Postad 04 September 2007 - 19:42
Postad 04 September 2007 - 20:52
Postad 04 September 2007 - 21:01
Det enda dåliga med den höjden är när man spelar Guitar hero 2, då kanske den skulle varit lite högre upp(eftersom man oftast står när man spelar).
Sätt den på en bekväm höjd, är inte meningen att du skall bryta nacken när du kolla tv.
Postad 05 September 2007 - 14:27
Postad 05 September 2007 - 14:53
Postad 05 September 2007 - 16:22
Om man ska gå enligt ergonomins synpunkter/regler för att avlasta ansträngda ögon (som i sin tur kan leda till huvudvärk tex) så ska översta delen på en skärm vara strax under ögonhöjd. Ögonen blir ansträngda av att titta uppåt och detta kan i vissa fall leda till huvudvärk eller någon form av trötthet. Detta är väldigt basic när det gäller skärmar till datorer iaf. Så samma sak för alla skärmar. Men jag menar.. inte f-n har man skärmen under ögonhöjd när man går på bio inte
Men tänkte bara dela med mig av vad ergonomin säger.
Japp. Så är det. Man skall också tänka på att man omedvetet strävar efter samma lutning på ansiktet som på skärmen, så lutningen på skärmen skall också anpassas till hur man tänkt sitta.
Postad 06 January 2009 - 20:53
Vi ska nu också köpa en 46" LCD och tänkte ha den på väggen men verkar bli så högt med å ha centrum på tvn på ca 120cm.
Dock har vi en soffa som gör att blickens vinkel när man sätter sig bekvämt, hamnar på ungefär 100-120, har gammla tjocktvn nu på själva bänken och är ju faktiskt rätt skönt när man sitter i schaslongen, tror nästan bättre än ner tv stog på gamma lilla bänken.
Någon annan här som har tvn i typ samma höjd? hade tänkt köra Tvn på väggfästa med tilt, även om fotstödet ger tvn på exakt samma höjd så kommer den nog ändå väggmonteras.
Hoppas någon har nå att tillägga eller klanka ner på mina planer
//Tommy
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?