Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vart köper jag nya "sleeves" till mina Shure e2c?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Shure E2c (Hörlurar) 1 9.060606 (32) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 28 October 2005 - 16:46

Converge
  • Converge
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jag har ägt mina Shure e2c'or i lite mer än ett halvår nu, och kunde inte vara nöjdare, ljudet är det bästa jag nånsin haft i bärbar form, och de är även smidigare än allt annat jag krängt på öronen tidigare. Dock, så börjar "sleeve'sen" att bli aningen skitiga. Använder snäckorna på jobbet mest hela dagarna, när inte musiken spelas i dom så får dom agera öronproppar för att dämpa de jobbigaste ljuden (jobbar inom industrin). När man går runt med dom iproppande dagarna i ända så blir de till slut lite smått skitiga som bara in-ear snäckor kan bli (om ni fattar vad jag menar :rolleyes: ). Är man även lite smått skitig på fingrarna när man plockar ur och in dom, så blir de ännu skitigare. Orange kanske inte var den ideala färgen att ha, men det kanske finns nån tanke bakom det som jag missat...
För att komma till min fråga nån gång; jag skulle gärna vilja hitta en återförsäljare (nät eller butik) där jag kan beställa nya sleeves. När jag fick lurarna kom sleeve'sen i en separat påse, något som fick mig att tro att de går att köpa löst utan lurar också (vilket de borde iom att de blir rätt lätt grisiga).
Någon som vet nånstans där det är möjligt?

Postad bild
Postad bild

Tack på förhand

MVH
/E

Postad 28 October 2005 - 19:33

Converge
  • Converge
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
jag kan väl passa på att svara själv då jag lackade ur och gav mig ut på jakt själv.
Hittade dom på Webhallen.com bland annat, blir nog att beställa en påse så man har hehe.

Postad 30 October 2005 - 09:27

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

• 1345 inlägg
  • 0
Jens of Sweden har de flesta tillbehör till Shures snäckor.
De har även de nya "soft flex sleeves" till e2c, som förmodligen kan vara ett bra alternativ till "foam sleeves".
http://jensofsweden.se

Redigerat av Unregistered05a7d42c, 30 October 2005 - 09:28.

Postad 22 June 2009 - 10:44

Royo
  • Royo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vi rycker upp en gammal tråd här men jag är lite i samma position som trådskaparen. Har inte använt mina Shure e2c så mycket men nu börjar mina foams bli riktigt slitna.

Överallt där jag sett dom säljer dom har dom endera slutat att tillverkas eller utgått ur sortimentet.

Någon som vet nån sida som har hörlurar som specialité som kanske kan få tag i eller om det finns några man kan använda istället?

Skulle vara surt som fan och behöva köpa andra när e2c'n är så pass smidig, ljudisolerande och väldigt trevligt ljud. Dessutom är dom ju inte gratis :-/

Om nån har nått tips var jag bör vända mig, plix skriv! :)

/Royo

Postad 11 July 2009 - 21:20

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
DustinHome säljer flera olika sorters lösa Shure sleeves, prova ta kontakt med dom.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 11 July 2009 - 21:21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.