Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

satellit och marksänd signal i samma kabel?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2007 - 03:54

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Ska snart flytta till hus från lägenhet med kabeltv och funderar lite hur jag ska få tv i alla rum.
Har häromdagen köpt CD`s hdtvbox och har sedan tidigare en combobox och en gammal sagemboxer box. Min bror har sagt upp sitt CD abb då han ska flytta från hus till lägenhet med kabeltv så jag kommer få en combobox till. Har planer på att köra både boxer och CD.

Frågan är går det att koppla ihop sladden från paraboltallriken med befintliga antennsladden från analoga antennen på taket och på så sätt slippa dra kablar från parabolen till alla rum. Mao kunna plocka ut både parabol och boxer i alla rum som nu har vanlig antennkontakt.
En på jobbet påstår att det går om man har en splitter på vinden där man kopplar in sladden från parabolen och från antennen som är till boxer. Sen kör man med en splitter till i varje rum som spittar (och delar signalen efter frekvens?) och sedan in med båda kablarna i comboboxen för att få ut både CD`s och boxers utbud i alla rum.

Är detta möjligt och vad kostar dessa splitters isf?

/Magnus

Postad 02 March 2007 - 10:36

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Vad du behöver är en Combiner, finns från ca en hundring hos t ex Kjell&Co.

Postad 02 March 2007 - 14:52

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Har kollat upp det lite mera och kommer nog köra med 2 tallrikar för att få in gratiskanelerna viva mm förrutom CD`s utbud, har redan en extra tallrik liggandes sedan ett tidigare abb hos CD. Som jag förstått det behöver jag 2 tallrikar med varsitt huvud med 4st ingångar (behöver 3 nu men kan vara bra å vara framtidssäker) en disec eller vad det nu heter för att få in dom 2 sateliterna på samma kabel sedan en combiner för att få in marksända. då har jag 4 kablar som innehåller 2 sateliter och boxersignal som tyvärr måste dras i ett stjärnnät och inte i befintliga slinga men det får man leva med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.