Jump to content

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Barco Balder, Laser med upp till 7100 Ansi Lumens

11 replies to this topic
  • Please log in to reply

#1

Posted 27 January 2022 - 14:44

Cinema Solutions
  • Cinema Solutions
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Hej alla hemmabiovÀnner!

 

Vi tyckte det var dags att skriva lite om Barco Balder.

En fantastisk projektor med gott om ljus för de lite större dukarna.

 

Attached File  Balder Facing Right small jpg.jpg   82.53KB   0 downloads

 

Men innan vi skriver mera vill vi vara tydliga med att vi Àr ett Företag!

Vi jobbar med allt ifrÄn kompletta privata bio med akustik, belysning och styrning, till enklare tv-hörnor, multiroomljud och smarta hem.

Vi har försökt kontakta supporten i tvÄ mÄnader för att registrera oss pÄ rÀtt sÀtt med en tydlig Företags-stÀmpel sÄ att ingen kÀnner sig vilseledd men vi har inte fÄtt nÄgon respons, sÄ nu postar vi första inlÀgget och hoppas pÄ att det blir tydligt i framtiden sÄ vi slipper skriva dessa lÄnga intron.

 

Med det sagt sÄ vill vi skriva lite om Barco i allmÀnhet och Balder i synnerhet.

Fullt medvetna om att detta Àr maskiner i en högre prisklass som inte sÄ ofta sÀljs, sÄ blir det inte sÄ mycket prat om dem dÀr ute.

Just dÀrför vill vi lyfta kunskapen kring dem lite mera och belysa funktion och prestanda.

 

Attached File  final 3.jpg   94.24KB   0 downloads

 

 

1 av 3

 

 


Edited by Cinema Solutions, 27 January 2022 - 17:07.


#2

Posted 27 January 2022 - 14:55

Cinema Solutions
  • Cinema Solutions
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Bakgrund:

 

(För er som inte vill veta barkunden eller förutsĂ€ttningarna för miljön som Baldern sitter i kan enkelt hoppa över detta och gĂ„ pĂ„ nĂ€sta inlĂ€gg. 😉)

 

Vi har mÄnga olika projektorer för demonstration. I en miljö har vi tax JVC N5 uppsatt mot en 3m bred ljustransparent Screen Research duk. Med mörka vÀggar och tak samt inget externt ljusinslÀpp ger den hÀr kombon verkligen en fantastisk upplevelse. Med superkontrast och avgrundsdjup svÀrta poppar fÀrger och detaljer ut pÄ ett mycket övertygande sÀtt. Alla ni som sett en nyare JVC med rÀtt förutsÀttningar vet vad vi pratar om.

 

Attached File  JVC N5.jpg   12.54KB   0 downloads

 

I ett annat rum kör vi en mer mediarumsmiljö med en Epson TW9400 och en DNP Supernova 08-85 duk. Dett Àr verkligen en förtÀfflig kombo nÀr man inte kan eller vill kontrollera ljuset lika bra som vi kan i JVC-rummet. Makalös setup för sportsÀndningar, tv-spel, underhÄllning-shower, mm.

Dessa setuper, eller snarare dessa mediarum, Àr nÄgot vi ser kommer starkt pÄ den skanidaviska marknaden dÀr folk inte vill ta ett rum för en perfekt bio, men gÀrna lÀgger resurser pÄ ett bÀttre underhÄllningssystem i ett andra vardagsrum, gillestuga, konvertera ett gÀstsovrum eller nÄgot annat nÄgot ljusare utrymme.

 

Attached File  tw9400_10.jpg.jpg   58.81KB   0 downloads

 

Men hÀr tÀnkte vi prata mer om vÄrt nya showroom med ett ljudsystem i absolut vÀrldsklass och en bild som ger en riktigt storbildsupplevelse!

Vi har byggt vÄrt showroom tillsammans med en extern partner och vi har inte sparat pÄ nÄgot.

De fÀrdiga dimensionerna Àr ca 8x5x3,5m

En full 11.4(8).10 Dolby Atmos / DTS:X Pro -hybridlayout med Procella och Trinnov utgör grunden för ljudupplevelsen.

Som LCR har vi 3st P815 och som earlayer surrounds kör vi med 8st P6V. De senare inkluderar Front Wide, Surround 1 (första raden), Surround 2 (andra raden) och Surround Back.

I taket sitter 10st P5V fördelade pĂ„ 2st Top Front, 2st Top Middle, 2st Top Rear, 1st OverHead och 3st Front Height. OverHeaden och de tre Front Height gör att layouten fungerar mycket bra Ă€ven för DTS:X. 

Rummet Àr byggt med 30cm betong och ett inre akustikskal enligt LiveEnd DeadEnd-principen.

BerĂ€knade lĂ„gfrekvensmoder, efterklanstid och reflexanalys Ă€r gjorda och rummet Ă€r sedan behandlat med absorbenter och diffusorer för att till slut avslutas med ett estetiskt designskal bestĂ„ende av akustiskt transparent tyg, platsbyggda nischer, ett bakbelyst spĂ€nntak, och en 20mm underbar heltĂ€ckningsmatta.  

VĂ„r ljusdesigner ha tillsammans med vĂ„r partner arbetat ur armaturer, ledprofiler och spottar som valts med omsorg för sina respektive egenskaper och sedan installerats för minimal pĂ„verkan pĂ„ rummets prestanda och maximal effekt!  

 

Attached File  final 1.jpg   73.13KB   0 downloads

 

Sittplatserna Ă€r Fortress Seating Nova med finaste lĂ€derkategorin. 5+6 seats ger totaalt 11 sittplatser. Alla med motoriserade incliner, motoriserade nackstöd och drickahĂ„llare. NĂ„got sĂ€te har tom svankstöd, inbyggt massage och vĂ€rme, samt förvaring i armstödet bara för att visa vad som gĂ„r att göra.    

 

Duken Àr en 4,2m bred CinemaScope Screen Research med Ultimate White vÀv.

Den har 2-vÀgs motormaskning för skrÀddarsydd optimering av 2.40:1, 2.35:1, 2.00:1, 1.85:1 och 1.78:1 (16:9). Samt egna custom format om man skulle vilja det.

Allt med konstant höjd pÄ 1,75m oavsett material eller format.

Vi har ocksÄ en DecorMask som Àr en motoriserad tavla som ligger framför dukvÀven nÀr projektorn inte anvÀnds för att fullÀnda designen pÄ rummet och slippa se en stor vit tom yta nÀr projektorn inte anvÀnds. Dekormasken Àr ljudtransparent precis som resten av duken och maskningen vilket gör att de gÄr utmÀrkt att lyssna pÄ musik genom den.

Man kan kanske se den som ett modernare alternativ till bioridÄer.

 

Allt styrs sedan av ett Control 4 system dÀr man har flera valmöjligheter. Knappsatser pÄ vÀggarna för enkel och snabb styrning av belysningen, eller iPaden som sitter innanför dörren pÄ laddning i vÀggfÀste, löstagbar och redo att ta med till kungasÀtet. Alternativt sÄ har man en mer traditionell fjÀrr i C4:as NEEO, med nÄgra fÄr fasta knappar för stegning, volym, meny, etc och en touchdisplay för djupare navigering.

 

Attached File  final 2.jpg   93.13KB   0 downloads

 

HÀr kommer vi dÄ Àntligen fram till Barco-projektorn.

 

Vi valde Barco Balder CinemaScope Series T.

Anledningarna till valet var mÄnga men de mest avgörande har att göra med bildstorleken.

NÀr du kommer upp över 3,5m bildbredd sÄ börjar det behövas rejÀlt med ljus. Det aliminerar vÀldigt mÄnga projektorer pÄ marknaden.

Vid tidigare projekt vet vi av erfarenhet att tex JVC:s eminenta Z1:a maxar ut nÄgonstans runt 3,5m.

Vid 4m har kan du krÀma ur 14-16fL kalibrerat ljus om du kör lasern pÄ max, men dÄ har du ingenting att kompensera Äldrandet med och du kommer fÄ leva med en bild som inte ger det önskade ljusflödet och dÀrmed en mörkare och nÄgot nedtonad bild.

 

Nu kör vi alltsÄ 4,2m bred bild sÄ allt under 3000 ansi lumens gÄr alltsÄ bort.

DÄ ÄterstÄr som sagt ett par modeller frÄn Sony samt nÀstan hela Barcos sortiment.

 

 

 

2 av 3



#3

Posted 27 January 2022 - 19:01

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1,268 posts
  • 0

Finns ju en egen forumdel för företag, ni borde vÀl skrivit dÀr?



#4

Posted 27 January 2022 - 21:20

Cinema Solutions
  • Cinema Solutions
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Hej och VĂ€lkommen :)

 

 

Det Àr inte första gÄngen det tar supporten ett par mÄnader att vakna, antagligen sÄ ligger dom i ide, igen...

 

Tack Johan!  :)

 

Vi trodde att vi sjÀlva kunde skapa ett företagskonto, men vi hittar ingen sÄdan funktion.

Verkar vara supporten som fĂ„r registrera oss pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt. 

Har skickat PM till ett gĂ€ng moderatorer men inte fĂ„tt nĂ„gon respons Ă€n. 

Inget större problem för oss, men vi vill vara tydliga mot lĂ€saren. 

 

 

MVH

/Cinema Solutions



#5

Posted 27 January 2022 - 21:29

Cinema Solutions
  • Cinema Solutions
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Finns ju en egen forumdel för företag, ni borde vÀl skrivit dÀr?

 

Hej Karamasha!  :)

 

Klart vi kan skriva dĂ€r, men det kĂ€nns ju konstigt nĂ€r vi vill lyfta en projektors prestanda. 

Det borde rimligtvis ligga under "Projektorer". Det Ă€r ju knappast en annons vi lagt in. 

Finns gott om Ă„terförsĂ€ljare som jobbar med Barco, och vi rekommenderar ingen före den andra. 

DĂ€remot rekommenderar vi alla som Ă€r seriöst intresserade av en projektor eller ett biosystem att Ă„ka och titta/lyssna/utvĂ€rdera det med egna ögon och aldrig bara gĂ„ pĂ„ andras Ă„sikter.   

 

Hittade ingen lĂ€mplig trĂ„d för Balder bara, sĂ„ vi fick skapa en egen. 

Hoppas att det kan leda till en givande trĂ„d för alla lĂ€sare. 

 

MVH

/Cinema Solutions



#6

Posted 28 January 2022 - 07:31

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1,268 posts
  • 0

Hej Karamasha!  :)

 

Klart vi kan skriva dĂ€r, men det kĂ€nns ju konstigt nĂ€r vi vill lyfta en projektors prestanda. 

Det borde rimligtvis ligga under "Projektorer". Det Ă€r ju knappast en annons vi lagt in. 

Finns gott om Ă„terförsĂ€ljare som jobbar med Barco, och vi rekommenderar ingen före den andra. 

DĂ€remot rekommenderar vi alla som Ă€r seriöst intresserade av en projektor eller ett biosystem att Ă„ka och titta/lyssna/utvĂ€rdera det med egna ögon och aldrig bara gĂ„ pĂ„ andras Ă„sikter.   

 

Hittade ingen lĂ€mplig trĂ„d för Balder bara, sĂ„ vi fick skapa en egen. 

Hoppas att det kan leda till en givande trĂ„d för alla lĂ€sare. 

 

MVH

/Cinema Solutions

 

Allt Ă€r ju en stor annons, haha. Ni Ă€r inte direkt först som kör denna approachen, men det var ett tag sedan jag sĂ„g ett sĂ„dant gediget inlĂ€gg frĂ„n en försĂ€ljare. Flytta allt som inte Ă€r fakta eller tester till företagsdelen Ă€r mitt förslag. Erat showroom tex, kul att lĂ€sa om men i fel forum. Dom sĂ€ljare som finns hĂ€r i forumet som jag kĂ€nner till hĂ„ller en mycket proffsig och objektiv nivĂ„. Det tar tid och mycket fakta att fĂ„ det förtroendet frĂ„n forummedlemmar man aldrig trĂ€ffar IRL. Är ni kunniga Ă€r det ju super för oss medlemmar, men Ă€r nog inte mĂ„nga som svĂ€ljer allt efter första inlĂ€gget och dessutom som en sĂ€ljtrĂ„d mer eller mindre. StĂ€da upp trĂ„den och vill ni sedan vara stöd i forumet sĂ„ finns tillhands vid frĂ„gor och hĂ„ll det objektivt Ă€r mitt tips. VĂ€lkomna!!



#7

Posted 28 January 2022 - 12:15

Colamannen
  • Colamannen
  • ForumrĂ€v

  • 757 posts
  • 1

Verkligen trÄkigt att du kÀnner sÄ Karamasha.

Jag ligger bakom initiativet Cinema Solutions, vilket jag aldrig försökt gömma. 

TvÀrtom Àr ju t.o.m. bolagsnamnet Cinema Solutions by JASE.

 

Jag har skrivit pĂ„ forum i 20 Ă„r och tycket jag har haft en vĂ€ldigt neutral approach med fokus pĂ„ att hjĂ€lpa andra. 

Nu nĂ€r vi har en firma vill jag vara tydlig med det, och dĂ€rför skrev jag under företagsnamnet. 

 

Men faktum kvarstÄr: Vi vill ha en dialog och lyfta saker som kanske inte pratas om sÄ mycket hÀr.

Barcos Balder i först ut. 

 

Vi kommer lyfta mĂ„nga andra produkter och lösningar som vi tycker Ă€r kul att diskutera, men nĂ„gonstans mĂ„ste vi ju börja. 

DĂ„ kĂ€ndes det rimligt med en presentation av VARFÖR vi valt just Baldern i detta projektet.

Cinema Solutions jobbar med massor av fabrikat. Sony, JVC och Epson Ă€r betydligt mer snurr pĂ„, men dessa finns ju redan kilometerlĂ„nga trĂ„dar om. DĂ€remot kan vi inte hitta nĂ„gon om Barco Balder. 

 

Hade hoppats pĂ„ en dialog kring detta dĂ„ Barco Ă€r en av vĂ€rldens bĂ€sta projektortillverkare, men ingen verkar veta nĂ„got om dem. SĂ„ kom igen och stĂ€ll frĂ„gor sĂ„ vi fĂ„r en diskussion kring Balder. Vi Ă€r inte intresserade av en monolog, dĂ„ finns det andra kanaler Ă€n forum att vĂ€nda sig till. 

 

 

MVH

/Jacob 



#8

Posted 28 January 2022 - 15:50

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1,268 posts
  • 0

Verkligen trÄkigt att du kÀnner sÄ Karamasha.

Jag ligger bakom initiativet Cinema Solutions, vilket jag aldrig försökt gömma. 

TvÀrtom Àr ju t.o.m. bolagsnamnet Cinema Solutions by JASE.

 

Jag har skrivit pĂ„ forum i 20 Ă„r och tycket jag har haft en vĂ€ldigt neutral approach med fokus pĂ„ att hjĂ€lpa andra. 

Nu nĂ€r vi har en firma vill jag vara tydlig med det, och dĂ€rför skrev jag under företagsnamnet. 

 

Men faktum kvarstÄr: Vi vill ha en dialog och lyfta saker som kanske inte pratas om sÄ mycket hÀr.

Barcos Balder i först ut. 

 

Vi kommer lyfta mĂ„nga andra produkter och lösningar som vi tycker Ă€r kul att diskutera, men nĂ„gonstans mĂ„ste vi ju börja. 

DĂ„ kĂ€ndes det rimligt med en presentation av VARFÖR vi valt just Baldern i detta projektet.

Cinema Solutions jobbar med massor av fabrikat. Sony, JVC och Epson Ă€r betydligt mer snurr pĂ„, men dessa finns ju redan kilometerlĂ„nga trĂ„dar om. DĂ€remot kan vi inte hitta nĂ„gon om Barco Balder. 

 

Hade hoppats pĂ„ en dialog kring detta dĂ„ Barco Ă€r en av vĂ€rldens bĂ€sta projektortillverkare, men ingen verkar veta nĂ„got om dem. SĂ„ kom igen och stĂ€ll frĂ„gor sĂ„ vi fĂ„r en diskussion kring Balder. Vi Ă€r inte intresserade av en monolog, dĂ„ finns det andra kanaler Ă€n forum att vĂ€nda sig till. 

 

 

MVH

/Jacob 

 

Tjena, klart min approach angÄende direkt diskussion om produkten hade varit annorlunda om jag vetat att det var du bakom namnet. Du Àr ju ett av de namn jag tÀnker pÄ. Ett nytt konto med sÀljande inlÀgg gör att min sensorer skriker till lite, kanske för mycket ibland dÄ tydligen ;) DÀremot tycker jag inte företagsdelen ska in i trÄden Àven om jag förstÄr att du vill presentera den. En mer aktiv företagsdel har jag absolut inget emot, tvÀrt om. I den delen behöver man inte vara sÄ "svensk ", utan dÀr kan man skryta och visa upp, alla vet förutsÀttningarna. Jag vill veta vart alla prylar finns att inhandla och vem som stÄr bakom. SÄ det vore bara kul om fler företag presenterar sig dÀr.

DÀremot Àr det otroligt viktigt att den öppna forumdelen behÄlls neutral och inte sÀljande. Jag uppfattar inlÀgget sÄ, men det kanske inte admin gör (jag Àr inte en av dom). Sen Àr det trÄkigt att det ska ta sÄ lÄng tid för admin att Äterkoppla, otroligt trist.

Kan inte du ha en företagslogga/namn under ditt namn ocksÄ Colamannen?

Önskar jag kunde komma ner till Lund i Mars, men vĂ€l lĂ„ngt bort.



#9

Posted 29 January 2022 - 12:18

Colamannen
  • Colamannen
  • ForumrĂ€v

  • 757 posts
  • 0

Tjena, klart min approach angÄende direkt diskussion om produkten hade varit annorlunda om jag vetat att det var du bakom namnet. Du Àr ju ett av de namn jag tÀnker pÄ. Ett nytt konto med sÀljande inlÀgg gör att min sensorer skriker till lite, kanske för mycket ibland dÄ tydligen ;) DÀremot tycker jag inte företagsdelen ska in i trÄden Àven om jag förstÄr att du vill presentera den. En mer aktiv företagsdel har jag absolut inget emot, tvÀrt om. I den delen behöver man inte vara sÄ "svensk ", utan dÀr kan man skryta och visa upp, alla vet förutsÀttningarna. Jag vill veta vart alla prylar finns att inhandla och vem som stÄr bakom. SÄ det vore bara kul om fler företag presenterar sig dÀr.

DÀremot Àr det otroligt viktigt att den öppna forumdelen behÄlls neutral och inte sÀljande. Jag uppfattar inlÀgget sÄ, men det kanske inte admin gör (jag Àr inte en av dom). Sen Àr det trÄkigt att det ska ta sÄ lÄng tid för admin att Äterkoppla, otroligt trist.

Kan inte du ha en företagslogga/namn under ditt namn ocksÄ Colamannen?

Önskar jag kunde komma ner till Lund i Mars, men vĂ€l lĂ„ngt bort.

 

Du vet att vi delar syn pĂ„ att hĂ„lla krĂ€ngare borta. 

Det ska vara informativt och ge mervÀrde!

 

Skönt att höra att jag Ă€ndĂ„ uppfattats vettig och neutral genom Ă„ren.  :wub:

Hoppas kunna hÄlla samma goda ton med företaget.

 

Jag har lÀst om min första tre inlÀgg flera gÄnger och mÄste av nyfikenhet frÄga:

Vad Àr det som verkar annonsering?

Är det att jag beskriver rummet i andra inlĂ€gget (2 av 3)?

Eller Àr det i allra första stycket dÀr jag skriver att vi Àr att företag och vad vi jobbar med?

 

Bakgrunden tycker jag Ă€r superviktig för att först VARFÖR vi valt Baldern sĂ„ det inte bara blir en frĂ„ga om dukstorlek. Det handlar ju om vĂ€lavvĂ€gd systemdesign dĂ€r kedjan bör hĂ„llas sĂ„ jĂ€mnstark som möjligt.

Jag skulle tex inte tycka det Àr en bra idé att sÀtta en Balder pÄ en 5m duk med en soundbar och 2 IKEA stolar framför. Det Àr helt fel prioritering och kommer inte leda till en bÀttre upplevelse IMHO.

 

Första stycket blev jag sĂ„ illa tvungen att lĂ€gga till dĂ„ jag INTE vill att nĂ„gon ska kĂ€nna sig vilseledd. 

TÀnk tanken att jag skrivet det under mitt privata konto utan disclaimern för att sedan uppdaga att jag numera har ett eget bolag.

 

Jag Àr övertygad om att man lÀser olika för att texten kommer frÄn ett företag.

Det behöver inte vara fel, men jag undrar fortfarande om det blivit nĂ„gon reaktion överhuvudtaget om Colamannen gjort samma inlĂ€gg. 

 

Ang att fĂ„ en företagssignatur pĂ„ detta kontot sĂ„ Ă€r det nĂ„got jag blivit varnad för tidigare av moderatorer. 

Det var tydligen inte tillĂ„tet med företag i signaturen sĂ„ det aktar jag mig för. 

BĂ€ttre att vara Ă€rlig och transparent mot alla som lĂ€ser, sĂ„ tror jag alla blir nöjda.  :wub:

 

Vi lÄter Moderatorerna fÄ bestÀmma hur vi gÄr vidare tror jag.

 

Men kul att se att du Ă€r pĂ„ tĂ„rna och STORT GRATTIS till ditt nya krypin. 

Det kommer bli en finfin anlÀggning. VÀldigt stilren!

 

Jag gör ett försök att Ă„tergĂ„ till Baldern i trĂ„den.  :D

 

 

MVH

/Jacob



#10

Posted 01 February 2022 - 17:16

Cinema Solutions
  • Cinema Solutions
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

WHEEEHOOO! 

Vi har fĂ„tt företagslogga!  :D

 

Tack vare frollic skulle jag tro, som legat pÄ sen vi fick kontakt. (Tack för det!)

Nu lĂ„ter vi det som har med företaget och vĂ„rt showrum ligga hĂ€r och sĂ„ kommer Barco Balder trĂ„den tillbaka upp till projektordelen dĂ€r vi kan fortsĂ€tta diskutera kring den. 

 

De flesta svaren i denna trĂ„den berör ju snarare företaget Ă€n sjĂ€lva Baldern, sĂ„ det verkar rimligt att lĂ„ta dem vara kvar hĂ€r. 

Eller vad sĂ€ger ni? Är det nĂ„got som sagts som man vill fĂ„ med kan man kanske sĂ€ga det igen isf, sĂ„ sparar vi moderatorjobb. 

 

BĂ€ttre upplevelser Ă„t alla! 

 

 

MVH

/Cinema Solutions



#11

Posted 01 February 2022 - 18:58

Bubben141
  • Bubben141
  • LĂ€rjunge

  • 303 posts
  • 0
Jag skulle vilja höra mer om Bragi. Tycker den lÄter mer spÀnnande bÄde med att den inte Àr sÄ ljusstark, och inte har nÄgot fÀrghjul. Efter att gÄtt frÄn DLP till D-ILA sÄ saknar jag inte regnbÄgarna.
Förutom bottensvÀrtan, vad Àr Bragis svagheter?

#12

Posted 01 February 2022 - 22:10

Cinema Solutions
  • Cinema Solutions
  • Wannabe

  • 17 posts
  • 0

Bragi Ă€r en i mĂ„nga hĂ€nseenden vĂ€ldigt intressant projektor. 

Den absoluta styrkan Ă€r fĂ€rghanteringen. Med Röd, Grön och BlĂ„ diod fĂ„r man otrolig mĂ€ttnad och intensitet i fĂ€rgerna. 

En nackdel jag sjĂ€lv upplever med DLP-generellt (förutom svĂ€rta dĂ„) Ă€r rörelseoskĂ€rpa. 

 

KĂ€nns som att vi ska ha en egen trĂ„d om den med sĂ„ smĂ„ningom.  :rolleyes:

 

Den ligger mellan Sony VW870 och JVC Z1 prismÀssigt.

DĂ€r tycker jag Sony har lugnast bild med bĂ€st rörelsehantering, och bra svĂ€rta. 

JVC har grym kontrast och mer ljus samt lÀskigt fin filmkÀnsla.

Bragi har en helt annan bildkaraktĂ€r med mer transparent bild och fler linsalternativ. 

 

Tre fantastiska maskiner som alla förtjÀnar sin plats!

 

BĂ€sta jag sett Bragin var pĂ„ ISE 2019, dĂ€r man demade blandat material med animerade klara fĂ€rger med Angry Birds, ficktjuv-sekvensen frĂ„n Focus, och blandade bildkomposeringar med mycket skuggor och svĂ€rta i GeminiMan. 

Focus scenen dĂ€r Ă€r det bĂ€sta jag sett den nĂ„gonsin.  :wub:

 

MVH

/Cinema Solutions





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.