Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV-dilemma! Hjälp mig välja! Nuu!

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2006 - 00:40

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jaha, då var det dags att äntligen få tummen ur arslet och köpa sig en STOR-TV :lol: !

Dagen D kommer inträffa nu på fredag, och efter åtskilliga timmar av forumläsande, affärsplöjning etc. kan jag fortfarande inte bestämma mig :lol: .

Jag vill ha en TV i prisklassen < 15000, inte mer, ok njae, en tusing hit eller dit.

I senaste numret av M3 fick modellen LG LB1R väldigt bra kritik (svärta, djup etc.), speciellt för sin prisklass, jag har spanat in denna ett tag men när man står i affären och är omringade av alla dessa apparater framstår 37" som ganska litet, men men.

Såg att det då fanns en större modell av LB1R, 42" och tänkte att då var det ju givet... eller?

Var senast som idag inne på MediaMarkt i Heron City, Sthlm och saaaatan vad gigantiskt B) , sjukt jäkla stort, så jag sprang runt som en liten ekorre och letade bland alla modeller.

Hittade LB1R i både 37" och 42", tänkte precis bestämma mig för en 42a då Sonys 40U2000 dyker upp i ögonvrån.

Har läst lite om denna modell tidigare på detta forum och även förstått att U-serien är den billigaste och "sämsta", men just där och då lyste verkligen denna TVn.

Det som visades var som alltid hos de större elkedjorna, en animerad tecknad film och trots att detta är väldigt tacksamt så tyckte jag faktiskt att bilden på LB1Ran (42") var lite brusig i jämförelse med Sonys TV. Visst, det handlar om ingångar, egna inställningar etc. men båda körde via HDMI och jag pillade lite med inställningarna (tror jag :lol: ) utan att uppnå märkbara skillnader.

Jag frågade även en person ur butiken om TVn, (dessa är tyvärr oftast väldigt inkompetenta och försöker lura kunden). Jag började babbla på lite om hertz, upplösningar, HDMI in ut vänster XD Enginge etc. för att försöka få honom och förstå att jag var lite insatt och en diskussion inleddes.

Och efter 5 minuters förklaring och efter egen rekommendation skulle han personligen ha valt Sonys 40U2000.

;) ;)
Jag blir galen!!!
;) :P :o :lol: :rolleyes: :huh:

Så därför ber jag er nu! Vilken ska jag välja, ni får fanimej rösta snart, så hög är beslutsångesten :lol: .

LB1R har fått lovordade recensioner, men detta endast vad jag sett för 37"-modellen?
Sonys 40U2000 verkar helt OK, eller var det bara den tacksamma "Madagascar" som var OK?
Är LB1R modell stor (42") lika het som sin lillebror eller kan denna lida av något mystiskt brusoväder?

Hilfe Bitte!!!!

MVH
// Daniel

Postad 21 December 2006 - 00:55

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag ser ju att ni läser inlägget, frågan är bara var hjälpen är :rolleyes:

Postad 21 December 2006 - 07:57

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Postad 21 December 2006 - 10:47

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
OK, vi gör så här...

Om ni tycker att båda mina TV-apparater är så kassa så kan ni ju rekommendera egna modeller i prisklassen jag angav :unsure:

Postad 21 December 2006 - 12:31

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Kul att man fick hjälp ;-D!

Postad 21 December 2006 - 12:53

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
om du inte redan var 100% säker att du vill ha en LCD så skulle jag tittat på plasman pv60.

Redigerat av Unregisterede45e3982, 21 December 2006 - 12:54.

Postad 21 December 2006 - 13:04

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Hmmm, är ju inte helt 100 kanske! Men då jag framförallt kommer använda datorn till TVn antar jag att LCD är att föredra!? Kommer spela TV-spel en hel del och är även lite rädd för inbränningar.

Postad 21 December 2006 - 13:29

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Har ingen koll på dom maskiner du nämnt men jag köpte precis en sharp lcga8e 32" som jag är jäkligt nöjd med. Finns som 37" för < 13. Kolla denna tråden för info om ett antal sharp modeller:

https://www.minhembi...howtopic=122114

Postad 21 December 2006 - 16:47

Unregistered517d6c87
  • Unregistered517d6c87
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej Daniel,

Jag har inte egentligen något bra att komma med här, men jag tycker så synd om dig eftersom du fått så få svar att jag skriver det jag vet i alla fall :unsure: .

Jag har själv en PV60 (42") som jag är väldigt nöjd med, men eftersom du skall köra mycket dator är ju inte plasma att rekommendera. Själv har jag inga större erfarenheter av LCD men jag har två polare med LCD varav den ena har en Philips 32" årsmodell ny och den andra har en Sony 32" som är några år gammal. Tyvärr vet jag inte vilka modeller det är. Mina första intryck av dessa apparater blir nog att Sonyn har betydligt bättre bildkvalitet med likvärdig källa. Jag vet inte direkt varför, men personligen håller jag nog Sony snäppet vassare än både LG och Philips.

Mvh,
Stefan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.