Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Visa musikarkiv som folderlist i MCE?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 november 2005 - 11:25

Stor-Anders
  • Stor-Anders
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har testat MediaPortal länge och gillar det verkligen.
Musikdelen funkar finfint men det går inte att använda som enda front-end till 100% ännu pga dess TV-instabilitet så därför försöker jag nu gå över till MCE.

Jag har sökt och browsat, både på detta forum och ett flertal andra, men inte hittat det jag söker:
En möjlighet i MCE att lista musik och film i dess katalogstruktur istället för via WMPs (väldigt längsamma) databas.

Är det någon här som har lösning på det?

Jag har c:a 15000 mp3or som förvisso är mycket nogrannt taggade, namngivna och sorterade, men att lista dem i MCE är extremt slött.

Jag vill lista dem precis som man kan i Meedio och MediaPortal m fl, dvs att peka ut en (eller helst flera) sökvägar som virtual directories och sedan browsa dem utan att läsa taggarna alls.

Ett typexempel är att jag inte vill att den ska indexera filmmusik som vanliga låtar/album eftersom det då blir helt knasigt när enstaka låtar ur en film dyker upp under resp. artist.

Tex:

Musik > Album > Pink Floyd > [här visas mappar med album och de låtar som inte ligger i en albummapp].
Filmmusik > Snatch > [här visas alla låtarna i OST't]

Tja, sunkigt beskrivet, men jag tror ni fattar.

Så, finns någon enkel lösning på detta?

Tips? Förslag?

Redigerat av Stor-Anders, 12 november 2005 - 11:33.

Postad 22 november 2005 - 00:02

Stor-Anders
  • Stor-Anders
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hmm.. ingen som har några tips..

Ok, om jag formulerar mig så här då:

Jag har en ganska stor musiksamling som inkluderar 1200 album och 1200 separata låtar + c.a 100 samlingsalbum med olika artister.

Har någon tips på hur man ska hantera denna samling på ett bra sätt som inte sänker hela datorn så fort man vill byta artist/låt/genre?

Tacksam för tips!!

Postad 09 juli 2006 - 03:49

lowcrust
  • lowcrust
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem. Helt otroligt att det inte redan funkar så som du beskriver det. Om ingen lösning finns får jag avinstallera MCE. Hade ingen aning om det här problemet när jag köpte programmet och musikavspelning står högre än TV-uppspelning hos mig.

Ska titta på MediaPortal och se om det är för mig.

Postad 10 juli 2006 - 16:52

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej

Det finns en plugin till MCE som heter Musical Folders och den kan laddas ner här:
http://www.ssw.com.a...ediaCentre.aspx

Testa den.

Postad 24 juli 2006 - 14:32

Stor-Anders
  • Stor-Anders
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har testat den (dock inte den allra senaste versionen, såg att det kommit en ny för ett par veckor sedan). Tyvärr känns den alldeles för hemmagjord för att passa in i en seriös MCE-installation. Ett mycket bra initiativ, men en bra bit kvar till att bli en integrerad del i MCE.

Jag kör idag Mediaportal primärt och det fungerar mycket bra.
Utseendet och TV-delen är bättre (stabilare och snabbare) i MCE.

Däremot EPG, filmhantering, plug-ins, låthantering, indexering, inspelningar osv - det fungerar klanderfritt i Mediaportal.

Jag är nyfiken på hur andra gör!
Det kan inte vara speciellt ovanligt att idag ha en ganska stor mängd låtar som kräver hantering - annars kan man ju lika gärna strunta i MCE som lowcrust skriver.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.