Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Ultra HD film matrial med HDR kvalite kommer pÄ Blu-ray skivor 2015!

1405 svar i trÄden Det senaste filmformatet Ultra HD Blu-ray
  • Please log in to reply

#51

Skickat 29 november 2014 - 11:56

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 958 inlĂ€gg
  • 0
Ah... även tydligt när det är dålig material, sånt ser man tydligt på icke hd kanaler... och när man "lånat" en film online som varit dålig kvalite :ph34r: :P

#52

Skickat 04 december 2014 - 11:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlĂ€gg
  • 0

All dessa benämningar... clouding, ghosting, banding artifekts, etc etc, går det inte ha en klistrad tråd som förklarar fenomenen? :P

Ärligt talat så är det ju inte så svårt att googla resp benämning och få svar på ca 0.5 sekunder...

#53

Skickat 04 december 2014 - 12:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Ärligt talat så är det ju inte så svårt att googla resp benämning och få svar på ca 0.5 sekunder...

Inklusive att klicka på google-länken så tog det nog i varje fall en hel sekund att få fram denna:
http://screen-unifor...m/wiki/Clouding

#54

Skickat 04 december 2014 - 19:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 958 inlĂ€gg
  • 2
SÄ ha en samlad trÄd hÀr pÄ svenska dÀr ni som kan detta bra kan beskriva det bÀttre pÄ svenska Àn pÄ fack engelska va sÄ dÄlig ide dÄ menar ni?
Jaja... Kanske Àr fel ute, men gillar att lÀsa allt som har med hembio pÄ DETTA forum :)
Ska man googla allt man behöver veta, behöver man ju inte starta trÄdar öht :P

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Garrett 04 december 2014 - 19:56


#55

Skickat 05 december 2014 - 10:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 3

Ska man googla allt man behöver veta, behöver man ju inte starta trådar öht :P

Nä, för vi med lite autist-hjärna kan ju ändå inte låta bli att googla svaret åt andra... ;)

#56

Skickat 05 december 2014 - 11:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 958 inlĂ€gg
  • 0
:lol:

#57

Skickat 05 december 2014 - 12:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 856 inlĂ€gg
  • 1

Ska man googla allt man behöver veta, behöver man ju inte starta trådar öht :P

Det har ingen påstått. Ofta är ämnena som diskuteras på forumen mer komplexa än det du pratade om, enskilda begrepp där dessutom ofta en bild säger mer än 1000 ord.

Men det står dig förstås helt fritt att starta en tråd som sammanställer de olika begreppen, innehållet är jag säker på att du numera själv kan ordna fram. ;)

#58

Skickat 13 juli 2015 - 17:58

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • MĂ€stare

  • 3 116 inlĂ€gg
  • 0

:wub:

 Ă„ntligen kommer det ut nya skivor i det nya ljud & bild formatet!

 

 

June 16, 2015 11:52am PT by Carolyn Giardina

Fox Unwraps First Four Ultra HD Titles With High Dynamic Range;

http://www.hollywood...ur-ultra-802631



#59

Skickat 13 juli 2015 - 18:35

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlĂ€gg
  • 0

:wub:
 Ă„ntligen kommer det ut nya skivor i det nya ljud & bild formatet!
 
 
June 16, 2015 11:52am PT by Carolyn Giardina

Fox Unwraps First Four Ultra HD Titles With High Dynamic Range;
http://www.hollywood...ur-ultra-802631

Det stod vÀll inget om nÀr dom nya skivorna kommer, endast att det gÄr att ladda ner filmerna till sin Samsung tv som har stöd för HDR. Ultra-HD spelarna berÀknas dyka upp i slutet av Äret.

#60

Skickat 13 juli 2015 - 21:33

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • MĂ€stare

  • 3 116 inlĂ€gg
  • 0
Ja sÄ var det visst,Fox (filmbolaget i USA) verkar ha en film & serie tjÀnst som heter M-go.Men att det dröjer ett tag innan det kommer Ultra HD titlar för (nedladdning eller streaming?) pÄ M-go tjÀnsten.Men jag har lÀst att dom nya skivorna ska börja komma under hösten 2015 eller möjligen vintern NÀr Dom nya spelarna kommer.Vi fÄr vÀl spana efter film nyher underden tyska IFA 2015 mÀssan nu i början av september...

#61

Skickat 25 juli 2015 - 22:03

atroxa
  • atroxa
  • Amatör

  • 92 inlĂ€gg
  • 0

Personligen gÄr all streaming bort för mig. Och eftersom jag fortfarande vÀntar pÄ massa filmer som inte ens kommit ut pÄ BD Àn sÄ kÀnns det som 4K inte kommer vara relevant förrÀn om 10 Är kanske. Ser inte meningen med att ha 4K-TV om jag inte har nÄgot 4K-material att spela upp. Förutom om den skulle vara extremt bra pÄ att skala upp 1080p till 4K dÄ. Men om 10 Är har de vÀl börjat krÀnga bÄde 8K- och 16K-TV...

 

Har sett nÄgon enstaka film frÄn iTunes och Netflix, men det sÀger ju sig sjÀlv att en fil som Àr runt 4GB inte kan hÄlla samma kvalitet som en pÄ 50GB. Bilden brukar vara OK, men finns det ens streamade filmer i DTS HD MA, TrueHD eller PCM?

 

Edit: Förresten - 49:- för en hyrfilm? Jag har köpt 90% av mina blurays för 29:- styck eller typ 3 för 99:-.


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av atroxa 25 juli 2015 - 22:04


#62

Skickat 06 augusti 2015 - 23:15

Jimmy_A
  • Jimmy_A
  • AnvĂ€ndare

  • 130 inlĂ€gg
  • 0

Det fÄr vÀl ses som en lÄgoddsare att Avatar fÄr en tidig release pÄ 4K-blu-ray.


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Jimmy_A 06 augusti 2015 - 23:17


#63

Skickat 10 augusti 2015 - 12:09

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

  • 555 inlĂ€gg
  • 0

Personligen gÄr all streaming bort för mig. Och eftersom jag fortfarande vÀntar pÄ massa filmer som inte ens kommit ut pÄ BD Àn sÄ kÀnns det som 4K inte kommer vara relevant förrÀn om 10 Är kanske.

 

Ja och om 20 Ă„r finns 16k och om 30 Ă„r finns...  skall man hĂ„lla pĂ„ sĂ„, kommer man ju aldrig att kunna njuta av nĂ„got i livet :)

SÄlde min Samsung 65" 4k och köpte en Samsung Curved 78" 4k, Netflix samt Youtube 4k Àr sÄ sjukt snyggt att det kÀnns som man Àr i bilden. Skall nu testa M-Go och hyra nÄgra 4k filmer, som jag förstÄr det sÄ kommer SamsungŽs BD 4k snart och dÄ fÄr man ju Àven DTS-HD osv vilket man förmodligen missar med optisk utgÄng enbart frÄn TVn.

GÄ tillbaka till 1080p gör jag aldrig, fÄr ut mer av 4k oavsett om materialet Àr 1080p uppskalat.



#64

Skickat 10 augusti 2015 - 15:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Ja och om 20 Ă„r finns 16k och om 30 Ă„r finns...  skall man hĂ„lla pĂ„ sĂ„, kommer man ju aldrig att kunna njuta av nĂ„got i livet :)

SÄlde min Samsung 65" 4k och köpte en Samsung Curved 78" 4k, Netflix samt Youtube 4k Àr sÄ sjukt snyggt att det kÀnns som man Àr i bilden. Skall nu testa M-Go och hyra nÄgra 4k filmer, som jag förstÄr det sÄ kommer SamsungŽs BD 4k snart och dÄ fÄr man ju Àven DTS-HD osv vilket man förmodligen missar med optisk utgÄng enbart frÄn TVn.

GÄ tillbaka till 1080p gör jag aldrig, fÄr ut mer av 4k oavsett om materialet Àr 1080p uppskalat.

8K finns redan och provsÀndes under OS 2012. FörvÀntas dock slÄ igenom först 2020.

man kan ju förstĂ„s undra nĂ€r det blir meningslöst att höja upplösningen? Är inte pixeltĂ€theten viktigare Ă€n antalet pixlar? PixeltĂ€theten bör vara samma oavsett storleken pĂ„ skĂ€rmen. Jag tĂ€nker pĂ„ tex Retina-skĂ€rmar som har sĂ„ hög pixeltĂ€thet att ögat inte kan urskilja enskilda pixlar.



#65

Skickat 11 augusti 2015 - 12:04

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

  • 555 inlĂ€gg
  • 0

8K finns redan och provsÀndes under OS 2012. FörvÀntas dock slÄ igenom först 2020.

man kan ju förstĂ„s undra nĂ€r det blir meningslöst att höja upplösningen? Är inte pixeltĂ€theten viktigare Ă€n antalet pixlar? PixeltĂ€theten bör vara samma oavsett storleken pĂ„ skĂ€rmen. Jag tĂ€nker pĂ„ tex Retina-skĂ€rmar som har sĂ„ hög pixeltĂ€thet att ögat inte kan urskilja enskilda pixlar.

Retina Àr Apples egna defination bara, flera andra t.ex mobiler har ju högre pixeltÀthet Àn "Retina"

Men det Àr vÀl dÀr nÄgonstans man anses inte kunna urskilja med ögat. PÄ större skÀrm bör man ju kunna se pixlarna tydligare ja.

Apples iMac 27" har ju redan 5k skĂ€rm sedan ett bra tag.  Det blir vĂ€l lite som med megapixel hysterin, jag tycker dock att en Netflix stream i 4k ser bĂ€ttre ut Ă€n 1080p BluRay och det Ă€r ju de viktiga hur man upplever bilden.

8k kommer som du sĂ€ger slĂ„ genom om 5-10 Ă„r, 4k har ju knappt landat Ă€nnu. Först nu i höst kommer det pĂ„ bred front och mĂ„nga byter sĂ€kerligen, sedan skall TV sĂ€ndningarna osv följa, sĂ„ kanske om 2-4 Ă„r har vi nog 4k i större skala. 



#66

Skickat 03 september 2015 - 18:06

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0

Vad tror ni priset hamnar pÄ för en UHD BD film vid lanseringen i början pÄ nÀsta Är? Priset för nyare BD filmer ligger ju stadigt runt 200kr sÄ frÄgan Àr var UHD BD kommer kosta?



#67

Skickat 03 september 2015 - 18:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 461 inlĂ€gg
  • 0
Möjligtvis kommer konkurrensen frÄn streamingtjÀnster (och hum-hum) tvinga dem hÄlla ett mer sansat pris Àn nÀr Blu-ray kom, men de kommer nog vilja ha en slant mer för att det Àr UHD.

Min vilda och nÄgot okvalificerade gissning Àr att de kommer vÄga ta 25-30% mer betalt.

#68

Skickat 03 september 2015 - 19:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Om de Àr smarta fixar de sÄ att det finns mÄnga fina utgÄvor vid lanseringen och dessutom borde de bundla spelarna med ett gÀng attraktiva filmer. TÀnk om de bundlade med Saving Private Ryan, T2, Gladiator, Heat och Star Wars ep IV. Det skulle sÀlja.

#69

Skickat 05 september 2015 - 16:01

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 719 inlĂ€gg
  • 0

Vad tror ni priset hamnar pÄ för en UHD BD film vid lanseringen i början pÄ nÀsta Är? Priset för nyare BD filmer ligger ju stadigt runt 200kr sÄ frÄgan Àr var UHD BD kommer kosta?

FrÄgan Àr vem det Àr som ska köpa vanlig blu-ray? För gemeneman har tydligen inte blivit direkt sÄlda pÄ det, sÄ det lÀmnar bara oss film-entusiaster, och vi kommer vÀl att köra pÄ UHD BD? Jag lÀr sjÀlv inte köpa fler BD filmer, för om det Àr en engÄngsfilm kan jag lika gÀrna se den pÄ t.ex Netflix, och Àr det för att ha den i framtiden sÄ Àr det UHD som gÀller Àven om jag inte har nÄgon sÄdan display Ànnu. (av samma anledning Àr det vÀl troligt att jag dÀrmed kommer att skaffa en spelare innan en kompatiblet projektor)



#70

Skickat 06 september 2015 - 07:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlĂ€gg
  • 0

Ett massivt steg i jĂ€mförelse med HD, konstigt annars  :)

 

 

https://translate.go...1yXLRy8ZuVWcU1Q


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av mcmike 06 september 2015 - 07:08


#71

Skickat 06 september 2015 - 22:57

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlĂ€gg
  • 0

Ett massivt steg i jĂ€mförelse med HD, konstigt annars  :)

 

 

https://translate.go...1yXLRy8ZuVWcU1Q

Det hÀr citatet fÄr vi hoppas att de hÄller.

"Dunn, one of the home entertainment sector’s leading futurists, participated in the press conference and vowed 20th Century’s support, saying the studio will release upcoming movies on Ultra HD Blu-ray disc on the same day as standard Blu-ray and Digital HD."



#72

Skickat 08 september 2015 - 18:51

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0

FrÄgan Àr vem det Àr som ska köpa vanlig blu-ray? För gemeneman har tydligen inte blivit direkt sÄlda pÄ det, sÄ det lÀmnar bara oss film-entusiaster, och vi kommer vÀl att köra pÄ UHD BD? Jag lÀr sjÀlv inte köpa fler BD filmer, för om det Àr en engÄngsfilm kan jag lika gÀrna se den pÄ t.ex Netflix, och Àr det för att ha den i framtiden sÄ Àr det UHD som gÀller Àven om jag inte har nÄgon sÄdan display Ànnu. (av samma anledning Àr det vÀl troligt att jag dÀrmed kommer att skaffa en spelare innan en kompatiblet projektor)


Det verkar som att de nya UHD blu-ray filmerna kommer att packeteras tillsammans med en vanlig blu-ray version, precis som idag nÀr man fÄr bÄde en BD & DVD i samma paket. Detta gÀller Fox titlar sÄ det Àr inte sÀkert att alla bolag kommer att göra sÄ hÀr. http://arstechnica.c...ay-disc-player/

Ang. priset lĂ€ste jag nĂ„nstans hĂ€romdagen att det inte kommer skilja nĂ€mnvĂ€rt mycket mellan dagens priser pĂ„ BD titlar mot vad en UHD BD kommer att kosta. ÅterstĂ„r och se om det stĂ€mmer..

#73

Skickat 13 oktober 2015 - 16:17

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0
En del intressant info i denna artikeln frÄn HD Guru

"On the new content management side, Ultra HD Blu-ray discs will not require a player to be connected to the Internet to get authorization to play a disc, the executives said. However, studios will have the option to remotely store encryption keys that would require an Internet connection to authenticate, but the speakers said they expect that option to be the exception rather than the rule, with connectivity for encryption authentication likely to be required only for the most vulnerable fare like early releases"

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Mentos 13 oktober 2015 - 22:03


#74

Skickat 14 oktober 2015 - 23:26

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 461 inlĂ€gg
  • 0
*Lade in ett inlÀgg i fel trÄd...*

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Zacabeb 14 oktober 2015 - 23:30


#75

Skickat 15 oktober 2015 - 16:01

Unregisteredc83fdc05
  • Unregisteredc83fdc05
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0

Ja och om 20 Ă„r finns 16k och om 30 Ă„r finns...  skall man hĂ„lla pĂ„ sĂ„, kommer man ju aldrig att kunna njuta av nĂ„got i livet :)

SÄlde min Samsung 65" 4k och köpte en Samsung Curved 78" 4k, Netflix samt Youtube 4k Àr sÄ sjukt snyggt att det kÀnns som man Àr i bilden. Skall nu testa M-Go och hyra nÄgra 4k filmer, som jag förstÄr det sÄ kommer SamsungŽs BD 4k snart och dÄ fÄr man ju Àven DTS-HD osv vilket man förmodligen missar med optisk utgÄng enbart frÄn TVn.

GÄ tillbaka till 1080p gör jag aldrig, fÄr ut mer av 4k oavsett om materialet Àr 1080p uppskalat.

Rolig lĂ€sning detta :) Allt frĂ„n att inte köpa UHD filmer till PixeltĂ€thet.

 

Det trĂ„kiga Ă€r att mina kompisar inkl mig sjĂ€lv Ă€r oftast Ă€r extremt otĂ„liga i vĂ€ntan pĂ„ en film.

Eftersom det finns div streaming/nedladdning tjĂ€nster pĂ„ sĂ„ blir det att man tar filmen dĂ€r ibland.  

Men varje gĂ„ng jag gör det sĂ„ Ă„ngrar jag mig djupt eftersom kvalitĂ©n alltid suger. Bilden Ă€r alltid komprimerat sĂ„ hĂ„rt att artifakter som ser ut som "banding" alltid finns dĂ€r. Sen Ă€r ljudet ocksĂ„ sĂ€mre. OBS nu jĂ€mför jag mot en film pĂ„ BR skiva i 1080p med DTS-HD MA.  (Dock inte provat Netflix 4K utan bara den vanliga) men har svĂ„rt att se att man ens kommer upp i den bandbredd som krĂ€vs för att ens mĂ€ta sig med 1080p och DTS-HD MA frĂ„n en BR-spelare .  

 

Men varje gĂ„ng jag köper en film och ser den sĂ„ blir vi imponerade över ljudet och bilden och dĂ„ har jag ingen super dyr anlĂ€ggning direkt.      
Även om det Ă€r engĂ„ngsfilm sĂ„ Ă€r man nöjd. Det Ă€r upplevelsen, som att gĂ„ pĂ„ bio. det kostar en slant om man Ă€r tvĂ„ eller fler och dĂ„ finns det all vits att köpa den istĂ€llet men man mĂ„ste ha lite tĂ„lamod.

Allt handlar om upplevelsen och inte nĂ„got annat Ă€ven om filmen suger :)


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Unregisteredc83fdc05 15 oktober 2015 - 16:01


#76

Skickat 05 december 2015 - 22:33

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0

Slutet pÄ februari verkar vara startskottet för lanseringen av UHD BD filmer.

 

"Finally today, many of you have been asking us recently when we can expect to see the very first 4K Ultra HD Blu-ray titles to be released in stores. Out best and latest intel from studio and retail sources suggests that you’ll likely see them really start to arrive in late February – either on 2/22 or 2/29. There could be the odd indie studio title that sneaks out sooner just for “first dibs” cred, but multiple industry sources are telling us that late February is the timeframe that the major studios are currently targeting for their first release waves on the format. So adjust your plans accordingly. Obviously, we’ll post updates as we have them."



#77

Skickat 06 december 2015 - 12:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlĂ€gg
  • 0

Slutet pÄ februari verkar vara startskottet för lanseringen av UHD BD filmer.

 

 

Ser jag fram emot :)  Dock trĂ„kigt att man mĂ„ste köpa en "icke önskvĂ€rd" UHD spelare bara..


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av mcmike 06 december 2015 - 12:50


#78

Skickat 06 december 2015 - 13:30

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 719 inlĂ€gg
  • 0

Ser jag fram emot :)  Dock trĂ„kigt att man mĂ„ste köpa en "icke önskvĂ€rd" UHD spelare bara..

icke önskvÀrd? NÄgot jag missat, 1:a gen problem eller nÄgot fundamentalt med nya standaraden?

 

(sjÀlv sÄ vÀntar jag med att uppgradera min vid det hÀr laget ganska sunkiga BD-spelare i vÀntan pÄ UHD, men klart, tar vÀl ett tag innan Oppo eller motsvarande slÀpps...)



#79

Skickat 06 december 2015 - 13:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlĂ€gg
  • 0

 men klart, tar vĂ€l ett tag innan Oppo slĂ€pps...)

 

 

Det var just det, den slÀpps i slutet av 2016 ;)


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av mcmike 06 december 2015 - 13:41


#80

Skickat 06 december 2015 - 14:16

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0

Det var just det, den slÀpps i slutet av 2016 ;)


FrÄgan Àr om man kommer att kunna fÄ den för under 10k med tanke pÄ att deras 1080p spelare ligger stadigt runt 6-7k?

#81

Skickat 06 december 2015 - 14:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlĂ€gg
  • 0

FrÄgan Àr om man kommer att kunna fÄ den för under 10k med tanke pÄ att deras 1080p spelare ligger stadigt runt 6-7k?

 

Har jag svĂ„rt att tro hĂ€r, kommer nog vara lite beroende pĂ„ vad prissĂ€ttningen blir/Ă€r dĂ„ i övrigt kanske?? Vilken spelare vad det som skulle komma nu först,  kostnad? Lite O.T men i hög grad aktuellt :)



#82

Skickat 08 december 2015 - 15:44

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

  • 555 inlĂ€gg
  • 0

Har jag svĂ„rt att tro hĂ€r, kommer nog vara lite beroende pĂ„ vad prissĂ€ttningen blir/Ă€r dĂ„ i övrigt kanske?? Vilken spelare vad det som skulle komma nu först,  kostnad? Lite O.T men i hög grad aktuellt :)

Samsung kommer vÀl först om man inte rÀknar PanasonicŽs svindyra leksak.

Nej invÀntar en Pioneer Ultra HD, ingen ful Oppo hÀr inte.. blir dock en Samsung sÄ fort de kommer, allt Àr Ultra HD ready hos mig sÄ nu fattas bara en spelare



#83

Skickat 08 december 2015 - 16:07

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlĂ€gg
  • 0

Det kommer bli spÀnnande detta. MÄste bara skaffa en UHD-projektor och UHD-spelare först :D



#84

Skickat 12 januari 2016 - 21:38

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0

Lionsgate slÀpper fyra UHD-BD titlar 1 mars

 

Bifogad fil  lionsgate.JPG   38,81K   1 Antal nedladdningar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#85

Skickat 12 januari 2016 - 21:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • MĂ€stare

  • 3 116 inlĂ€gg
  • 0

Lionsgate slÀpper fyra UHD-BD titlar 1 mars

 

attachicon.giflionsgate.JPG

 

Kul att det börjar hÀnda grejjer nu!



#86

Skickat 12 januari 2016 - 22:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas det Àr ett klistermÀrke som gÄr att ta bort, den dÀr UHD-loggan. Nej jag menade HDR (slÄr mig för pannan)


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Unregistered1fef72f3 12 januari 2016 - 22:16


#87

Skickat 12 januari 2016 - 22:52

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlĂ€gg
  • 0

... undras hur de vÀljer ut titlarna? SÀmsta först? ;)

 

Hur blev det dÀr med regionslÄsningen pÄ UHD - skulle den tas bort eller vara kvar? Enligt lÀnken Àr dessa fyra region A.



#88

Skickat 12 januari 2016 - 23:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0

Kanske det Ă€r de Blu-ray som finns inuti som Ă€r region A? Vad jag lĂ€st sĂ„ kommer inte UHD vara regionskodat. 



#89

Skickat 12 januari 2016 - 23:20

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0
UHD kommer inte att ha regionslÄsning http://www.thedigita...nts/010616_0215

#90

Skickat 12 januari 2016 - 23:24

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Kommer de första slÀppen att vara uhd, bd samt digital download? De som Àven Àr intresserade av 3D kommer alltsÄ att fÄ köpa tvÄ olika versioner?

#91

Skickat 12 januari 2016 - 23:27

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlĂ€gg
  • 0

Finns 3D ens med i berÀkningarna för Uhd.. ?



#92

Skickat 12 januari 2016 - 23:33

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Nej men tÀnkte om de bundlar 3D versionen tillsammans med uhd pÄ samma sÀtt som man Àven fÄr med 2D versionen nÀr man köper 3D. Lite synd att 3D inte Àr aktuellt för uhd dock, hade antagligen gjort sig hyggligt och dÄ Àven som passiv 3D.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av lobo 12 januari 2016 - 23:34


#93

Skickat 12 januari 2016 - 23:37

Mentos
  • Mentos
  • MĂ€stare

  • 3 992 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr inte riktigt sÀker pÄ om alla bolagen kommer att inkludera vanlig BD skiva tillsammans med UHD skivan, Fox kommer i alla fall att göra det pÄ sina titlar.

"Copy" funktionen i Digital Bridge ska ju lÄta anvÀndaren att göra en bit för bit kopia av filmen som mÄste lagras pÄ en speciell typ av lagringsmedia eftersom innehÄllet kommer att vara krypterat. Lite oklart Àn sÄ lÀnge hur detta ska fungera fullt ut men det finns lite info hÀr http://www.flatpanel...l&id=1439207705

#94

Skickat 13 januari 2016 - 14:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlĂ€gg
  • 0

Lionsgate slÀpper fyra UHD-BD titlar 1 mars

 

 

Vilka kvalitetstitlar...

...för 300kr/st kommer sÀkert UHD göra succé ute i stugorna. Eller hur tanken nu Àr...



#95

Skickat 13 januari 2016 - 21:19

dealerovski
  • dealerovski
  • ForumrĂ€v

  • 882 inlĂ€gg
  • 0

Sicario Ă€r iallfall högintressant titel för mig, dom andra tre har jag inte sett. 



#96

Skickat 13 januari 2016 - 22:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlĂ€gg
  • 0

Vilka kvalitetstitlar...

...för 300kr/st kommer sÀkert UHD göra succé ute i stugorna. Eller hur tanken nu Àr...

 

Jag kommer att bestĂ€lla nĂ„gra av ren nyfikenhet , dock ej dessa  :)


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av mcmike 13 januari 2016 - 22:17


#97

Skickat 13 januari 2016 - 22:27

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlĂ€gg
  • 0

... och var Àr de svenska bolagen, eller rÀttare sagt, de svenska utgÄvorna - vill de att vi importerar?



#98

Skickat 13 januari 2016 - 22:37

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0

... och var Àr de svenska bolagen, eller rÀttare sagt, de svenska utgÄvorna - vill de att vi importerar?


FÄr vÀl hoppas pÄ vettiga utgÄvor nÀr de vÀl dyker upp sÄ att inte det blir som med Scanbox och deras bd utgÄvor i början. NÀr det gÀller extramaterial sÄ Àr ju Àven hÀr flera svenska bolag riktigt kassa (antagligen med rÀttigheter att göra men ÀndÄ...), Nordisk Film tex. pÄ flera nya filmer.

#99

Skickat 14 januari 2016 - 19:57

Tomgot
  • Tomgot
  • LĂ€rjunge

  • 461 inlĂ€gg
  • 0

... och var Àr de svenska bolagen, eller rÀttare sagt, de svenska utgÄvorna - vill de att vi importerar?

Discshop har Enders game, Sicario, Expendables 3 och The last witch hunter uppe nu.

 

Sicario och Enders game Àr ju givna.


Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Tomgot 14 januari 2016 - 19:57


#100

Skickat 14 januari 2016 - 20:02

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
För 449kr.... och det handlar ju fortfarande om import, frÄgan gÀllde nog nÀr nÀr de slÀpper SE/Nordiska versioner.



1 anvÀndare lÀser den hÀr trÄden

Medlemmar: 0 - GÀster: 1 - Anonyma anvÀndare: 0

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.