Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

NĂ„gon som handlat av www.hogtalarbutiken.se?

10 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 maj 2020 - 08:10

Unregisteredbd15be38
  • Unregisteredbd15be38
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

Jag tÀnkte köpa lite in wall högtalare frÄn Monitor audio och nÀr jag kikade pÄ prisjakt sÄ verkar det som att högtalarbutiken Àr överlÀgset billigast, de verkar dock ha ockerfrakt (500kr) och en hel del negativa kommentarer för att de Àr svÄra att fÄ tag pÄ. Priserna verkar dock vara 50% under lÀgsta 2:an pÄ prisjakt, sÄ med tanke pÄ att det Àr ett gÀng högtalare jag tÀnkt köpa sÄ Àr inte den dyra frakten lika avskrÀckande. Det kanske Àr vÀrre med supporten dÄ om nÄgot Àr fel pÄ grejerna.

 

FörstÄr inte hur de kan ligga sÄ lÄgt generellt, sÄ funderar pÄ om det Àr nÄgot fuffens, det Àr dock inte nÄgon varning för dem pÄ prisjakt och de Àr ju lÀnkade och sÄ.. tÀnkte kolla hÀr om det Àr nÄgon som bestÀllt frÄn dem, eller vet nÄgot om hur de kan ha sÄ mycket lÀgre priser?

 

NÄgra av de grejer jag funderat pÄ:

https://www.prisjakt...t.php?p=2741686

https://www.prisjakt...t.php?p=2741729



#2

Postad 11 maj 2020 - 11:10

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 142 inlĂ€gg
  • 0

Kan vara nĂ„got restlager, CP-CT260an fanns det ju tex bara en kvar av.  

 

Förutom den dÄliga kritiken, finns det spontant inget som pekar pÄ att butiken skulle vara

bÄg (om man synar den publika informationen pÄ nÀtet). Du kan ju för nöjes skull ringa

Äkeriet de uppger vara deras C/O adress, och verifiera att de faktiskt finns dÀr (Ä andra

sidan kan hen som svarar blÄljuga dig i luren).

 

En annan sak du kan kolla Àr org-numret, men det förefaller inte vara utskrivet pÄ hemsidan,

och nÄgot företag med Högtalarbutiken som namn, förefaller inte existera.

 

De har inte heller Klarna, eller nÄgon annan faktura-tjÀnst, som skulle invagga köparen

i lite mer trygghet ...


Redigerat av frollic, 11 maj 2020 - 11:27.


#3

Postad 11 maj 2020 - 11:51

Unregisteredbd15be38
  • Unregisteredbd15be38
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

Kan vara nĂ„got restlager, CP-CT260an fanns det ju tex bara en kvar av.  

 

Förutom den dÄliga kritiken, finns det spontant inget som pekar pÄ att butiken skulle vara

bÄg (om man synar den publika informationen pÄ nÀtet). Du kan ju för nöjes skull ringa

Äkeriet de uppger vara deras C/O adress, och verifiera att de faktiskt finns dÀr (Ä andra

sidan kan hen som svarar blÄljuga dig i luren).

 

En annan sak du kan kolla Àr org-numret, men det förefaller inte vara utskrivet pÄ hemsidan,

och nÄgot företag med Högtalarbutiken som namn, förefaller inte existera.

 

De har inte heller Klarna, eller nÄgon annan faktura-tjÀnst, som skulle invagga köparen

i lite mer trygghet ...

 

Ja, eftersom de i stort sett bara verkar ha Monitor Audio vad jag kan se sÄ kÀnns det som de kanske har nÄgon direktkontakt dÀr. Om de ville luras sÄ borde det ju inte bara vara ett mÀrke tycker man och att frakten Àr hög kÀnns ocksÄ konstigt om man vill luras.

 

Detta Ă€r bolaget vad jag kan se pĂ„ hemsidan: https://www.allabola...ceau-trading-ab omsatte 7.5M med en anstĂ€lld förra Ă„ret, nedĂ„t frĂ„n 11.5M 2018.

 

Moderbolaget verkar vara DM Invest: https://www.allabola...93/dm-invest-ab och de plockade ut 19 miljoner 2017, 1.5 förra Ă„ret och gick 37 miljoner + 2018 iaf.. sĂ„ det verkar ju finnas pengar i bolaget och dess Ă€gare.

 

Lutar Ät att det nog inte Àr nÄgot skumt ÀndÄ, men kÀnner mig inte helt sÀker :D



#4

Postad 11 maj 2020 - 12:15

alex2400
  • alex2400
  • LĂ€rjunge

  • 285 inlĂ€gg
  • 0
Har snackat med en av gubbarna dÀr & de Àr nog inget problem att köpa dÀrifrÄn. De har köpt in ett billigt restlager bara, det Àr dÀrför nÀstan allt Àr slut och inget fylls pÄ.

MVH

#5

Postad 11 maj 2020 - 12:59

Unregisteredbd15be38
  • Unregisteredbd15be38
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

Har snackat med en av gubbarna dÀr & de Àr nog inget problem att köpa dÀrifrÄn. De har köpt in ett billigt restlager bara, det Àr dÀrför nÀstan allt Àr slut och inget fylls pÄ.

MVH

Aha, ok, dÀr ser man, gott! DÄ blir det kanske till att shoppa dÄ! Tack för infon!



#6

Postad 11 maj 2020 - 14:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlĂ€gg
  • 0

Kan vara nÄgot restlager, CP-CT260an fanns det ju tex bara en kvar av.

Förutom den dÄliga kritiken, finns det spontant inget som pekar pÄ att butiken skulle vara
bÄg (om man synar den publika informationen pÄ nÀtet). Du kan ju för nöjes skull ringa
Äkeriet de uppger vara deras C/O adress, och verifiera att de faktiskt finns dÀr (Ä andra
sidan kan hen som svarar blÄljuga dig i luren).

En annan sak du kan kolla Àr org-numret, men det förefaller inte vara utskrivet pÄ hemsidan,
och nÄgot företag med Högtalarbutiken som namn, förefaller inte existera.

De har inte heller Klarna, eller nÄgon annan faktura-tjÀnst, som skulle invagga köparen
i lite mer trygghet ...

Att inte ha fullstÀndiga kontaktuppgifter, inkl organisationsnummer, Àr olagligt.

#7

Postad 11 maj 2020 - 14:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlĂ€gg
  • 0

BestÄr "butiken" av en van dom sÀljer direkt ifrÄn med cash? ;)



#8

Postad 11 maj 2020 - 14:34

Unregisteredbd15be38
  • Unregisteredbd15be38
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

JodÄm kontaktuppgifter har de, det var dÀr jag hittade bolagen ovan:

https://www.hogtalar...tent/4-about-us



#9

Postad 11 maj 2020 - 14:35

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 142 inlĂ€gg
  • 0

Detta Ă€r bolaget vad jag kan se pĂ„ hemsidan: https://www.allabola...ceau-trading-ab omsatte 7.5M med en anstĂ€lld förra Ă„ret, nedĂ„t frĂ„n 11.5M 2018.

Hittade det ocksÄ, de har varit lata och inte översatt eller lÀnkat de svenska sidorna till den engelska
versionen av sajten.

Allt i botten - Om oss, Köpvillkor, osv Àr pÄ latin, om man har browsern instÀlld pÄ engelska som 1a-sprÄk ;)

Redigerat av frollic, 11 maj 2020 - 14:38.


#10

Postad 12 maj 2020 - 05:38

Unregisteredbd15be38
  • Unregisteredbd15be38
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

Hittade det ocksÄ, de har varit lata och inte översatt eller lÀnkat de svenska sidorna till den engelska
versionen av sajten.

Allt i botten - Om oss, Köpvillkor, osv Àr pÄ latin, om man har browsern instÀlld pÄ engelska som 1a-sprÄk ;)

Hehe, ja det kÀnns ju inte jÀtteseriöst, men om det Àr sÄ att de köpt upp ett restlager sÄ har de kanske bara slÀngt ihop en sida för att sÀlja det utan att vilja putsa pÄ den eftersom den inte ska anvÀndas mer nÀr lagret Àr slut kanske :)



#11

Postad 12 maj 2020 - 05:42

MB7726
  • MB7726
  • LĂ€rjunge

  • 272 inlĂ€gg
  • 1

Jag har handlat dÀr och har inget att klaga pÄ.

Köpte ett 5.x.4 system och det var inga problem.





1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.