Har nyligen införskaffat en Primare v10. Något jag märkte på första skvian jag spelade var ett mitt i en låt hacka den till 2 ggr sedan laddade den om skivan. Precis som när man byter skiva (load indikeras på displayen och den börjar om från låt 1)
Först tänkte jag att det kanske hända pga av skivan även fast det inte hänt med andra cd-spelare. Men idag hände det igen!! Fast med en helt ny skiva. Jag tror det har hänt 2 eller möjligvis 3 ggr nu. Men jag har samtidigt bara lyssnat några få timmar.
Eftersom den är begagnad och har några år på nacken tänkte jag att linsen kanske är dammig/skitig eller liknande och det därför den tappar spåren ibland. Jag tror inte beror på att lasern är utsliten även om den kan vara sämre pga vissa skivor som är rätt repiga har inte hackat fastat. Det känns mer som slumpen om det händer.
Nu till frågan. Tror ni det kan hjälpa med en rengöringsskiva? Finns det olika bra rengöringsskivor? Vad kostar dem och vart kan man köpa dem (de som passar bäst om det nu har någon betydelse)? Samt vad gör egentligen en rengöringsskiva i praktiken?
Men skulle ju kunna tänka sig att rengöringsksiva hade små hårstrån eller liknande som polarede linsen när skivan roterar samt fångar upp dam. Men en rengöringskiva ser precis ut som vilken annan skiva. Är detta ännu en "magisk" produkt som vill få en bränna pengar eller fungerar dem bra och isåfall hur fungerar det?
Är det enkelt att byta lasern/linsen själv? Och vart kan isåfall köpa bra sådanna till rimliga pengar som passar?
Har kanske blivit lite rörigt eller någon dubbel fråga men har skit bråttom. Tacksam för svar.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
20 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?