Inför ett stundande inköp av en ny TV så står valet inför antingen en LCD- eller PLASMA-Tv!
Vad ska man välja, själv så älskar jag film framför allt annat och nu så ska jag slänga ut min vanliga TV-apparat vad ska jag köpa, jag är beredd att lägga 20 000 :-
En nära vän till mig sa att jag ska bara satsa på LCD för materialet i en PLASMA lever och bilden kommer försämras allt eftersom men om man har en LCD så kommer skärpan i bilden hålla sig, stämmer detta?
Snälla hjälp mig i den enorma djungeln som finns och berätta vad ni själva har köpt för något och i så fall varför det blev en PLASMA eller LCD
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag har hört så försämras också bilden lite på en LCD med tiden.
Iallafall så är det inga större problem för vare sig plasma eller LCD.
Sen om du har 20 000kr så ska du skaffa Panasonic PV60 plasman. Du har en tråd här på första sidan om den. Var helt inne också på att skaffa en LCD-tv innan. Men alla de där myter som man har hört om låg livslängd, inbränningar, högt fläktljud och sämre bild över tiden är inget som existerar längre. Helst då inte på Panasonic PV-60.
Med plasman får du bättre färgdjup, fler färgnyanser, mycket bättre svärta och högre kontrast än en LCD-tv.