Ska senare under veckan köpa högtalarpaketet Logitech Z-5500, men innan dess skulle jag gÀrna vilja veta nÄgra saker angÄende Z-5500. Har kollat igenom de flesta trÄdarna angÄende Àmnet men vill ÀndÄ vara pÄ sÀkra sidan dÄ frÄgorna kanske inte Àr exakt samma.
- IngÄr kablar? (Isf Vilka?)
- Receivern Àr inbyggd? (Skadar inte att dubbelkolla
Jag ska anvÀnda Z-5500 som hemmabio system. Jag Àr relativt nu till Hi-Fi, men lÀr mig
snabbt. Men kablar Àr nÄgot som jag har attans svÄrt att förstÄ. Börjar förstÄ termer men
hur man sÀtter ihop, dÀr Àr det fortfarande stendött.
Dessa vill jag koppla ihop med Z-5500.
- DVD-Spelare (Yamaha DVD-S557T)
- TV (PHILIPS 32PW6520)
- Datorn (Packard Bell Ixtreme8340)
Vi börjar med dvd-spelaren. Som jag har förstÄtt ska man antingen koppla med Coax eller Optiskt (Toslink). StÀmmer det? Vilket vore bÀst till Z-5500? Vill klargöra att jag inte kan tÀnka mig lÀgga ut massvis med pengar pÄ kablarna. Max 500-750:-. Fast kanske lite extra för kabeln till denna dÄ jag kommer att anvÀnda dvd-spelare mest.
Tv:n nÀsta dÄ. HÀr vet jag inte riktigt, hört att man kanske bör koppla surround till tvn analogt. Detta Àr dock inget mÄste, dÄ jag ej har digitalbox i mitt rum, bilden Àr ganska dÄlig.
Datorn har jag svÄrast med. Har en Packard Bell Ixtreme 8340. Ljudkortet vet jag inte, ska frÄga far min nÀr han kommer hem. Jag vill alltsÄ ha bilden frÄn datorn i tvn tillsammans med surround ljud frÄn Z-5500.
En sista fundering. Musik frÄn datorn till Z-5500. Hur funkar det? Likadant bara utan bild?
Tack för att ni kikat in i trÄden, tacksam för all hjÀlp.
Mvh / Victor
Ps. Kanske bÀst att köpa paketet och lÀsa manualen, och ta det dÀrifrÄn som det kommer kanske?
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
5
KöprÄd - Högtalarpaket för surround upp till 5000
11 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?