Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inget ljud till Samsung LE32M61BX från Xbox 360

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 January 2006 - 13:05

RC75
  • RC75
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej, börjar snart grina då jag inte får något ljud från Xbox 360.... :)

Jag har kopplat enligt följande:

Från Xbox 360 till Samsungen (LE32M61BX) med orginal VGA kabeln från Microsoft (förlängd då TVn sitter på väggen)= Perfekt bild!

Från uttagen på VGA kabeln har jag en optisk kabel (ca 5 meter) som jag sen kopplat till uttaget på baksidan av Samsungen. Samsungen har en ingång brevid VGA anslutningen som heter audio. Där passar kabeln efter att jag satt på den lilla adapter jag köpt som gör om kontakten till en spetsig liten rackare. Resultat= Inget ljud

Felsökning:
- Jag har testat med en kortare optisk kabel från Joytech= inget ljud
- Jag har letat i alla inställningar på TV:n för att ställa om ljudet= inget resultat
- Jag har kollat under audio på Xboxen och ställt den på optical output= inget resultat
- Jag har kopplat Xboxen till min 42´plasma från Northern Star med samma typ av koppling
= Fantastisk 5.1 ljud
- Jag har kopplat Xboxen via vanlig komposit= Då får jag ljud..!

Kan det vara så att Samsungen inte kan ta emot optiskt ljud direkt utan måste vara ansluten till en reciever?

Om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig blir jag mer än glad!

Bifogar en bild på baksidan (förutom att på min Samsung sitter S-video mm på sidan av skärmen)

Bifogad fil(er)

Postad 01 January 2006 - 19:48

mw_
  • mw_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det där är ingen optisk ingång så det är inte så konstigt att du inte får något ljud.
Om du ska få ljud ur Xboxens optiska utgång så får du koppla in den i en surround receiver, eller en TV med optisk INgång vilket inte är så vanligt.
Och jag fattar inte vad du menar med att du kopplat likadant till din plasma och får ut "fantastiskt 5.1 ljud", har din TV en inbyggd surround reciever och ett 5.1 system ?

Postad 01 January 2006 - 20:55

RC75
  • RC75
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej, å fan är det ingen ingång??

Ja det förklarar det hela. Hur ska man då koppla ljudet till denna TV om jag använder en VGA kabel. Då får jag alltså använda de medföljande ljudkablarna som kommer med VGA kabeln? (röd och vit) Vilken ingång på TV:n tar emot det ljudet? DVI?

Angående plasman så var jag otydlig. Nej den har ingen inbyggad reciever utan jag har en Pioneer reciever och ett hemma biosystem som jag har kopplat in den optiska kabeln till...:) Och då får jag fint ljud.

Tack för din hjälp så långt, lite mer hjälp så kommer jag i mål..:)

Postad 01 January 2006 - 21:05

oskie
  • oskie
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Kollar du kontakterna på din TV ser du att där finns en ingång för AUDIO brevid VGA-ingången.
Har xboxen RCA-utgångar (röd+vit) behöver du en sådan här kabel.

Oskar

Postad 01 January 2006 - 22:35

RC75
  • RC75
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej, ok men till Xboxen finns ju Microsoft accesoriessom passar till uttaget på baksidan.

Min plan var nu att använda den componentkabeln och sedan de röda och vita kablarna till någon ingång på Tv:n för ljudet... Frågan är bara vilken av dem ?

Eller är jag ute och cyklar? Att använda den kabel du föreslår känns som ytterligare en kabel bland alla som ingår..

Postad 01 January 2006 - 22:44

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Koppla dom till dom röd/vita kontakterna bredvid component ingången på TVn

Postad 01 January 2006 - 23:01

RC75
  • RC75
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Ok, tack ska testa det imorgon.

Det blir en resa till Game och köpa ännu mer kablar... :blink: .... när blir allt trådlöst..;)
Passar nog på att köpa Call of Duty 2 när jag ändå är igång. :huh:

Tack alla för hjälpen, nu hoppas jag det fungerar.

Postad 02 January 2006 - 22:07

RC75
  • RC75
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag säger det funka....

Men nu blev det componet koppling istället och sen förlängningssladdar till både bild och ljud så en jäkla massa kablar= tjejen blir tokig.

Tyckte även att bilden blev lite sämre med component jämfört med VGA.. eller så är det inställningarna på min LCD som måste göras bättre. Upplevde bilden som jäkligt mörk.

En annan sak var att när jag använde komponent sladden kunde jag bara välja mellan tre olika upplösningar 480, 720 och 1080i. Testade inte så mycket men tyckte 720 verkade bäst. På VGA kabeln gick det att välja mycket fler upplösningar. Såg först inte heller den lilla omkopplaren på sladden och fck först ingen bild heller.... :D men det löste sig... :P

Jajaja, nu har jag ljud + bild i alla fall. Får se om det ändå blir VGA och sen den sladdens ljudkablar som sitter med på sladden. Nu vet jag i alla fall i "vilket hål jag ska stoppa den...:P"

Tack för hjälpen!

Redigerat av RC75, 02 January 2006 - 22:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.