Fisk eller köttrestaurante spelar mindre roll, bara den är bra.
Skall ner i slutet av Oktober.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Bra matställe i Göteborg
Startad av
Unregistered2ce48e19
, Sep 11 2002 14:56
15 svar till detta ämne
Postad 11 September 2002 - 14:56
Är det någon som har några tips på ett riktigt bra matställe i Göteborg nära hotell Europa.
Fisk eller köttrestaurante spelar mindre roll, bara den är bra. Skall ner i slutet av Oktober. Postad 11 September 2002 - 15:09
Thörnströms Kök - Underbar mat och stämmning. Dyrt.
Restaurang Tegel - Gott och trevligt. Billigare. Pasta ETC, Linné. (heter något annat nu dock Pasta & Vino tror jag). - Suverän pasta och billigt. Postad 11 September 2002 - 15:09
Vet inte om det ligger i närheten av hotellet, men du bör inte missa Etc Grande och Galinis på Kungsgatan. Italiensk respektive Grekisk/Turkisk mat. Gillar du Sushi finns även en Japansk liten restaurang på samma gata.
/Jordan Postad 11 September 2002 - 16:31
Pasta ETC är mkt bra och prisvärt.
Thörnströms kök också mkt bra, dock väldigt dyrt. Fond och Magnus & Magnus ska också vara bra, rätt dyra även dom.... Postad 11 September 2002 - 16:33
Har ingen aning om var hotall Europa ligger.
Men en restaurang jag varmt kan rekommendera är "lagom". Den ligger på Aschberggatan, ca 5 minuter från avenyn. Gå upp engelbrecktsgatan vid McDonalds och förbi kyrkan så kommer du till Aschbergsgatan. Ta vänster så ligger Lagom 100m längre bort. Snabb och trevlig service, bra mat och ganska rimliga priser. Postad 11 September 2002 - 18:47
Hotell Europa ligger vid Nordstan. Därifrån vandrar du upp längs Avenyen ända upp till Mc Donalds på vänster sida. Där går du INTE in. Gå istället in på tvärgatan före, vid hotell Opalen, och gå 30 meter. Gå 90 grader vänster och du ser Restaurang "Räkan". Gå in och ta plats vid ett bord (perfekt om du har någon kollega eller annat sällskap med dig). Du får en radiokontroll i handen och kan nu köra med din alldeles egna fiskebåt i sjön som finns mitt i restaurangen (som borden står runt om). Med fiskebåten till din hjälp navigerar du bort båten mot köket där de ställer på en liten låda färska nykokta räkor du kan pilla medan du funderar vad du vill ha till huvudrätt. Gillar du fisk och skaldjur är detta en riktig pärla! Inte allt för dyrt, och sett till kvaliteten klart prisvärt.
Mitt andra förslag är "Fiskekrogen" om du går mot hamnen från hotellet, ca 500 meter promenad. En av Göteborgs bästa fiskrestauranger med mysig interilr. Sista och kanske mest helyllesvenska restaurangen ligger vid Saluhallen några hundra meter från hotellet, halvägs uppe på Avenyen, där du hittar "Restaurang Kungstorget" (som följdaktligen ligger på Kungstorget) där du kan välja och vraka bland kött och fisk mm och allehanda vin, cigarrer mm. Se till att få sitta i källaren det är kungligt bra där nere. Vi brukade ta kunder dit ganska ofta och det var alltid lika uppskattat. De har verkligen ultrakvalitet på mat och service, de presenterar till och med råvarorna så det är inget slabbedabbkebab där inte. Överlag har Göteborg betydligt mer sofistikerad restaurang- och cafe verksamhet än t.ex. Stockholm och andra städer i Sverige. Kanske på grund av alla studenter och kockskolor... Du kommer tycka att det är mysigt att luffa omkring i stan. Hoppas ni får vackert väder! Bon appetit! /Marcus Postad 11 September 2002 - 19:03
.... till Mc Donalds på vänster sida. Där går du INTE in.
Det där ska jag inte nämna för lillebror som råkar vara restaurangansvarig där för tillfället Postad 11 September 2002 - 23:25
Galini, som ngn nämnde är kanoooon! Snabb, personlig och trevlig service och ändå väldigt bra och jämn kvalitet! Flickvännen och jag är stammisar där... Billigt som attan också, om man jämför med Sjömagasinet, Fiskekrogen m fl.
Postad 12 September 2002 - 01:17
Nu kan inte jag Göteborgs geografi så mitt "tips" är kanske helt åt skogen ([
Postad 12 September 2002 - 13:32
quote:Men fanns det inte tidigare en restaurang med en stjärna i Guide Rougé (fd Guide Michelin) där?
Du tänker nog på restaurang "28+" som ligger på en tvärgata från Vasagatan...det brukar sluta med fyrsiffrig nota där även om det bara är du och pinglan. Det stämmer att de har en stjärna i f.d. Guide Michelin. Maten är utsökt - vad annars?! /Marcus Postad 12 September 2002 - 20:28
quote:Originally posted by Arioch
Sjömagasinet har också det väl? Nä? Jo? Jodå, liksom Fond på Götaplatsen. GP:s uteätare har bra koll: http://www2.gp.se/gp...p?d=180&a=19121 Vill du ha billigar ställe så kolla in deras "100-lappen": http://www2.gp.se/gp...slink.jsp?d=180 /asting 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |