Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

panasonic sa-xr55 bakgrundsbrus

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic SA-XR55 (Förstärkare) 1 8.714284 (6) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 17 December 2006 - 15:12

Tobbeanton
  • Tobbeanton
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag skulle vilja diskutera hurvida någon annan stött på samma problem som jag med Panasonics SA-XR55 receiver. Vid en ljudvolym över -40 db så börjar ett ganska tydligt bakgrunsbrus ta form (om man lyssnar utan insignal är det extra tydligt). Under -40 db är detta inget man kan höra om man inte sätter örat rakt emot diskanten men över detta så brusar det på rätt bra. Bruset höjs med volymen till ca -30 db sedan förblir det konstant. Att titta på filmer med en volym över -35 db går i princip inte, bruset blir otroligt störande. Med musik går bättre för vid -40 är ljudvolymen så pass hög att den kväver allt brus.

Vad jag har hör så ska SA-XR seriens ena starka sida vara just dess låga brus! Är det fel på min enhet? Någon annan som har liknande erfarenhet? Jag har provat ett par olika högtalare och högre impedans innebär något lägre brus men det känns fortfarande som om något är väldigt fel...

Jag ska ta kontakt med Panasonic och höra vad de säger men ville först höra efter här på forumet. Att jag dessutom köpt min enhet i tysklad gör det hela lite jobbigare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.