Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Kameraexperten - prissÀnkningar men inga leveranser

1053 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 december 2008 - 01:43

Gargantua
  • Gargantua
  • AnvĂ€ndare

  • 237 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara höra om man kan lita pÄ denna butik?

SÄg att de gick ut i lördags 29/11 och satte nya priser för en rad produkter som Àr lÀgst av alla. Det kanske Àr helt ok, men man blir ju lite osÀker/misstÀnksam nu i jultider (och ofÀrdstider). Ingen Àr dock gladare Àn jag om det bara Àr en taktik för att sÀkra inkomster innan ev grym konkurrens innan jul.

Exempel dÀr de har lÀgst pris:

(Ny i deras sortiment, alltsÄ ingen prissÀkning)
(Ny i deras sortiment, alltsÄ ingen prissÀkning)



(Deras pris finns inte hos prisjakt Ànnu men ligger pÄ 6999:-)
(Deras pris finns inte hos prisjakt Ànnu men ligger pÄ 14999:-)

Redigerat av Gargantua, 01 december 2008 - 01:44.


#2

Postad 01 december 2008 - 08:50

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
Har varit pÄ jakt efter Xbox360 till barnen i julklapp. SÄ i Lördags dök kameraexperten upp och jag slog till pÄ Xbox360 Elite. Betalade med kortet och nu vÀntar jag pÄ leverans, Äterkommer med ett utlÄtande...

#3

Postad 01 december 2008 - 09:31

Mange76
  • Mange76
  • ForumrĂ€v

  • 534 inlĂ€gg
  • 0
FÄr bara fram "Service unavailable" nÀr jag försöker kika va dom har pÄ hemsidan :)

#4

Postad 01 december 2008 - 10:03

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
Testa igen, samma för mig men nu fungerar det igen. LÀnkades först dit via prisjakt för att de var billigast pÄ en TV jag tÀnker ge bort i julklapp, men blev lite misstÀnksam dÄ jag haft koll pÄ prisjakt en lÄngtid bÄde angÄende TVn men ocksÄ en massa andra produkter och aldrig stött pÄ denna firma.
SÄ jag googlade lite och stötte bla. pÄ den hÀr trÄden. NÀr jag skulle in pÄ kameraexperten igen för att maila dem fick jag samma fel som dig. Men efter en stund sÄ funkar sidan igen och jag har skickar mail och bla. frÄgat varför de inte erbjuder postförskott.
Ingen annan som kan ge nÄgot övertygande betyg (eller sÄgande...) om denna firma, litar inte till 100 % pÄ kommentarerna pÄ prisjakt/pricerunner.

#5

Postad 01 december 2008 - 13:12

dattacine
  • dattacine
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr ju iaf ingen nystartad firma sÄ det ligger vÀl pÄ plussidan, men de har iaf bytt Àgare en gÄng enligt kommentarerna frÄn butiken.
PÄ minussidan ligger ju saker som postboxadress (kanske bara jag som inte gillar sÄna), att man inte kan bestÀlla mot postförskott eller faktura och att man tlll synes helt plötsligt dumpat priserna pÄ en mÀngd produkter strax innan jul. Det allra mesta har man dessutom inte haft till försÀljning tills alldeles nyss sÄ det Àr ju knappast sÄ att man haft rÄd att köpa in ett eget laget av det sÄ leveranstiderna lÀr vara lÄnga. Personligen skulle jag inte vÄga handla dÀrifrÄn och Ànnu mindre bara för att spara nÄgon hundring.


"Finns produkten för bestÀllning i butiken (hemsidan) finns produkten i lager. Syns inte produkten eller det finns ingen "köpknapp" utan bara en "infoknapp" Àr produkten tillfÀlligt slut."

Det dĂ€r tror jag inte riktigt pĂ„ om de nu inte menar sin leverantörs lager. Iofs stĂ„r det ju Ă€ven att de importerar direkt frĂ„n tillverkaren sĂ„ det kanske det Ă€r möjligt. Finns nog de som har full koll pĂ„ hur detta brukar funka. Är det grĂ„import eller vad det kallas?

De har felaktiga lÀnkar lite överallt, men det gÄr att komma runt genom att manuellt redigera adressen (ta bort ett extra http).

Jag hoppas ju att det visar sig vara seriöst, bra och hÄllbart. Alltid trevligt med de som erbjuder lÀgre priser och speciellt nÀr frakt ingÄr. Tiden utvisar ju ganska snart hur bra deras kundservice Àr vid garantiÀrenden och liknande.
Med tanke pÄ att det gÄr lite tungt för elektronikkedjorna nu under finanskrisen och datorbutiken nyligen försvann sÄ kÀnns det ju lite extra tveksamt att ligga ute med pengar för en vara man inte har i handen.

#6

Postad 01 december 2008 - 14:22

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med tillfullo och jag blev inte mindre misstÀnksam efter kontakt med deras kundtjÀnst nu idag, plus för att de svarade snabbt, men inte riktigt vad man ville höra.
Varan som jag var intresserad av pÄstogs finnas i lager men de kunde inte lova att den kunde levereras ut i veckan (det Àr trots allt MÄndag och det var fm nÀr jag kontaktade dem).
Jag undrade ocksÄ varför de inte erbjöd postförskott eller faktura, de svarade pÄ halva frÄgan genom att sÀga att sÄ hÀr vis julhandeln sÄ Àr det mÄnga som bestÀller men inte hÀmtar ut varorna (lÄter inte trovÀrdigt enligt mig) sÄ dÀrför erbjuds det inte, jag frÄgade igen om det efter jul kommer att finnas postförskott, svaret blev ja (vi Äterinför det dÄ).
Av allt jag lyckas hitta nÀr jag sökt runt verkar de aldrig ha erbjudit postförskott sÄ jag blev bara mer misstÀnksam mot detta företag, men tar gÀrna emot andras Äsikter som kan motbevisa mina misstankar.

Nu har jag i princip tÀnkt om och tycker inte att det Àr vÀrt de 800 kr man sparar för att chansa, men bra pris inkl frakt Àr attraktivt sÄ finns det flera som inte haft nÄgra problem sÄ kanske jag tÀnker om igen.

Just nu höjer jag dock ett varningens finger för detta företag, finns som sagt inte mycket att hitta som ovanstÄende skrev. Hittade ett namn pÄ den som stÄr som styrelseledamot, lÀnk:
http://www.allabolag.se/5567191365

#7

Postad 01 december 2008 - 14:29

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

  • 17 inlĂ€gg
  • 0
Även jag Ă€r högst tveksam Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Försökte ringa dem tvĂ„ gĂ„nger idag och först hamnar jag i telefonkö för att sen fĂ„ beskedet att kön Ă€r full och jag mĂ„ste ringa senare. Via mail svarar de snabbt och skyller kön pĂ„ julhandeln.

Jag brukar alltid testa att ringa kundservice innan jag köper nÄgot. Skulle nÄgot bli fel och det aldrig gÄr att komma fram till dem pÄ telefon sÄ Àr det ju inte bra!

Precis som ni ovan var jag misstÀnksam pÄ lagerstatus - speciellt som lÀnken till dit "Lagerstatus, finns produkten i lager?" inte funkar och dessutom nÀr man plockat bort ett extra http lÀnkar till köpvillkoren istÀllet! Nu har jag stÀllt frÄga om hur lÄng leveranstid man som lÀngst kan förvÀnta sig. FÄ se vad de svarar...

#8

Postad 01 december 2008 - 20:50

dattacine
  • dattacine
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0
Enligt denna sida ska man ha haft postförskott som alternativ nÄgon gÄng iaf.
http://www.prisvis.s...rforsaljare.htm

Finns vÀl risk att det blir som med datorbutiken ocksÄ.

De skriver nÄt om att de direktimporterar. NÄn som vet mer om hur det funkar och hur mycket det skiljer i inköpspris jÀmfört med de vanliga vÀgarna?

HÀr Àr det iaf nÄn som köpt kamera som var med tysk manual
http://www.e-buzz.se...ad.php?p=164871

#9

Postad 01 december 2008 - 21:43

Kalle Kula
  • Kalle Kula
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
HÀr luktar det minsann panik innan konkurs lÄng vÀg! Ganska uppenbart att de försöker ta in sÄ mycket stÄlar som möjligt innan kk. Helt plötsligt Àr marknadens mest populÀra prylar sÀnkta till lÄngt under inköp. Och dessutom sÄnt som dom inte sÄlt innan. LÀr bli problem med garantierna nÀr de kursat sen.....

#10

Postad 01 december 2008 - 23:54

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlĂ€gg
  • 0
Var ocksÄ intresserad av "nya" Kameraexperten men med tanke pÄ de extremt lÄga priserna sÄ hÀr före jul samt dess tidigare företagnamn itsyourhome.se bakgrund sÄ mÄste det till en varning. I alla fall skulle jag tveka mycket innan jag betalade nÄgot i förskott för varor de inte har i lager. LÀs lite ner nedan.

http://www.cint.se/d...px?PostID=51268

EDIT:
Googlade lite mer pÄ Kameraexperten.se och fick ett helt annat nummer, enligt 118100 har Kameraexperten i Sverige AB med Boxadressen i Solna telnr. 046-540 98 00 - ett nr som gÄr till företaget Bosphorus Trade Company Ptd i KÀvlinge efter en slagning pÄ hitta.se... :D

http://www.118100.se...n i Sverige AB/

Har 118100 helt fel eller vad?

Men samtidigt finnar jag kvinnan som verkar vara VD för Kameraexperten som boende i KÀvlinge och Itsyourhome.se (som företaget hette förut) var ocksÄ reggat i KÀvlinge sÄ numret kanske Àr rÀtt? NÄgon som funderar att köpa eller inte fÄr svar nu kanske ska prova och ringa till KÀvlinge... :P

Att ett företag bara har en boxadress som "besöksadress" Àr tyvÀrr inte tecken pÄ seriositet, men samtidigt verkar det finnas en hel del som handlat frÄn Kameraexperten tidigare och som Àr nöjda, Àven om det var i början av 2008. Klurigt vÀrre, men med en konkurs för mindre Àn ett Är sedan, och nu rejÀlt sÀnkta priser inför julen, och bara förskottsbetalning, nja...kÀnns som en varning Àr klart berÀttigad hÀr.

Mvh JB

*** InlÀgg redigerat med hÀnvisning till regel 9.1 (Tomas_D700)

Redigerat av Unregisterede68eb861, 10 december 2008 - 15:16.


#11

Postad 02 december 2008 - 01:50

Gargantua
  • Gargantua
  • AnvĂ€ndare

  • 237 inlĂ€gg
  • 0
Fantastiskt vad ni grÀvt fram!

NÄgon som fÄtt svar pÄ mail förresten? Det har inte jag :P

Tittade in pÄ "allabolagslÀnken" och det fanns ju inga uppgifter om att de sÄlt nÄgot överhuvudtaget! Uppgifterna strÀckte sig bara till 2007-06 dock.

NÀ, det blir till att avvakta och se hur seriösa de Àr. Jag skulle dock aldrig köpa nÄgot frÄn dem utan postförskott e.d.

#12

Postad 02 december 2008 - 07:07

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
JodÄ, jag fick rappa svar av nÄgon pÄ kundtjÀnst igÄt som kallar sig Sandra (via mail). Men alltsÄ inga övertygande svar, bara att man tagit bort postförskott pga av julhandeln "för att sÄ mÄnga inte hÀmtar ut paketen vid julhandel". Spontant kÀnns det mer och mer som de inte Àr kreditvÀrdiga och ingen lÀmnar ut nÄgra grejer till dem som inte Àr betalda först. Kanske kanske man fÄr sina prylar om man betalar förskott och de bestÀller frÄn sina lev nÀr de har pengarna, men det kÀnns som de sitter farligt nÀra konkurs med ett sÄdant beteende.

#13

Postad 02 december 2008 - 10:30

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlĂ€gg
  • 0
Den kommande Canon kameran Powershot X1 IS Àr enligt prisjakt billigast pÄ Kameraexperten vilket ocksÄ verkar konstigt.

Hur kan ett för mig tidigare okÀnt företag (sitter med prisjakt bra mÄnga timmar i veckan) helt plötsligt vara billigast pÄ en massa varor. Ett pÄstÄtt "familjeföretag" som nu slÄr jÀttar som elgiganten, webhallen, komplett, mediamarkt pÄ fingrarna nÀr det gÀller priser pÄ produkter som sÀljs i stora volymer. Det gÄr inte ihop.

Jag handlade frÄn Datorbutiken och Sterling, kommer inte chansa en gÄng till det Àr sÀkert.
Pay on delivery frÄn komplett.se och postförskott frÄn wesellcd.com Àr det enda som gÀller tills krisen Àr över : )

#14

Postad 02 december 2008 - 12:05

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
Gjorde en bestĂ€llning i helgen. Efter att diskussionen kom upp hĂ€r blev jag fundersam och skickade ett mail till Kameraexperten. De svarade snabbt och lovade att varan skulle skickas under veckan. Återkommer med mer info under veckan.

#15

Postad 02 december 2008 - 14:44

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Butiken har lagt ut produkter till försÀljning frÄn kÀnda leverantörer som de inte har avtal med. Dessa leverantörer Àr inte nöjda med situationen och kommer att klaga hos prisjakt.

SÄ det luktar SCAM lÄng vÀg...

#16

Postad 02 december 2008 - 15:47

Pierrelu
  • Pierrelu
  • AnvĂ€ndare

  • 179 inlĂ€gg
  • 0
Gjorde Àven jag en bestÀllning igÄr pÄ en Asus Eee Pc 1000H. Började dra öronen Ät mig nu nÀr jag lÀst detta och skickade ett mail om att jag behöver den innan fredag. Fick svar direkt att hon skulle undersöka saken och frÄgade om jag ville makulera ordern om den inte hinner fram.
Det skiljer nÄgra 100 kr pÄ priserna, men samtidigt vore det inte sÄ kul om de gick i konkurs snart.
Snackade med farsan lite om andra saker jag funderar pÄ, utanför elektronikvÀrlden, och han sa att tidiningarna pÄstod att mÄnga butiker behöver sÀlja sakerna lite billigare innan jul just för att tÀcka upp deras lagerkostnader.
Ska man makulera tro eller "hoppas pÄ det bÀsta"...

Redigerat av Pierrelu, 02 december 2008 - 15:49.


#17

Postad 02 december 2008 - 16:12

yngwie_mp3
  • yngwie_mp3
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle iaf makulera ordern

#18

Postad 02 december 2008 - 16:15

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • ForumrĂ€v

  • 576 inlĂ€gg
  • 0
Jag gjorde ocksÄ en bestÀllning i helgen och efter denna trÄd sÄ fick jag kalla fötter och skickade ett mail och makulerade min order, fÄr se hur det gÄr.. :ph34r:

#19

Postad 02 december 2008 - 16:31

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
Hoppas ni fÄr prylarna ni som inte makulerar, skriv hur det gÄr. Jag tycker fortfarande att det stinker kring företaget...

#20

Postad 02 december 2008 - 18:56

Gargantua
  • Gargantua
  • AnvĂ€ndare

  • 237 inlĂ€gg
  • 0

Butiken har lagt ut produkter till försÀljning frÄn kÀnda leverantörer som de inte har avtal med. Dessa leverantörer Àr inte nöjda med situationen och kommer att klaga hos prisjakt.

SÄ det luktar SCAM lÄng vÀg...

Intressant, har du nÄgon kÀlla pÄ det?

#21

Postad 02 december 2008 - 19:07

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0

Intressant, har du nÄgon kÀlla pÄ det?


Jepp, men jag vill/fÄr inte röja den kÀllan. Allt jag kan sÀga Àr att kÀllan Àr i branschen och dagligen har kontakt med mÄnga av de leverantörer vars produkter finns listade pÄ kameraexperten.

#22

Postad 02 december 2008 - 23:33

umehume
  • umehume
  • AnvĂ€ndare

  • 139 inlĂ€gg
  • 0
Jag blev ocksÄ lite intresserad i helgen men nÀr jag inte ens kunde hitta nÄgon adress till bolaget sÄ klassade jag bolaget som oseriöst.

Om det Àr en bluff sÄ Àr det ett vÀldigt fyndigt sÀtt att fÄ in likvida medel för att överleva och driva (kamera)verksamheten vidare. Dock ocksÄ otroligt fult i dessa julklappstider :D

#23

Postad 03 december 2008 - 10:45

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Fasiken, jag som hann bestÀlla en 46W4500 frÄn dem igÄr förmiddag. Ska kanske stÀlla ett ultimatum och sÀga att jag behöver TvŽn innan fredag och att om det inte gÄr sÄ vill jag makulera ordern?

#24

Postad 03 december 2008 - 11:19

cyax
  • cyax
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0
La in en bestÀllning i helgen och skickade ett mail imorse dÀr jag undrade nÀr leverans skulle ske.
Fick ett snabbt svar att det skulle skickas denna vecka.

#25

Postad 03 december 2008 - 14:06

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
T.ex. denna produkt har prisjakt tagit bort Kameraexperten ifrÄn

DViCO TViX HD M-6500A (Mediacenter / Mediaextenders) 118 15 26
LĂ€gsta pris 3240:- (41 butiker) Medelbetyg: (8.89)

Redigerat av vandeurs, 03 december 2008 - 14:55.


#26

Postad 03 december 2008 - 14:15

cyax
  • cyax
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0

T.ex. denna produkt har inte lÀngre prisjakt tagit bort Kameraexperten ifrÄn

DViCO TViX HD M-6500A (Mediacenter / Mediaextenders) 118 15 26
LĂ€gsta pris 3240:- (41 butiker) Medelbetyg: (8.89)

Det Àr nog förmodligen för att Kameraexperten inte har den pÄ sin hemsida lÀngre (hittar den iaf inte dÀr nÀr jag söker).

#27

Postad 03 december 2008 - 14:45

röken
  • röken
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde en mobiltelefon och betalade den med kort i mÄndags.
Idag sÀnde jag förfrÄgan ang. varför jag inte fÄtt nÄgot kolli id.
Fick enligt mitt tycke ganska nonchalanta svar tillbaka.

Eftersom företaget inte hade bÀttre servicenivÄ Àn sÄ sÄ makulerade jag min order.
Förhoppningsvis Àr pengarna Äter pÄ mitt konto denna vecka.

Jag skulle verkligen inte rekommendera att handla av dem!

NÄgonting sÀger mig att företaget inte finns kvar sÄ lÀnge...

En detaljerad kreditupplysning pÄ dem Àr att rekommendera.

#28

Postad 03 december 2008 - 14:58

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr nog förmodligen för att Kameraexperten inte har den pÄ sin hemsida lÀngre (hittar den iaf inte dÀr nÀr jag söker).


Vilket beror pÄ att leverantören kontaktade Kameraexperten och undrade hur de kan sÀlja deras produkter utan avtal. DÄ tog de bort den Àven frÄn sin hemsida.

#29

Postad 03 december 2008 - 15:21

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
NÀ nu fick det rÀcka. Makulerade min order pÄ 46W4500 nyss. Har dock inte haft nÄgra problem med dem Àn sÄ lÀnge, bra kontakt osv. men efter att ha lÀst runt i 3 timmar sÄ vÄgar jag inte lÀngre. Hoppas att jag fÄr in pengarna nu i veckan sÄ att jag kan köpa den nÄgon annanstans.

Redigerat av Apan1, 03 december 2008 - 15:22.


#30

Postad 03 december 2008 - 15:32

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
Om de nu har rent mjöl i pÄsen kan man hoppas att de fattar att man inte litar pÄ dem, ett tips om de lÀser hÀr Àr ju att införa postförskott och fakturabetalning! DÄ har de iaf mig som kund med de priserna de har nu! Men aldrig att det blir nÄgon förskottsaffÀr med dem.

#31

Postad 03 december 2008 - 16:10

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • ForumrĂ€v

  • 576 inlĂ€gg
  • 0
Ska bli intressant att se om man fÄr tillbaka sina pengar, dom sÀger att dom makulerat ordern men inga pengar pÄ kontot Àn. Tur man betalade med visakort.
SvÄrt detta, man vet inte hur misstÀnksam man ska vara egentligen.

#32

Postad 03 december 2008 - 16:44

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ocksĂ„ bestĂ€llt – givetvis med Visakort, med Datorbutikens konkurs i fĂ€rskt minne. BestĂ€llde i söndags kvĂ€ll, en kamera som jag inte har nĂ„gon direkt brĂ„dis med, och har inte fĂ„tt nĂ„got kollinummer Ă€n. Återkommer med rapport, men kĂ€nner mig ganska trygg eftersom det vĂ€rsta som kan hĂ€nda Ă€r att man fĂ„r krĂ„ngla lite med Visa-reklamation och bestĂ€lla pĂ„ nytt frĂ„n nĂ„gon annan.
Kikar man pÄ deras omdömen Àr det ingen som direkt blivit lurad, sÄvitt jag kan förstÄ.

#33

Postad 03 december 2008 - 17:30

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
LÀste just pÄ ett annat forum att "polaren blivit blÄst pÄ 5000 och gjort polisanmÀlan nu", hur det ligger till med den saken vet bara han som skrev, men jag bad han/hon att berÀtta hur det gÄr iaf.

#34

Postad 03 december 2008 - 18:34

fredl
  • fredl
  • ForumrĂ€v

  • 762 inlĂ€gg
  • 0
Enligt allabolag sÄ redovisar de moms för <1000 000 och det rimmar illa med att de helt plötsligt skulle gÄ i brÀschen och vara billigast pÄ mycket. Ska man vara en loss leader sÄ behöver man mycket kapital.

Jag skulle sÄ en signal till skatteverket och förhöra sig om hur de ser pÄ saken. I mina ögon sÄ kan det hÀr mycket vÀl vara en "long con" som ska casha in nu sÄ hÀr till jul. De har sÄlt lite produkter till förlust för att fÄ positiva omdömen och sen sÄ drar de in pengar och drar.

Givetvis Àr ovanstÄende spekulation frÄn min sida dÄ jag inte har mer fakta Àn vad som presenterats i trÄden, men jag skulle bli förvÄnad om det hÀr slutar gott för konsumenterna.

#35

Postad 03 december 2008 - 19:34

cyax
  • cyax
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0
Anledningen till att jag bestÀllde frÄn dem var omdömena frÄn pricerunner, vÀldigt mÄnga som har bestÀllt dÀrifrÄn och de har bra recensioner (det senaste 2008-11-30). SÄ folk verkar ju fÄ sina varor iaf.

Men visst blir man lite orolig nÀr man lÀser allt detta om dem och funderar pÄ att makulera ordern om det fortfarande gÄr.

#36

Postad 03 december 2008 - 19:44

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • ForumrĂ€v

  • 576 inlĂ€gg
  • 0
Jag undrar om det Àr nÄgon som kommit fram pÄ telefon? Jag har sÀkert försökt 4 ggr om dan sen i mÄndags.
Idag ringde jag direkt nÀr telefontiden började, ska vara kl 10 enligt hemsidan, men dÄ kom den automatiska svararen i gÄng (som vanligt) och sa att kön var full ( ocksÄ som vanligt).

#37

Postad 03 december 2008 - 20:10

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0

Jag undrar om det Àr nÄgon som kommit fram pÄ telefon? Jag har sÀkert försökt 4 ggr om dan sen i mÄndags.
Idag ringde jag direkt nÀr telefontiden började, ska vara kl 10 enligt hemsidan, men dÄ kom den automatiska svararen i gÄng (som vanligt) och sa att kön var full ( ocksÄ som vanligt).


Omöjligt att fÄ tag pÄ dem via telefon. Har precis som du ringt varje dag men inte fÄtt tag pÄ dem. Ringde sÀkert 30 gÄnger i mÄndags men kom aldrig fram. De svarar dock snabbt pÄ mail iaf.
Hoppas det hÀr löser sig för alla inblandade

#38

Postad 03 december 2008 - 21:59

agent 007
  • agent 007
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
Ni som bestÀllt, kolla med er bank om de dragit pengarna (alltsÄ inte bara reserverat som Àr OK), enligt ett annat forum sÄ har de dragit pengarna och det fÄr de enligt folket pÄ det forumet (och deras banker) inte göra. AlltsÄ om de dargit pengar men inte levererat ut nÄgot Àn.

#39

Postad 03 december 2008 - 22:02

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • ForumrĂ€v

  • 576 inlĂ€gg
  • 0
Jag bestÀllde i söndags, skrev att jag ville makulera i gÄr och dom svarade att det var ok. DÄ var pengarna fortfarande reserverade, ni idag ser jag att dom inte Àr reserverade lÀngre utan har dragits till affÀren. Det kÀnns lite konstigt. Jag fÄr se om jag fÄr in pengarna pÄ kontot i morgon annars ringer jag min bank och hör mig för.

#40

Postad 03 december 2008 - 22:54

dattacine
  • dattacine
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0

Enligt allabolag sÄ redovisar de moms för <1000 000 och det rimmar illa med att de helt plötsligt skulle gÄ i brÀschen och vara billigast pÄ mycket. Ska man vara en loss leader sÄ behöver man mycket kapital.

Jag skulle sÄ en signal till skatteverket och förhöra sig om hur de ser pÄ saken. I mina ögon sÄ kan det hÀr mycket vÀl vara en "long con" som ska casha in nu sÄ hÀr till jul. De har sÄlt lite produkter till förlust för att fÄ positiva omdömen och sen sÄ drar de in pengar och drar.

Givetvis Àr ovanstÄende spekulation frÄn min sida dÄ jag inte har mer fakta Àn vad som presenterats i trÄden, men jag skulle bli förvÄnad om det hÀr slutar gott för konsumenterna.


De siffrorna som finns dÀr gÀller för 2007 och bolaget registrerades vÀl i december 2007 sÄ det Àr inte sÄ konstigt att man inte hunnit med sÄ mycket under de veckorna.
NÀr det gÀller att fÄ tillbaka pengar sÄ brukar det kunna ta ett par dagar innan banken fÄtt tummen ur. Tar det iaf nÀr man lÀmnar tillbaka prylar Àven i butik. Mer Àn 3 bankdagar kÀnns dock som orimligt lÄng tid om man ska hÄlla bra servicenivÄ.

#41

Postad 04 december 2008 - 00:19

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlĂ€gg
  • 0
Samtidigt fÄr man nog tÀnka pÄ att de sÀkert har massor att göra - bÄde tack vare sina lÄga priser i samband med julhandel samt med alla nu oroliga som försöker ringa dem.

Tuff sits, men Àr man otydlig som företag med tveksam bakgrund, inte visar lagersaldo, och erbjuder endast förskottsbetalning brukar det straffa sig nÀr det finns vakna konsumenter som hÀr pÄ minhembio. :)

Ingen som testat det KÀvlingenummer till Kameraexperten jag tipsade om i ett tidigare inlÀgg?

EDIT: SÄg att kameraexperten nu t o m Àr billigast pÄ PS3 80GB, enligt prisjakt. Skulle vara intressant om de verkligen kan sÀlja OCH leverera till det priset och samtidigt göra vinst!!

Vet av goda kÀllor att marginalerna pÄ PS3 inte Àr de allra största Àven med högre prislapp.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 04 december 2008 - 00:26.


#42

Postad 04 december 2008 - 00:38

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlĂ€gg
  • 0

De siffrorna som finns dÀr gÀller för 2007 och bolaget registrerades vÀl i december 2007 sÄ det Àr inte sÄ konstigt att man inte hunnit med sÄ mycket under de veckorna.
NÀr det gÀller att fÄ tillbaka pengar sÄ brukar det kunna ta ett par dagar innan banken fÄtt tummen ur. Tar det iaf nÀr man lÀmnar tillbaka prylar Àven i butik. Mer Àn 3 bankdagar kÀnns dock som orimligt lÄng tid om man ska hÄlla bra servicenivÄ.

Kameraexperten i Sverige AB registrerades redan 2006, men nÀr verksamheten startade Àr en annan femma.
Och summan för redovisning av moms pÄ allabolag.se bör vÀl rimligtvis vara baserad pÄ den omsÀttning som företagets Àgare budgeterar för pÄ Ärsbasis - alltsÄ den summa för momsredovisning man som nystartat företag meddelar Skatteverket vid ansökan om F-skatt m.m....eller?

Om det Àr sÄ verkar en försÀljning pÄ >1000 000 SEK otroligt lÄgt, Àven om det Àr Är 1, med tanke pÄ att Kameraexperten redan varit verksamma i nÄgra Är, men dÄ bara i ett annat namn.

Mvh JB

#43

Postad 04 december 2008 - 08:22

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde en Xbox360 i Lördags. I tisdags (12/2) drogs pengarna frÄn kontot med Kameraexperten som mottagare. Fortfarande har jag inte fÄtt nÄgon avi elller kollinummer. DÀremot har jag via mail blivit lovad leverans denna veckan. Det Àr ju inte utan att man börjar bli lite fundersam...Äterkommer med mer info...

#44

Postad 04 december 2008 - 09:16

röken
  • röken
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
HÄller helt och hÄllet med fredl.

Har lyckats komma fram pÄ telefon tvÄ gÄnger, men det tog mig minst 20 försök.

Redigerat av röken, 05 december 2008 - 09:33.


#45

Postad 04 december 2008 - 09:37

cyax
  • cyax
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0

EDIT: SÄg att kameraexperten nu t o m Àr billigast pÄ PS3 80GB, enligt prisjakt. Skulle vara intressant om de verkligen kan sÀlja OCH leverera till det priset och samtidigt göra vinst!!

Vet av goda kÀllor att marginalerna pÄ PS3 inte Àr de allra största Àven med högre prislapp.

Handlar nog om direktimport frÄn nÄgon EU-distributör dÄ jag tvivlar pÄ att Nordisk Film vill erbjuda sÄ bra priser. Exempelvis play.com sÀljer ju bundles med konsol + 2 spel + film + fjÀrrkontroll för £290 sÄ det gÄr nog att göra vinst för det priset om man köper in frÄn dessa leverantörer.

#46

Postad 04 december 2008 - 09:38

LessisMore
  • LessisMore
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde en videokamera i tisdags dÀr, fick kalla fötter dagen efter och bad om att fÄ annulera ordern. Gick till siba och köpte samma videokamera betydligt dyrare. Dock har ju Sony just nu sonycashback.net sÄ man fÄr ju tillbaks 1000kr.

Hej Sandra

Jag önskar annulera min order abcd och att ni Äterbetalar pengarna snarast, kan du bekrÀfta nÀr du pÄbörjat Äterbetalningen Àr du snÀll.

Tack pÄ förhand

ABC

----- Original Message -----
From: Support
To: 'ABC

Hej ABC

Vi har inte slutat svara i telefonen men vi Àr mitt i en julhandel, den skickas under veckan och en Äterbetalning Àr Äter inom ca. 48h.


Med vÀnliga hÀlsningar / Sandra


Pengarna kom inom nÄn timme.

Bifogad fil(er)


Redigerat av LessisMore, 16 december 2008 - 20:34.


#47

Postad 04 december 2008 - 10:57

alexnetbus
  • alexnetbus
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
[i]Hej Sandra

Jag önskar annulera min order 24281 och att ni Äterbetalar pengarna snarast, kan du bekrÀfta nÀr du pÄbörjat Äterbetalningen Àr du snÀll.

Tack pÄ förhand

ABC

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lustigt att du sÀger sÄ, dÄ jag begÀrt mina pengar tillbaka sedan i mÄndags och det idag Àr torsdag
men fortfarande inte sett röken av en enda krona.

Jag ringde min bank och de talade om för mig att det tar 2-3 bankdagar för ett Äterköp/kreditering
att gÄ igenom, sÄ att om du fick igenom den pÄ 1h lÄter ocksÄ vÀldigt mÀrkligt.

Redigerat av alexnetbus, 04 december 2008 - 10:58.


#48

Postad 04 december 2008 - 11:08

dattacine
  • dattacine
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0

Kameraexperten i Sverige AB registrerades redan 2006, men nÀr verksamheten startade Àr en annan femma.
Och summan för redovisning av moms pÄ allabolag.se bör vÀl rimligtvis vara baserad pÄ den omsÀttning som företagets Àgare budgeterar för pÄ Ärsbasis - alltsÄ den summa för momsredovisning man som nystartat företag meddelar Skatteverket vid ansökan om F-skatt m.m....eller?

Om det Àr sÄ verkar en försÀljning pÄ >1000 000 SEK otroligt lÄgt, Àven om det Àr Är 1, med tanke pÄ att Kameraexperten redan varit verksamma i nÄgra Är, men dÄ bara i ett annat namn.

Mvh JB


SÄnt dÀr ekonomsikt tjafs Àr jag inte helt insatt i. :)
TÀnkte att de kanske fick nytt org.nr i samband med Àgarbyte eller liknande och att verksamheten kanske inte kommer igÄng diekt efter att man registrerat sig, men om siffrorna dÀr ska baseras pÄ i förhand inrapporterade uppgifter blir ju saken lite annorlunda. SvÄrt att sÀga vad som Àr en rimlig siffra för ett litet webbaserat företag som enbart sÀljer kamerautrustning(tills för nÄgra dagar sen) och som jag trots dagligt surfande pÄ prisjakt m.fl inte hört talas om innan.
Ska bli intressant att följa utvecklingen av detta iaf och man fÄr vÀl hoppas att de kan leverera som utlovat.

#49

Postad 04 december 2008 - 11:15

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte en Canon SpeedLite 580EX II frÄn Kameraexperten den 5 Nov, mailade först för att kolla att dom verkligen hade den hemma.
Jag fick blixten dagen efter, inga som helst problem.

Intressant dock att det var Sandra som svarade pÄ mitt mail den gÄngen, hon mÄste ha mycket att göra...

Jag har bara gjort ett köp dÀr ifrÄn och det gick klart över förvÀntan, jag hade kanske bara tur dock...

//Andreas

#50

Postad 04 december 2008 - 11:40

LessisMore
  • LessisMore
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0

Lustigt att du sÀger sÄ, dÄ jag begÀrt mina pengar tillbaka sedan i mÄndags och det idag Àr torsdag
men fortfarande inte sett röken av en enda krona.

Jag har Handelsbanken, gissar pÄ att vilken bank man har pÄverkar. Jag betalade Àven via direktbetalning via bank.



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.