Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC LT37S60

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC LT-37S60 (TV) 1 7.833332 (5) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 August 2005 - 16:17

stolle
  • stolle
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Va och kollade på denna idag. Grymm bild enligt mig (men jag kan jättelite om sånt här) och den hade även många digitala ingångar.
Finns det liknande LCD i samma storlek som är bättre men inte dyrare? Ska använda den mest till att kolla på tv, dator nån gång då och då, har ingen digitalbox utan kör analogt.

Postad 19 August 2005 - 17:06

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Va och kollade på denna idag. Grymm bild enligt mig (men jag kan jättelite om sånt här) och den hade även många digitala ingångar.
Finns det liknande LCD i samma storlek som är bättre men inte dyrare? Ska använda den mest till att kolla på tv, dator nån gång då och då, har ingen digitalbox utan kör analogt.

<{POST_SNAPBACK}>

Var såg du denna apparat?
Kollade du hur den var inkopplad då du tittade på den?

Ärockså intresserad av denna p.g.a. HDMI-ingången + det "låga" priset jämfört med liknande apparater i 37" klassen.

Redigerat av valhall, 19 August 2005 - 17:07.

Postad 19 August 2005 - 23:45

stolle
  • stolle
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
På ett ställe i västerås som heter vasa radio. du visade via digital källa vet jag men jag är inte så hemma på dedär med kontakter. De ville i alla fall ha 25000 kr för skiten :P .

Postad 20 August 2005 - 08:46

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Det är väl den som ligger i centrum.
Måste gå in och titta när jag går förbi där nästa vecka.
Oväntat att de skulle ha ett högt pris på den.

Har läst recensioner på en 32" modell: LT-32d60 tror jag den heter och den har fått bra betyg på flera ställen.

Redigerat av valhall, 20 August 2005 - 08:57.

Postad 20 August 2005 - 17:51

Unregistered1c91b3e3
  • Unregistered1c91b3e3
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Denna modell verkar mycket intressant, den har alla in/utgångar man kan önska sig, så är den betydligt billigare än motsvarande lcd i samma storlek (tex. ca 5500 kr lägre pris än LG's lp1). Undrar hur bild kvaliten står sig mot LG'n och andra 37" modeller.

Tänkte först satsa på en 32" tums modell pga pris skillnaden men denna kostar nog under 20 k senare i höst, och då börjar ju priset komma ner på en mycket attraktiv nivå. :P
Vore kul om någon kan länka till testerna på 32" modellen, eller tala om vart man hittar dem.

Postad 20 August 2005 - 18:45

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Här kommer lite recensioner på en 32" modell. Tror att 37" modellen borde vara liknande.

Redigerat av valhall, 20 August 2005 - 18:45.

Postad 20 August 2005 - 18:47

Unregistered1c91b3e3
  • Unregistered1c91b3e3
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Tack för länkarna :P

Postad 21 August 2005 - 09:49

Unregistered1057fd9e
  • Unregistered1057fd9e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har någon hittat info som skulle tyda på att den stöder progressiv signal genom komponentingången ? Verkar nästan som den perfekta LCD:n ifall den sku råka ha.

Postad 21 August 2005 - 10:13

rich710
  • rich710
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
klarar den att ta emot och visa 1366X768 från datorn då?

Postad 21 August 2005 - 10:54

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Har varit i kontakt med Mr Paulsen på dinside.no. Han har fått in en 37" JVC som som ska testas under veckan. Han var inte säker på om det var samma modell, men antagligen är det eftersom det är en helt ny modell från JVC.
Recensionen på den skulle vara uppe runt 1 september om jag inte tolkade hans norska helt galet.

Redigerat av valhall, 21 August 2005 - 10:55.

Postad 21 August 2005 - 20:30

ampz
  • ampz
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
JVC har inte lagt upp någon mer ingående information om denna TV på sin websida.
Det finns ingen som helst dokumentation om zoommöjligheter, vilka upplösningar den stödjer, etc.
Jag är lite tveksam till att köpa något där man ej tillåts titta i specifikationerna/manualen innan köp...

Postad 22 August 2005 - 10:29

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Instruktionsboken till denna tv kan beställas från jvc(finns dock av nån anledning inte i pdf-format...)för mellan 50 och 200kr. Nån som vill prova? Ampz kanske? ;)

http://www.jvc.se/manual-request.php

Redigerat av jeppeknaster, 22 August 2005 - 10:30.

Postad 22 August 2005 - 10:42

rich710
  • rich710
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag läste någonstans att JVC:s TV inte kan ta emot en PCsignaler på HDMI porten, DVI-HDMI det betyder ju att man måste koppla datorn på VGA porten

Postad 22 August 2005 - 11:05

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Den verkar finnas i två modeller(se länk) S60BU(svart ram runt skärmen) och S60SU(silverfärgad ram runt skärmen). Hur jag än letar så hittar jag inte mer info än vad jvc visar på sin hemsida. Ingenting om kontrast mm.
Det verkar som om man bara kan koppla datorn via VGA eftersom det i specifikationen står att det finns HDMI-ingång OCH PC-ingång(VGA)...
Undrar varför de håller inne på viktig information, kan det vara så att den inte tål att jämföras?

http://en.buchmann.c.../22_69/JVC.html

Redigerat av jeppeknaster, 22 August 2005 - 11:06.

Postad 22 August 2005 - 11:14

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Äntligen lite mer kött på knäna...
Hoppas bara det är korrekt.

"HD-klar 37 tums Widescreen Vägg-LCD-TV med bordsstativ. Upplösning 1366x768 pixlar, Ljusstyrka 800 cd/m2, kontrast 800:1, svarstid 8 ms. Active Hyper Bass 2x10W. 1500 sidors text-TV-minne. Dubbla Scart (RGB/S-videoingång), Komponentingång, S-Video in, A/V-in samt PC-ingång/HDMI. Färg: Silver/Svart. Mått: BxHxD 926x631x109 mm utan bordsstativ."

http://www.braljudbi...index_link.html

Redigerat av jeppeknaster, 22 August 2005 - 11:17.

Postad 22 August 2005 - 14:09

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Har nu manualen till Jvc:n på engelska.(pdf) Enligt denna så kan man max köra på 1024*768 via vga. Inte så bra...
Om nån vill ha den så får ni maila så skickar jag den.
puss

P.s Jobbar em-natt idag så jag är åter imorgon bitti. D.s

Postad 26 August 2005 - 19:18

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Den Euronics butik som jag besökte ikväll fick enbart till 1024x768 via VGA kontakten och dessutom drog TVn ut bilden till 16:9... Ingen höjdare alltså!

Datorn var en bärbar med någon sorts ATI 9700 kort. Okänt vilka drivrutiner som var laddade osv...

Postad 26 August 2005 - 21:44

Nestor
  • Nestor
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Den finns på El-Giganten i Växjö uppkopplad med DVD-S97 och Monster HDMI.

Fin LCD, men inte superövertygad. Snygg som få dock.

Postad 05 September 2005 - 05:31

Unregistered7e339cd6
  • Unregistered7e339cd6
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kostar 21.990:- hos Netonnet :)

http://www.netonnet....ectionRow1Right

Postad 05 September 2005 - 17:34

valhall
  • valhall
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Nu finns recensionen uppe på dinside.no: Recension

Postad 06 September 2005 - 06:25

ampz
  • ampz
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
TV-recensioner verkar alltid missa flera av de viktigaste egenskaperna..
Det enda de försöker bedöma är bildkvaliteten och fjärrkontrollens ergonomi.

Några saker som de alltid verkar missa:
1: Går TVn att ansluta till en PC med användbar upplösning?
2: Vilka ZOOM-funktioner har TVn?
3: Gör man bildinställningar per ingång, eller gäller samma inställningar alla ingångar?

Postad 23 October 2005 - 17:52

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Den Euronics butik som jag besökte ikväll fick enbart till 1024x768 via VGA kontakten och dessutom drog TVn ut bilden till 16:9... Ingen höjdare alltså!

Datorn var en bärbar med någon sorts ATI 9700 kort. Okänt vilka drivrutiner som var laddade osv...

<{POST_SNAPBACK}>

Någon som har mer info om detta? är 1024x768 via VGA max?

Edit: blir bilden i så fall förvrängd (utdragen i 16:9 läge utan att egentligen vara 16:9 upplösning)? I så fall har man ju ingen som helst nytta av att koppla datorn till TVn, för alla ikoner, filmer m.m måste ju se för jäkligt ut i så fall?

Redigerat av Unregisteredffae06bb, 23 October 2005 - 18:07.

Postad 28 October 2005 - 06:39

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Är det ingen som har köpt denna?? Har hittat denna tv för 19000 så alla ni som
har den hemma ge oss en recension :rolleyes: Läste på jvc hemsida där stod det att
den hade en responstid på 6ms inte 8 eller 12 som man har läst..

Postad 30 October 2005 - 18:21

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Jag har haft en hemma i några dagar nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka... Väldigt bra ljus i bilden (bästa jag sett) och vid stillbilder är det en Riktigt fin bild. Vanlig TV sändning, både analogt och digitalt (scart mellan box och TV) så är bilden däremot under all kritik jämfört med en CRT TV. DVD via komponent ger en bra bild.

Det som stör mig mest är att det saknas en viss skärpa när det är rörelse i bilden. Tex. fotboll går inte att se på, varken analogasändningar eller digitala. När de filmar så att man ser "hela" planen, så blir alla smågubbar alldeles suddiga och jobbiga att se på. När de däremot zoomar in så blir det en ok bild. Vanliga nyhetssändningar m.m blir si så där, det håller helt enkelt inte CRT kvalité.

VGA ingången klarar bara 1024*768 som max. Med andra ord är den helt meningslös. Jag ska prova med DVI-HDMI i veckan.

Jag tror dessa problem gäller alla dagens LCD/Plasma TV, så jag funderar på att lämna tillbaka TVn, och avvakta tills tekniken är mogen. Alternativt ska jag testa en Sony V40A10 eller en LG 37LZ55 för att se om någon av dom är bättre.

Postad 04 November 2005 - 18:17

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Skulle koppla in datorn via HDMI (DVI-HDMI) men får inte rätt på det.

När jag koppla in det från början, så fick jag bild i 2 sek, sedan slocknade den i 2 sek, sedan kom den tillbaka i 2 sek, och slocka igen i 2 sek, och så höll den på så hela tiden. Det roliga var att när
TVn inte visade bild så visade skärmen bild (VGA), och när TVn visade bild, så visade inte Skärmen bild. Så höll den på Hela tiden, i 2 sekunders intervaller. Drog jag ut VGA kabeln, så blev det ändå samma fel, men drog jag ut DVI kabeln, så fick datorskärmen normal bild.

Jag installerade om drivrutinerna för grafikkortet, och nu får jag ingen bild alls, mer än när jag ändrar något, tex. upplösning eller uppdateringsfrekvens, då får man bild på TVn i 1-2 sek och sedan blir den svart och kommer ej tillbaka förrän man gör en ny ändring.

Någon som varit med om något liknande? Någon som har förslag på vad det kan vara?

Jag har provat olika upplösningar och olika uppdateringsfrekvenser.

Postad 08 November 2005 - 21:20

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Bara jag som skriver här, men skit samma :) kanske kan vara till någon hjälp i framtiden, modellen är ju fortfarande ny och den har varit svår att få tag på.

Har nu testat att koppla in datorn (DVI->HDMI). Det var ingen höjdare.. Det var iofs väldigt bra bild, men man tappar ca 2cm på alla sidor, dvs. både uppe, nere, höger och vänster. Så man ser tex. bara halva startmenyn i Windows. Detta gäller oavsett upplösning, och även när man tvingar 720p eller 1080i. Jag hittar ingen lösning på detta, då man ej kan ändra olika bildformat på TVn när källan är HDMI.

JVC har dessutom fortfarande ej fått fram någon pixelgaranti för denna modellen och deras support är den sämsta jag varit med om. De ignorerar alla mail angående pixelgarantin, och när jag frågade om upplösningen på VGA porten, så fick jag ett Enormt dåligt svar tillbaka (personen var inte ens i närheten av att besvara frågan). Då det är samma Sopa på JVC som svarar på alla mail, så är det inte lönt att kontakta dom via mail.

TVn åker in på öppetköp, förhoppningvis ska en JVC produkt aldrig hamna i mitt hem igen, pga. deras urusla "support".

Vill dock tillägga det, bilden på JVCn är väldigt svårt att slå. Enormt bra ljus och färger, dock kan det saknas lite lite skärpa imellan åt. Det var pga bildkvalitén som jag valde den från början, framför LG LP1, Sony S40, Samsungs modeller etc.

Postad 09 November 2005 - 09:54

Bobby_Digital
  • Bobby_Digital
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Bara jag som skriver här, men skit samma :) kanske kan vara till någon hjälp i framtiden, modellen är ju fortfarande ny och den har varit svår att få tag på.

Har nu testat att koppla in datorn (DVI->HDMI). Det var ingen höjdare.. Det var iofs väldigt bra bild, men man tappar ca 2cm på alla sidor, dvs. både uppe, nere, höger och vänster. Så man ser tex. bara halva startmenyn i Windows. Detta gäller oavsett upplösning, och även när man tvingar 720p eller 1080i. Jag hittar ingen lösning på detta, då man ej kan ändra olika bildformat på TVn när källan är HDMI.

JVC har dessutom fortfarande ej fått fram någon pixelgaranti för denna modellen och deras support är den sämsta jag varit med om. De ignorerar alla mail angående pixelgarantin, och när jag frågade om upplösningen på VGA porten, så fick jag ett Enormt dåligt svar tillbaka (personen var inte ens i närheten av att besvara frågan). Då det är samma Sopa på JVC som svarar på alla mail, så är det inte lönt att kontakta dom via mail.

TVn åker in på öppetköp, förhoppningvis ska en JVC produkt aldrig hamna i mitt hem igen, pga. deras urusla "support".

Vill dock tillägga det, bilden på JVCn är väldigt svårt att slå. Enormt bra ljus och färger, dock kan det saknas lite lite skärpa imellan åt. Det var pga bildkvalitén som jag valde den från början, framför LG LP1, Sony S40, Samsungs modeller etc.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej och tack för att du tar dig tid att skriva. Tro mig att det uppskattas :)

Står och väger mellan JVC:n och Sony:s V40A10 men då JVC:n har kommit ner i pris såpass så är det svårt att bortse ifrån. Frågorna jag har blir då utifrån dina erfarenheter.

Skulle du fortfarande köpt JVC:n om du inte tänkt koppla den till datorn? Skiljer det mycket i bildkvalitet när du matar den med Analogt och Digital TV?

Själv tänkte jag nämligen bara köra digitaltv/dvd/xbox på den och inte koppla in datorn. Hade du fortfarande rekommenderat mig JVC:n med gott samvete med tanke på mitt användningsområde?

Tacksam för svar

/Bobby_digital

Postad 09 November 2005 - 13:31

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
S60 har bättre bild än Sony S40A10. Hur den står sig mot Sony V40A10 vågar jag tyvärr ej svara på då jag ej kunnat göra en jämförelse mellan dessa än.

S60 ser faktiskt OK ut analogt, och digitalt så tycker jag den fungerar väldigt bra för att vara LCD/Plasma.

Vid "vanligt TV tittande" så är S60 väldigt svår att slå, då deras 4:3 skalning till fullskärm är Riktigt bra. Sony, LG mfl har problem här, då de drar bilden mer än JVC och tex. ansikten blir då ej i rätt proportioner. Med JVCn så ser faktiskt tex. ansikten som är mitt i bilden lika bra ut i fullskärms läge som det gör i 4:3 läge.

Bildmässigt så är JVCn svår att slå, så jag kan absolut rekommendera den.

Postad 09 November 2005 - 15:23

Bobby_Digital
  • Bobby_Digital
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

S60 har bättre bild än Sony S40A10. Hur den står sig mot Sony V40A10 vågar jag tyvärr ej svara på då jag ej kunnat göra en jämförelse mellan dessa än.

S60 ser faktiskt OK ut analogt, och digitalt så tycker jag den fungerar väldigt bra för att vara LCD/Plasma.

Vid "vanligt TV tittande" så är S60 väldigt svår att slå, då deras 4:3 skalning till fullskärm är Riktigt bra. Sony, LG mfl har problem här, då de drar bilden mer än JVC och tex. ansikten blir då ej i rätt proportioner. Med JVCn så ser faktiskt tex. ansikten som är mitt i bilden lika bra ut i fullskärms läge som det gör i 4:3 läge.

Bildmässigt så är JVCn svår att slå, så jag kan absolut rekommendera den.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaren vilket känns väldigt betryggande. :) Lägg gärna upp lite närbilder på TV:n om du nu har den kvar och inte hunnit skicka iväg den.

/Bobby_Digital

Postad 09 November 2005 - 16:30

oskie
  • oskie
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
TVn har en ljusstyrka på 500 cd/m2 enligt JVCs svenska hemsida, inte 800... I samma klass som Philips 37PF7320/37PF5320 med andra ord.

Redigerat av oskie, 09 November 2005 - 16:31.

Postad 09 November 2005 - 16:38

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
ABC12345:\>

Har lite svårt att tolka vad du tycker om JVC:n, i inlägg #24 så verkar den smått värdelös medan du senare menar att den är svår att slå?
Kan du förtydliga lite.

MVH
H.S.

Postad 09 November 2005 - 23:06

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

TVn har en ljusstyrka på 500 cd/m2 enligt JVCs svenska hemsida, inte 800... I samma klass som Philips 37PF7320/37PF5320 med andra ord.

<{POST_SNAPBACK}>

På pappert ja. Jämför gärna S60 med övriga LCD på markanden bredvid varandra så kommer du genast se skillnad. S60 har ett underbart ljus.

Postad 09 November 2005 - 23:17

Bobby_Digital
  • Bobby_Digital
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Vad gäller Philips 7320 och JVC LT37S60 kan jag bara säga att S60n har rejält mycket bättre bild enligt min mening. Dessa två hängde brevid varandra på Elgiganten Bäckebol och skillnaden var stor till JVC:s fördel. Bilden var klart mycket mer still samt att även mörka partier så hade den bra svärta men framförallt så var bilden inte mörk vilket Philips 7320 var. Ansikten var nästan svarta på Philips 7320 medans JVC:n visade dem klart.

Philips 7320 har jag gett upp då den enligt mig inte har en chans i världen mot JVC:n :)

/Bobby_Digital

Postad 09 November 2005 - 23:31

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

ABC12345:\>

Har lite svårt att tolka vad du tycker om JVC:n, i inlägg #24 så verkar den smått värdelös medan du senare menar att den är svår att slå?
Kan du förtydliga lite.

MVH
H.S.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, mina inlägg kan vara lite svåra att tolka.

Det finns en anledning till att jag valde S60 från början, den har en underbar ljusstyrka och lyster i bilden. Det som gjort mig så besviken är att den tyvärr ej uppfyllde mina krav (dvs. mer eller mindre perfektion). JVC supporten var tidigare totalt värdelös, nu verkar det dock vara en annan person som svarar på mailen, en vid namnet Fredrik. Han verkar väldigt trevlig och serviceminded.

Den har som sagt ett mindre problem med HDMI (2cm uppe,nere,vänster och högersida försvinner). Ett annat problem är att det i dagläget fortfarande inte finns någon pixelgaranti för denna modellen. VGA ingången kan man lika gärna ta bort, max upplösning är 1024x768 (en 4:3 upplösning) som ser skit ut på en 16:9 TV.

Fotboll ser som sagt si så där ut, men det gör det ärligt talat på alla LCD som finns på markanden idag (jämfört med CRT). Antingen hanterar dom gräset bra, eller så hanterar dom gubbarna bra. S60 hanterar gräset bra, däremot blir det ett visst flimmer runt gubbarna när kameran zoomar ut, dvs. när man ser stora delar av planen och gubbarna blir små.

Jag har dessvärre inga bilder, jag lämnade tillbaka TVn idag. Nu står jag här, och vet inte vilken TV jag ska välja.. Det finns helt enkelt ingen annan LCD på markanden Idag som egentligen har en ärlig chans efter denna. Synd som f.. att den har ovannämnda brister för lystern i bilden är enligt mig helt fantastisk. Det är synd att JVC inte kunde lösa ovanstående bekymmer, jag hade mer än gärna betalt ytterligare 5-10k kr för att få det fixat.

Värt att nämna är ju dock att ingen LCD har en chans mot en bra CRT vid "vanlig TV". Vid mina första inlägg så jämförde jag med min gamla CRT TV, därav besvikelsen av bildkvalitén. Skärpan kan ibland bli lite lidande vid mycket rörelse (dock ej i form av eftersläpningar). Det är dock mycket en vanesak också, ju längre tid jag hade TVn hemma, ju bättre tyckte jag bilden blev.

Enkelt sagt- vid "vanlig TV" så är den värdelös jämfört med en bra CRT TV, men jämfört med andra LCD TV så är den väldigt svår att slå.

Postad 09 November 2005 - 23:33

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Vad gäller Philips 7320 och JVC LT37S60 kan jag bara säga att S60n har rejält mycket bättre bild enligt min mening. Dessa två hängde brevid varandra på Elgiganten Bäckebol och skillnaden var stor till JVC:s fördel. Bilden var klart mycket mer still samt att även mörka partier så hade den bra svärta men framförallt så var bilden inte mörk vilket Philips 7320 var. Ansikten var nästan svarta på Philips 7320 medans JVC:n visade dem klart.

Philips 7320 har jag gett upp då den enligt mig inte har en chans i världen mot JVC:n :)

/Bobby_Digital

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket är en inställningsfråga, men även om priset är ungefär det samma så är bildkvaliten faktiskt mycket bättre på S60.

Postad 18 November 2005 - 07:28

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Både Braskens o Stornet har tagit ur denna ur model
Jag frågade Braskens varför, men fick inget svar på det
Finns det nån som vet varför :lol:

Postad 22 December 2005 - 23:23

sidan77
  • sidan77
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu har det kommit ut en ny modell som är en super delux variant av s60, enligt JVCs hemsida. LT-37M60. Finns att beställa redan men har inte lyckas hitta ett skvatt om den. Nån som sett denna och kan jämföra med s60? Och gärna med andra LCD 37". Har tittat lite på LG RZ-37LZ55 men har inte "hört" någon jämfört med JVC S60 och M60.

Vilken är den bästa 37" LCD TV:n egentligen?

Super Deluxe LCD-TV med D.I.S.T., snabb paneldrivning, flerfunktionell minneskortplats, HDMI-anslutning och HD-klar

Postad 28 December 2005 - 13:51

linusson
  • linusson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu har det kommit ut en ny modell som är en super delux variant av s60, enligt JVCs hemsida. LT-37M60. Finns att beställa redan men har inte lyckas hitta ett skvatt om den. Nån som sett denna och kan jämföra med s60? Och gärna med andra LCD 37". Har tittat lite på LG RZ-37LZ55 men har inte "hört" någon jämfört med JVC S60 och M60.

Super Deluxe LCD-TV med D.I.S.T., snabb paneldrivning, flerfunktionell minneskortplats, HDMI-anslutning och HD-klar

<{POST_SNAPBACK}>

Efter att kollat bl.a Samsungs 40 tummare och div andra 37-40, har jag en M60 som jag testat en ca månad nu. Är mycket nöjd med bilden och det enkla handhavandet. Även ljudet är bra ( man kanske inte alltid vill knäppa igång hembion! )
Den tar alla typer av minneskort med bra resultat. DVD över komponent blir kanon. Efter lite justeringar ( finns attans många att välja på - men lätta att testa ) är bilden super.

Skärmen har ett otroligt fint ljus- och djup. Köpte den genom en kompis som jobbar med prof. bild och ljudsystem - hans kommentar var " skärmen gör ett mycket bra jobb och är bland det absolut bästa jag sett".
Enda abret är PC-anslutningen. Ansluten över pc-ingången blir bilden i 16:9 och lite diffus. Har inte haft möjlighet att testa med HDMI och ej fått full klarhet varför det blir som det blir över PC-ingången.
Kan tveklöst rekommendera JVC:n

Postad 08 January 2006 - 21:03

J.L
  • J.L
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
[quote name='linusson' date='Dec 28 2005, 13:51 ']
[quote name='sidan77' date='Dec 22 2005, 23:23 ']Nu har det kommit ut en ny modell som är en super delux variant av s60, enligt JVCs hemsida. LT-37M60. Finns att beställa redan men har inte lyckas hitta ett skvatt om den. Nån som sett denna och kan jämföra med s60? Och gärna med andra LCD 37". Har tittat lite på LG RZ-37LZ55 men har inte "hört" någon jämfört med JVC S60 och M60.

[quote name='jvc om LT-37M60]Super Deluxe LCD-TV med D.I.S.T.' date=' snabb paneldrivning, flerfunktionell minneskortplats, HDMI-anslutning och HD-klar[/quote']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Efter att kollat bl.a Samsungs 40 tummare och div andra 37-40, har jag en M60 som jag testat en ca månad nu. Är mycket nöjd med bilden och det enkla handhavandet. Även ljudet är bra ( man kanske inte alltid vill knäppa igång hembion! )
Den tar alla typer av minneskort med bra resultat. DVD över komponent blir kanon. Efter lite justeringar ( finns attans många att välja på - men lätta att testa ) är bilden super.

Skärmen har ett otroligt fint ljus- och djup. Köpte den genom en kompis som jobbar med prof. bild och ljudsystem - hans kommentar var " skärmen gör ett mycket bra jobb och är bland det absolut bästa jag sett".
Enda abret är PC-anslutningen. Ansluten över pc-ingången blir bilden i 16:9 och lite diffus. Har inte haft möjlighet att testa med HDMI och ej fått full klarhet varför det blir som det blir över PC-ingången.
Kan tveklöst rekommendera JVC:n

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

Har du lyckats med pc anslutning än, mycket nyfiken på denna tv om detta skulle fungera tillfredställande

Postad 17 January 2006 - 01:40

linusson
  • linusson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
quote! Jvc skulle ta reda på detta åt mig, men hittills har de bara svarat att det ska funka över HDMI anslutningen. Snabba svar verkar inte vara dera starka sida! Gå på dom du också - de kanske behöver väckas till liv?

Linusson

Postad 17 January 2006 - 08:44

Misiek
  • Misiek
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej...
Är en mycket nöjd JVC M60 37" ägare.......det bästa TV för pengarna.....
Har gemfört innan köpet mellan S60 och M60..skillnad i bildkvalite.

Har ni frågor kring den kan ni fråga direkt......

SEE BILD....

Bifogad fil(er)

Postad 21 January 2006 - 14:11

farmor_gas
  • farmor_gas
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag har köpt en JVC LT-32S60 och är relativt nöjd med den. Har dock ett litet problem med ljudet när jag kopplar in datorn med HDMI->DVI. Jag har inget hemabiosystem så därför vill jag ha in ljudet i TV'n. Enligt manualen så ska man ansluta DVI-enhetens analoga ljudutgång till L- och R-uttagen i EXT-4. När jag gör det kommer ljudet fram, men var 3:e sekund ungefär så knäpper det till vilket förstör väldigt mycket. Film går att se på, men musik går absolut inte att lyssna på. Det är inte fel på mitt ljudkort för det fungerar väldigt bra när datorn är kopplad till min stereo. Det fungerar även till fullo när jag kopplar datorn till tv'n via PC-ingången (då ansluter man ljudet till EXT-3), men det är inget alternativ.

Är detta något någon annan har märkt av? Antar att de flesta har hemmabio här men om någon skulle vilja prova hemma hos sig skulle jag vara mycket tacksam, så jag vet om jag ska reklamera den eller inte.

Vänliga hälsningar,
Henrik

Redigerat av farmor_gas, 21 January 2006 - 14:30.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.