Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Logitech Z-5500

6 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Logitech Z-5500 (Datorhögtalare) 5 9.046034 (390) Inga priser
38 relaterade trÄdar
KöprĂ„d - Högtalarpaket för surround upp till 5000 (199 inlĂ€gg) 4 år sedan
Koppla Logitech Z5500 till Benq W2000 (7 inlĂ€gg) 9 år sedan
Koppla ihop Ă€ldre samsung med Logitech z-5500 gĂ„r ej! (0 inlĂ€gg) 10 år sedan
Apple TV + PS3 -> TV -> Z-5500. Hur? (1 inlĂ€gg) 12 år sedan
Billiga z5500 (2 inlĂ€gg) 15 år sedan
logitech z-5500 (9 inlĂ€gg) 15 år sedan
Ska jag verkligen köpa Logitech's z-5500 (59 inlĂ€gg) 15 år sedan
Kabel för analog överförig mellan PC och Z-5500 (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Logitech Z-5500 - ljudkort/kablar? (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Z-5500 trasigt, vad ska jag köpa nu? :) (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
DTS + Asus P6T + Optical out = sant? (0 inlĂ€gg) 16 år sedan
Byta högtalarkabel till min Z5500? (3 inlĂ€gg) 16 år sedan
PrisvĂ€rdt ljudsystem till studentlĂ€genhet (8 inlĂ€gg) 16 år sedan
5.1 paket till datorn (pc) (6 inlĂ€gg) 16 år sedan
Basshaker ihop med Logitech z-5500 (5 inlĂ€gg) 16 år sedan
Z5500, Z2300, SoundSticksII bĂ€st för film? (7 inlĂ€gg) 17 år sedan
PC - Högtalare och Ljudkort? (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
Skruva upp Z-5500 satelliter (12 inlĂ€gg) 17 år sedan
Logitech Z-5500, men vad ska man ha för ljudkort? (24 inlĂ€gg) 17 år sedan
Högtalarsystem till HTPC / Extender (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlĂ€gg) 17 år sedan
Var ska jag stĂ€lla "the boom box" ? (16 inlĂ€gg) 17 år sedan
FĂ„ Z-5500 att spela upp ljud frĂ„n en TV utan optisk/koaxial utgĂ„ng? (4 inlĂ€gg) 18 år sedan
Logitech z 5500 (10 inlĂ€gg) 18 år sedan
Logitech Z-5450 eller Logitech Z-5500? (24 inlĂ€gg) 18 år sedan
Logitech Z Cinema vs. Z-5500 (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Koppla PS2 till surroundsystem? (7 inlĂ€gg) 18 år sedan
Problem med X-fi xtrememusic och z-5500 (4 inlĂ€gg) 18 år sedan
Logitech Z-5500 (3 inlĂ€gg) 18 år sedan
SprĂ€ngande ljud i logitech Z-5500 Problem (16 inlĂ€gg) 19 år sedan
Logitech Z-5500 Eller Dynavoice Magic ? (23 inlĂ€gg) 19 år sedan
Paket i 3000:- prisklassen? (6 inlĂ€gg) 20 år sedan
trött pĂ„ z-5500 brummet.. (7 inlĂ€gg) 20 år sedan
LĂ„gt tal (2 inlĂ€gg) 20 år sedan
Avkodning av ljud i DVD-spelare eller i Z-5500? (0 inlĂ€gg) 20 år sedan
Logitech Vs Infinity (16 inlĂ€gg) 20 år sedan
att Z-5500 eller inte Z-5500 (5 inlĂ€gg) 20 år sedan
Logitech Z-5500 (5 inlĂ€gg) 20 år sedan

Postad 10 April 2006 - 16:15

KLK
  • KLK
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!

Ska senare under veckan köpa högtalarpaketet Logitech Z-5500, men innan dess skulle jag gÀrna vilja veta nÄgra saker angÄende Z-5500. Har kollat igenom de flesta trÄdarna angÄende Àmnet men vill ÀndÄ vara pÄ sÀkra sidan dÄ frÄgorna kanske inte Àr exakt samma.

- IngÄr kablar? (Isf Vilka?)
- Receivern Àr inbyggd? (Skadar inte att dubbelkolla :D)

Jag ska anvÀnda Z-5500 som hemmabio system. Jag Àr relativt nu till Hi-Fi, men lÀr mig
snabbt. Men kablar Àr nÄgot som jag har attans svÄrt att förstÄ. Börjar förstÄ termer men
hur man sÀtter ihop, dÀr Àr det fortfarande stendött.

Dessa vill jag koppla ihop med Z-5500.

- DVD-Spelare (Yamaha DVD-S557T)
- TV (PHILIPS 32PW6520)
- Datorn (Packard Bell Ixtreme8340)

Vi börjar med dvd-spelaren. Som jag har förstÄtt ska man antingen koppla med Coax eller Optiskt (Toslink). StÀmmer det? Vilket vore bÀst till Z-5500? Vill klargöra att jag inte kan tÀnka mig lÀgga ut massvis med pengar pÄ kablarna. Max 500-750:-. Fast kanske lite extra för kabeln till denna dÄ jag kommer att anvÀnda dvd-spelare mest.

Tv:n nÀsta dÄ. HÀr vet jag inte riktigt, hört att man kanske bör koppla surround till tvn analogt. Detta Àr dock inget mÄste, dÄ jag ej har digitalbox i mitt rum, bilden Àr ganska dÄlig.

Datorn har jag svÄrast med. Har en Packard Bell Ixtreme 8340. Ljudkortet vet jag inte, ska frÄga far min nÀr han kommer hem. Jag vill alltsÄ ha bilden frÄn datorn i tvn tillsammans med surround ljud frÄn Z-5500.

En sista fundering. Musik frÄn datorn till Z-5500. Hur funkar det? Likadant bara utan bild?

Tack för att ni kikat in i trÄden, tacksam för all hjÀlp. :)

Mvh / Victor

Ps. Kanske bÀst att köpa paketet och lÀsa manualen, och ta det dÀrifrÄn som det kommer kanske?

Postad 10 April 2006 - 16:42

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • MĂ€stare

• 3254 inlĂ€gg
  • 0
Kollade hemsidan för ev. manual men hittade ingen. Du kanske har större lycka.

Postad 10 April 2006 - 18:31

gonucku
  • gonucku
  • ForumrĂ€v

• 639 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!

Hade sjÀlv detta pakte tills för ett par dagar sedan. Var vÀldigt nöjd, det Àr grymt bra ljud till det priset. Anledningen till att jag sÄlde mitt var att det Àr lite vÀl lite ingÄngar pÄ z-5500. Det stÄr att man kan koppla in 6st apparater i den, men i verkligheten Àr det bara 3(optisk, coaxial & analog 5.1) st eftersom de resterande 3 ingÄgnagrna delar kanal med den analoga 5.1 ingÄngnen. D.v.s. om du t.ex. har tv och dator inkopplade pÄ den analoga delen kommer ljud frÄn bÄda kÀllorna höras i högtalanra samtidigt.

Jaja, nu till dina frÄgor.
Vilka kablar som följer med: Först och frÀmst Àr det högtalarkablar för samtliga 5 satelliter, 3st lite kortare( typ 3m) och 2st lite lÀngre(typ 7m).
Sedan medföljer Àven en ljudkabel för dator med, en "5.1" kabel som helt enkelt Àr 3st 3.5mm steroejack i vardera Ànda, denna kabel Àr typ 1-2m.

Om recivern Àr innbyggd: Ja, alltsÄ slutsteget Àr innbyggt i subwoofern. Dit kopplar du Àven samtliga högtalare, strömkabeln och SoundTouch-panel.

SoundTouch-panel Àr en separat dosa som fungerar som sjÀlva "huvudenheten". Till denna dosa kopplar du samtliga signal kablar sÄ som optisk, coaxial och analog kabel frÄn t.ex. dvd.

Hur ska du koppla dÄ? jo det beror vÀl lite pÄ villka ingÄngar du har pÄ datorn.

Din dvd har bÄde coaxial och optisk utgÄng vad jag kan förstÄ, förmodligen har din dator ocksÄ nÄgon digitalutgÄng(optisk el. coaxial) om den Àr nÄgorlunda ny?
Problem uppstÄr om din dator INTE har digital utgÄng, dÄ skulle du vara tvungen att köpa en analog -> digital omvandlare(finns pÄ typ netonnet för 3-400kr) om du Àven vill ha tv inkopplad.
Men förhoppningsvis sÄ har din dator digital ut, och dÄ kan du sedan sjÀlv vÀlja hur du kopplar dvd och dator till z-5500. Det Àr ingen skillnad pÄ ljudkvaliteten pÄ de olika digitala ingÄgnarna.

Tillslut sÄ var det tv:n, den fÄr du koppla in pÄ en av de analoga 3.5mm stereojack ingÄgngarna pÄ baksidan av sound touch-panelen. Villken du ska anvÀnda nÀr du ska koppla in en "stereo"kÀlla och inte en "Surround" kÀlla framgÄr i bruksanvisningen. Till detta behöver du ocksÄ en 2*Rca -> 3.5mm stereojack kabel, som finns pÄ de flesta eleltronikaffÀrerna.

Hoppas att infon hjÀlpte och inte var för flummig. Du Àr vÀlkommen att frÄga om du har nÄgra funderingar.

VH Gonucku

Postad 11 April 2006 - 02:24

KLK
  • KLK
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Tack för svaren!

Gonucku: Klarnade till rejÀlt. Verkligen tacksam att du tog dig tiden att skriva allt.

DVD-Spelare - Solklar.

Datorn Àr jag 95% sÀker att den har digital utgÄng. 6 mÄnader gammal och gick pÄ över 9000:-.
Hur blir det med dator bilden i tvn? Den kan vÀl inte gÄ tillsammans med ljudet digitalt? Ska man inte koppla frÄn Dator --> TV och Dator --> Z-5500?

Det Àr alltsÄ antingen eller mellan Optisk och Coax tillsammans med Dator och dvd-spelare?

TVn - Solklar.

Mvh / Victor

Redigerat av KLK, 11 April 2006 - 02:45.

Postad 11 April 2006 - 03:06

gonucku
  • gonucku
  • ForumrĂ€v

• 639 inlĂ€gg
  • 0
Tjo!

För att fÄ bild pÄ tv:n frÄn datorn mÄste du koppla det separat, dvs med ex. en s-video kabel som gÄr frÄn datorns tv-out till tv:ns s-video in. HÀr kan det vara vÀrt att satsa pÄ en lite bÀttre och dyrare s-video kabel eftersom bilden ofta blir lite sÄdÀr nÀr man bara har s-video/scart ingÄngar pÄ tv:n.

Mellan dator/dvd till z-5500 spelar det ingen roll vilken av de digitala ljudingÄngarna du anvÀnder, det blir lika bra ljud pÄ bÄda, samt att bÄda ingÄngar har stöd för riktigt surround ljud.

Du kan t.ex. koppla dator till z-5500 med en digital coaxial kabel
och dvd till z-5500 med en digital optisk kabel eller tvÀrt om. Det Àr vÀl lite vad som passar sig bÀst, vilka olika utgÄngar du har pÄ t.ex. datorn.
Förslagsvis skulle jag anvÀnda den digtala coaxiala kabeln till den av datorn/dvd som stÄr lÀngst ifrÄn z-5500, eftersom de optiska kablarna Àr bÄde dyrare och tÄl inte lika lÄnga strÀckor som coaxial kabeln.

VH Gonucku

[edit] det jag menade med:
...Problem uppstÄr om din dator INTE har digital utgÄng, dÄ skulle du vara tvungen att köpa en analog -> digital omvandlare(finns pÄ typ netonnet för 3-400kr) om du Àven vill ha tv inkopplad... var inte menat med bild utan för ljudet frÄn tv:n. Din tv har analogt ljud ut, och skulle din dator bara ha analogt ljud sÄ skulle det bli problem eftersom z-5500 i princip bara kan ha 1st analog ljudkÀlla och 2st digitala ljudkÀllor.

Redigerat av gonucku, 11 April 2006 - 03:10.

Postad 11 April 2006 - 16:17

KLK
  • KLK
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Hej igen!

Nu verkar allt vara löst. I dator instruktions boken stÄr desssa:

Audioanslutningar

Fiberoptisk linjeutgÄng: För att fÄ S/PDIF-kvalitetsljud. Om du har en högtalaruppsÀttning 5.1 ansluten till en förstÀrkare med fiberoptisk ingÄng, kan du njuta av Dolby Digital-ljud nÀr du spelar DVD-skivor pÄ datorn.

TV Out

En TV-utgÄng gör att du kan anvÀnda en TV-apparat (med lÀmplig videoingÄng) som extern visningsenget. Om du vill överföra ljud ocksÄ mÄste du Àven ansluta datorns linjeutgÄng till TV:n.

Tackar sÄ mycket. Om jag fÄr nÄgra motgÄngar under ihopkopplingen, vet jag vem man ska frÄga. :)

Mvh / Victor

Postad 13 September 2006 - 14:30

TIMH
  • TIMH
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Hej, lyfter den hĂ€r gamla trĂ„den istĂ€llet för att göra en ny. Hoppas det gĂ„r bra ? Är ju i princip samma sak det gĂ€ller. :(

Jag har ovanÀmda system (z5500) och anvÀnder alla ingÄngar förutom Coax. Finns det möjlighet att anvÀnda den ingÄngen till TV:n ? Jag har inga digitala utgÄngar pÄ tv:n utan jag har bara rca-utgÄng och hörlursuttag ;)

SÀkert en jÀtteum frÄga, men jag undrar om möjligheten finns, och gör den det sÄ Àr jag sÀker pÄ att nÄn hÀrifrÄn vet hur man gör. :lol:

FörstÄr iaf att jag inte kan fÄ ut surround den vÀgen om det ens gÄr att koppla pÄ det viset.

Mvh

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.