Undrar även om någon har hört något prel. datum för k810i.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 21 februari 2007 - 16:23
Undrar även om någon har hört något prel. datum för k810i.
Postad 21 februari 2007 - 16:28
Postad 21 februari 2007 - 16:29
Postad 21 februari 2007 - 16:35
Postad 24 februari 2007 - 16:18
Kameran är helt ok, den har en bra musikspelare och framförallt den är så jädrans tunn och lätt.
I nästa vecka då smäller det!
/Jerker
Postad 25 februari 2007 - 10:36
Postad 26 februari 2007 - 10:59
Postad 27 februari 2007 - 16:47
Postad 02 mars 2007 - 14:27
Jag vet inte heller om jag ska köpa W880i nu eller om jag ska vänta på K810i... Frågan är också vad K810i kommer att ligga på i pris?
Lär nog hamna runt 4000-kronors strecket, har för mig att K800i gjorde det.
Hur som haver, är också sugen på denna mobil, då den även har samma mediaspelare som samtliga W-modeller, och egen inställbar EQ.
+ att jag vill ha en vettig kamera, och den sitter ju i telefonen så

För övrigt så har jag för mig att K810i är tunnare än 800:an, jag tror den där 'bullen' eller vad man ska säga för optiken har försvunnit.
Btw, någon som har koll på hur väl bildstabilisatorn fungerar?, är den optisk eller digital?
Redigerat av komplement, 02 mars 2007 - 14:28.
Postad 07 mars 2007 - 10:03
Hur som haver, är också sugen på denna mobil, då den även har samma mediaspelare som samtliga W-modeller, och egen inställbar EQ.
Det sitter olika mediaspelare i W-modellerna så ditt påstående är lite konstigt

Postad 07 mars 2007 - 11:28
Är ju ingen större skillnad på den och K800i, förutom designen, men tycker personligen att designen på K810i är mer "ren" än sin föregångare.
O design är ju viktigt, eller hur??

Postad 07 mars 2007 - 18:18
Storleksmässigt, helt underbar, känns bra osv. Batteritiden för en så pass tunn mobilen är även den bra. Men det negativa är allt för mycket.
Till och börja med, en Walkman-mobil med värdelöst ljud, det går inte riktigt ihopa. Tagit bort Autofocus på kameran vilket jag anser som väldigt synd. Vid samtal är det otroligt svårt att höra vad de andra säger i luren, man får vinkla den och verkligen träffa exakt in i örat för att höra tydligt.
+
Storleken
Batteritiden
-
Ljudet
Kameran
Musikljudet
Postad 09 mars 2007 - 17:38
w880 däremot tar bilden i princip direkt efter man tryckt så den funkar i praktiken mycket bättre som mobilkamera.
Ang samtalsljudet så upplever jag inte dom problemet du har, ljudet är riktigt bra och det är inte känsligt alls vart man placerar luren mot örat, du kanske fått ett defekt exemplar?
Postad 09 mars 2007 - 18:53
Ljudet i högtalaren när man spelar musik (alltså utan lurar) är rätt dåligt, men använder man telefonen på det sätt så ska man nog köpa sig stereo istället. Ljud vid musikuppspelning i hörlurarna är helt ok.
Postad 12 mars 2007 - 22:18
Det sitter olika mediaspelare i W-modellerna så ditt påstående är lite konstigt
k810 har gamla mediaspelaren och risken är nog 100% att det sitter samma försämrade förstärkare i k810 som sitter i k800. Kan vara bra att veta så man inte tror att man får en Walkman och Cybershot i samma mobil.
Oj, det är jag som är förvirrad, fel av mig ^^
Men den har fortfarande egen EQ eller?
Postad 13 mars 2007 - 10:35
Så jag tycker man väljer modell utifrån vad man tycker är viktigast.
Förr var skillnaden mindre mellan walkman och kamera, tex k750 och w800 var nästan likadana.
Postad 22 mars 2007 - 22:34
Postad 02 april 2007 - 16:38
Postad 02 april 2007 - 20:30
k800 har eq (men inte megabass), så k810 har det säkert också. Trots att jag inte var nöjd med min k800 så tycker jag att den var ok som musikspelare, men jag är mkt mer nöjd med w880, det är div olika saker som är gjorda på ett bra sätt för musik i walkmanmodellerna och på kameramodellerna sitter dom små gosakerna i kameradelen istället.
Så jag tycker man väljer modell utifrån vad man tycker är viktigast.
Förr var skillnaden mindre mellan walkman och kamera, tex k750 och w800 var nästan likadana.
Okej, får se hur jag gör gällande det.
Har fått upp ögonen för en LG nu

Mm, det vet jag om men det har ju som sagts förändrats.
Postad 09 april 2007 - 20:42
Vad menas med att det inte finns musikringsignaler då ?
...att man inte kan använda mp3-filer som ringsignaler...varför ta bort det när både K750i och K800i har det? Om det nu stämmer...
Postad 09 april 2007 - 22:39
Vad menas med att det inte finns musikringsignaler då ?
...att man inte kan använda mp3-filer som ringsignaler...varför ta bort det när både K750i och K800i har det? Om det nu stämmer...
är nästan till 100 % säker att det inte stämmer ! lixom varför skulle dom ta bort det för

Postad 17 april 2007 - 07:10
hmm var har ni hört det? Kan ju inte vara möjligt =)
Det står på SE:s sida. Om du "jämför med andra telefoner", så ser du i listan med funktioner att den inte har musikringsignaler.
K550i däremot har det

Komplett verkar få in den nästa vecka iallafall. Trevligt

Postad 18 april 2007 - 16:48
* Usla batterier
* Korkade menyer
* Obehagliga knappsatser där kommandona inte är standard
* Värdelöst T9
* Usel antenn
* Masssssaaaa barnsjukdomar, läs om P990 t.ex. en hel tråd om varför man inte skall köpa, jag har själv även en K800 och det är väl min 11:e eller 12:e telefon, och jag har aldrig haft en sämre telefon, alla kategorier. Den kan få fnatt och enbart låta dig ringa ett samtal innan omstart, eller ladda ur sig helt från 9 på morgonen till 9 på kvällen.
Och mycket mer ...
Jag hade även en 6680 för drygt ett år sedan, och den är så sjukt mycket bättre på allt utom kamera!
Postad 18 april 2007 - 20:11
Byta inte ifrån Nokia för en SonyEricsson om du inte vill ha:
* Usla batterier Bra batterier
* Korkade menyer Bästa menyerna, stört sköna
* Obehagliga knappsatser där kommandona inte är standard Fungerar som dom ska
* Värdelöst T9 Har fungerat fel fritt på min SE hitils
* Usel antenn Aldrig haft problem med den heller
*Så slutsatsen blir att jag aldrig skulle köpa en Nokia utan uppgradera mej till en sjysst K810 när den kommer ut. Skulle aldrig slänga pengar i sjön och köpa en nokia alla dagar i veckan !!!![]()
![]()
![]()
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 18 april 2007 - 20:12.
Postad 29 april 2007 - 19:46
Postad 30 april 2007 - 00:30

Postad 30 april 2007 - 10:31
Har inte fått någon prislapp men har läst att den skulle bli bland de billigare walkman-telefonerna.
Tror inte det följer med något minne men det är ju bara positivt då kan du bestämma storleken efter dina egna behov.
Postad 01 maj 2007 - 15:58
Postad 01 maj 2007 - 18:42
Har haft både k750 o w800 och ingen har pajjat för mig, kanske tur?Känns som att joysticken på k810i kommer paja lika fort som på k750 etc. Eller vad tror ni?
Ser nu framemot att känna på denna telefon (vill gärna göra det innan jag beställer den) för det är dax att uppgradera. Var nära att köpa k800 men den kändes lite för tjocker, hoppas mer på denna.
Postad 01 maj 2007 - 18:54
Har haft både k750 o w800 och ingen har pajjat för mig, kanske tur?Känns som att joysticken på k810i kommer paja lika fort som på k750 etc. Eller vad tror ni?
Ser nu framemot att känna på denna telefon (vill gärna göra det innan jag beställer den) för det är dax att uppgradera. Var nära att köpa k800 men den kändes lite för tjocker, hoppas mer på denna.
Tror SE har "rättat" till det problemen med joystick problemen man hade förut..För idag vet jag då ingen som har klagat på dem senaste modellerna och min k800i funkar utmärkt, inte krånglat en enda gång

Redigerat av Anthon. A., 01 maj 2007 - 18:57.
Postad 02 maj 2007 - 09:12

Postad 06 maj 2007 - 11:41
Är det någon som lyckats luska fram när K810i släpps? Såg att SE tagit bort Kommer Snart-stjärnan på deras hemsida men det är bara TBH.se som säger att dom har den på lager. Lite förvirrande
På Katshing anges 14 maj!
PS
På onsdag kommer SE att släppa info om nya telefoner, exempelvis k850i som får 5-magapixelkamera, men stämmer de bilder som cirkulerar på forum så är den hästlängder efter k810 i designen - hoppas inte - 5 skulle smaka bra!
DS
Redigerat av lerike, 06 maj 2007 - 11:44.
Postad 06 maj 2007 - 15:09
Byta inte ifrån Nokia för en SonyEricsson om du inte vill ha:
* Usla batterier
* Korkade menyer
* Obehagliga knappsatser där kommandona inte är standard
* Värdelöst T9
* Usel antenn
* Masssssaaaa barnsjukdomar, läs om P990 t.ex. en hel tråd om varför man inte skall köpa, jag har själv även en K800 och det är väl min 11:e eller 12:e telefon, och jag har aldrig haft en sämre telefon, alla kategorier. Den kan få fnatt och enbart låta dig ringa ett samtal innan omstart, eller ladda ur sig helt från 9 på morgonen till 9 på kvällen.
Och mycket mer ...
Jag hade även en 6680 för drygt ett år sedan, och den är så sjukt mycket bättre på allt utom kamera!
Verkar som vi har en *!!!!!* här (och det är inte jag).
* Usla batterier - Min gamla T630 kunde batteriet hålla 1½ vecka, min nuvarande W810 håller i typ 4 dagar (använder den som mp3 varje dag)
* Korkade menyer - Tror inte på det själv? Ganska indivduellt vad man tycker är korkade menyer, nyare Nokia telefoner tar efter SE om du granskar några sekunder.
* Obehagliga knappsatser där kommandona inte är standard - Individuellt åter igen
* Usel antenn - Beror säkert på din operatör
* Masssssaaaa barnsjukdomar - Okej? vem bryr sig om P990? Ett enskilt fall och du drar hela SE över kammen, moget.
Postad 07 maj 2007 - 10:17
Visade sig att de hade en extra förmånlig drive på just W880i, så nu har jag tecknat mig för en sådan. Samtidigt tipsade säljaren om en tänkbar lösning ifall jag prompt vill ha K810i, eller för den delen någon annan lur...
Det visade sig att telefonerna de pytsar ut är helt obundna, inte operatörslåsta, så en variant är ju at inte ens öppna kartongen, att omgående försöka avyttra telefonen på egen hand, och sedan köpa vilken telefon jag nu bestämmer mig för att jag vill ha.
Just nu lutar jag åt K810i. Har svårt att se fördelarna med W880i. Visst, säkert bättre musikspelare och lite annat lullull, men K810i har ju klart bättre kamera, OCH radio, och dessutom ändå mp3-spelare, om än kanske inte riktigt i samma klass.
Dessutom är jag manisk SMS:are, och även om jag numera tror att det funkar hyggligt med W880i så känns det uppenbart att K810i är mer SMS-vänlig...
Men, stör mig på lite småsaker...
* Varför fortfarande inte vanlig "freestyleplugg" i SE:s lurar?? Känns stenålder att begränsa människor på det där sättet (jaja, finns ju adapter, men hur lattjo är det).
* Så vitt jag förstår fortfarande ingen vanlig USB-koppling. Rätta mig gärna om jag har fel.
* Bara stöd för upp till 2 Gb-kort, som jag uppfattar det. Hade varit kul att kunna trycka i 4 Gb.
... Sedan förbryllar det mig en del att K810i ser ut att vara klart billigare än W880i... redan vid släppet... och att K800i är radikalt billigare än W880i... Är det liksom logiskt?
Den kostar ju multum, men jag har ändå inte stängt dörren för att istället välja en N95:a... Uppfyller ju liksom nästan alla önskemål jag kan ha. SKulle ju ha suttit fint med optisk zoom också, men det återstår väl en del tid innan vi nått dit i även kameramobiler.
Några råd på vägen i tankarna? :-)
Postad 07 maj 2007 - 12:03
I bekräftelsemejlet så säger dom att leverans sker v.20, vilket verkar stämma rätt så bra med flertalet butiker som skriver att dom har telefonen 14-15 Maj.
Senaste mobilen jag köpte var Nokia 3510i, kontant för 2800:-

Den funkar fortfarande bra att ringa och sms:a med, men va fan... "den får du inte visa för nån" är sånt jag brukar få höra

Postad 07 maj 2007 - 18:51
Postad 08 maj 2007 - 06:32
borde vara från yttersta punkt till yttersta punkt.Enligt specarna så är telefonen 17mm tjock, är det mätt över kameradelen som sticker ut lite eller är telefonen lite tjockare än 17mm just där?
Postad 10 maj 2007 - 20:14

Gå in på sonyericsson.com/k810i och jämför med tex K800i så ser ni att 800 har det men inte 810.
*edit* Hade visst redan varit uppe i tråden, men det tål att upprepas för det är verkligen uselt om det stämmer.
Redigerat av andis.o, 10 maj 2007 - 20:16.
Postad 10 maj 2007 - 20:32
Jo, det verkar väldigt märkligt, får väl se om det verkligen stämmer när telefonen kommer.Hittade en sak om K810i som jag knappt kan tro är sant, den klarar inte mp3-ringsignaler!
![]()
Gå in på sonyericsson.com/k810i och jämför med tex K800i så ser ni att 800 har det men inte 810.
*edit* Hade visst redan varit uppe i tråden, men det tål att upprepas för det är verkligen uselt om det stämmer.
Postad 10 maj 2007 - 20:37
Jo, det verkar väldigt märkligt, får väl se om det verkligen stämmer när telefonen kommer.Hittade en sak om K810i som jag knappt kan tro är sant, den klarar inte mp3-ringsignaler!
![]()
finns ju en på detta forum som har en k810, fråga han kanske

Postad 11 maj 2007 - 11:04
Postad 11 maj 2007 - 11:30
Kan hålla med om att sonyericsson är skit haft 7 st nu på raken alla har fått samma fel och har kompisar med sonyericsson som fått dom felen med ALLDRIG en sonyericsson igen ..Byta inte ifrån Nokia för en SonyEricsson om du inte vill ha:
* Usla batterier Bra batterier
* Korkade menyer Bästa menyerna, stört sköna
* Obehagliga knappsatser där kommandona inte är standard Fungerar som dom ska
* Värdelöst T9 Har fungerat fel fritt på min SE hitils
* Usel antenn Aldrig haft problem med den heller
*Så slutsatsen blir att jag aldrig skulle köpa en Nokia utan uppgradera mej till en sjysst K810 när den kommer ut. Skulle aldrig slänga pengar i sjön och köpa en nokia alla dagar i veckan !!!![]()
![]()
![]()
Postad 12 maj 2007 - 15:34
Postad 13 maj 2007 - 12:30
Kan hålla med om att sonyericsson är skit haft 7 st nu på raken alla har fått samma fel och har kompisar med sonyericsson som fått dom felen med ALLDRIG en sonyericsson igen ..
Vad är det för fel du haft? Och om du hade samma fel på 7 st i rad, varför gav du inte upp efter typ tredje telefonen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar