Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokias bluetooth HS-12W

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson HBH-DS970 (Hörlurar) 6 7,04 (23) Inga priser
Nokia HS-12W (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Poly Pulsar 260 (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Sony DR-BT20NX (Hörlurar) 1 7,33 (5) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 08 augusti 2006 - 16:57

Oscar2
  • Oscar2
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat Nokia bluetoothheadset HS-12W till någon annan telefon än Nokias 8800? Själva säger dom att det är endast 8800 som är kompatibelt med detta headset.

Postad 09 augusti 2006 - 10:48

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0
Är väl för att det är enda nokialuren med stereoheadset profil i BTprotokollet... eller?

Postad 10 augusti 2006 - 06:45

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av detta... hade tänkt starta en tråd men så hittade jag den här :) Den ska ju enligt Nokias engelska sida fungera både med andra Nokia modeller och telefoner av andra märken.

Citat från http://www.nokia.co....,,73505,00.html
1. Which Nokia phones and devices are compatible with the Nokia Wireless Stereo Headset HS-12W?
Full compatibility with Nokia 8800 phone, including dual mono audio for phone calls and stereo audio for listening to radio/music tracks as well as display functionality.

For making phone calls, also the following Nokia phones and devices are compatible: Nokia 3230, 3650, 3660, 6021, 6230, 6230i, 6260, 6310i, 6600, 6630, 6650, 6670, 6680, 6681, 6810, 6820, 6822, 7280, 7600, 7610, 7710, 8910i, 9300 phones, Nokia 9500 Communicator, Nokia 810 car phone, Nokia 610 car kit phone, Nokia 616 car kit, the N-GageTM and N GageTM QD game decks and other compatible devices.

2. Does the Nokia Wireless Stereo Headset HS-12W work with other manufacturers' phones?
The Nokia Wireless Stereo Headset HS-12W supports the Bluetooth 1.2 specification with Handsfree 1.0 (HFP) and Headset 1.1 (HSP) profiles for phone calls, A2DP 1.0, AVRCP 1.0, GAVDP 1.0 for stereo audio and music features. Check your phone's compatibility with these specifications and profiles with your phone manufacturer. Nokia specific features will work only with specific Nokia phones.

Punkt 2. finns också på nokia.se.

Denna information är troligen rätt gammal redan eftersom inga Nxx modeller finns med på listan över kompatiobla Nokia telefoner. Jag är rätt säker på att headsetet fungerar med andra telefoner men vilka funktioner fungerar? Hur är det t.ex. om man ansluter det till en SE k800i, kan tänka mig att ta emot samtal och stereo streaming (A2DP) fungerar men kommer man t.ex. att se information om vem som ringer och vilket musikspår som spelas på displayen, röststyrning o.s.v.? Vore mycket intressant att höra nån som har testat!

Postad 22 augusti 2006 - 19:45

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Ingen som hört eller läst nått om detta? :D

Postad 13 september 2006 - 11:58

Kristo
  • Kristo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Väldigt intressant om det fungerar till tex. en Qtek S100.

Ingen som testat med en annan telefon än nokia 8800.

Postad 15 september 2006 - 19:11

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Snart kommer vi att ha svar på om HS-12W är kompatibel med SE K610i, jag beställde ett idag. Tog det på öppet köp och ifall det inte funkar så kommer jag att byta mot SE HBH-DS970.

Jag får troligtvis headsetet onsdag nästa vecka och kommer att ge mitt utlåtande här efter test.

Postad 20 september 2006 - 20:13

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Nu har jag då fått hem headsetet och testat det under några timmar. Intrycket såhär långt är positivt.

Headsetet är mycket gediget och stabilt konstruerat i rostfritt stål och det ser ut att kunna klara en hel del stötar. Anslutningen till min SE K610i gick mycket smidigt, bara att följa instruktionerna. RDS radion är bra, lätt att hantera och man kan spara 20 kanaler. Nackdelen är att man inte kan radera en eller flera kanaler som man sparat utan man måste återinställa hela headsetet och då försvinner alla kanaler.

Stereo streamingen genom A2DP funkar mycket bra, ljudet är inte super i lurarna men det duger gott och väl för radion samt slölyssning på mp3.

Kontakten mellan headsetet och telefonen får väl godkänt. Inga som helst problem att ha telefonen i jeansfickan och lyssna på mp3, radio eller prata i telefon. Jag märkte att sätter man handen över telefonen i fickan så bryter det ljudet litegrann. Testade också ha telefonen i ett rum och gå ut i ett annat rum. Det bryter då också när man går i det andra rummet men när jag stod stilla så funkade det bra.

Headsetet klarar inte att visa namn på dem som ringer på displayen tillsammans med SE (det funkar med Nokias telefoner) men den visar i alla fall telefonnummret. Röstuppringning funkar också!

En annan sak som verkar vara lite knepigt är att byta mellan mp3-uppspelning till radio och sen tillbaks igen. Inga problem att byta till radio men när man sen byter tillbaka till telefonens uppspelare så fattar telefonen inte att headsetet fortfarande är anslutet och ljudet kommer då i stället från telefonens egen högtalare. Det funkar igen om man slår headsetet av och på igen. Man kommer runt detta problem om man slår av telefonens spelare FÖRE man byter till radio på headsetet. Nästa gång man kör mp3 så fattar telefonen att köra ut ljudet via headsetet. Inga ID3 taggar visas på displayen. Det står bara "Audio" när man spelar mp3. När man använder radion så syns kanalnamnet.

Har inte hunnit testa batteritiden än men efter ett par timmars testande så visar inte batteriikonen att det minskat något.

Detta verkar mycket lovande och jag kommer garanterat att behålla headsetet ifall det funkar som det gjort under de första timmarnas testande. Har ni frågor så svarar jag gärna på dem om jag kan.

Postad 21 september 2006 - 11:47

mr Anderson
  • mr Anderson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fick igår äntligen min Nokia E70 och HS-12W.
Efter några timmars test så instämmer jag med Swen's beskrivning.
Nöjd och tänker behålla headsetet om det fortsätter att fungera.

Postad 25 september 2006 - 14:17

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Hej.

Detta headset är ett av två (SE har det andra) som jag skulle vilja koppla ihop med min Samsung SGH-D600 men jag vill gärna veta huruvida det kommer att funka med telefonen, är det någon som testat med en Samsung (gärna min telefon)?

Postad 26 september 2006 - 11:44

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Tack för info om HS-12W. Har ni testat att använda det till en telefon inte har A2DP? Jag har planer på att göra det och är lite nyfiken på om det funkar. Det jag är ute efter då är att headset bryter radion för inkommande samtal till exempel.

Jag är dessutom som Marco nyfiken på hur det fungerar med Samsungtelefoner (med A2DP). Någon annan som har testat det kanske?

Redigerat av Unregistered8e1f5d3c, 26 september 2006 - 11:57.

Postad 26 september 2006 - 14:54

mr Anderson
  • mr Anderson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Efter att använt HS-12W tillsammans med min Nokia E70 som INTE stödjer A2DP(!) har jag följande erfarenheter:

På det hela fungerar det fint.
Snyggt och tåligt headset med ok ljud, vet inte om Bluetooth stereo är något för ljudfantasten men för en vanlig "strölyssnare" är det gott nog.

Radion är kort och gott bra. Med information, RDS, om kanalen i headsetets display.

Bluetooth uppkopplingen blev påtagligt mer robust (100% upptid än så länge) efter nytt firmware till E70 se min tråd Nytt firmware... angående detta.

Headsetet visar namn på den som ringer, missade samtal, meddelanden (till skillnad från Swen har väl det att göra med att jag har en Nokia telefon). Pausar radio eller audio-uppspelning fint för inkommande/utgående samtal.

Jag kan inte styra audio-uppspelningen från headsetet, med största sannolikhet beror detta på att min E70 saknar A2DP. Måste alltså hantera musik på telefonen. Tyvärr visas inte heller information om aktuellt spår i headsetets display.
Uppenbarligen hanteras audio som ett "telefonsamtal" av headsetet, jag kan byta till radio på headsetet men utan att radio hörs audio ljudet fortsätter trots att headsetets display visar en radiokanal.

Min slutsats:
Jag tycker att headsetet fungerar lysande för mina behov, lyssnar mer på radio än mp3'or och tycker därför inte att det gör så mycket att jag inte kan se vad som spelas eller byta låt via headsetet.

Som jag ser det så fungerar allt utom styrning av audio med en Nokia telefon som stöder Bluetooth 1.2 men saknar A2DP.
För den som prioriterar audio-uppspelning är en telefon som stödjer A2DP att föredra.

Det verkar dock vara så att det inte bara räcker med en telefon som stödjer A2DP för att headsetet skall komma till sin fulla rätt utan det krävs en Nokia 8800 i dagsläget (jag har mina aningar om att ljudet även är mer kvalitativt med denna lur).

Postad 26 september 2006 - 20:35

Unregistered8e1f5d3c
  • Unregistered8e1f5d3c
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
mr Anderson: Tack för info. Men får du stereoljud när du lyssnar på MP3 via headsetet? Måste man inte ha A2DP för det eller har jag missuppfattat?

Hur hanterar det samtal? Är ljudet bra både för dig och motparten?

Postad 27 september 2006 - 08:25

mr Anderson
  • mr Anderson
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Skall inhandla ett vanligt stereoheadset för offline-läge vid flyg (man tillåter ju inte bluetooth heller).
Då kan jag jämföra stereoljudet mellan headseten.

Hanteraing av samtal fungerar ypperligt, bra ljud och än så länge har ingen av dem jag pratat med sagt något om att jag hörs dåligt.

Postad 27 september 2006 - 15:58

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Jag är också fortfarande nöjd med mitt headset. Enda nackdelen hittills är radion som brusar lite väl mycket ibland men det beror troligtvis på dålig mottagning i de norrländska skogarna :)

Raveot: För att unna lyssna på MP3 i stereo måste telefonen ha A2DP, funkar kanon i min K610i

Postad 27 september 2006 - 16:05

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Jag är också fortfarande nöjd med mitt headset. Enda nackdelen hittills är radion som brusar lite väl mycket ibland men det beror troligtvis på dålig mottagning i de norrländska skogarna  :)

Raveot: För att unna lyssna på MP3 i stereo måste telefonen ha A2DP, funkar kanon i min K610i

<{POST_SNAPBACK}>

Det här blev intressant....
Du kör den med en SE alltså...
Får du upp låttitlar och telefonboksnamn i displayen också?

Vad är det för lurar förresten (in-ear eller vanliga pluggar)?
Kan man trycka i egna lurar också?

Postad 27 september 2006 - 18:14

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0

Jag är också fortfarande nöjd med mitt headset. Enda nackdelen hittills är radion som brusar lite väl mycket ibland men det beror troligtvis på dålig mottagning i de norrländska skogarna  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det här blev intressant....
Du kör den med en SE alltså...
Får du upp låttitlar och telefonboksnamn i displayen också?

Vad är det för lurar förresten (in-ear eller vanliga pluggar)?
Kan man trycka i egna lurar också?

<{POST_SNAPBACK}>

Svaret på de flesta av dina frågor är tyvärr nej. Jag kör med SE K610i ja, men jag ser inga låttitlar eller telefonboksnamn i displayen, detta är fuktioner som bara är kompatibelt med Nokia telefoner. Jag ser nummer på den som ringer i alla fall. Man kan heller inte byta lurar tyvärr. :)

Postad 04 januari 2007 - 23:33

henols
  • henols
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har precis fått mitt hs-12w. Har kopplat ihop det med min k610i men får inte headset att spela musik från telefonen. Istället piper det till och hedsetet kopplas ifrån. Telefonsamtal fungerar utmärkt.

Är det nån detalj jag missat?

Har fått det att funka nu. Körde en Total återställning sen kunde jag njuta av musiken!

Redigerat av henols, 08 januari 2007 - 09:17.

Postad 09 maj 2007 - 17:23

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har lagt till ett par jämförbara produkter (A2DP och örsnäcka). Fungerar de bra och vilken är i så fall bäst? Funderar på att köpa ett A2DP headset till min N95.

Postad 28 maj 2007 - 18:25

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
upp. Någon här som använde BT- A2DP headset i någon form?

Postad 06 februari 2008 - 13:08

Snoddas15
  • Snoddas15
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
fick hem mitt Nokia bluetoothheadset HS-12W som jag har till min nokia n95...kan bara säga att det funkarperfekt

Postad 07 februari 2008 - 16:39

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0
vad är det för hörlurskontakt på den, går det att byta till andra lurar med 3,5 mm kontakt

Postad 07 februari 2008 - 20:58

Snoddas15
  • Snoddas15
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
nej.. det går ej att byta tilla andra lurar med 3,5 mm kontakt.....men lurarna till hs12w verkar bra

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.