Jump to content

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Alternativ till FireDTV/FloppyDTV?

180 replies to this topic
  • Please log in to reply

#51

Posted 06 December 2009 - 15:01

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1,610 posts
  • 0

UpptÀckte precis att den senaste drivrutinen (5 nov 2009) till Anysee (E30) pÄ den NedeldÀndska hemsidan (www.anysee.nl) verkar lösa problemet med AC3-ljudet pÄ SVT1 och SVT2. Funkar fint för mig nu.

DÀremot fÄr jag inte in alla kodade kanaler vid kanalsökningen i W7 MCE. Hittar inte BBC Lifestyle. Kör 64QAM, inte "Comhem".


QAM? I Sverige? Vilken operatör dÄ?

/P-O

#52

Posted 07 December 2009 - 14:09

ministerkrister
  • ministerkrister
  • Amatör

  • 65 posts
  • 0
Hej

Ni som kör Anysee med programkort och windows mediacenter:

Vilket format spelar den in i?
Är det wtv/dvr-ms eller spelas det in "krypterat(trk? heter formatet sĂ„?)"
MÄste man ha programkortet i för att se inspelade program(pÄ ej fria kanaler) samt kan man se dessa inspelningar pÄ andra windowsburkar?

Jag har för mig att jag nÄgon gÄng lÀste att detta kort spelade in den krypterade strömen och att man dekrypterade vid uppspelningstillfÀllet - sÄ vill i alla fall inte jag att det ska fungera, vad hÀnder dÄ om man byter ut sina favoriter i comhemabbonemanget tex?

EDIT:

Jag skapade en ny trÄd med samma frÄga dÄ jag tyckte att det passade bÀttre sÄ: sÄ vill ni svara pÄ frÄgan gör det gÀrna hÀr: https://www.minhembi...howtopic=250189

Edited by ministerkrister, 07 December 2009 - 21:14.


#53

Posted 08 December 2009 - 18:08

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 posts
  • 0
November uppdateringen verkar inte gÀlla för DVB-C, jag blev utan bild och Ätergick till föregÄende driver, vips fungerade allt igen.

#54

Posted 10 December 2009 - 00:52

johwig
  • johwig
  • Wannabe

  • 31 posts
  • 0
En snabb frÄga! Fungerar Anysee med kodade kanaler i WIN 7 MCE?

#55

Posted 10 December 2009 - 14:31

ministerkrister
  • ministerkrister
  • Amatör

  • 65 posts
  • 0

En snabb frÄga! Fungerar Anysee med kodade kanaler i WIN 7 MCE?


Svar ja - det ska dom göra - frÄgan Àr bara *hur* det fungerar med inspelningsformat, lite luddigt. Jag har stÀllt frÄgan tvÄ snÀpp upp i trÄden. DÀr finns en lÀnk till en annan trÄd, jag anvÀnder comhem men frÄgan gÀller ocksÄ boxer.

#56

Posted 10 December 2009 - 23:47

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • AnvĂ€ndare

  • 171 posts
  • 0
Ingen som testat den hÀr lösningen?

http://www.dvbshop.n...dows-Linux.html

+

http://www.dvbshop.n...nd-or-3-5-.html

#57

Posted 12 December 2009 - 14:05

KennyStarfighter
  • KennyStarfighter
  • AnvĂ€ndare

  • 190 posts
  • 0

QAM? I Sverige? Vilken operatör dÄ?

/P-O

QAM64 Àr ju en multiplexstandard över en begrÀnsad frekvensyta.... sÄ det Àr nÄgot alla kör som har kabel eller GSM etc... :) /Om jag förstÄtt det rÀtt!

#58

Posted 16 December 2009 - 18:41

MrPerC
  • MrPerC
  • Wannabe

  • 30 posts
  • 0
Min FireDTV har just gÄtt sönder. :-(

Funderar pÄ att köpa en "Anysee E30 C Plus", men skulle först vilja veta om nÄgon har haft problem med denna enhet tillsammans med Tele2 (och windows media center).

/MrPerC

#59

Posted 16 December 2009 - 21:26

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

  • 73 posts
  • 0
Hej
Kör sedan en mÄnad tillbaka anysee combo-versionen med tele2 kabeltv i Halmstad och jag kan sÀga att jag Àr fantastiskt nöjd.
Bilden ser perfekt ut pÄ min samsung lcd och flyter pÄ fint, snabba kanalbyten och inget lagg.

Fick Àven in svt hd utan problem men den försvann nÀr jag uppdaterade ati-drivarna förra veckan, fÄr titta pÄ detta sedan.

Kan bara sÀga att jag Àr mycket nöjd med anysee.
Kör windows 7

holst1966

#60

Posted 19 December 2009 - 12:01

Unregisteredf6726df1
  • Unregisteredf6726df1
  • Wannabe

  • 14 posts
  • 0
Har tele2 digital tv och windows 7 ultimate, köpte ett Anysee e30 c plus. Det fungerar bra med alla kanaler i deras egen programvara medans i mce sÄ fungerar inte betal kanalerna. Det sjuka Àr att jag kan spela in betala kanalerna i mce men kan inte titta pÄ dem i realtid eller timeshift utan mÄste vÀnta tills programmet Àr fÀrdig inspelat innan jag kan titta pÄ det!

Funderar pÄ om det blivit nÄgot knas med Windows 7 som gör att det blir sÄ knasigt! Har kört med Firedtv och det har fungerat prima under samma installation.

Har kontakt anysee.se support i sverige, de svarar inte pÄ mail!
Vilken drivrutin anvÀnder ni? den som finns pÄ anysee.se hemsida? AnvÀnder den pÄ hemsidan

#61

Posted 19 December 2009 - 13:12

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

  • 73 posts
  • 0
Hej
En lÀnk till drivare för Anysee.
http://ocs.nl/anysee/

SjÀlv anvÀnder jag drivarna frÄn November utan problem.

holst1966

#62

Posted 19 December 2009 - 13:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0
Fortfarande ingen som testat med dubbla anysee och mce?

#63

Posted 19 December 2009 - 18:39

Unregisteredf6726df1
  • Unregisteredf6726df1
  • Wannabe

  • 14 posts
  • 0
Tack holst1966!

TyvÀrr fungerar det inte för mig! Provade att installera om en ren windows 7 home premium 32 bit pÄ en annan hÄrddisk och installera drivrutinerna enbart till anysee frÄn lÀnken du gav mig(NederlÀnderna), mce hittar alla betal kanaler men inte de fria(!) men nÀr jag sedan ska titta pÄ dem sÄ sÀger mce "ingen tv signal"

Vad har du för instÀllning pÄ CNO settings?
Jag har
Country: sweden
Tuner: Cable(DVB-C)
Cable: Europe_64QAM_6875

Sedan vÀljer jag antenn istÀllet för kabel nÀr jag installerar det i MCE, vÀljer jag kabel sÄ hittar den inget alls.

Fattar nada.Eller har jag missat nÄgot vÀsentligt?!

#64

Posted 20 December 2009 - 11:39

Unregistered1823
  • Unregistered1823
  • Wannabe

  • 10 posts
  • 0
Hej! Jag har köpt ett Anysee E30 Plus DVB-T som jag har lite problem med.
Har precis börjat anvÀnda min HTPC sÄ jag Àr rÀtt grön. Jag kör Win 7 64.
Har instalerat senaste programvarna frÄn anysee.se men nÀr jag öppnar instÀllningarna i anysee viewer sÄ fattas 1/3 av rutan sÄ man kan inte fullfölja instÀllningarna dÄ vissa knappar mm fatts. De fria kanalerna funkar bra men betalkanalerna funkar inte, kanske Àr en instÀllningssak men det Àr ju lite svÄrt i mitt fall.
Tycker Anysee viewer verkar vara vÀldigt buggigt. Man kanske kan skita i det och köra Win MC istÀllet?

Anysee.se suport verkar inte sÄ intresserade av att svara för övrigt.

#65

Posted 20 December 2009 - 13:57

Unregisteredf6726df1
  • Unregisteredf6726df1
  • Wannabe

  • 14 posts
  • 0
Anysee.se suporten Àr katastrof... FÄr du igÄng det i MCE sÄ Àr det bÀttre! Jag fÄr igÄng allt i anysees egen programvara men den Àr lite buggig. Ibland nÀr man byter till en betalkanal sÄ stÄr det svag signal, och man mÄste byta till en fri kanal och dÀrefter tillbacks till betal för att det ska fungera..
Installerade programvara frÄn svenska hemsidan dÄ fungerar det med betalkanaler och allt i deras egen programvara!
TÀnk pÄ att det Àr olika drivrutiner till 32/64 bitars Win7!

#66

Posted 20 December 2009 - 20:53

Unregistered1823
  • Unregistered1823
  • Wannabe

  • 10 posts
  • 0

Anysee.se suporten Àr katastrof... FÄr du igÄng det i MCE sÄ Àr det bÀttre! Jag fÄr igÄng allt i anysees egen programvara men den Àr lite buggig. Ibland nÀr man byter till en betalkanal sÄ stÄr det svag signal, och man mÄste byta till en fri kanal och dÀrefter tillbacks till betal för att det ska fungera..
Installerade programvara frÄn svenska hemsidan dÄ fungerar det med betalkanaler och allt i deras egen programvara!
TÀnk pÄ att det Àr olika drivrutiner till 32/64 bitars Win7!


Jag instalerade programvaran frÄn november frÄn anysee.nl och kör nu win 7 MC. De fria kanalerna funkar bra men fÄr inte igÄng betalkanalerna. Behöver man installera nÄgot mer plugin eller sÄ?

#67

Posted 26 December 2009 - 12:30

Cecilia
  • Cecilia
  • Wannabe

  • 31 posts
  • 0
Hej!

Är det nĂ„gon som kör Anysee E30 C Plus tillsammans med Canal Digital (DVB-C)???

Vore vÀldigt skönt om detta skulle funka som ersÀttare till mitt numera trasiga FloppyDTV..

Annars ganska dÄligt med DVB-C kort som kan hantera kodade kanaler i MCE.

#68

Posted 03 January 2010 - 10:33

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • AnvĂ€ndare

  • 245 posts
  • 0
Har upptÀckt ett problem. Mitt DVB-C kort tappas bort av datorn efter vilolÀge. Ett mÀrkligt problem dÀr det gÄr att sÀtta datorn i vilolÀge en gÄng och kortet fungerar fint men vid en andra omgÄng av start-vilolÀge sÄ hittar inte datorn kortet. Löses genom att dra ur usb till kortet och sÀtta i sladden igen.

#69

Posted 03 January 2010 - 13:02

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • AnvĂ€ndare

  • 171 posts
  • 0

Har upptÀckt ett problem. Mitt DVB-C kort tappas bort av datorn efter vilolÀge. Ett mÀrkligt problem dÀr det gÄr att sÀtta datorn i vilolÀge en gÄng och kortet fungerar fint men vid en andra omgÄng av start-vilolÀge sÄ hittar inte datorn kortet. Löses genom att dra ur usb till kortet och sÀtta i sladden igen.

Testa att köra det hÀr programmet
Info om hur finns i LĂ€s mig.txt filen
Glömde nÀmna en sak
Om startonwake.exe inte fungerar beror det pÄ att filen startonwake.txt Àr tom
DÀr i ska det bara stÄ devcon.bat
Inget annat

Attached Files


Edited by Unregistered015a20cf, 04 January 2010 - 13:01.


#70

Posted 03 January 2010 - 13:54

clrknt
  • clrknt
  • Rookie

  • 8 posts
  • 0

AnySee lÄter ju kanon - fast om man skulle vilja ha en S-version för att köra med CanalDigital istÀllet sÄ verkar det ju inte finnas. NÄn som hört nÄt om en evetuell framtida utökning av modellutbudet?


Har idag en vÀl fungerande setup i MCE 2005 och Fire DTV C/CI med Comhem.
Inom 2 mÄnader kommer vi flytta till hus med Parabol och Canal Digital och skulle gÀrna vilja fortsÀtta köra HTPC pÄ samma sÀtt. Kommer att köpa en helt ny dator till detta men det verkar vara ett stort tomrum nu nÀr Fire DTV inte finns pÄ samma sÀtt lÀngre.

NĂ„gon som har en fungerande setup med Windows 7 Mediacenter, Canal Digital och Parabol?

Oerhört tacksam för svar!

#71

Posted 07 January 2010 - 23:29

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • AnvĂ€ndare

  • 171 posts
  • 0

Har idag en vÀl fungerande setup i MCE 2005 och Fire DTV C/CI med Comhem.
Inom 2 mÄnader kommer vi flytta till hus med Parabol och Canal Digital och skulle gÀrna vilja fortsÀtta köra HTPC pÄ samma sÀtt. Kommer att köpa en helt ny dator till detta men det verkar vara ett stort tomrum nu nÀr Fire DTV inte finns pÄ samma sÀtt lÀngre.

NĂ„gon som har en fungerande setup med Windows 7 Mediacenter, Canal Digital och Parabol?

Oerhört tacksam för svar!

Det finns fungerande lösningar pÄ kort till mediacenter men jag tycker att det Àr mer strul Àn kul
Jag kör med TT 3200 S2 ,Win 7 64-bit och DVBViewer och det fungerar helt perfekt
Alla kanaler avkodas Àven HD kanalerna, 14 dagars EPG och fungerande inspelningar
Testar lite dÄ och dÄ med mediacenter men tycker att just satelit delen fungerar dÄligt, gÄr bÀttre med mark sÀndningar dÀr
Hoppas dock pÄ att det lossnar med mediacenter dÄ det utseende mÀssigt verkar vara en snygg lösning

#72

Posted 07 January 2010 - 23:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Det finns fungerande lösningar pÄ kort till mediacenter men jag tycker att det Àr mer strul Àn kul
Jag kör med TT 3200 S2 ,Win 7 64-bit och DVBViewer och det fungerar helt perfekt
Alla kanaler avkodas Àven HD kanalerna, 14 dagars EPG och fungerande inspelningar
Testar lite dÄ och dÄ med mediacenter men tycker att just satelit delen fungerar dÄligt, gÄr bÀttre med mark sÀndningar dÀr
Hoppas dock pÄ att det lossnar med mediacenter dÄ det utseende mÀssigt verkar vara en snygg lösning



Provat DVBLink dÄ kan man köra med tvkorten i en dvbwiewer-setup och streama till mediacenter som ser mottagarna som om de satt i datorn, dvs man behöver bygga en server som huserar tvkorten och sen streama över nÀtverket. Bör rÀcka med att man kör dvbwiewer server dÄ. Har funderat lite pÄ den hÀr lösningen och sen trycka i tvkorten i whs-servern för att kunna köpa en mindre lÄda och kanske lite snÀllare hÄrdvara.

Edited by Unregisteredc96d6be8, 07 January 2010 - 23:48.


#73

Posted 08 January 2010 - 10:31

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • AnvĂ€ndare

  • 171 posts
  • 0

Provat DVBLink dÄ kan man köra med tvkorten i en dvbwiewer-setup och streama till mediacenter som ser mottagarna som om de satt i datorn, dvs man behöver bygga en server som huserar tvkorten och sen streama över nÀtverket. Bör rÀcka med att man kör dvbwiewer server dÄ. Har funderat lite pÄ den hÀr lösningen och sen trycka i tvkorten i whs-servern för att kunna köpa en mindre lÄda och kanske lite snÀllare hÄrdvara.

Har inte provat köra med server dÄ jag inte ser fördelen med det
Datorn som ansluts till tv mÄste ju ÀndÄ ha kapacitet att visa HD och att sen inte fÄ problem med att streama bild och ljud
Dom flesta brukar ju ÀndÄ ha den vanliga sat-mottagaren ansluten till tv sÄ varför bygga krÄngligare system
Fler tv ansluten till samma server, visst men ÀndÄ flera problem med det
För att kunna se pÄ mer Àn en tv samtidigt behövs lika mÄnga tv-kort i servern som anvÀndare samt strulet med avkodning o.s.v

#74

Posted 08 January 2010 - 10:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Har inte provat köra med server dÄ jag inte ser fördelen med det
Datorn som ansluts till tv mÄste ju ÀndÄ ha kapacitet att visa HD och att sen inte fÄ problem med att streama bild och ljud
Dom flesta brukar ju ÀndÄ ha den vanliga sat-mottagaren ansluten till tv sÄ varför bygga krÄngligare system
Fler tv ansluten till samma server, visst men ÀndÄ flera problem med det
För att kunna se pÄ mer Àn en tv samtidigt behövs lika mÄnga tv-kort i servern som anvÀndare samt strulet med avkodning o.s.v


Körde dvbwiewer förut och hade dÄ en tvserver med 5 tvkort i, streamade till 3 olika datorer samtidigt och det var aldrig nÄgot strul, dessutom sÄ kunde man spela in 2 program samtidigt som man kolla pÄ 3 olika kanaler :D
Finnessen med en HTPC Àr ju för mÄnga att fÄ bort digitalboxen och det Àr ju i princip det den hÀr trÄden handlar om. Att fÄ in sÄ mycket som möjligt i htpcn och dÀrmed fÄ bort en massa frÄn tvbÀnken,
Kapacitet att köra hd har du ju faktiskt i en Ion-dator ocksÄ med en liten atomcpu gÀller bara att hitta rÀtt codec. Och ha ett graffe som stödjer dxva vilket i stort alla nya nvidia och atikort gör och mÄnga Àldre ocksÄ för den delen.
Men det finns flera fördelar med att flytta ut tv-korten frÄn htpc, man kan fÄ plats med fler i en undanstoppad tower, man minskar behovet av kylning i htpc, tvkort skapar grymt mycket vÀrme, man kan titta pÄ fler datorer eller extenders samtidigit och ÀndÄ ha tillgÄng till alla kanaler, som du fÄr betala extra för om du har en standalonebox, man kan Àven skicka tex filmkanaler till vilken dator eller bildvisare som helst vilket inte gÄr med tex ett tvillingkort hos boxer.

#75

Posted 20 January 2010 - 11:14

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1,014 posts
  • 0
Hej!

Jag hÄller pÄ att bygga en mediacenter för ITX-formatet (vÀldigt liten) och Àr pÄ jakt efter ett dvb-t kort med ca-modul som jag kan anvÀnda. Floppydtv gÄr inte av ett antal anledningar

1) Moderlortet stödjer ej firewire
2) kortet blir för stort
3) FInns ingen support lÀngre

Faller redan pÄ punkt 1. Nog mÄste det vÀl finnas ett tv-kort för PC-datorer som gör att man kan titta pÄ marksÀnd tv samt krypterade kanaler, vilket nog Àr det sÀrklass vanligaste som folk gör i vÄrat avlÄnga land...

Helst ska det ju vara ett kort dÀr man kan stoppa in ca-modulen bakifrÄn utan att behöva öppna lÄdan. Detta chassi har stöd för 1 extra kortplats för pci om kortet inte Àr för högt/lÄngt. Men med tanke pÄ hur stora de dÀr usb-mottagarna Àr sÄ borde det ju inte vara nÄgra problem att tillverka ett sÄdant kort. Bara man fÄr plats med ca-modulen sÄ...

/Henrik - som driver en liten firma som bygger HTPC-datorer pÄ fritiden

#76

Posted 20 January 2010 - 11:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0
De flesta pci-kort Àr ganska stora, men det finns en del som har ci pÄ ett separat kort tex technotrend och hauppauge. Enklast Àr nog trots allt usb om du har liten lÄda.


SÄ en frÄga nÄgon som testat Technotrend TT CT3650 ihop med mce, ska klara bÄde fria och betalkanaler och har BDA-drivers. Inte sÄ dyrt heller.

#77

Posted 20 January 2010 - 19:01

weekendowel
  • weekendowel
  • Wannabe

  • 18 posts
  • 0

De flesta pci-kort Àr ganska stora, men det finns en del som har ci pÄ ett separat kort tex technotrend och hauppauge. Enklast Àr nog trots allt usb om du har liten lÄda.


SÄ en frÄga nÄgon som testat Technotrend TT CT3650 ihop med mce, ska klara bÄde fria och betalkanaler och har BDA-drivers. Inte sÄ dyrt heller.



Jag kör TT CT3650 ihop med DVBViewer och DVBLink med Windows 7 Media Center, funkar klockrent, snabba kanalbyten och alla kanaler funkar bÄde fria och kodade, kör ett plugin till DVBViewer sÄ att jag kan dela mitt programkort till flera mottagare sÄ att jag kan titta pÄ en kanal och spela in frÄn en annan.

#78

Posted 20 January 2010 - 19:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Jag kör TT CT3650 ihop med DVBViewer och DVBLink med Windows 7 Media Center, funkar klockrent, snabba kanalbyten och alla kanaler funkar bÄde fria och kodade, kör ett plugin till DVBViewer sÄ att jag kan dela mitt programkort till flera mottagare sÄ att jag kan titta pÄ en kanal och spela in frÄn en annan.



Jo, har rÀknat ut att det gÄr att köra i dvbviewer men kan du köra med korten i sjÀlva htpcn eller behövs en separat tvserver? Och funkar det att ha programkortet i tvkortet eller behövs en phonix-lÀsare för att kunna dela det?

#79

Posted 21 January 2010 - 10:34

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1,014 posts
  • 0
Hej!

Jag har luskat lite och det bÀsta alternativet Àr att köpa ett happuage USB tvkort, tillsammans med deras CA-modul. Om man fÄr tro pÄ reklamen sÄ har de fulllt stöd för Windows 7. Dessa kan man ju ontera internt genom att plugga in dem pÄ en intern usb-port (via adapter).

NĂ„gon som har testat happuages produkter? DĂ„ helst deras USB-mottagare.

Hur funkar de med S3 sleep/wake?

/Henrik

#80

Posted 21 January 2010 - 11:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Hej!

Jag har luskat lite och det bÀsta alternativet Àr att köpa ett happuage USB tvkort, tillsammans med deras CA-modul. Om man fÄr tro pÄ reklamen sÄ har de fulllt stöd för Windows 7. Dessa kan man ju ontera internt genom att plugga in dem pÄ en intern usb-port (via adapter).

NĂ„gon som har testat happuages produkter? DĂ„ helst deras USB-mottagare.

Hur funkar de med S3 sleep/wake?

/Henrik


Problemet Àr inte att hitta kort som funkar med mce egentligen, problemet kommer nÀr man vill ha flera mottagare för att kunna spela in en kanal och titta pÄ en annan. Happauge har iaf tidigare gjort bra kort.

#81

Posted 21 January 2010 - 11:34

gelakent
  • gelakent
  • Amatör

  • 71 posts
  • 0

Hej!

Jag har luskat lite och det bÀsta alternativet Àr att köpa ett happuage USB tvkort, tillsammans med deras CA-modul. Om man fÄr tro pÄ reklamen sÄ har de fulllt stöd för Windows 7. Dessa kan man ju ontera internt genom att plugga in dem pÄ en intern usb-port (via adapter).

NĂ„gon som har testat happuages produkter? DĂ„ helst deras USB-mottagare.

Hur funkar de med S3 sleep/wake?

/Henrik

Hade en av deras CI moduler nÀr dom kom ut pÄ marknaden och kan absolut INTE rekomendera dessa, fungerade vÀldigt sÀllan och ville man anvÀnda nÄgot annat Àn deras egen programvara eller mce typ dvbviwer sÄ finns det inget stöd för detta

#82

Posted 21 January 2010 - 12:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Hade en av deras CI moduler nÀr dom kom ut pÄ marknaden och kan absolut INTE rekomendera dessa, fungerade vÀldigt sÀllan och ville man anvÀnda nÄgot annat Àn deras egen programvara eller mce typ dvbviwer sÄ finns det inget stöd för detta


Det med drivrutiner har Àndrats iom att de gjort det mce-kompatibelt. Installerade ett happauge kort för nÄgra dar sen dock pci och det funkade bra i mce med kortlÀsare och allt.

Att en sak inte funkar bra nÀr den slÀpps pÄ marknaden behöver ju inte betyda att den inte fungerar bra efter ett Är eller har jag fel?

Edited by Unregisteredc96d6be8, 21 January 2010 - 12:53.


#83

Posted 23 January 2010 - 06:42

fredl
  • fredl
  • ForumrĂ€v

  • 762 posts
  • 0

Det med drivrutiner har Àndrats iom att de gjort det mce-kompatibelt. Installerade ett happauge kort för nÄgra dar sen dock pci och det funkade bra i mce med kortlÀsare och allt.

Att en sak inte funkar bra nÀr den slÀpps pÄ marknaden behöver ju inte betyda att den inte fungerar bra efter ett Är eller har jag fel?


Det Àr möjligt att det fungerar nu, men med tanke pÄ hur Hauppauge behandlade oss "early adaptors" sÄ Àr det inte svÄrt att förstÄ att vi Àr luttrade. Gick sjÀlv över frÄn HVR-4000 till Fire DTV och har aldrig haft anledning att Ängra. Om nu deras kortlÀsare verkligen Àr fullt integrerad i MCE sÄ kan det vara ett alternativ, se till att köpa dÀr de inte ger dig nÄgra problem att lÀmna tillbaka om det nu inte fungerar.

#84

Posted 24 January 2010 - 12:05

FredrikN
  • FredrikN
  • AnvĂ€ndare

  • 113 posts
  • 0
Stödjer deras kortlÀsare fortfarande bara ett TV-kort?

#85

Posted 25 January 2010 - 07:36

dsd
  • dsd
  • AnvĂ€ndare

  • 140 posts
  • 0
Jag funderar pÄ att skaffa Anysee E30C Plus för ComHem och anvÀnda det ihop med DVBLink TVSource V2.
NĂ„gon som vet om ACAMD fungerar ihop med Anysee?

#86

Posted 25 January 2010 - 10:56

dsd
  • dsd
  • AnvĂ€ndare

  • 140 posts
  • 0
NÄgon som har testat med de senaste drivrutinerna för AnySee, fanns drivrutiner ifrÄn 2010-01-07 pÄ Anysee.com.

#87

Posted 26 January 2010 - 09:31

dsd
  • dsd
  • AnvĂ€ndare

  • 140 posts
  • 0
Nu har jag införskaffat en Anysee E30C för kabeltv och jag mÄste sÀga att jag Àr mycket nöjd.
Snabba kanalbyten och bra kvalitĂ© pĂ„ bilden. Jag hade dock lite problem med att den verkar vara lite petig med signalen. Är det nĂ„gon av er som upplever samma sak?

#88

Posted 29 January 2010 - 11:13

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1,014 posts
  • 0

Det med drivrutiner har Àndrats iom att de gjort det mce-kompatibelt. Installerade ett happauge kort för nÄgra dar sen dock pci och det funkade bra i mce med kortlÀsare och allt.

Att en sak inte funkar bra nÀr den slÀpps pÄ marknaden behöver ju inte betyda att den inte fungerar bra efter ett Är eller har jag fel?


Hej!

Vilket PCI-kort anvĂ€nde du? Var det lĂ„gprofil? Är pĂ„ jakt efter ett bra tv-kort som jag kan anvĂ€nda för att se kodade boxer-kanaler (med deras CI-modul ofc). Det finns ju rĂ€tt mĂ„nga. Jag Ă€r inte ute efter nĂ„got bling-bling utan sĂ„ basic som möjligt.

/H

#89

Posted 30 January 2010 - 09:31

FredrikN
  • FredrikN
  • AnvĂ€ndare

  • 113 posts
  • 0

Stödjer deras kortlÀsare fortfarande bara ett TV-kort?


TD-500 Àr inte listade under kompatibla produkter i alla fall

#90

Posted 30 January 2010 - 12:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Hej!

Vilket PCI-kort anvĂ€nde du? Var det lĂ„gprofil? Är pĂ„ jakt efter ett bra tv-kort som jag kan anvĂ€nda för att se kodade boxer-kanaler (med deras CI-modul ofc). Det finns ju rĂ€tt mĂ„nga. Jag Ă€r inte ute efter nĂ„got bling-bling utan sĂ„ basic som möjligt.

/H



Vi anvÀnde ett wintv Nova-t pci.

#91

Posted 30 January 2010 - 14:18

saraw
  • saraw
  • Rookie

  • 2 posts
  • 0

Jag kör TT CT3650 ihop med DVBViewer och DVBLink med Windows 7 Media Center, funkar klockrent, snabba kanalbyten och alla kanaler funkar bÄde fria och kodade, kör ett plugin till DVBViewer sÄ att jag kan dela mitt programkort till flera mottagare sÄ att jag kan titta pÄ en kanal och spela in frÄn en annan.


Jag har prövat DVBLink till mitt TT CT3650-kort och det gick jÀttelÀtt att installera och fÄ in kanalerna och jag kan se krypterade kanaler. Detta krÀver dock att jag separat utanför WMC kör TTs CamControl-programvara vilket ju gör att jag inte kan spela in nÄgra program nÀr jag inte sitter vid datorn och passar... Jag har frÄgat pÄ DVBLinks forum (se http://dvblogic.com/...f...4&start=30) och fÄtt svar att de inte har en lösning för detta kort.

Min uppenbara frÄga Àr ju nu givetvis: Hur gjorde du?! Har du nÄgra tips att ge? Jag kör inte DVBViewer, men det ska jag vÀl inte behöva?

Sara

#92

Posted 30 January 2010 - 14:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0
Verkar svÄrt att fÄ svar av weekendowel.

StÀllde ett par frÄgor tidigare som jag inte fÄtt svar pÄ, dels om man kan dela pÄ ett programkort som sitter i ct3650 och dels om man kan köra kortet med dvbwiewer i samma dator som man kör mce, för mig personligen spelar det ingen roll om man behöver ha en separat tv-server, men alla jag sÀtter ihop htpc till har inte möjligheten att billigt köra en extern tvserver.


Skulle vara roligt att veta hur hfx löst det, för de verkar ju köra det i mce, mer info hÀr

#93

Posted 31 January 2010 - 00:07

mykee
  • mykee
  • Wannabe

  • 26 posts
  • 0
Har nyligen satt ihop mitt första HTPC bygge. Efter nÄgra veckors grÀvande i info om olika TV-kort sÄ insÄg jag att FireDTV/FloppDTV va ju det man skulle haft men inte kunde fÄ. Efter mycket velande sÄ slog jag till och köpte ett Anysee E30 Plus. TÀnkte dÀrför dela med mig av dagens erfarenheter och resultat.

Installation
Den lilla röda lĂ„dan ser helt OK ut. Kan enkelt gömmas ocksĂ„. Även nĂ€r jag gömmer den bakom en frostad glasdörr fungerar fjĂ€rren bra pĂ„ 3-4m. Installationen Ă€r enkel. Jag skippar CD skivan som följer med och laddar ner senaste versionen av mjukvaran frĂ„n anysee.se.

Kanalsökning och första testet
SĂ„ nĂ€r mjukvaran och hĂ„rdvara Ă€r installerad sĂ„ gör jag en kanalsökning i den medföljande programvaran. Funkar bra, men det gĂ€ller att ha en bra signal in. Fungerar inte att slĂ€nga in halvtaskig antennkabel och nĂ„n tveksam splitkontakt utan problem. Blir till att jaga nĂ„gon bra splitlösning nĂ€r nu ett antennuttag (ja ja gammalt radhus) ska serva tvĂ„ TV-appareter och en HTPC. Menföljande mjukvaran hittar bĂ„de fria och betalkanaler. Visar dom ocksĂ„ utan problem. Helt OK hastighet pĂ„ kanalbyten (lite lĂ„ngsammare pĂ„ betalkanaler). Även SVT HD fungerar, och de nya mpeg4 kanalerna i Boxerutbudet. MEN (i bĂ€sta Tony I stil), mjukvaran Ă€r inte kul, man vill ha in detta i en MediaCenter lösning, i mitt fall Vista MCE.

Vista MCE
SÄ första kanalsökning i MCE. Gratiskanalerna hittas och visas utan problem. Inga spÄr av de övriga. Inser efter lite research att jag nog bör lÀgga pÄ Vista TV Pack. Ny sökning efter det, och nu hittas Àven betalkanalerna :-). MEN MCE visar ej betalkanalerna utan klagar pÄ att kanalerna Àr krypterade. Mao MCE verkar inte ha en aning om att Anysee har en kortlÀsare i sig. Nu har jag lÀst text frÄn anysee som sÀger att det ska gÄ att se kodade kanaler i MCE, sÄ jag tÀnker inte ge mig. Rotar runt med konfiguration, antennkablar etc. Ingen framgÄng. Sedan hittar jag pÄ anysee.com en senaste drivrutin 2010.01.07,AD01060714. Installerar och bootar om. Och HALLELULJA :-D allt faller pÄ plats. Alla kanaler visas snyggt och prydligt i Vista MCE (med undantag av SVT HD och de nya mepg4 kanalerna vilket jag inte hade vÀntat mig men kanske inte Àr omöjligt att det kan komma att lira pÄ nÄgot vis). Inspelning fungerar bra, bÄde fria och kodade kanaler. Anysees fjÀrr Àr helt OK, fungerar ok med MCE överlag. Inser ocksÄ att kanalbytena Àr rappare i MCE, Àven för kodade kanaler. Byter de facto kanal snabbar Àn min LG 42LC55 vilket jag inte hade vÀntat mig.

Summering
Jag Àr nu positivt överraskad. Va högst osÀker pÄ vad som skulle fungera med denna produkt, och framförallt i MCE. Bilden Àr bra. Kanalbyten snabba. Klarar betalkanaler. Textval fungerar (byte av textspÄrk t.ex pÄ Canal+). Inspelning fungerar utan problem bÄde med fria och betalkanaler. FjÀrkontrollen fungerar Àven som generell MCE fjÀrr med det mesta.

KvarstÄende frÄgor.
- Fungerar det att köra tvÄ anysee parallelt med Vista MCE? Borde gÄ iom att MCE med TV Pack ska klara tvÄ lika mottagare vad jag förstÄtt. Kanske kan man fÄ en vanlig E30 att anvÀnda kortlÀsaren i denna E30 plus sÄ bÄda anvÀnder samma kort?
- Fungerar det att köra HD i MCE? Ja det gÄr ju i Anysees programvara, vilket borde betyda att det inte Àr en hw begrÀnsning som hindrar utan att med rÀtt sw lösning sÄ ska det fugnera i MCE.
- Fungerar det att köra Boxers MPEG4 kanaler i MCE? Även hĂ€r har ju Anyseen visat att hw inte Ă€r en begrĂ€nsning. SĂ„ Ă€n finns hoppet att fĂ„ igĂ„ng Ă€ven detta i MCE.

UrsÀkta lÄngrandigheten. Men efter nÄgra glas vin och lyckan att till slut fÄtt till detta sÄ blev det en lÄng utlÀggning ;-)

#94

Posted 31 January 2010 - 01:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Fungerar det att köra Boxers MPEG4 kanaler i MCE? Även hĂ€r har ju Anyseen visat att hw inte Ă€r en begrĂ€nsning. SĂ„ Ă€n finns hoppet att fĂ„ igĂ„ng Ă€ven detta i MCE.


En ren codecfrÄga, funkar utmÀrkt i W7 och borde funka för dig med iom att du har tvpack, har bestÀmt för mig att tvpack innehÄller codec för mpeg4 livetv

#95

Posted 31 January 2010 - 09:24

mykee
  • mykee
  • Wannabe

  • 26 posts
  • 0

En ren codecfrÄga, funkar utmÀrkt i W7 och borde funka för dig med iom att du har tvpack, har bestÀmt för mig att tvpack innehÄller codec för mpeg4 livetv


OK, lÄter lovande. GrÀver i det och testar.

#96

Posted 04 February 2010 - 21:03

Haberg
  • Haberg
  • AnvĂ€ndare

  • 107 posts
  • 0
LÄter som en vÀldigt intressant produkt. Windows 7 skall ju klara olika TV-kort samtidigt vilket inte Vista gjorde. NÄgon som har provat t.ex anysee 30 (med Boxerkort) kombinerat med ett TV-kort för de fria kanalerna för att fÄ flera tuners?

#97

Posted 05 February 2010 - 06:45

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

  • 73 posts
  • 0
Hejsan
jag kör Anysee med tele2 kabel bÄde kodat och fria tillsammans med Hauppauge HVR-1300 analogt utan problem.

holst1966

#98

Posted 07 February 2010 - 09:14

mykee
  • mykee
  • Wannabe

  • 26 posts
  • 0

En ren codecfrÄga, funkar utmÀrkt i W7 och borde funka för dig med iom att du har tvpack, har bestÀmt för mig att tvpack innehÄller codec för mpeg4 livetv


Efter mycket grÀvande sÄ verkar detta inte vara en enkel codec frÄga. Vista MCE stöder inte h.264/mpeg4 i live tv. Det fanns stöd för det i första TV Pack betan, men detta togs tydligen bort. Enda sÀttet nu att fÄ dessa kanaler i Vista MCE Àr att byta ut en dll med en hackad version frÄn första betan. Alterantivt att uppgradera till Win7 dÀr stödet finns. Jag kontaktade Anysee supporten och dom kom med samma svar: "Fungerar med Win7".

Jag hoppas jag har fel. Möjligen fÄr man testa med dll knepet, men det stöder tydligen inte inspelning, och kan orsaka hÀngning/krasch sÄ kÀnns som en "sÄdÀr" lösning. Blir kanske Win7 i alla fall nu dÄ nÀr Boxer lÀgger över fler o fler kanaler pÄ mpeg4.

#99

Posted 07 February 2010 - 23:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7,392 posts
  • 0

Efter mycket grÀvande sÄ verkar detta inte vara en enkel codec frÄga. Vista MCE stöder inte h.264/mpeg4 i live tv. Det fanns stöd för det i första TV Pack betan, men detta togs tydligen bort. Enda sÀttet nu att fÄ dessa kanaler i Vista MCE Àr att byta ut en dll med en hackad version frÄn första betan. Alterantivt att uppgradera till Win7 dÀr stödet finns. Jag kontaktade Anysee supporten och dom kom med samma svar: "Fungerar med Win7".

Jag hoppas jag har fel. Möjligen fÄr man testa med dll knepet, men det stöder tydligen inte inspelning, och kan orsaka hÀngning/krasch sÄ kÀnns som en "sÄdÀr" lösning. Blir kanske Win7 i alla fall nu dÄ nÀr Boxer lÀgger över fler o fler kanaler pÄ mpeg4.



Men i vista sÄ kan du ju enkelt byta ut livtevcodec mot tex powerdvd som har stöd för h264, men det kanske bara Àr mpeg2codecen som gÄr att byta. Borde dock gÄ att hitta första versionen av tvpack om man letar runt lite pÄ nÀtet :wub:

Och andra sidan sÄ Àr ju W7 mycket bÀttre Àn Vista sÄ jag rekomenderar definitivt en uppgradering till W7, gÄr att göra mce i w7 hur snyggt som helst utan nÄgot större krÄngel.

Edited by Unregisteredc96d6be8, 07 February 2010 - 23:28.


#100

Posted 28 February 2010 - 16:12

MrPerC
  • MrPerC
  • Wannabe

  • 30 posts
  • 0
Har haft min AnySee ett tag nu, och den fungerar hyfsat, dock sÄ har jag vissa problem med undertexter i WMC (vet inte om det Àr AnySeen eller WMC). PÄ Canal+-kanalerna sÄ vÀxlar undertexterna sprÄk lite hursomhelt) nÀr man knÀpper över och sedan tillbaks till en av dessa kanaler kan sprÄket Àndras frÄn svenska till t.ex. norska. NÄgon som vet mer om detta?

Min syster har nyligen flyttat utomlands, och vill att jag skickar inspelade filmer dÄ och dÄ...men nÀr jag brÀnner en DVD (video-dvd) i WMC, sÄ följer inte undertexter med överhuvudtaget...nÄgon som vet om detta gÄr att fixa, eller om det finns nÄgon annan mjukvara som kan fÄ med undertexter nÀr man brÀnner .wtv till video-dvd?

/MrPerC



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.