Dagen D kommer inträffa nu på fredag, och efter åtskilliga timmar av forumläsande, affärsplöjning etc. kan jag fortfarande inte bestämma mig
Jag vill ha en TV i prisklassen < 15000, inte mer, ok njae, en tusing hit eller dit.
I senaste numret av M3 fick modellen LG LB1R väldigt bra kritik (svärta, djup etc.), speciellt för sin prisklass, jag har spanat in denna ett tag men när man står i affären och är omringade av alla dessa apparater framstår 37" som ganska litet, men men.
Såg att det då fanns en större modell av LB1R, 42" och tänkte att då var det ju givet... eller?
Var senast som idag inne på MediaMarkt i Heron City, Sthlm och saaaatan vad gigantiskt
Hittade LB1R i både 37" och 42", tänkte precis bestämma mig för en 42a då Sonys 40U2000 dyker upp i ögonvrån.
Har läst lite om denna modell tidigare på detta forum och även förstått att U-serien är den billigaste och "sämsta", men just där och då lyste verkligen denna TVn.
Det som visades var som alltid hos de större elkedjorna, en animerad tecknad film och trots att detta är väldigt tacksamt så tyckte jag faktiskt att bilden på LB1Ran (42") var lite brusig i jämförelse med Sonys TV. Visst, det handlar om ingångar, egna inställningar etc. men båda körde via HDMI och jag pillade lite med inställningarna (tror jag
Jag frågade även en person ur butiken om TVn, (dessa är tyvärr oftast väldigt inkompetenta och försöker lura kunden). Jag började babbla på lite om hertz, upplösningar, HDMI in ut vänster XD Enginge etc. för att försöka få honom och förstå att jag var lite insatt och en diskussion inleddes.
Och efter 5 minuters förklaring och efter egen rekommendation skulle han personligen ha valt Sonys 40U2000.
Jag blir galen!!!
Så därför ber jag er nu! Vilken ska jag välja, ni får fanimej rösta snart, så hög är beslutsångesten
LB1R har fått lovordade recensioner, men detta endast vad jag sett för 37"-modellen?
Sonys 40U2000 verkar helt OK, eller var det bara den tacksamma "Madagascar" som var OK?
Är LB1R modell stor (42") lika het som sin lillebror eller kan denna lida av något mystiskt brusoväder?
Hilfe Bitte!!!!
MVH
// Daniel
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?