Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wake by USB på M2NPV-VM ?

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 augusti 2007 - 18:40

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte få liv i min HTPC (med Asus M2NPV-VM moderkort och Windows MCE 2005) från S3 standby mha Microsofts MCE-fjärrkontroll. :D

Jag har ställt om "USB device wake-up"-byglingar på moderkortet till +5VSB precis som manualen säger. Jag har även verifierat att porten levererar ström i standby (genom att koppla in en USB-disk som snurrade igång).

Jag har testat fjärren och mottagaren på en annan burk och den burken väcks till liv utan problem, så fjärren och mottagaren funkar.

I properties-fönstret för enheten (eHome Remote Receiver) i device managern så får jag ingen flik "Power Management" där man kan klicka i "Allow this device to wake the system from standby", men det hade jag inte heller på den PC som jag lyckades väcka med fjärren, så det borde inte vara problemet.

Enligt device managern levererar varje USB-port 500mA vilket enligt manaualen ska räcka för att wake on USB ska funka.

Jag har inga problem att väcka burken från S3 standby med powerknappen på chassit eller mha Wake On Lan, det är bara wake by USB jag inte får att funka.

Jag körde tom in en backup med enbart Windows MCE 2005 plus drivrutiner plus uppdateringar från Windows Update för att se om jag installerat nåt olämpligt som ställt till nåt, men det funkade ändå inte.

Vad 17 kan det annars vara för fel? Några uppslag om nåt mer jag kan prova?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.