Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Rock Band 3

543 svar i trÄden
  • Please log in to reply
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trÄdar

#201

Skickat 29 oktober 2010 - 21:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Vi Àr inte ensamma..

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Unregisterede32cf070 29 oktober 2010 - 21:20


#202

Skickat 30 oktober 2010 - 02:16

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

LÀste ett foruminlÀgg om att en rush-lÄt slÀppts gratis, fÄr ta och kolla upp det...


PÄ tisdag ska det komma en lÄt av Rush ja, Subdivisions nÀrmare bestÀmt. Att den ska vara gratis stÄr det inget om i inlÀgget pÄ rockband.com. http://www.rockband....12-Pack-Singles!

#203

Skickat 30 oktober 2010 - 09:58

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Nej det verkar som man fÄr pynta ut för Rush lÄten. Blir nog ett köp för mig ÀndÄ. Funderar pÄ hur det blir om man inte köper pro varianten av den, men sedan spelar den online med folk som har den i pro, om man ÀndÄ ser deras charts?

#204

Skickat 30 oktober 2010 - 15:27

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Mitt paket Àr i Staufenberg nu, skönt att det Àr pÄ vÀg iallafall.

#205

Skickat 30 oktober 2010 - 16:00

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Mitt paket Àr i Staufenberg nu, skönt att det Àr pÄ vÀg iallafall.


Samma hÀr. :(

#206

Skickat 30 oktober 2010 - 17:37

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Har fÄtt mail frÄn supporten gÀllande min "förbrukade" kod. Jag fick foto koden och köpbekrÀftelse av spelet. En timme senare fick jag mail igen:

Date 30 October 2010


Dear Customer,
Thank you for your recent contact.


What you have provided is fine. We will escalate your issue on as soon as possible and will let you know what is happening the second we are updated.


Klantigt av de att inte ta ner sidan helt nÀr sÄ mÄnga drabbas.

#207

Skickat 31 oktober 2010 - 22:15

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Vad tycker ni sÄ hÀr lÄngt?
Jag har precis börjat Äka ut ett par gÄnger nu, börjar bli nÄgra rejÀlt svÄra lÄtar. Kör gitarr och flög första gÄngen pÄ Elton Johns Saturday Night... försökte trÀna in det dÀr svÄra bridge/vers partiet eller vad man ska kalla det men fick inte klÀm pÄ det. Störde mig pÄ att man bara kan sÀnka hastigheten till 70% ocksÄ, har ju gÄtt ner till 50% vÀl tidigare. Och det lÀr ju behövas ibland.
Sen sket det sig ju pÄ free bird ocksÄ, var dock bra nÀra att ta mig igenom bÄda lÄtarna men orkade inte försöka igen.

Tyckte ett tag att RB3 led lite av GH3 syndromet med för mycket ackord pÄ mÄnga lÄtar, överdrivet mycket som att de försöker göra det svÄrare fast det finns inte fler noter att lÀgga in och dÄ lÀgger man fler ackord bara. Man blir sÄ ******** trött i handen, jag gillar mycket bÀttre lÄtar med fÄ ackord och "plock grejer" pÄ guran. Men det Àr vÀl en smaksak ocksÄ.

TÀnkte ta mig igenom sista road challangen nu och sen uppdatera karaktÀren lite med alla pryttlar man lÄst upp och vunnit, sen testa köra lite online och hoppas att man stöter pÄ folk som kör pro-instrument.

#208

Skickat 31 oktober 2010 - 22:36

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Luzer: Prova stÄ upp nÀr du spelar, Àr mycket enklare att ta ackord dÄ, tycker jag i alla fall.

#209

Skickat 31 oktober 2010 - 22:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Jag har verkligen tappat sen RB2. Klarar knappt att femstjÀrna warmup-lÄtar lÀngre. :)

#210

Skickat 31 oktober 2010 - 23:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Lyckades nog bryta sönder min telekontakt i tunga gitarren hÀromdagen, fick ett nytt headset av en kompis men det funkade inte alls, men nÀr jag testade det i min andra gitarr sÄ sÄg det ut att komma in signal i allafall. Störigt, nu har jag ingen gitarr som allting funkar pÄ :P
Kanske ska kontakta komplett och se om jag kan fÄ en ny logitech gitarr pÄ garantin :)

Och ja jo jag stÀller mig upp ibland men, skönare att sitta juh :) Sen sitter tvn inte i "stÄ höjd" heller.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Luzer 31 oktober 2010 - 23:09


#211

Skickat 01 november 2010 - 01:48

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Med lite trÀning sÄ ska nog en FC av Free Bird gÄ, har 99% just nu och missar bara pÄ nÄgra fÄ stÀllen i solot.
Llama Àr den enda lÄten jag har problem med, har 5* pÄ den men guld kommer krÀva en jÀkla massa trÀning.

LÄste upp funktionen att spela keyboard med gitarren igÄr och det Àr riktigt kul pÄ de svÄraste lÄtarna. :)

#212

Skickat 01 november 2010 - 08:51

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Ok, nu har jag tröttnat pÄ cdon. RB3 + keyboard Àr flyttat igen. Denna gÄng till fredag nÀsta vecka. Nu tog jag och bestÀllde frÄn amazon i stÀllet. Det blir lite billigare, men jag gÄr dock miste om bÄde förbokningslÄtarna frÄn cdon och de tre gratislÄtarna med The Doors. Surt.

#213

Skickat 01 november 2010 - 10:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

Ok, nu har jag tröttnat pÄ cdon. RB3 + keyboard Àr flyttat igen. Denna gÄng till fredag nÀsta vecka. Nu tog jag och bestÀllde frÄn amazon i stÀllet. Det blir lite billigare, men jag gÄr dock miste om bÄde förbokningslÄtarna frÄn cdon och de tre gratislÄtarna med The Doors. Surt.

Stod det inte pÄ cdon att koderna till förbokningslÄtarna skulle mailas pÄ releasedagen? IsÄfall borde man ju kunna aboka efter man fÄtt koderna :)
Och de tre gratislÄtarna med the doors hade du vÀl kunnat tanka ner ÀndÄ, direkt frÄn marketplace. Nu vet jag dock inte om dom Àr gratis lÀngre, var vÀl bara tom helgen?

Xyber -> Shit du mÄste ju vara tokgrym, Àven om free bird Àr enklare i Rb3 Àn vad den var i Gh2 sÄ krÀvs det skills för att fÄ FC. Jag körde klart alla roadchallenge igÄr men har nog inte kört alla lÄtar Àn dÄ jag inte sprungit pÄ Llama. Kul med lite fler lÄtar som Àr redigt svÄra dock.

Man Àr inte sÄ van att Äka ut pÄ en lÄt pÄ senare tid sÄ det Àr riktigt tungt nÀr det hÀnder tycker jag. Men man fÄr ju en kick efter att man trÀnat en del för att sedan ta sig igenom. FÄr nöta saturday night ikvÀll ;)

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Luzer 01 november 2010 - 10:42


#214

Skickat 01 november 2010 - 11:27

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
De har tydligen lyckats gömma gratislÄtarna sÄ att de inte Àr listade pÄ marketplace. Vad som kan vara möjligt Àr om nÄgon som har spelet och har plockat ner packet kan gÄ in i sin nerladdningshistorik och de om det finns nÄgon marketplace-lÀnk dÀr. Det ska finnas en funktion för att dela ut lÀnkar som rekommendationer till andra anvÀndare. Om nÄgon kunde ta en titt och se om det gÄr att lÀnka till doors-packet sÄ vore jag vÀldigt tacksam. Min gamertag Àr Halgwet.

#215

Skickat 01 november 2010 - 11:33

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlĂ€gg
  • 0

Jag har verkligen tappat sen RB2. Klarar knappt att femstjÀrna warmup-lÄtar lÀngre. :)


Provade att sÀtta upp Ion-trummorna igÄr och körde lite RB2. Har inte lirat detta pÄ över ett Är och det var riktigt kul att spela igen! Första lÄten jag drog igÄng fick jag 99% och var vÀldigt nÀra pÄ att fÄ 100% pÄ den. Sen lÄg jag ca 98-99% pÄ alla andra lÄtar jag lirat tidigare pÄ Expert. SÄ nu blir det till att köpa RB3 och sen fÄr man se om jag ska ta tillfÀllet i akt att köpa en bÀttre baspedal med.
Men jag fick helt klart en nytÀndning!

#216

Skickat 01 november 2010 - 13:18

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

De har tydligen lyckats gömma gratislÄtarna sÄ att de inte Àr listade pÄ marketplace. Vad som kan vara möjligt Àr om nÄgon som har spelet och har plockat ner packet kan gÄ in i sin nerladdningshistorik och de om det finns nÄgon marketplace-lÀnk dÀr. Det ska finnas en funktion för att dela ut lÀnkar som rekommendationer till andra anvÀndare. Om nÄgon kunde ta en titt och se om det gÄr att lÀnka till doors-packet sÄ vore jag vÀldigt tacksam. Min gamertag Àr Halgwet.

http://marketplace.x...19-de04a189d8df
Du kan göra det pÄ datorn.

#217

Skickat 01 november 2010 - 13:37

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
LÀnken fungerar inte för mig. Jag fÄr bara en felsida som sÀger att sidan inte hittades och att de har flyttat pÄ vissa saker. Det verkar som att de verkligen har lyckats gömma nerladdningen.

#218

Skickat 01 november 2010 - 15:13

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr paketet pÄ vÀg frÄn hamburg till sverige. Hoppas jag fÄr det pÄ onsdag :)

#219

Skickat 01 november 2010 - 15:39

rabski
  • rabski
  • AnvĂ€ndare

  • 222 inlĂ€gg
  • 0
Vet nÄgon en sida dÀr man kan se vilka midi-noter som motsvarar vilka pads till trummorna?
Har ett Roland set som jag anvÀnt till RB2 men undrar nu vilka noter som gÀller för de extra cymbalerna.

#220

Skickat 01 november 2010 - 15:56

Jaw_B
  • Jaw_B
  • AnvĂ€ndare

  • 113 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr paketet pÄ vÀg frÄn hamburg till sverige. Hoppas jag fÄr det pÄ onsdag :)


Och hos mig knackade UPS pÄ idag med ett fint paket ;) En liten varning med ups dock.. dom hör inte av sig överhuvudtaget innan dom kommer. SÄ att hÄlla koll pÄ trackingsidan Àr ju rekommenderat.

Och uj va man suger pÄ keyboard. Men det skall vÀl kunna nötas in hoppas jag! :)

#221

Skickat 01 november 2010 - 18:24

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Mitt paket Àr i Sverige nu och nÄgon med dolt nummer ringde som jag inte hann svara pÄ, kan det vara ups?...

#222

Skickat 01 november 2010 - 21:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Tyckte ett tag att RB3 led lite av GH3 syndromet med för mycket ackord pÄ mÄnga lÄtar, överdrivet mycket som att de försöker göra det svÄrare fast det finns inte fler noter att lÀgga in och dÄ lÀgger man fler ackord bara. Man blir sÄ ******** trött i handen, jag gillar mycket bÀttre lÄtar med fÄ ackord och "plock grejer" pÄ guran. Men det Àr vÀl en smaksak ocksÄ.

HÄller med dig. Jag tycker det kÀnns sÄ onaturligt att strumma med strumbaren. Ni som fixar det pÄ expert hur hÄller ni strumbaren egentligen?

#223

Skickat 02 november 2010 - 10:34

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med dig. Jag tycker det kÀnns sÄ onaturligt att strumma med strumbaren. Ni som fixar det pÄ expert hur hÄller ni strumbaren egentligen?


Jag vet inte riktigt vad du menar med "ni som klarar det pÄ expert" och hur bra man mÄste vara för att klassas som att "klara" det. Jag har nyligen börjat köra pÄ expert i lite smÄtt förberedande syfte dÄ jag hade tÀnkt köpa Mustangen. Har (dessvÀrre) bara fÄtt guldstjÀrnor pÄ tvÄ lÄtar, annars ligger jag pÄ runda 97-98% pÄ majoriteten av lÄtarna (RB1+RB2).

I vilket fall som helst, jag har tummen "liggandes" jÀms med strumbaren och anvÀnder... (eh, Àr för trött för att komma pÄ vad det heter) mitten av tummen, dÀr man böjer tummen, det "tjockare" benet för att trycka ner strumbaren. Rör alltid hela handen upp och ner, om ni förstÄr vad jag menar? NÀr noterna kommer för snabbt sÄ tar jag dock tag i strumbaren och kör upp och ner.

Fungerar bra för mig. Ingen aning om det blev logiskt.

#224

Skickat 02 november 2010 - 11:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker inte det Àr strummandet som Àr det vÀrsta, bara i toksnabba lÄtar som hÄller pÄ lÀnge. Det Àr mer vÀnsterhanden och axeln jag fÄr ont i efter ett tag. Det Àr mer bekvÀmt om man kör "classic style" och hÄller gitarren mycket vinklad och högt upp, men det ser ju sÄ töntigt ut :)
Tycker man mÄste trycka hÄrdare pÄ fretknapparna pÄ logitech gitarren ocksÄ sÄ det gÄr lite fortare tills jag fÄr ont i handen med den, men beror ju pÄ hur mycket man kör ocksÄ. TrÀnar vÀl upp dom musklerna som alla andra nÀr man kör mycket.

#225

Skickat 02 november 2010 - 14:29

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0

Mitt paket Àr i Sverige nu och nÄgon med dolt nummer ringde som jag inte hann svara pÄ, kan det vara ups?...

OrÀttvist, mitt paket verkar ha fastnat i Staufenberg, med senaste check 30 okt :)
Försökte söka med track id pÄ DHLs hemsida ocksÄ men det gick inte konstigt nog?

#226

Skickat 02 november 2010 - 17:43

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

OrÀttvist, mitt paket verkar ha fastnat i Staufenberg, med senaste check 30 okt :)
Försökte söka med track id pÄ DHLs hemsida ocksÄ men det gick inte konstigt nog?

Du mÄste tracka pÄ dhl.de, hÀmtade ut mitt paket idag men pÄ amazon stÄr det fortfarande staufenberg sÄ det Àr nog inget problem för dig. Ring till posten: 020-232221 och fÄ ditt kollinummer.

#227

Skickat 02 november 2010 - 18:10

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Ok nu lyckades jag tracka det pÄ dhl.de iaf och sÄg att de försökt leverera det men misslyckats, för jag var pÄ jobbet :P
Ringde posten men de ber mig om kollinr sÄ kunde inte hjÀlpa, Äker hem och hoppas hitta en avi pÄ dörrmattan, annars fÄr jag vÀl den imiorgon. Gött att det kom sÄpass fort i allafall, du fÄr berÀtta hur det gÄr sen nÀr du lirat lite :)

#228

Skickat 02 november 2010 - 18:35

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

Ok nu lyckades jag tracka det pÄ dhl.de iaf och sÄg att de försökt leverera det men misslyckats, för jag var pÄ jobbet :P
Ringde posten men de ber mig om kollinr sÄ kunde inte hjÀlpa, Äker hem och hoppas hitta en avi pÄ dörrmattan, annars fÄr jag vÀl den imiorgon. Gött att det kom sÄpass fort i allafall, du fÄr berÀtta hur det gÄr sen nÀr du lirat lite :)

Du fÄr trycka pÄ 3:an istÀllet för att vÀlja att spÄra paketet, dÄ fÄr du prata med nÄgon pÄ posten och ange numret du fÄtt för att kunna spÄra pÄ dhl.

Det Àr sjukt svÄrt med keyboard :wub: Har testat nÄgon lÄt och klarar precis pÄ medium, svÄrt att veta var man har fingrarna :)

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av pancreas 02 november 2010 - 18:36


#229

Skickat 02 november 2010 - 18:58

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Nu har mitt paket skickats ocksÄ. Delivery Estimate: 24 Nov 2010. Förhoppningsvis dyker det upp lite tidigare Àn sÄ. Eftersom jag Àr en svag mÀnniska med mer pengar Àn vett sÄ har jag ocksÄ bestÀllt en Mustang Pro Guitar kontroller. Jag ser mycket tryckande pÄ F5 pÄ paketspÄrningssidor i min framtid. :)

#230

Skickat 02 november 2010 - 19:01

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0

Nu har mitt paket skickats ocksÄ. Delivery Estimate: 24 Nov 2010. Förhoppningsvis dyker det upp lite tidigare Àn sÄ. Eftersom jag Àr en svag mÀnniska med mer pengar Àn vett sÄ har jag ocksÄ bestÀllt en Mustang Pro Guitar kontroller. Jag ser mycket tryckande pÄ F5 pÄ paketspÄrningssidor i min framtid. :)

Nice! Mitt paket tog 3 arbetsdagar att fÄ fram, har du tur fÄr du det innan helgen beroende pÄ nÀr du bestÀllde. Min F5 Àr tryckts mer Àn resten av tangenterna tillsammans under helgen :P

#231

Skickat 02 november 2010 - 19:36

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlĂ€gg
  • 0
Klarade precis Imagine pÄ expert pro keys med tvÄ stjÀrnor :P Ruskigt nÀra att jag Äkte ut :)

#232

Skickat 02 november 2010 - 20:51

hakko504
  • hakko504
  • LĂ€rjunge

  • 254 inlĂ€gg
  • 0
PRIS OCH DATUM PÅ SQUIERN UTANNONSERAT

$280, FörbestÀllningarna öppnas 1:a Januari 2011 för leverans 1:a Mars!


(Nej, ingenting om ev. tillgÀnglighet i Europa Àn)

#233

Skickat 02 november 2010 - 21:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad du menar med "ni som klarar det pÄ expert" och hur bra man mÄste vara för att klassas som att "klara" det. Jag har nyligen börjat köra pÄ expert i lite smÄtt förberedande syfte dÄ jag hade tÀnkt köpa Mustangen. Har (dessvÀrre) bara fÄtt guldstjÀrnor pÄ tvÄ lÄtar, annars ligger jag pÄ runda 97-98% pÄ majoriteten av lÄtarna (RB1+RB2).

I vilket fall som helst, jag har tummen "liggandes" jÀms med strumbaren och anvÀnder... (eh, Àr för trött för att komma pÄ vad det heter) mitten av tummen, dÀr man böjer tummen, det "tjockare" benet för att trycka ner strumbaren. Rör alltid hela handen upp och ner, om ni förstÄr vad jag menar? NÀr noterna kommer för snabbt sÄ tar jag dock tag i strumbaren och kör upp och ner.

Fungerar bra för mig. Ingen aning om det blev logiskt.

Med klarar det sÄ menar jag fÄ femstjÀrnor. :)

Det fungerar bra om jag gör som du och bara trycker nedÄt med tummen nÀr jag "strummar", men i t.ex. Eye of the Tiger fungerar det inte utan att jag fÄr mjölksyra. Att strumma genom att nypa Ät strumbaren med tumme och pekfinger Àr vad som kÀnns onaturligt och gör Àven att jag missar noter hela tiden.

Jag tycker inte det Àr strummandet som Àr det vÀrsta, bara i toksnabba lÄtar som hÄller pÄ lÀnge. Det Àr mer vÀnsterhanden och axeln jag fÄr ont i efter ett tag. Det Àr mer bekvÀmt om man kör "classic style" och hÄller gitarren mycket vinklad och högt upp, men det ser ju sÄ töntigt ut :wub:
Tycker man mÄste trycka hÄrdare pÄ fretknapparna pÄ logitech gitarren ocksÄ sÄ det gÄr lite fortare tills jag fÄr ont i handen med den, men beror ju pÄ hur mycket man kör ocksÄ. TrÀnar vÀl upp dom musklerna som alla andra nÀr man kör mycket.

Ok, frethanden Àr lugn för mig, dÀr har jag kontroll.

Classic style ser inte alls töntigt ut! Fingerstyle is teh shit! :P

#234

Skickat 02 november 2010 - 22:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Det fungerar bra om jag gör som du och bara trycker nedÄt med tummen nÀr jag "strummar", men i t.ex. Eye of the Tiger fungerar det inte utan att jag fÄr mjölksyra. Att strumma genom att nypa Ät strumbaren med tumme och pekfinger Àr vad som kÀnns onaturligt och gör Àven att jag missar noter hela tiden.

Spela B.Y.O.B 100 gÄnger sÄ trÀnar du upp dig ganska bra :)

#235

Skickat 02 november 2010 - 22:59

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlĂ€gg
  • 0
Hade ju en avi hemma som vÀntade pÄ mig, men mÄste ta mig ivÀg till ett utlÀmningsstÀlle en bit bort, sÄ behöver bil. FÄr fixa det imorgon, dÄ blir det keyboard hela kvÀllen :)
Jag provade att köra boheim rapsody pÄ gitarren med keys charten, det var kul men Äkte ut i slutet pÄ ett fjompigt stÀlle. Men man fick riktigt kul skumma charts med ackord man inte brukar fÄ, tex grön-gul-orange eller grön-blÄ-orange varianter. Det var lite knivigt nÀr man inte Àr van att ta sÄnna, men blir vÀl mycket enklare och annorlunda pÄ keyboarden.

MdaG -> Att bara strumma nerÄt tycker jag ocksÄ Àr lÀttare att hÄlla tight takt med, men sÄ fort det gÄr lite fortare sÄ mÄste man alt-strumma. Jag kniper nog inte Ät sÄ mycket utan hÄller tummen löst ovanför som vanligt, och sen pekfingret under fast framför tummen, alltsÄ inte sÄ att jag kniper Ät strummen som om jag skulle greppa nÄgot med tum och pekfingret.
Det Àr lite svÄrare att hÄlla takten men ju mer man spelar lÄtar dÀr man mÄste altstrumma desto fortare lÀr man sig.

#236

Skickat 03 november 2010 - 01:53

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Fick mitt keyboard levererat idag (eller igÄr rÀttare sagt), var lite överraskad nÀr de knackade pÄ dÄ jag trodde jag skulle behöva vÀnta pÄ ett avi.

Jag har haft lite erfarenhet av att spela pÄ ett keyboard innan, men det hjÀlpte mig inte sÄ lÄngt. :) Alla dessa svarta noter gör det riktigt krÄngligt dÄ de inte Àr de lÀttaste att spela pÄ. Men jag har lyckats fÄ 4-5* pÄ en hel del lÄtar pÄ hard nu, expert gÄr vÀl an pÄ nÄgra fÄ lÄtar sÄ som Living in America och In The Meantime.

Man har ju lite den kÀnslan att man mÄste köra pÄ expert bara för att man har gjort det sÄ lÀnge med gitarren. Men jag upptÀckte snabbt att jag inte har nÄgon vidare fingerfÀrdighet i högerhanden och failar rejÀlt pÄ de lite svÄrare lÄtarna.

Men Àn sÄ lÀnge Àr jag helt klart nöjd med köpet.

Spelet buggade sig dock nÀr jag spelade online med en. Fick achievement för 350 i notestreak Àven om jag bara lyckades fÄ runt 60 som mest. xD

#237

Skickat 03 november 2010 - 04:10

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 245 inlĂ€gg
  • 0
Freebird med igen alltsÄ... tredje gÄngen gillt :) Efter att jag tittat igenom lÄtlistan kÀnns det nÀstan som att det Àr fler lÄtar man redan spelat frÄn GH Àn som Àr nya.

SÄg Before I forget pÄ expert gitarr... saker har hÀnt sedan den gamla goda tiden, vem som helst kan FC:a den lÄten i RB3 till skillnad frÄn i GH3 dÀr den var en av de svÄraste lÄtarna... suck.

#238

Skickat 03 november 2010 - 10:56

-PhoEniX-
  • -PhoEniX-
  • Wannabe

  • 33 inlĂ€gg
  • 0

SÄg Before I forget pÄ expert gitarr... saker har hÀnt sedan den gamla goda tiden, vem som helst kan FC:a den lÄten i RB3 till skillnad frÄn i GH3 dÀr den var en av de svÄraste lÄtarna... suck.


Fast det Àr ju mest för att Neversoft inte kan göra musikspel och satsade pÄ att göra ett ''svÄrt' spel pÄ expert, istÀllet för ett som kÀnns realistiskt att spela.

#239

Skickat 03 november 2010 - 11:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

MdaG -> Att bara strumma nerÄt tycker jag ocksÄ Àr lÀttare att hÄlla tight takt med, men sÄ fort det gÄr lite fortare sÄ mÄste man alt-strumma. Jag kniper nog inte Ät sÄ mycket utan hÄller tummen löst ovanför som vanligt, och sen pekfingret under fast framför tummen, alltsÄ inte sÄ att jag kniper Ät strummen som om jag skulle greppa nÄgot med tum och pekfingret.
Det Àr lite svÄrare att hÄlla takten men ju mer man spelar lÄtar dÀr man mÄste altstrumma desto fortare lÀr man sig.

Aaaah, ska prova det. NÀr jag spelar pÄ riktigt anvÀnder jag pekfingret för downstrum och tummen för upstrums. Kanske dÀrför det blir kek i huvudet pÄ mig nu? Iofs har jag aldrig kunnat alt-strumma. Tack för tipset iaf.

#240

Skickat 03 november 2010 - 12:29

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0
Bra trÀning för alt-strumming Àr sÄdana snabba sekvenser med tvÄ enkelnoter följt av ett ackord med tvÄ, exempelvis G - G - G+B. RefrÀningen till More Than a Feeling Àr ett bra exempel och lÄten dÄ det klickade till för mig. Relativt enkelt att lÀra sig men gör mÄnga lÄtar mycket roligare Àn om man försöker downstrumma allt.

#241

Skickat 03 november 2010 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

SÄg Before I forget pÄ expert gitarr... saker har hÀnt sedan den gamla goda tiden, vem som helst kan FC:a den lÄten i RB3 till skillnad frÄn i GH3 dÀr den var en av de svÄraste lÄtarna... suck.

SvÄrighetsgraden i lÄtarna kÀnns inte som prio 1 efter Warriors of Rock ;)

#242

Skickat 03 november 2010 - 12:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
HÀr kan man skriva upp sig för information om Squiren direkt frÄn Fender.

#243

Skickat 03 november 2010 - 12:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlĂ€gg
  • 0

HÀr kan man skriva upp sig för information om Squiren direkt frÄn Fender.


Kanon, tack!
KÀnner mer och mer habegÀr för den dÀr guran...fan ocksÄ. ;)

#244

Skickat 03 november 2010 - 13:25

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0
Usch vad sur och irriterad jag Àr!

Mina trummor frĂ„n GHWT har gĂ„tt sönder. Ena cymbalen har blivit FÖR kĂ€nslig och registrerar slag frĂ„n andra trummor, sĂ„ nu kan man omöjligt fĂ„ mer Ă€n 2x multiplier, vilket gör det omöjligt att spela. Min andra cymbal Ă€r det glapp i sĂ„ jag kan inte byta plats pĂ„ dom heller. Skit!

Dessutom har den orange knappen pĂ„ GHWT blivit lite mysko. Ibland slutar den fungera och enda sĂ€ttet att fĂ„ igĂ„ng den igen Ă€r att slĂ„ HÅRT pĂ„ knappen.

Jag som hade hoppats pÄ att endast behöva köpa keyboarden, men nu ser det ut som att jag behöver införskaffa bÄde nya trummor, gitarr och keyboard. Billigt.

#245

Skickat 03 november 2010 - 13:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
LÄter som om det hÀr Àr nÄgot för dig.


#246

Skickat 03 november 2010 - 13:39

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 245 inlĂ€gg
  • 0

Fast det Àr ju mest för att Neversoft inte kan göra musikspel och satsade pÄ att göra ett ''svÄrt' spel pÄ expert, istÀllet för ett som kÀnns realistiskt att spela.

Jag Àr medveten om det... och det spelar ingen som helst roll lÀngre för det finns ingen som tycker det Àr realistiskt att spela med plastgitarrer ÀndÄ. SÄ genom att göra lÄtarna lite svÄrare blir de mycket roligare.

Dessutom Àr Freebird HELT annorlunda i RB3 Àn den var i GH2... Harmonix gjorde bÄda spelen sÄ skyll inte pÄ att Neversoft inte kan göra musikspel.

#247

Skickat 03 november 2010 - 13:48

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0

LÄter som om det hÀr Àr nÄgot för dig.

Det Àr helt klart nÄgot för mig, men det dÀr Àr vÀl instrumenten frÄn RB1 och dom har vÀl sladd allihopa, om jag inte minns helt fel? Jag kan ju inte ha en massa sladdar över hela vardagsrumsgolvet. ;)

Det fungerar bra om jag gör som du och bara trycker nedÄt med tummen nÀr jag "strummar", men i t.ex. Eye of the Tiger fungerar det inte utan att jag fÄr mjölksyra. Att strumma genom att nypa Ät strumbaren med tumme och pekfinger Àr vad som kÀnns onaturligt och gör Àven att jag missar noter hela tiden.

Just Eye of the Tiger Àr inga problem för mig att endast strumma nedÄt, jag blir inte trött av det. GÄr det dÀremot snabbare Àn sÄ, dÄ blir det en hel del problem.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av nu1mlock 03 november 2010 - 14:09


#248

Skickat 03 november 2010 - 14:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Just Eye of the Tiger Àr inga problem för mig att endast strumma nedÄt, jag blir inte trött av det. GÄr det dÀremot snabbare Àn sÄ, dÄ blir det en hel del problem.

Kan det gÄ snabbare Àn Eye of the Tiger!? ;)

#249

Skickat 03 november 2010 - 14:31

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr medveten om det... och det spelar ingen som helst roll lÀngre för det finns ingen som tycker det Àr realistiskt att spela med plastgitarrer ÀndÄ. SÄ genom att göra lÄtarna lite svÄrare blir de mycket roligare.

Dessutom Àr Freebird HELT annorlunda i RB3 Àn den var i GH2... Harmonix gjorde bÄda spelen sÄ skyll inte pÄ att Neversoft inte kan göra musikspel.


Ja, plastgitarrer Àr inte realistiska, men det finns olika approacher man kan ta. JÀmför med platformsspel exempelvis. Att styra en karaktÀr med en gamepad Àr inte sÄ realistiskt, men med kontroller designade för ÀndamÄlet sÄ kan man verkligen fÄ en kÀnsla av att ha direkt kontroll. Harmonix Àr vÀldigt duktiga pÄ att bryta ner den barriÀren sÄ att man fÄr en direkt kÀnsla av att spela musiken, Àven om man bara trycker pÄ knappar. De hade den kÀnslan redan i Frequency/Amplitude. Det Àr den delen som attraherar mig till den hÀr sortens spel. Det Àr roligare nÀr en lÄt Àr svÄr för att den lÄter komplicerad, inte för att de gjort den godtyckligt mycket svÄrare genom att göra onödigt jobbiga charts.

Notera att jag inte sÀger att det Àr fel att göra det pÄ Neversofts sÀtt, bara att jag föredrar Harmonix. JÀmför exempelvis original-Prince of Persia med Super Meat Boy som nyligen slÀpptes pÄ XBLA. BÄda Àr platformsspel med stor fokus pÄ att undvika fÀllor och precisionhopp. Super Meat Boy Àr mycket mer uppenbart ett spel och försöker inte dölja detta. Det Àr dock fortfarande enormt kul, mycket pÄ grund av att de gick just den vÀgen.

Orelaterat: NÄgon som vet nÄgot vettigt stÀlle att fÄ tag i cymbal-expansionen till trummorna? Jag har Beatles-trummorna, sÄ det lÄter ytterst onödigt att skaffa ett helt nytt set nÀr allt jag behöver Àr cymbalerna.

#250

Skickat 03 november 2010 - 14:39

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0

Kan det gÄ snabbare Àn Eye of the Tiger!? ;)

Ja, det finns lÄtar dÀr man behöver strumma dubbelt (?) sÄ fort. Eye of the Tiger Àr ju ÀndÄ en av dom lÀttare lÄtarna - dÀrav placeringen i listan. Jag antar förstÄs att vi pratar om RB2 pÄ expert och inte nÄgon variant av den i pro-mode eller sÄ?

PÄ tal om nÄgot helt annat:

Ena Gamestop-butiken i Norrköping Àr ju helt vÀrdelös. Ringde dit och frÄgade om dom hade nÄgra instrument (oavsett spel), dÄ jag verkar behöva nya. Dom hade endast gitarren till GH6 med spel för 1100kr. Nej tack.

PÄ frÄgan nÀr dom skulle fÄ in instrument till RB3 sÄ fick jag svaret att "Vi fick datum pÄ instrumenten frÄn USA idag, slÀpps i mars nÀsta Är. Dom verkar inte slÀppa nÄgra fler instrument till RB3" och menade förstÄs den "riktiga" gitarren. Eh, noll koll?

NÀr jag pÄpekade att dom visst slÀpper fler instrument, bÄde ny gitarr (Mustangen), trummor och keyboard sÄ fick jag svaret att "vi har varken fÄtt prisuppgifter eller releasedatum i Sverige".

KÀnns inte riktigt som att jag vill handla dÀr mer.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av nu1mlock 03 november 2010 - 15:24




1 anvÀndare lÀser den hÀr trÄden

Medlemmar: 0 - GÀster: 1 - Anonyma anvÀndare: 0

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.