Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ljudbilden i högtalare

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 May 2007 - 12:34

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
I min jakt på min drömhögtalare så tycker jag att en del har varit väldigt platt i ljudbilden medans andra här på forumet har höjd dem till skyarna.

Vad beror det på? Är det kringelektroniken som gör det? Rummet vet jag påverkar en hel del samt placeringar.

Ex Dynaudio upplevde jag som verkligen bra stereobild. Hade inga problem att avgöra vars olika instrument var placerade. Kringutrustning var Rotel 05 serie cd + intergrerad.

När jag lyssnade på samma utrustning i samma rum och placering med Kef Iq7 tyckte jag att de var otroligt platt i ljudbilden fast de är erkänt duktiga på detta. Samma sak med Rs6 (vid samma tillfälle).

Kan det vara så att jag var på "fel" humör och inte kunde avgöra det. Eller är det så att våra öron uppfattar tonerna "fel" och därför kan vissa inte höra stereobilden i högtalarna.

Lite konstig beskrivet men kommer inte på nått bättre för tillfället.

// Sat

Postad 01 May 2007 - 17:17

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Det verkar ju tråkigt att ingen orkar ta sig till svars av detta fenomen. Jag får väl helt enkelt ta och fundera vidare på svaret själv då...

// Sat

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.