2009 - 09:42

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag tycker Sation känns stor och klumpig. Sedan gillade jag inte att den inte har en vanlig 3.5 plugg för lurar.
Vidare så låser Nokia "sina" symbianprogram. Det var något jag märkte med samsung Innov8.
Jag har testat min lite mer. GPS var riktigt snabb. Hittade mej inomhus inom sekunder. Radion fungerar riktigt bra. Youtube och Facebook också. Att den är lite plastig (mest bakluckan) kanske gör så att man slipper bli rånad på den;-) Den är även väldigt lätt. Nu ska jag ge mej på Comes with music och Svt play. Tycker att det mesta jag testat hittills fungerar på ett bra och smidigt sett. Så var det inte med Innov8 som också var symbian.

Postad 23 december 2009 - 10:13

tiborric
  • tiborric
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jo, Satio är stor och klumpigare än X6, men skärmen är bättre enligt mig. Den svarar på tryck bättre än X6. Jag kunde lättare skriva ett sms på Satio än på X6...Idag äger jag en E51 som är den bästa som jag har haft hittills....

T

Jag tycker Sation känns stor och klumpig. Sedan gillade jag inte att den inte har en vanlig 3.5 plugg för lurar.
Vidare så låser Nokia "sina" symbianprogram. Det var något jag märkte med samsung Innov8.
Jag har testat min lite mer. GPS var riktigt snabb. Hittade mej inomhus inom sekunder. Radion fungerar riktigt bra. Youtube och Facebook också. Att den är lite plastig (mest bakluckan) kanske gör så att man slipper bli rånad på den;-) Den är även väldigt lätt. Nu ska jag ge mej på Comes with music och Svt play. Tycker att det mesta jag testat hittills fungerar på ett bra och smidigt sett. Så var det inte med Innov8 som också var symbian.

Postad 04 januari 2010 - 15:39

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Lite fler intryck. S
VT play fungerar bra. Comes with music är nästan bättre än väntat. Visst finns det luckor i utbudet ( t e x ingen Beatles) men i övrigt så har jag hittat det mesta jag sökt. Jag har installerat programmet på datorn så jag tankar hem med vanligt bredband och för sedan över musiken till telefonen. Musiken kan inte flyttas över till annan enhet än telefonen. Man kan lyssna på musiken från datorn också. Det blir snygga mappar med omslag och allt. Bra ljudkvalitet är det också. Låtarna får man behålla även efter att prenumerationen gått ut. Byter du dator ska det enl kundtjänst gå bra att föra över till den nya datorn. Jag har även installerat lite program från ovi.

Lite konstigheter jag upptäckt.
Nokia hade inte pc-suite eller ovi suite för Nokia X6. Telia hade inte heller inställningar för den telefonen. Jag knappade in att jag hade 5800 och sedan har det funkat.
Telefonen känner inte alltid igen de medföljande lurarna. Man får koppla in den till de identifieras. Sensorn som ska rotera skärmen kan vara rätt seg ibland. Ibland är det lite lag men inte någon fara enligt mej. Vad det gäller skärmen så har jag inte testat någon satio "live". E51 har jag inte heller testat. Storleken på skärmen är faktiskt lika "hög" som Iphone fast "smalare".
Riktigt nöjd med den faktiskt. Alltid känns smidigare än på Samsung Innov8 som jag hade tidigare. Fast kameran på den var klart vassare.

Postad 09 januari 2010 - 14:46

Unregisteredb1800611
  • Unregisteredb1800611
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hur är batteritiden vid normalt användande (inte att sitta å leka med den halva dagen) ?

Postad 11 januari 2010 - 11:41

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Gällande batteritiden så tycker jag den är rätt bra. Dras den ned när det är kallt ute?
Man märker att det tar batterikraft att använda webbläsaren, gps och så vidare.
Nu håller jag på och testar massa funktioner, lyssnar på musik och behöver ladda ungefär var tredje dag.
Skulle jag bara använda den som telefon så skulle den antagligen hålla det dubbla.

Postad 26 januari 2010 - 22:08

falken_007
  • falken_007
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nokia halverar minnet i billigare X6

I den nya varianten av Nokias musikmobil X6 har minnesutrymmet krympt och Comes With Music-abonenmang ingår inte. Därför kommer man att kunna köpa den till ett klart lägre pris.s

Utöver att minnet i den nya X6 rymmer 16 gigabyte istället för 32 gibabyte är det enadst färgerna som skiljer de båda modellerna åt om man ser till själva telefonen. En väsentlig skillnad är dock att 16 gigabytes-varianten inte säljs i paket med Nokias musiktjänst Comes With Music. För cirka 5500 kronor får man då telefonen och ett års obegränsad nedladdning av musik.

Om man väljer den billigare varianten med 16 gigabyte stannar priset på cirka 3900 kronor.

Klas Ström på Nokia uppger för Mobil att man ska börja sälja telefonen någon gång under första kvartal i år. Då kommer den att finnas i en helt svart version och en version som är vit och rosa. Eventuellt kommer även en helvit variant att dyka upp i ett senare skede

http://www.mobil.se/...155208-122.html

Postad 27 januari 2010 - 01:23

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Det var en glad nyhet =)

Postad 09 april 2010 - 19:09

breakstuff
  • breakstuff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har en liten fråga till er med X6:an
Har haft min X6:a i 2 dagar nu.
En sak jag lagt märke till är att slider-knappen för att låsa telefonen glappar rätt friskt.
Är detta något som är unikt för min telefon?

Postad 11 april 2010 - 14:54

salta-killen
  • salta-killen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hur funkar det här med spotify i x6an? Måste man skaffa premium konto eller går det att köra gratis versionen?

Postad 12 april 2010 - 17:07

salta-killen
  • salta-killen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Har en liten fråga till er med X6:an
Har haft min X6:a i 2 dagar nu.
En sak jag lagt märke till är att slider-knappen för att låsa telefonen glappar rätt friskt.
Är detta något som är unikt för min telefon?

Jag hämtade ut min idag, och den glappar den med. så det ska nog vara så haha

Postad 14 april 2010 - 21:35

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Lite intresserad av denna modell.
Undrar också lite om Spotify - men egentligen mer hur den fungerar som en GPS att ha i bilen.
Kan man få körriktningar och så via de inbyggda kartorna som Nokia erbjuder ?
Hur tror ni app-utubudet kommer att ta sig ? Just nu finns det ju inte överdrivet mycket, om man jämför med iPhone (vilket kanske inte är riktigt rättvist men ändå).

Postad 14 april 2010 - 21:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
När kommer Nokia X10? :o

Postad 15 april 2010 - 13:22

mikasand
  • mikasand
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Spotify för mobilen är inte gratis, det kräver premiumtjänst 99 kr i månaden.
Det finns en gratis Spotify applikation för X6 att ladda ner på OVI men den funkar inte med gratistjänsten!

Navigeringen fungerar helt ok med fartkameravarningar osv. Kartorna laddas ner i telefonen i förväg från din PC för att man ska slippa datatrafik. Eventuell trafikinformation (frivillig) uppdateras genom 3G/GPRS uppkopplig.
Fria uppdateringar ingår för hela världen!
Kartan är liten jämfört med vanlig navigator, men det fungerar bra, och det finns ju även röstkommando typ "sväng till höger om 50 meter". Jag är positivt överraskad att det fungerar så bra som det gör!
Nu saknar jag bara bilhållaren CR-120 som kommer först i början av Juni.

En annan fråga:
Jag ser att många applikationer i OVI store inte finns för X6, det finns desto fler apps för 5800 och N97, vilket jag tror borde fungera även till X6. Är det någon som vet hur man kan ladda ner apps i mobilen från OVI store även om de inte syns i listan över tillgängliga applikationer?

Lite intresserad av denna modell.
Undrar också lite om Spotify - men egentligen mer hur den fungerar som en GPS att ha i bilen.
Kan man få körriktningar och så via de inbyggda kartorna som Nokia erbjuder ?
Hur tror ni app-utubudet kommer att ta sig ? Just nu finns det ju inte överdrivet mycket, om man jämför med iPhone (vilket kanske inte är riktigt rättvist men ändå).

Redigerat av mikasand, 15 april 2010 - 13:28.

Postad 18 april 2010 - 20:17

Appoc
  • Appoc
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Om man har kalender-poster på Startskärmen, går det få så att det står vad posten heter snarare än ex "Ny uppgift på To 04.22"?

Om man har en post de närmaste dagarna så verkar det stå vad posten heter dock... :D

Postad 06 maj 2010 - 21:41

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Usch. Beslutsångest.
X6 eller iPhone !?? Den senare är nog snäppet värre på allting egentligen, men dålig batteritid samt att jag är lite av en Nokiafreak gör att jag vill ha X6. Kommer det mycket nya apps i ovi-butiken, ni som redan har telefonen ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.