Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG RH-188H Firmware

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 september 2006 - 09:17

MobbA
  • MobbA
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns någon ny firmware till LG RH-188H?

De buggar jag hittils har hittat är:
* Kapitel skapas inte automatiskt när man spelar in till HDD
* Subs är osynkade till XVid (detta kanske är fel på filen och inte spelaren?)
* Om man startar en timerinspelning, och kommer hem innan den är klar och börjar titta från början (Chasing playback), så stängs spelaren av när timerinspelningen är klar även fast man sitter och tittar på inspelningen.

Redigerat av MobbA, 13 september 2006 - 09:48.

Postad 18 september 2006 - 20:43

Unregistered07a68f5c
  • Unregistered07a68f5c
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej

Har ägt LG:n i fyra dagar nu och är nöjd med det mesta.

En sak stör jag mig väldigt på och det är att Timer Rec inte startar om man använder DVD:n vid starttillfället. För att Timer Rec ska starta måste apparaten vara avstängd..... Man kanske inte alltid kommer ihåg att göra det, och är inte det syftet med Timer Rec?

Går det att komma runt det på nåt sätt..?

/Oliver

Postad 18 december 2006 - 09:07

kenwin67
  • kenwin67
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tja!
Köpte en LG RH-188 för nån månad sen och har också haft problem med att den stänger av inspelningen titt som tätt efter meddelande om att "hinder signal upptäckt".
Tydligen är detta ett "känt" problem i stora världen men tyvärr är det bara LG Polen (!) som har en firmware uppdatering tillgänglig (se länkar nedan).
Har någon testat om firmware 60911A löser de problem som varit?

Länk till mjukvaran:
http://pl.lgservice.com/index_b2c.jsp

Klicka på disketten "STEROWNIKI I BIOSY", sen "DVD/Video"

För de som inte kan polska (som jag) finns en översättning nedan:

http://forum.doom9.o...ad.php?t=119033

Redigerat av kenwin67, 18 december 2006 - 09:11.

Postad 25 december 2009 - 17:04

Detroisound
  • Detroisound
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Gammal tråd men aktuell för mig.....Den där mjukvaran på polska sidan finns ju inte kvar, väl?
Var kan man isåfall hitta den? sitter gammalt skräp i min så jag behöver den filen.

Jippi! hittade och uppdaterade så nu skall vi se om mina problem försvinner (fick dom tillsammans med min Humax-box).

Redigerat av Detroisound, 25 december 2009 - 22:09.

Postad 04 januari 2010 - 01:17

Maxeel
  • Maxeel
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Gammal tråd men aktuell för mig.....Den där mjukvaran på polska sidan finns ju inte kvar, väl?
Var kan man isåfall hitta den? sitter gammalt skräp i min så jag behöver den filen.

Jippi! hittade och uppdaterade så nu skall vi se om mina problem försvinner (fick dom tillsammans med min Humax-box).

Hej! Har en riktigt gammal firmware och har bara hittat nya egengjorda, så jag skulle vilja ha den officiella jag med. Var hittade du den?

När du installerade den, fanns filmfilerna kvar på hårddisken, eller formateras den?

Tacksam för svar!

Postad 03 januari 2011 - 19:22

stroppo
  • stroppo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har också en gammal firmware,är på jakt efter en ny firmware men kan för mitt liv inte hitta någon.
Någon som kan länka till den?

/stroppo

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.