Samsung SyncMaster 226BW S, A, C panel
110 svar till detta ämne
Postad 02 August 2007 - 09:25
Blofeld
-
Blofeld
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tänkte starta en tråd som behandlar de olika panelerna på skärmen Samsung SyncMaster 226BW. En kort bakgrund för de som inte är invigda i ämnet är att man har upptäckt att Samsung skeppat skärmen med samma beteckning fast med paneler från olika tillverkare. Det diskuteras om att dessa paneler är av olika kvalité, där "S" panelen är original och bäst, "A" lite sämre och "C" sämst. Test av "S" panel kontra "A" panel: http://www.behardwar...he-verdict.htmlTest av "C" panel: http://www.behardwar...er-226bw-c.htmlLite tips om hur man kan kolla vilken panel man har: http://www.bcchardwa...=4259&Itemid=40Har själv köpt en "C" panel och tycker inte att den är dålig på något sätt, men efter att ha kollat på diverse sidor på nätet känns köpet inte längre roligt. Må vara så att skärmen är lika bra som "S" paneler men känslan av ett bra köp är helt borta. Tänker därför lämna tillbaks min "C" panel, mest som ett statement att inte stödja de tillverkare som inte kör med öppna kort. Kan tilläggas att "C" panelen kräver justering av färger för att det ska se någorlunda bra ut. Läs på följande länk om hur detta går till: http://www.andrewswi...6bw-lcd-c-panelFölj gärna upp med era egna upplevelser att detta panel-fenomen.
Postad 12 August 2007 - 04:09
Unregistered0bc72c04
-
Unregistered0bc72c04
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Tusen tack för denna tråd!
Postad 12 August 2007 - 13:09
Unregistered596dd263
-
Unregistered596dd263
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Frågan är om fler tillverkare gör på samma sätt! Jag returnerade min HP w1907v för att jag hade en död pixel, fick hem en ny och jämnförde med den gamla.. Det är precis som att texten på den nya skärmen inte är lika skarp på t.ex. websidor osv. Körde samma inställningar på båda skärmarna, inkopplade en i taget..
Var nånstans ser du vad det är för panel?
Postad 12 August 2007 - 17:09
chromeo
-
chromeo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Man vill ju inte ha annat än en S-panel. Dock svårt att veta vad man får om man ska beställa över nätet. Ni som har S-paneler, vars har ni köpt?
Postad 12 August 2007 - 22:07
Unregistered81225ea5
-
Unregistered81225ea5
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Man vill ju inte ha annat än en S-panel. Dock svårt att veta vad man får om man ska beställa över nätet. Ni som har S-paneler, vars har ni köpt?
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket intressant fråga. hoppas många kan svara på den.. Har varit på onoff föra fredagen och köpte en samsung 226 Bw och fick hem den.. den började låta konstigt så jag åkte in och pratade med dom och sa att det var någon spole i den?? ,men de var inga problem utan de var bara och komma in med den. Men till saken...... jagg tror att det kan vara en C-panel som jag bedömer ut av dom sidorna som Blofeld har länkat. Dom på onoff där ja köpte skärmen visste inte mycket om dom olika panelerna??? Dom hade 2 stycken visning skärmar som vara A paneler, efter ett tag så ringde han samsung men då hade dem redan stäng. ska själv ringa dom imon och höra om de där med olika paneler... för ingen vill ju ha en A panel :/
Postad 13 August 2007 - 15:48
chromeo
-
chromeo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag var inne på Expert här i Piteå och kollade. Dom hade ett visnings-ex och det var en A-panel.
Postad 13 August 2007 - 17:48
Unregistered81225ea5
-
Unregistered81225ea5
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag var inne på Expert här i Piteå och kollade. Dom hade ett visnings-ex och det var en A-panel.
<{POST_SNAPBACK}>
suck... har lämnat tebax min nu.. de blir ingen samsung,, utan väntar till hösten, vinter och se om de kommer någon ny uppdaterad version....
Postad 20 August 2007 - 08:46
szoze
-
szoze
-
Användare
-
-
227 inlägg
Samsung har en helt ny 22"(21,6) modell med enbart Samsung paneler. Den började tillverkas i juni och heter 223BW.
Redigerat av szoze, 26 August 2007 - 18:42.
Postad 20 August 2007 - 22:28
Unregistered9fcfa75b
-
Unregistered9fcfa75b
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Detta var nyheter för mig, jag som hade tänkt att köpa en 226 BW nu i veckan. Får se till att göra det i en butik där man kan se vilken skärm man köper helt enkelt.
Postad 21 August 2007 - 16:50
Blofeld
-
Blofeld
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Samsung har en helt ny 22"(21,6) modell med enbart Samsung paneler. Den började tillverkas i juni och heter 223BW.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur vet du att det enbart är Samsung paneler på den modellen?
Postad 21 August 2007 - 23:03
Unregistered9fcfa75b
-
Unregistered9fcfa75b
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det finns nu en tråd om Samsung 223BW här.
Postad 22 August 2007 - 07:28
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Jag har mailat Komplett.se och frågat vilka paneler de säljer, om de nu vet. Jag köpte en från dem förra veckan, har dock inte kopplat in den än. Blir inte förrän den 8 september (då vi flyttar). Återkommer med deras svar. Fick svar från Komplett: Hej.
Vi vet ej vilken typ av panel vi får in, Samsung skiljer dom inte åt så dom skickar blandade partier till oss. Skärmarna tillverkas på olika fabriker och det är där av som dom håller olika kvalité. Detta är självklart inte alls bra men vi kan inte göra något åt det, tyvärr.
-- Med Vänliga Hälsningar Jon, Komplett.se
Redigerat av matte76, 22 August 2007 - 07:36.
Postad 22 August 2007 - 09:34
Unregistered9fcfa75b
-
Unregistered9fcfa75b
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det betyder: inget köp från Komplett.se för min del.
Jag var ute och kollade på stormarknaderna och det verkar som samtliga enbart har C-paneler nu.
Postad 22 August 2007 - 09:56
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Ska lämna tillbaks min skärm till Komplett om det går, men det bör det göra med tanke på att förpackningen ör obruten och kvittot är kvar. Mailade dem och skrev att jag inte accepterar att de inte kan svara på vilken panel jag fått. Får kolla efter en annan skärm, tyvärr finns det inte många 22 tums skärmar med 2 ms svarstid...
Postad 22 August 2007 - 11:03
brabygg
-
brabygg
-
Rookie
-
9 inlägg
Skulle köpa skärmen på Webhallen idag. De visste inte om det är en S skärm och tar inget ansvar för detta dvs är förpackningen bruten så får jag inte byta den. !!!!SKITDÅLIGT!!!!!
Jag hade tänkt och köpa en hel del prylar men struntade i alltihop.
Har kollat vidare på OnOff. Där får man byta om det inte är en S skärm.
ComputerCity menar att alla deras är S skärmar. Har inte kollat om man får byta. Skulle tro att det går.
Postad 22 August 2007 - 11:34
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Snacka om att Samsung har skjutit sig i foten med detta. Mitt förtroende för företaget är mycket lågt nu. Blir en skärm av annat märke, vet inte vilket än. Komplett har som tur är 14 dagars öppet köp så det blir byte av skärmen och pengarna tillbaka.
Postad 22 August 2007 - 11:44
brabygg
-
brabygg
-
Rookie
-
9 inlägg
Samma här. Struntar i Samsung. Funderar på en Dell.
Postad 22 August 2007 - 11:55
johanjohanjohan
-
johanjohanjohan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Lånar den här tråden lite för att forsätta diskutionen kring samsungs skärmar.
Det har dykt upp en skärm som heter 2232BW
, har någon sett den i verkligenheten? Finns väldigt lite info att tillgå, men den är ju helt klart lik 226BW, undra om det är olika paneler även i denna? Är det någon som vet något?
/jj
Postad 22 August 2007 - 13:01
chromeo
-
chromeo
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag beställde en 226bw från Dustin home och jag är nöjd med min än så länge. Det enda jag kan klaga på är backlight bleeding men färgen och responstid är helt ok. Jag vet dock inte vilken panel det är då det inte står på etiketten bakom skärmen eller i servicemenyn. När jag får tid någon dag ska jag öppna upp skärmen och kolla om det är en S-panel.
Postad 23 August 2007 - 18:10
Loumark
-
Loumark
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har också en 226BW, en av de första skulle jag gissa. Men hur tar jag reda på vilken panel jag har då???
Tack...
EDIT. Läste inte ens länkarna... Läste allt annat...
YEY! Jag har en S!
Redigerat av Loumark, 23 August 2007 - 23:55.
Postad 23 August 2007 - 19:04
Blofeld
-
Blofeld
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Har också en 226BW, en av de första skulle jag gissa. Mne hur tar jag reda på vilken panel jag har då??? Tack...
<{POST_SNAPBACK}>
Läs översta inlägget.
Postad 25 August 2007 - 09:27
szoze
-
szoze
-
Användare
-
-
227 inlägg
Hur vet du att det enbart är Samsung paneler på den modellen?
<{POST_SNAPBACK}>
Modellen är endast ett par månader gammal Ingen annan tillverkare har 21,6 tums paneler Tillverkas endast på Samsung fabriken i Slovakien
Redigerat av szoze, 25 August 2007 - 09:35.
Postad 16 September 2007 - 21:59
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
är det bekräftat att Samsung 223BW har en äkta samsung panel?
=)
Postad 03 October 2007 - 23:02
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag fick en sån här skärm idag.
På klisterlappen på baksidan står det ingenting om vilken sorts panel det är, ingen bokstav där.
Och när jag försöker få fram servicemenyn så blinkar bara skärmen till och OSDn försvinner men ingen servicemeny kommer fram.
Nån som vet om Samsung har gjort något så man inte kan få fram servicemenyn i nyare modeller eller?
Postad 12 October 2007 - 23:06
Jakoba
-
Jakoba
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fyfan säger jag bara, köpte en sån här skärm i somras på webhallen och jag har tydligen en C panel... Jämfört med min gamla skärm så var jag nöjd med denna tills jag såg den här tråden. Bilden är blå hur man än gör och färgerna blir helt olika beroende på var du kollar på skärmen. Rekomenderar verkligen inte den här skärma, samsung eller webhallen. Tycker det är riktigt dåligt av dom att göra sånt här skit.
Postad 14 October 2007 - 16:03
Blofeld
-
Blofeld
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Fyfan säger jag bara, köpte en sån här skärm i somras på webhallen och jag har tydligen en C panel... Jämfört med min gamla skärm så var jag nöjd med denna tills jag såg den här tråden. Bilden är blå hur man än gör och färgerna blir helt olika beroende på var du kollar på skärmen. Rekomenderar verkligen inte den här skärma, samsung eller webhallen. Tycker det är riktigt dåligt av dom att göra sånt här skit.
<{POST_SNAPBACK}>
Jakoba, om du är stuck med skärmen rekommenderar jag att du kollar på sidan http://www.andrewswi...6bw-lcd-c-panel. Verkar som att C panelen faktiskt kan funka, men då endast efter att ha trixat med färginställningarna.
Postad 16 October 2007 - 11:32
Unregistered978d616e
-
Unregistered978d616e
-
Användare
-
-
150 inlägg
Någon som vet hur man tar reda på om det är en S, A eller C panel? Står inget på klisterlappen bakem skärmen (eller står snarare [R]). Finns ingen info i sevicemenyn. Kan man kolla på annat enkelt sätt?
Postad 21 October 2007 - 16:32
after7days
-
after7days
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ja, jag behöver också hjälp med detta då jag nyligen skaffat denna skärm.
Står inte S, A eller C på baksidan... bara [R]
Finns inte heller någon info i sericemenyn som tidigare talare sagt.
nån?
Postad 09 November 2007 - 18:03
Thornton
-
Thornton
-
Rookie
-
3 inlägg
Såsom jag förstått det är [R]-panelen också "riktig" Samsung. Åtminstone enligt X-bit labsNågon som vet om man fortfarande riskerar att få en A/C-panel om man beställer nu? Både Datorbesviken och Webbhallen säljer hyfsat billigt nu, men varken garanterar eller låter en kolla att man verkligen får det man betalar för...
Postad 14 November 2007 - 20:23
Xyron
-
Xyron
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Var idag och köpte en Samsung SyndMaster 226BW, stod inget på klisterlappen baktill. Men efter jag har öppnat skärmen så såg jag klisterlapparna på insidan. Jag fick en Samsung panel, och den är verkligen grym!
Postad 14 November 2007 - 22:00
guranist
-
guranist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Var idag och köpte en Samsung SyndMaster 226BW, stod inget på klisterlappen baktill. Men efter jag har öppnat skärmen så såg jag klisterlapparna på insidan. Jag fick en Samsung panel, och den är verkligen grym!
Var köpte du den? Jag får uppfattningen att det verkar som om Samsung tagit tills sig av kritiken angående panelproblemet. Känns som om färre och färre har detta problem med sina nyinköpta syncmaster. Man kanske vågar ge sig på ett köp trots allt
Postad 15 November 2007 - 12:10
guranist
-
guranist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Var köpte du den? Jag får uppfattningen att det verkar som om Samsung tagit tills sig av kritiken angående panelproblemet. Känns som om färre och färre har detta problem med sina nyinköpta syncmaster. Man kanske vågar ge sig på ett köp trots allt 
Skickade ett mail till Samsung och frågade hur dom såg på detta med problemen med panelerna. Svaret gjorde väl att man blev än mer tveksam till Samsung! Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic. Vi uttalar oss inte om de enskilda komponenter som används i våra produkter. Det är affärshemligheter och det finns idag ingen tillverkare av skärmar som deklarerar vilken tillverkares komponenter såsom paneler som används. Oavsett komponenter i våra skärmar så står vi för hög kvalitét. Det man läser på diverse forum får man ta med en nypa salt. Ofta diskuteras olika modeller på diverse forum och det är sant att vi har olika modeller i olika länder och dem kan vara utrustade med olika komponenter så därför kan man tyvärr inte jämföra produkter som finns i olika länder även om dem har samma modellnamn.
Postad 15 November 2007 - 17:37
olzen
-
olzen
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag köpte en 226Bw-skärm igår. Skruvade av bakstycket för att titta efter om jag köpt en S, A eller C-panel. Det visade sig vara en Samsung (S)-panel. Känns ju bra, Köpte den på chansning på Expert stormarknad i Karlstad (Bergvik). Det stod LTM220M1-L01 på den lilla samt den stora etiketten på baksidan. Kolla länken: http://www.bcchardwa...o...9&Itemid=40Även om jag fått rätt panel så kommer jag i framtiden att kontrollera vad det är för något innan jag köper en samsung"-pryl" igen. /Anders
Redigerat av olzen, 15 November 2007 - 17:44.
Postad 16 November 2007 - 21:44
guranist
-
guranist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag slog till på en idag också och det visade sig vara en "äkta". Kollade på dom två som var uppställda i butiken (onoff) och etiketten på baksidan hade ett ® och enligt vad jag förstår så ska det vara en riktig samsung panel!? Utifrån det så chansade jag och köpte en. När jag kom hem så fanns det inget på baksidan som visade vilken panel det var, så det var bara att skruva isär och kolla etiketten bakom bakstycket och då ska det vara en äkta samsung panel
Postad 18 November 2007 - 21:58
Unregisteredc4853c32
-
Unregisteredc4853c32
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har en 226BW (har inte kollat vilken panel).
Vid rörelser i bilden framträder mycket konstiga fenomen, se bifogade filer.
Den enda jag gör att zooma in i en bild med mjuka färgövergångar och sedan "panorera" bilden.
Har ni samma problem?
Postad 21 November 2007 - 01:02
Unregistered3187ff55
-
Unregistered3187ff55
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Skickade ett mail till Samsung och frågade hur dom såg på detta med problemen med panelerna. Svaret gjorde väl att man blev än mer tveksam till Samsung!
Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.
Vi uttalar oss inte om de enskilda komponenter som används i våra produkter. Det är affärshemligheter och det finns idag ingen tillverkare av skärmar som deklarerar vilken tillverkares komponenter såsom paneler som används. Oavsett komponenter i våra skärmar så står vi för hög kvalitét.
Det man läser på diverse forum får man ta med en nypa salt.
Ofta diskuteras olika modeller på diverse forum och det är sant att vi har olika modeller i olika länder och dem kan vara utrustade med olika komponenter så därför kan man tyvärr inte jämföra produkter som finns i olika länder även om dem har samma modellnamn.
Det var fan i mig det sämsta jag hört. Vad i h-vete var det för IDIOT på Samsung som svarade. Och vadå affärshemligheter? Det står ju för fan under inställningarna ("Panel Info") vad det är för panel (se bild nedan) så vad fan skulle det vara för affärshemligheter?  Här har vi en sketen C-panel
Redigerat av Unregistered3187ff55, 21 November 2007 - 01:07.
Postad 26 November 2007 - 11:56
olzen
-
olzen
-
Rookie
-
6 inlägg
Den enda jag gör att zooma in i en bild med mjuka färgövergångar och sedan "panorera" bilden.
Har ni samma problem?
Jag kan testa på min skärm så fort jag kommit hem från Norge.
Postad 26 November 2007 - 23:50
Beliavski
-
Beliavski
-
Användare
-
-
130 inlägg
Har ni samma problem?
Har samma sak på min skärm. Men är helt ny på TFT skärmar. Tycker det spontant ser ut som vanliga tearings som kan uppstår om du kör med en lägre HZ (dvs 60hz som tft skärmarna är på).
Postad 27 November 2007 - 20:26
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Köpte min på OnOff Hötorget i helgen. Inget klistermärke bakpå som talar om vilken panel det, ej heller i Systemmenyn. Dock stod det Version: M-ME22H0CAA-1002. Enligt källor på nätet är det en S-panel. Länk till källa, C-NetSkärmen är grym och sjukt billig!
Postad 27 November 2007 - 22:04
kiano
-
kiano
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej!
Jag är inne på att köpa en samsung 20-22" skärm till min kommande dator. Sen såg jag den här tråden. Va inne på onoff i linköping idag och jämförde de båda. Det lutar mer åt en 20" pga platsbrist på skrivbord plus att 226BW känns lite väl stort.
Den 226BW som dom hade i butiken va en S-panel men på 206BW stod det inget sånt märke. Är det en och samma panel i 20-tummarna? Någon som vet varför 20" väger mer än 22" trots samma specifikationer utom storleken?
Postad 30 November 2007 - 15:07
Unregistered3187ff55
-
Unregistered3187ff55
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Samsung är inte sanna! Ännu en panel finns med i mixen, så nu finns det S panel, A panel, C panel och ännu en "C" panel. Så dessa versioner finns med andra ord: • X-xxxxxxx Ax-xxxx = Samsung panel. • X-xxxxxxx Lx-xxxx = AU Optronics panel. • X-xxxxxxx Dx-xxxx = CMO (Chi Mei Optoelectronics) panel • X-xxxxxxx Ix-xxxx: = CPT (Chunghwa Picture Tubes) panel Själv gjorde jag en chansning och beställde en 206BW från Dustin - och fick en CPT panel. Har forskat lite om CPT panelen men har fått fram lite olika uppgifter. På ett ställe påstod dom att CPT panelen skulle vara värst av dom alla. Och på ett annat påstod dom att CPT panelen skulle vara bättre än AU och CMO panelerna men något sämre än Samsungs egen panel. Nån som har någon aning hur det verkligen ligger till? Känner mig en aning förvirrad. Funderar på att returnera skärmen, beställa på nytt och chansa på bättre tur nästa gång. Eller helt enkelt köpa något helt annat märke.
Redigerat av Unregistered3187ff55, 01 December 2007 - 07:39.
Postad 02 December 2007 - 01:00
guranist
-
guranist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej! Jag är inne på att köpa en samsung 20-22" skärm till min kommande dator. Sen såg jag den här tråden. Va inne på onoff i linköping idag och jämförde de båda. Det lutar mer åt en 20" pga platsbrist på skrivbord plus att 226BW känns lite väl stort. Den 226BW som dom hade i butiken va en S-panel men på 206BW stod det inget sånt märke. Är det en och samma panel i 20-tummarna? Någon som vet varför 20" väger mer än 22" trots samma specifikationer utom storleken?
Tänkte bara säga det att jag köpte min Samsung 22" på onoff i Lkpg och jag fick en S panel! Jag funderade också på en 20" först men har inte ångrat att det blev 22". Däremot tyckte jag att 20" hade något bättre bild och färger när jag jämförde dom i butik.
Postad 02 December 2007 - 09:52
taz69
-
taz69
-
Rookie
-
1 inlägg
Köpte den på Inet Göteborg. Fick S panelen och är mycket nöjd med den. http://www.inet.se/b...-226bw/2202458//taz69
Postad 03 December 2007 - 21:44
MatteMan
-
MatteMan
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Köpte den på Inet Göteborg. Fick S panelen och är mycket nöjd med den. http://www.inet.se/b...-226bw/2202458/
/taz69
Fick hem min idag också från Inet och det va en "S" skärm som tur va!
Postad 26 December 2007 - 23:48
albinohrn
-
albinohrn
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej,
på jakt efter denna skärm, nån som vet om man kan se vilken paneltyp det är genom att kolla på skärmens serienummer?? (står ju på kartongen..)
Och ni som köpt och inte fått s-panel, överlever ni? hur noga måste ni kolla för att hitta störande fel?
Postad 29 December 2007 - 17:25
Unregisterede6cfb3f9
-
Unregisterede6cfb3f9
-
Användare
-
-
176 inlägg
Har inte kollat min än, väntar på minne + grafik till den burken, men efter att ha läst så anar jag lite Mediahyp över det här, te.x så tycks resultaten variera beroende på vem som testar skärmarna, vissa upplever C och S samma, vissa C sämre än A och S och bla bla bla..
Med andra ord, även om jag skulle kolla min och det är en C eller A panel, skulle jag bry mig?
Nej, för jag upplever inga som helst problem med den, och så är det ju med allt.
Folk kan sitta med sina Samsung skärmar o lira eller se filmer e månader i rad, och när dom väl får veta att dom hade en "sämre" panel så börjar dom helt plötsligt hitta en massa fel och det blir en kalabalik...trots att dom använt skärmen utan problem under en längre tid
Har använt min i 1.5mån, så det kanske är lika bra att ge fan i att kolla, annars börjar väl jag också hitta fel på min ändå så perfekta skärm..
För det andra, kolla ni på klistermärken eller i Menyn, det har ju även framkommit att Samsung medvetet märkt upp S paneler som igentligen varit A, C eller C eller vad dom nu har för bokstäver..
Med andra ord, enda säkra sättet är ju att således kolla via menyn och läsa av mjukvaran..
Postad 01 January 2008 - 21:23
joakim2004
-
joakim2004
-
Användare
-
-
217 inlägg
vilken butik säljer 100%iga S paneler??
Redigerat av joakim2004, 04 January 2008 - 12:57.
Postad 07 January 2008 - 22:34
tex83
-
tex83
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag köpte min på Dustin och fick en S-panel. Har dock problem med ljusläckage. Så här ska det väl inte behöva se ut?
Postad 08 January 2008 - 11:24
Unregistered43614
-
Unregistered43614
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Backlight bleeding existerar i princip på alla tft-skärmar. I ditt fall tycker jag nog att det ser ut att vara lite väl mycket men jag har ingen identisk modell att jämföra med. Kolla med powermill eller samsung för att höra vad de tycker.
Redigerat av Unregistered43614, 08 January 2008 - 11:24.
Postad 08 January 2008 - 12:22
Blacksight
-
Blacksight
-
Användare
-
-
158 inlägg
Köpte en 226BW i dec-07, fick en S-panel.
Inhandlade den på Datorbutiken.
Förövrigt fattar jag inte varför man lägger ut produktionen på entrepenad till konkurerdande märken som AU optics och Philips. Då ber man ju om att få grejjer med sämre kvalitet, man vill ju knappast göra grejer som ät bättre åt sina konkurenter än vad man framställer i eget namn.
Samsung måste ha kommit underfund om det för länge sen. min gissning (alltså inte lika med fakta) är att säljs mycket fler S-panel nu än vad det gjorde tidigare.
sen framträder backlight bleeding MYCKET mer på kort än vad det gör i verkligheten, sen vill jag bara säga till dem som överväger 225BW, skaffa 226BW istället, det är mycket bättre färgåtergivning på den när man tex kollar på film, att återge olika nyanser av hudfärg är den helt värdelös på, den ger bara en fet röd blamma i ansiktet vid många tillfällen.
har jag inte upplevt på 226:an trots att jag har provat många olika färginställningar samt samt pulat runt med de olika parametrarna själv.
Ända nackdelen är att skärmen inte har justerbar fot i höjd (men å adra sidan så hade 225:an bara 2 lägen den med vilket var ganska värdelöst, men då får man tilt:a panelen istället.
//stolt ägare av 2st 22:or.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|