Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Sony HT-IS100

101 svar i trÄden
  • Please log in to reply

#1

Skickat 30 juli 2008 - 21:32

Henry VIII
  • Henry VIII
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0


Sökte information hÀr i forumet om Sonys nya hemmabiosystem HT-IS100 men fann nada.
TĂ€nkte dĂ€rför starta en trĂ„d för att ge oss möjlighet att diskutera eventuella erfarenheter, recensioner, jĂ€mförelser etc. Är nĂ€mligen sjĂ€lv lite sugen pĂ„ detta system...

Är nyfiken och intresserad av de ganska avvikande recensionerna av GoodGearGuide av detta system och Sonys tidigare system, DAV-IS10, trots att de verkar, sĂ„ nĂ€r som pĂ„ en DVD-enhet, nĂ€stan identiska. Avseende det tidigare systemet fĂ„r bland annat basen bra betyg och gĂ€llande det senare systemet fĂ„r basen ganska usel kritik.

Har de Àndrat systemet sÄ pass mycket eller Àr det bara ytterligare ett tecken pÄ hur subjektivt man uppfattar ljudet dÄ det Àr tvÄ olika reportrar som skrivit artiklarna?

Henric

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Henry VIII 30 juli 2008 - 21:53


#2

Skickat 31 juli 2008 - 14:32

Unregisteredd3d74d10
  • Unregisteredd3d74d10
  • Wannabe

  • 38 inlĂ€gg
  • 0
Jag har heller inte hittat sĂ„ mycket info om det. Sen att det verkar nĂ€rmast identiskt med DAV-IS10 men Ă€ndĂ„ dyrare gör en nyfiken pĂ„ vad skillnaden Ă€r. Jag tĂ€nkte sticka inom Sony Center pĂ„ min semester och se vad de har att sĂ€ga samt provlyssna pĂ„ detta paketet om de har det inne och har det uppsatt. Återkommer med min uppfattning dĂ„ :D

#3

Skickat 31 juli 2008 - 15:55

Henry VIII
  • Henry VIII
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
Toppen! VÀntar med spÀnning pÄ att höra vad de ger dig för svar och pÄstÄenden.

AngÄende priset tror jag det Àr mycket pÄ grund av att det senare systemet stöder de nya högupplösta ljudformaten i form av linjÀr PCM via HDMI, och att den dÀrför har 3 HDMI-in, med mera. Men det Àr som sagt bara min egna teori.

#4

Skickat 01 augusti 2008 - 12:06

Unregisteredd3d74d10
  • Unregisteredd3d74d10
  • Wannabe

  • 38 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara tillÀgga att Sony Center i Malmö har HT_IS100 uppsatt för provlyssning. De tar 7999kr för systemet. Jag fÄr se nÀr jag hinner ta mig dit och provlyssna. De sa Àven att de inte har fÄtt in tillbehören för att köra de bakre högtalarna trÄdlöst, vilket Àr ett minus för det krÀvs för jag ska vara intresserad. FÄr se nÀr de dyker in..

#5

Skickat 01 augusti 2008 - 14:17

Unregistered2c89aff6
  • Unregistered2c89aff6
  • Wannabe

  • 20 inlĂ€gg
  • 0
Vore mycket intressant att fÄ lite Äsikter om detta system, Har sjÀlv helt tröttnat pÄ allt var reciverar, högtalare, m.m heter..

synd bara att de inte finns i vitt....

#6

Skickat 05 augusti 2008 - 11:17

zimpan
  • zimpan
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte bara tillÀgga att Sony Center i Malmö har HT_IS100 uppsatt för provlyssning. De tar 7999kr för systemet. Jag fÄr se nÀr jag hinner ta mig dit och provlyssna. De sa Àven att de inte har fÄtt in tillbehören för att köra de bakre högtalarna trÄdlöst, vilket Àr ett minus för det krÀvs för jag ska vara intresserad. FÄr se nÀr de dyker in..

FrÄga gÀrna Sony Center om man kan koppla in andra högtalare (front + center) för att fÄ ett bÀttre mellanregister. Eller blir hela ljudbilden fel dÄ med tanke pÄ delningsfrekvenser o kÀnslighet? (Flera recensenter har ju klagat pÄ mellanregistret.)
Annars gillar jag idén med sub med inbyggd receiver. FÀrre lÄdor :-)

#7

Skickat 12 augusti 2008 - 10:01

Unregistered7932305a
  • Unregistered7932305a
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Har lÀst det som finns att lÀsa om det hÀr systemet och, förutom viss tvekan kring ljudkvalitén, sÄ lÄter det riktigt tilltalande. Gillar det faktum att högtalarna lÀtt gÄr att gömma undan.

Lars Bengtsson Ljud/Video ser enligt Prisjakt ut att ha systemet i lager, har nÄgon varit dÀr och kikat? NÄgon som haft möjlighet att lyssna pÄ ljudet som det hÀr systemet presterar?

#8

Skickat 19 augusti 2008 - 08:05

CellForce
  • CellForce
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag har nu kutat runt i Hong Kong och letat efter detta system. Finna att provlyssna pa Sonys Show room men finns inte att handla nagonstans. Riktigt konstigt att det inte ens finns har nere.

Dock sa kostar IS100 likadant som IS-10 har (4800 $HK). Sa man funderar ju varfor de lagger pa ca 2000 kr hemma i Sverige?

Ingen information men lite kuriosa om systemet. Dock tycker jag det later likvardiga vid de snabba lyssningar jag gjort i affar under daliga forutsattningar.

#9

Skickat 20 augusti 2008 - 23:18

emotion87
  • emotion87
  • AnvĂ€ndare

  • 105 inlĂ€gg
  • 0
Kan man köpa tillbehör till IS10an sÄ att de bakre högtalarna blir trÄdlösa?

#10

Skickat 22 augusti 2008 - 13:58

Unregisteredd3d74d10
  • Unregisteredd3d74d10
  • Wannabe

  • 38 inlĂ€gg
  • 0

Kan man köpa tillbehör till IS10an sÄ att de bakre högtalarna blir trÄdlösa?


Det ska man kunna göra, men nÀr jag frÄga sony center för en mÄnad sen hade de inte fÄtt in nÄgra exemplar av tillbehören. Jag vet inte vad de kostar heller. Min undrar dock Àr om detta tillbehövet funkar oavsett vilken sony-anlÀggning man har.. :P

#11

Skickat 24 augusti 2008 - 14:19

Nike11
  • Nike11
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Ingen som lyssnat pÄ detta system? Àr vÀldigt sugen pÄ detta.... :)

#12

Skickat 25 augusti 2008 - 20:44

Unregistered32e6b0a6
  • Unregistered32e6b0a6
  • Wannabe

  • 25 inlĂ€gg
  • 0
Kan meddela att det finns pÄ Sony Center i Hbg oxÄ. Var nere dÀr pÄ semester och inne en snabb svÀng för att kolla och provlysna pÄ IS10. SÀljaren nÀmnde och visade IS100 dÄ, men det blev tyvÀrr ingen provspelning...

#13

Skickat 26 augusti 2008 - 08:09

Unregistered6dbc99c9
  • Unregistered6dbc99c9
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Mycket intressant produkt. TÀnkte sticka ner till Sonycenter hÀr i Malmö och se vad de har att berÀtta och kanske visa. De flesta andra affÀrer skriver att de fÄr in den i början av september.

Man lÀser en del om att mellanregistret Àr det som inte alltid rÀcker till. Skulle nÄgon kunnig kunna svara mig om det hade varit möjligt att byta ut exempelvis centerhögtalaren för att fÄ bÀtte effekt?

#14

Skickat 09 september 2008 - 13:12

Unregistered32256e7e
  • Unregistered32256e7e
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Jag var precis pÄ Lunchen och provlyssnade pÄ IS100 nere pÄ SonyCenter i Malmö. Efter lite meck, för sÀljaren att fÄ igÄng bra ljud som berodde pÄ spelaren och fel ljudsignal, fick jag mig en liten upplevelse av detta systemet. Som abooaboo skriver sÄ upplevdes att frekvenser mellan basen och diskanen försvann nÄgot. Detta kan dock bero pÄ olika faktorer sÄ som att butiksdörren var öppen och en del del stadsljud smet in. En del kalibrering Àr nog att tÀnka pÄ innan perfekt ljud finns

Dock mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga att detta system absolut ska vara med och tĂ€vla nĂ€r det gĂ€ller ljudsystem för den minimalistiska icke-ljud-nörden. Systemet gav ifrĂ„n sig ett klart, fint ljud som kompletterades av den djupa basen. Tal och vapenstrider kĂ€ndes vĂ€ldigt inpĂ„ och behagligt. Även muller frĂ„n explosioner kan förmodligen fĂ„ en och annan granne att ta upp kvasten och slĂ„ i taket.

Jag Àr i fas att renovera vardagsrummet och tÀnker absolut ha detta system i Ätanke nÀr valet ska gÄ av stapel.

#15

Skickat 06 oktober 2008 - 21:48

Aleleo
  • Aleleo
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
NÄn av er som köpt nÄt av systemen Àn och kan uttala er?
Och vad Àr skillnaden mellan DAV-IS10 och DAV-IS50?

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Aleleo 06 oktober 2008 - 21:50


#16

Skickat 07 oktober 2008 - 06:34

Unregistered6dbc99c9
  • Unregistered6dbc99c9
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag orkade inte vÀnta pÄ att rÀtt butik och pris skulle dyka upp för HT-IS100 sÄ jag gick till netonnet och köpte pÄ mig ett DAV-IS10. Eftersom jag sÄlde PS3 behövde jag ÀndÄ en dvd-enhet, vilket förstnÀmda saknar. En annan sak Àr att DAV-IS10 inte har lika mÄnga anslutningsmöjligheter, endast en HDMI ut i jÀförelse med HT-IS100 som har 2 in / 1 ut om jag minns rÀtt.

LjudmÀssigt sÄ kan man vÀl egentligen inte jÀmföra DAV-IS10 med ett system som har fullÀndande mellanregister, men med rÀtt kalibrering (den inbyggda med mic fungerade faktiskt ganska bra) sÄ fÄr man enligt mig ett helt OK ljud i ett inte allt för stort rum. Man ska ocksÄ tÀnka pÄ att inte placera golfbollarna för nÀr lyssningscentrum för dÄ hinner inte basenheten med och hjÀlpa till vilket resulterar i lite skrikande och burkigt ljud.

För dig som inte vill smÀlla upp högtalare i halva vardagsrummet kan jag rekommendera DAV-IS10 men var inte för krÀsen, storleken har betydelse, Àven om de smÄ rackarna imponerar. UtseendemÀssigt ger jag systemet nÀstintill full pott.

Eftersom HT-IS100 i princip Àr samma system borde Àven omdömmet gÄ i hand.

/Andreas

#17

Skickat 09 oktober 2008 - 17:26

martinizi
  • martinizi
  • Amatör

  • 70 inlĂ€gg
  • 0
Är ocksĂ„ intresserad av detta system! INGEN som har köpt det?

#18

Skickat 13 oktober 2008 - 12:01

Unregisteredd3d74d10
  • Unregisteredd3d74d10
  • Wannabe

  • 38 inlĂ€gg
  • 0
Fick nyss reda pÄ att tillbehöret för att fÄr trÄdlösa bakhögtalare har fortfarande inte dykt upp. enligt Sony Center Malmö sÄ dyker de upp nÄgon gÄng i Okt/Nov. Priset pÄ detta tillbehör kunde de inte svara pÄ. :)

#19

Skickat 13 oktober 2008 - 13:36

Henry VIII
  • Henry VIII
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
Ok, nu fÄr jag ta mitt ansvar hÀr lite. Det var ju trots allt jag som startade trÄden.

Gick typ tvÄ veckor efter att jag startat trÄden, och mÀrkte att ingen annan heller kÀnde till systemet, och köpte det enda exet de hade pÄ Sony Center, regeringsgatan.

Har nu haft det i ca 2 mÄnader sÄ ös pÄ med alla frÄgor ni har sÄ ska jag försöka svara sÄ gott jag kan.
Vill dock genast poÀngtera att jag pÄ inga sÀtt Àr en kunnig audiofil eller har erfarenhet av rejÀla system. Min enda erfarenhet strÀcker sig till att jag innan detta system hade en Yamaha ljudprojektor YSP-1000.

Min uppsÀttning (och dÀrmed mina begrÀnsningar att svara pÄ frÄgor) Àr som följer:
- Oppo DV-981HD via HDMI till HT-IS100.
- Samsung Comhem dig box Optiskt ljud till HT-IS100, SCART till TV:n.
- Laptop med HDMI kopplat till HT-IS100.

HT-IS100 via HDMI till Pioneer 4280XA.

Tycker spontant ljudet Àr mycket maffigt för att komma frÄn sÄ smÄ högtalare, men visst hör man nÀr man rör sig runt i rummet (dock inte sÄ mycket nÀr man sitter i soffan) att mellanregistret till stor del kommer ifrÄn Bas-lÄdan/förstÀrkaren. Och ja - mellanregistret Àr - sÄ vitt jag kan utröna - nÄgot ÄterhÄllsamt. Jag har dock skruvat upp det en aning och tycker nu att det lÄter helt ok för mina behov.

Och ja, just det - flickvÀnnen gillar högtalarnas storlek.

- Henric

#20

Skickat 10 december 2008 - 14:44

Unregistered5dd8600d
  • Unregistered5dd8600d
  • Amatör

  • 97 inlĂ€gg
  • 0

Ok, nu fÄr jag ta mitt ansvar hÀr lite. Det var ju trots allt jag som startade trÄden.

Gick typ tvÄ veckor efter att jag startat trÄden, och mÀrkte att ingen annan heller kÀnde till systemet, och köpte det enda exet de hade pÄ Sony Center, regeringsgatan.

Har nu haft det i ca 2 mÄnader sÄ ös pÄ med alla frÄgor ni har sÄ ska jag försöka svara sÄ gott jag kan.
Vill dock genast poÀngtera att jag pÄ inga sÀtt Àr en kunnig audiofil eller har erfarenhet av rejÀla system. Min enda erfarenhet strÀcker sig till att jag innan detta system hade en Yamaha ljudprojektor YSP-1000.

Min uppsÀttning (och dÀrmed mina begrÀnsningar att svara pÄ frÄgor) Àr som följer:
- Oppo DV-981HD via HDMI till HT-IS100.
- Samsung Comhem dig box Optiskt ljud till HT-IS100, SCART till TV:n.
- Laptop med HDMI kopplat till HT-IS100.

HT-IS100 via HDMI till Pioneer 4280XA.

Tycker spontant ljudet Àr mycket maffigt för att komma frÄn sÄ smÄ högtalare, men visst hör man nÀr man rör sig runt i rummet (dock inte sÄ mycket nÀr man sitter i soffan) att mellanregistret till stor del kommer ifrÄn Bas-lÄdan/förstÀrkaren. Och ja - mellanregistret Àr - sÄ vitt jag kan utröna - nÄgot ÄterhÄllsamt. Jag har dock skruvat upp det en aning och tycker nu att det lÄter helt ok för mina behov.

Och ja, just det - flickvÀnnen gillar högtalarnas storlek.

- Henric


Jag fÄr nog ta och hÄlla med, köpte mitt ex tidigare i veckan och ljudet Àr tillrÀckligt för mina ÀndamÄl... :)

#21

Skickat 29 december 2008 - 10:48

Unregistereda447f2bc
  • Unregistereda447f2bc
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej !
Har kollat pÄ detta system som komplement till min HTPC.
Jag anvÀnder dock HTPC'n Àven för uppspelning av Mp3 och Radio ,sÄ min enkla frÄga Àr om systemet lÄter bra vid normal musiklyssning?

#22

Skickat 06 januari 2009 - 01:07

hakanmild
  • hakanmild
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0
OcksÄ nyfiken pÄ hur systemet presterar vid vanlig musiklyssning. Funderar pÄ detta alt DAV-IS50 dÄ jag tycker dvd-spelaren dÀr Àr sÄ ###### snygg, men det vore ju rÀtt bra med 3 HDMI-ingÄngar ocksÄ..

#23

Skickat 06 januari 2009 - 15:54

ESAFESA
  • ESAFESA
  • ForumrĂ€v

  • 750 inlĂ€gg
  • 0
var och kollade pÄ detta idag, kommer köpa detta!

den har 3 HDMI ingÄngar OCH optiska, de Àr otroligt bra, kolla pÄ tillbehör som har sÄdant som man kan styra med kontroll sÄ skall ni fÄ se priset pÄ dem

IS 50 som han sa ovan har nog vÀrldens snyggaste DVD spelare, men kom ihÄg att alla ingÄngar osv sitter pÄ basen, den e bara som en vanlig DVD med HDMI =) men den kanske gÄr att köpa löst?

#24

Skickat 07 januari 2009 - 19:33

hakanmild
  • hakanmild
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0
ESAFESA: Grejen med IS-50 Àr att dÀr har subwoofern knappt nÄgra ingÄngar.. om jag hajat rÀtt.

#25

Skickat 11 januari 2009 - 21:40

ESAFESA
  • ESAFESA
  • ForumrĂ€v

  • 750 inlĂ€gg
  • 0

ESAFESA: Grejen med IS-50 Àr att dÀr har subwoofern knappt nÄgra ingÄngar.. om jag hajat rÀtt.


dÀr har du rÀtt, finns nÀstan inga ingÄngar alls pÄ IS50 . IS100 har ocksÄ bÀttre ljud Àven om Watteffekten e lÀgre tror jag, han pÄ Netonnet sa att de var sÄ iaf :).. har inte lyssnat pÄ IS50 men ÀndÄ =)

#26

Skickat 14 januari 2009 - 10:50

Jaderup
  • Jaderup
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Har Àntligen bestÀmt mig för vilken sorts anlÀgning som jag ska köpa och det blir sony HT-IS100, dÄ denna Àr en bra kompromis mellan allt jag vill ha, storlek, anslutningar mm. Har försökt hitta info om lite tillbehör men funnit nada. Sony har inte mycket info pÄ sin sida. Hur mycket kostar och vart kan jag hitta; S-Air trÄdlöst ljud till bakhögtalarna samt DMPORT Bluetooth-mottagare TDM-BT1.
Vore kul om det Àr nÄgon med erfarenhet av dessa tillbehör kan ge sitt omdöme.
Undrar Àven om nÄgon skulle kunna var sÄ snÀll och berÀtta hur lÄnga sladdarna Àr till "golfbollarna" och om det Àr nÄgon som har skarvat sina sladdar; hur har ni gjort och har det fungerat bra?

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Jaderup 17 januari 2009 - 18:42


#27

Skickat 19 januari 2009 - 18:55

Unregistered5dd8600d
  • Unregistered5dd8600d
  • Amatör

  • 97 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inga exakta uppgifter pÄ hur lÄnga sladdarna Àr men jag kan sÀga att de förmodligen tÀcker dina behov och lite till... NÀr det gÀller tillbehör till IS100 sÄ tror jag inte dem sÀljs i Sverige Àn, jag vÀntar sjÀlv pÄ S-AIR.

MÄste sÀga att placeringen av displayen inte kÀnns sÀrskilt genomtÀnkt, den sitter pÄ ovansidan - varför? Om man ska ha basenheten placerad pÄ "rÀtt sÀtt" sÄ fÄr man ju resa sig upp och gÄ fram till enheten om man vill se vad det stÄr pÄ displayen...

#28

Skickat 20 januari 2009 - 15:04

Jaderup
  • Jaderup
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Behöver ca 8-9 m kabel till bakhögtalarna för att kunna dra allt som jag vill ha det. Jag gillar placeringen av displayen diskret och snyggt, Àr nu en anhÀngare av osynligt ljud och osynliga kablar. Kommer Àven gömma undan ps2-3 samt dra Hdmi till datorn sÄ diskret som möjligt.

#29

Skickat 20 januari 2009 - 18:01

Unregistered5dd8600d
  • Unregistered5dd8600d
  • Amatör

  • 97 inlĂ€gg
  • 0
Visst, det ser bra ut, men man fÄr ju inte glömma funktionalitet...
Har du ÀndÄ tankar pÄ att köpa tillbehöret S-AIR Àr vÀl lÀngden pÄ sladdarna till de bakre högtalarna kanske inte sÄ viktigt? Men vill du verkligen veta kan jag ta fram mÄttstocken dÄ jag kommer hem :)

#30

Skickat 20 januari 2009 - 22:59

Jaderup
  • Jaderup
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Har funderat pÄ att köpa s-air men det Àr ju inte helt tokigt att ha kablarna snyggt dragna tills dess att den dyker upp hÀr i svedala. Skulle verkligen uppskatta om du kunde mÀta el ge mig en kvalificerad uppskattning.

#31

Skickat 21 januari 2009 - 15:26

Unregistered5dd8600d
  • Unregistered5dd8600d
  • Amatör

  • 97 inlĂ€gg
  • 0
Sladden var för lÄng för att fÄ plats utstrÀckt pÄ golvet i mitt vardagsrum, men dÄ blev allt mycket lÀttare, kan sÀga att den Àr minst 10m lÄng :)

#32

Skickat 21 januari 2009 - 19:25

Jaderup
  • Jaderup
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Stort tack Dallen. DÄ Äker ja Ä köper det lilla underverket pÄ fredag.

#33

Skickat 23 januari 2009 - 12:49

PriPPs123
  • PriPPs123
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
tjena

en mycket intressant produkt - funderar ocksÄ pÄ att köpa.
har tÀnkt koppla till en PS3 via hdmi in och till tv via hdmi out.
Àr inte sÄ haj pÄ sÄnt hÀr, men det borde funka va?

bild och ljud överförs via hdmi, sÄ jag behöver inte dra extra ljudsladd till PS3:an, inte sant?


ni som har detta system, har ni upptÀckt nÄgra ytterligare svagheter nu nÀr ni har haft det ett tag?
jag Àr mest skeptisk till högtalarnas storlek... kan de verkligen producera bra ljud och fylla ett litet vardagsrum?


finns det nÄgon annan produkt i denna prisklass med liknande tekniska specifikationer och satellithögtalare (de behöver inte vara lika smÄ som i detta system) som ocksÄ kan vara vÀrt att kolla upp?

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av PriPPs123 23 januari 2009 - 13:12


#34

Skickat 23 januari 2009 - 14:54

hakanmild
  • hakanmild
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0
Bakhögtalarnas kablar Àr lÄnga, den saken Àr i alla fall klar. Nu har jag precis dragit mina sÄ jag orkar inte krypa runt igen för att mÀta, men jag gissar pÄ att de Àr runt 10 meter.

#35

Skickat 24 januari 2009 - 01:21

hakanmild
  • hakanmild
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0
Pripps123:
Jepp, fungerar bra, sÄ har jag kopplat nu. GÄr Àven koppla t ex PS3:n direkt till tv med hdmi och sen köra ljudet via optisk sladd.

Och ja, högtalarna producerar grymt ljud trots att de Àr sÄ smÄ. Nu Àr jag verkligen inte nÄn audiofil men jag tycker det lÄter fantastiskt men visst, mycket av trycket kommer via suben men det tÀnker man inte pÄ.

#36

Skickat 04 februari 2009 - 13:24

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0
NÀr jag var pÄ Media Markt förra veckan tittade jag pÄ bÄde 50 systemet och 100 systemet. Det verkar som att bara 50 systemet har möjlighet för styrning av bakhögtalare trÄdlöst. 100 subben hade inte anslutning för sÀndarmodulen.... Dock sÄ har jag för mig att jag lÀst pÄ Sonys hemsida att Àven 100 systemet skall ha denna möjligheten.... :)

#37

Skickat 14 februari 2009 - 13:13

beercan
  • beercan
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som kört popcorn hour igenom den med bild?
Fungerar inte för mig

#38

Skickat 15 februari 2009 - 14:31

matsrimmo
  • matsrimmo
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej, vet ni om DIGITAL MEDIA PORT ingÄr eller Àr ett tillbehör? kostar annars ca 2000kr
NĂ„gon som vet mer om DIGITAL MEDIA PORT. Fungerar det bra?

Jag vill lyssna pÄ musik via Spotify pÄ min dator gÀrna trÄdlöst till förstÀrkaren. Àr krÄngligt med DIGITAL MEDIA PORT eller finns det bÀttre sÀtt

#39

Skickat 16 februari 2009 - 15:41

ESAFESA
  • ESAFESA
  • ForumrĂ€v

  • 750 inlĂ€gg
  • 0
NU! skall jag Äka o köpa denna skönhet!!! :):D:D

#40

Skickat 17 februari 2009 - 00:48

ESAFESA
  • ESAFESA
  • ForumrĂ€v

  • 750 inlĂ€gg
  • 0
Ok nu Àr det Àntligen inkopplat! Àr sannerligen extremt nöjd!!


Good Shit!

1. De ingÄr vÀggfÀsten för högtalarna! detta anser jag vara sÄ himla bra! hade haft stora problem om det inte gjorde det
2. Alla intag det Àr helt sjukt! 3 HMDI! och du kan koppla in komponent sÄ konverteras de automatiskt till HDMI!
3. Högtalarna Àr vÀldigt smÄ!
4. Mellanregistret var lite lÄgt och kasst, men med lite mek i instÀllningarna blev de vÀldigt bra!
5. Basen Àr vÀldigt bra, den Àr dock stor, men i mitt vardagsrum passar det bÀttre Àn min lilla innan
6. Sladdarna Àr lÄnga de kommer rÀcka garanterat
7. Priset, denna hemmabio Àr extremt prisvÀrd! om ni ser pÄ vad den kan med konvertering och kopplingar osv!

Oh NO!!

1. Displayen pÄ basen, den Àr vinklad men du ser inte vad det stÄr i soffan inte en chans mÄste stÀlla dig upp, vilket som Àr jobbigt, men allt finns pÄ kontrollen annars
2. Strömsladden Àr vÀldigt kort! förstÄr inte de riktigt.
3. S- Air medföljde inte, trodde jag, men jaja, (nÄgon som vet vad det gör?)
4. Autokalibreringsmikrofonen som medföljer Àr vÀrdelös! men inte svÄrt att kalibrera manuellt!



Överlag:

9/10

Detta Àr nÄgot av de snyggaste som finns idag i hemmabiovÀg enligt mig, om man inte har ett jÀttevardagsrum sÄ funkar dessa bra, och för er som bor i lÀgenhet Àr detta ett bra alternativ eftersom de smÄ högtalarna inte stör grannarna sÄ mycket, som stora gör. men det som höjer betyget för mig Àr att den kan ta komponent och skala upp det till Full HD, tex Nintendo Wii

#41

Skickat 17 februari 2009 - 21:50

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0
Vad kostade kalaset?

#42

Skickat 17 februari 2009 - 23:02

ESAFESA
  • ESAFESA
  • ForumrĂ€v

  • 750 inlĂ€gg
  • 0

Vad kostade kalaset?


6500 pÄ netonnet =) kostar 1200 mer pÄ dustin, de Àr dem enda som har dem! paketet finns för 8000 pÄ media markt men dÄ fÄr du med Blu Ray spelare ocksÄ

notis den har stöd för S AIR och alla andra tillbehör, men hittar dessa endast hos Sony, och dem Àr ju SVINDYRA!!! :S... hade velat ha trÄdlös överföring av musik

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av ESAFESA 17 februari 2009 - 23:10


#43

Skickat 18 februari 2009 - 06:12

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0

6500 pÄ netonnet =) kostar 1200 mer pÄ dustin, de Àr dem enda som har dem! paketet finns för 8000 pÄ media markt men dÄ fÄr du med Blu Ray spelare ocksÄ

notis den har stöd för S AIR och alla andra tillbehör, men hittar dessa endast hos Sony, och dem Àr ju SVINDYRA!!! :S... hade velat ha trÄdlös överföring av musik


Det stÀmmer. Jag köpte mig ett system jag med (6 mÄnader gammalt, 4000:-) för ett par veckor sedan, och sÄg att det fanns inkopplingsmöjligheter för S AIR. Nu mÄste man bara hitta det ngnstans....

#44

Skickat 07 mars 2009 - 21:16

Woxxman
  • Woxxman
  • LĂ€rjunge

  • 331 inlĂ€gg
  • 0
Finns det ingen som kan knÀppa lite foto av subben/huvudenheten i detta paket? Speciellt displayen och liknande. Har inte lyckats hitta ett enda foto pÄ detta och hade varit kul att se hur det ser ut ;)

#45

Skickat 09 mars 2009 - 19:41

Nirvasher
  • Nirvasher
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0
Är sjĂ€lv intresserad utav Sony HT-IS100, men tycker att det Ă€r lite konstigt att det inte alls nĂ„gon som skrivit kommentarer pĂ„ det hĂ€r pĂ„ prisjakt, och det finns knappt nĂ„gra recensioner pĂ„ det heller.

Men det verkar vara ett perfekt system för oss som inte har sÄ mycket plats för varken högtalare och enheter. Ljudkvalitén tycks de vara delade Äsikter om? PS3 + Sony HT-IS100, hur Àr det? Filmer och spel dÄ naturligtvis.

ta komponent och skala upp det till Full HD, tex Nintendo Wii


Har kollat pÄ bilder och instruktionsböcker och ser bara kompositingÄngar. SÀkert att den tar komponent?
http://bp3.blogger.c...tis100_rear.jpg

1. De ingÄr vÀggfÀsten för högtalarna! detta anser jag vara sÄ himla bra! hade haft stora problem om det inte gjorde det


Enkelt att sÀtta upp? Dvs. en spik i vÀggen och sedan hÀnga högtalaren pÄ den?

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Nirvasher 09 mars 2009 - 20:53


#46

Skickat 09 mars 2009 - 23:03

Xift
  • Xift
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Fick svar idag frÄn Sony ang S-AIR.

"Hej

S-AIR som lösa tillbehör har inte funnits innan utan vi har fÄtt Mars mÄnad som en riktpunkt pÄ nÀr du kan köpa dessa tillbehör.

De kommer finnas tillgÀngliga att bestÀlla för alla vÄra ÄterförsÀljare, men kommer troligtvis Àven upp i vÄr webbshop SonyStyle


Med vÀnliga hÀlsningar

xxxx
Sony Support"

#47

Skickat 10 mars 2009 - 13:12

geneS
  • geneS
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!

Nu Àr det sÄ att jag Àr sugen pÄ Sony HT-IS100 paketet, och kommer förmodligen att bli sÄ, men har tvÄ smÄ problem som jag behöver hjÀlp med.

Det första Àr att jag redan dragit högtalarkablar som ligger i vÀggen, och dÄ behöver jag veta om det Àr vanliga högtalaringÄngar pÄ förstÀrkaren, dvs att man klÀmmer in trÄdarna eller om det Àr nÄgon speciell koppling som sitter pÄ kablarna som medföljer.

Det andra som jag skulle behöva svar pÄ Àr om det blir Ät **** att ha woofern och dÀrmed förstÀrkaren bakom duken dÄ jag har en hylla som sitter bakom duken dÀr kablarna kommer ut, dom rÀcker nÀmligen inte om jag skulle ha woofern pÄ golvet.

Hemskt tacksam för hjÀlpsamma svar!

MVH David

#48

Skickat 18 mars 2009 - 22:08

Roccodaman
  • Roccodaman
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
De e tacksamt med all info om sysemet, men nu Äter till frÄgan. Hur funkar dom hÀr smÄ bollarna att lyssna pÄ om man inte ska ha dom till tv:n, utan till vanlig hederlig musik?? Tacksam för svar...

#49

Skickat 22 mars 2009 - 00:12

Xift
  • Xift
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Vad tror ni om den hÀr?

Sony HT-CT500

#50

Skickat 22 mars 2009 - 10:57

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÄg en bild dÀr man la de frÀmre högtalarna pÄ tvbÀnken, hur fungerar det? Jag Àr ingen höjdare pÄ hantverk, vill inte ha nÄgra synliga sladdar eller flik som gÄr upp genom vÀggen till taket. SÄ jag tÀnkte köra pÄ trÄdlöst dÀr bakom och lÀgga de frÀmrehögtalarna bredvid tv:n pÄ tv bÀnken... vad sÀger ni? helt dumt lr?



1 anvÀndare lÀser den hÀr trÄden

Medlemmar: 0 - GÀster: 1 - Anonyma anvÀndare: 0

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.