Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Emitor Smartbox T-20 fungerar inte som den ska

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 april 2006 - 21:32

Gutta
  • Gutta
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sedan i februari har jag haft en Smartbox T-20 som har fungerat utan några som helst problem. Därför köpte jag för några veckor sedan tre stycken till, för de andra apparaterna i huset. Tyvärr har inte de presterat lika bra som min gamla.

Jag började med att koppla in min första box i en TV, det fungerade perfekt. Inkopplingen i den andra apparaten fungerade lika bra den med. Till min stora förskräckelse fungerade ingen utav de två boxarna dagen efter! När jag byter över till videokanalen händer det ingenting, det är bara svart. Att koppla den via RF-utgången fungerar inte heller. En sak som jag också har märkt är att den blå dioden på framsidan bara lyser de första fem sekunderna som den är inkopplad. Sedan verkar den lägga av helt. Två boxar uppvisar exakt samma symptom. Den tredje har aldrig ens fungerat, dioden lyser men det blir ingen bild på videokanalen.

Jag har felsökt boxarna grundligt med bl.a. testande av flera olika scartkablar, kontakter och haft dem inkopplade på flera olika tvapparater.

Vad borde jag göra? Är det någon som har upplevt samma problem?

MVH Gutta

Postad 10 juli 2006 - 15:12

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Detta är inget ovanligt problem och jag som har en T10s har upplevt liknande problem.

Postad 02 november 2009 - 13:18

fejlejp
  • fejlejp
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett mycket liknande problem..
Boxen fungerade bra förut,, nu lyser den blåa lampan hela tiden och ingen bild visas på skärmen.
Det går inte heller att stänga av boxen med fjärrkontrollen.
Någon som har en lösning på mitt problem?

Postad 02 november 2009 - 17:08

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
När det gäller Smartbox är det oftast nätadaptern som ger upphov till problemen,
men även själva boxen brukar ha en del fel.
Smartbox är bland marknadens sämsta vad gäller driftsäkerhet.
Den första modellen T10 var relativt driftsäker, men T10S, T15 och T20 är rena skräpet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.