Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aldrig mer LG.. det räcker...

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 September 2007 - 14:13

Danne_mk
  • Danne_mk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jaa var ska man börja,.,
joo jag började med en Philips 32PF9966 LCD Skärm/TV som jag hade i 2 år. och var helt nöjd.
men tekniken gick fram o så det var FullHD som gällde,
Så sålde jag iväg Philips32 till grannen.. sen sparade till en LG 47LB2RF som jag hade tänk att ha till spel konsoler och så klart Skärm till datorn.

Läste på forum här och alla som har köpt den tycker att den är grym o har allt man önskar sej,
då beställde jag en från komplett och fick hem den. hade den som datorskärm i 4 dagar så fick jag INBRÄNNINGAR på LG LCD då. ;)

Jag tänkte hur fan kan man få det på en LCD efter 4 dagar.. HUMMMMZ? :P

Ringde LG supporten,så fick jag prata med en kvinna som Fattar 0 ,då fick jag vänta ett tag hon skulle prata med nån, sen sa hon då (joo det möjligt att få det på stora LCD Skärmar ) det inget vi kan göra. men jag försökte förklara att om jag ha på samma bild kanske i flera månader och alldrig byta bild då är det möjligt för det händer tillochmed på vanliga CRT tver/skärm.

men jag sa till henne, inte efter 4 dagar,men hon bara nekade o nekade och fick ingen Hjälp. så du menar att jag kastade bort 24tusen kronor. men hon sa det indirekt( JA) . Så nu använder jag den bara för spel o sånt som har alltid rörligt bild...

sen köpte jag en tillfälligt LG L226WTQ för att ha den som datorskärm betalade 3995kr.
så jag vart besviken på det oxå.
den hade Rengbågar prolem när man dra upp o ner en desktop fönster. eller vad heter..
det blir som efter effeckt i regnbågar på drygt 2 sekunder sen försvinner det,. nu har jag vant mej med det men det var riktigt irreterande från början..

så jag Säger bara alldrig mer LG.
jag ville bara berätta lite om det som hände mej med de 2 produkterna LG 47LB2RF och LG L226WTQ

SORRY för min stavning eller om jag råkat skriva lite fel eller så,, jag är inte en machine. ;)

Redigerat av Danne_mk, 28 September 2007 - 16:16.

Postad 28 September 2007 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Köp Sony nästa gång :P

Postad 28 September 2007 - 14:22

Danne_mk
  • Danne_mk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
köpte faktiskt igår från Onoff här i umeå en Samsung LE-40F86BD.
men får den på ondag vid 12:30 har de lovat-
så får jag se om jag hittat till det rätta FullHD LCD skärm. :P

Redigerat av Danne_mk, 28 September 2007 - 14:45.

Postad 28 September 2007 - 15:33

SlowCheetah
  • SlowCheetah
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jaa var ska man börja,.,
joo jag börja med en Philips 32PF9966 LCD Skärm/TV som jag hade i 2 år. och var helt nöjd.
men tekniken gick fram o så det var FullHD som gällde,
Så sålde jag iväg Philips32 till grannen.. sen sparade till en LG 47LB2RF som jag hade tänk att ha till spel konsoler  och så klart Skärm till datorn.

Läste på forum här och alla som har köpt den tycker att den är grym o har allt man önskar sej,
då beställde jag en från komplett och fick hem den. hade den som datorskärm i 4 dagar så fick jag INBRÄNNINGAR på LG LCD då.  ;)

Jag tänkte hur fan kan man få  det på en LCD efter 4 dagar.. HUMMMMZ? :P

Ringde LG supporten,så fick jag prata med en kvinna som Fattar 0 ,då fick jag vänta ett tag hon skulle prata med nån, sen sa hon då (joo det möjligt att få det på stora LCD Skärmar )  det inget vi  kan göra. men jag försökte förklara att om jag ha på samma bild kanske i flera månader och alldrig byta bild då är det möjligt för det händer tillochmed på vanliga CRT tver/skärm.

men jag sa till henne, inte efter 4 dagar,men hon bara nekade o nekade och fick ingen Hjälp. så du menar att jag kastade bort 24tusen kronor. men hon sa det indirekt( JA) . Så nu använder jag den bara för spel o sånt som har alltid rörligt bild...

sen köpte jag en tillfälligt LG L226WTQ för att ha den som datorskärm betalade 3995kr.
så jag vart besviken på det oxå.
den hade Rengbågar prolem när man dra upp o ner en desktop fönster. eller vad heter..
det blir som efter effeckt i regnbågar på drygt 2 sekunder den försvinner det,. nu har jag vant mej med det men det var riktigt irreterande från början..

så jag Säger bara alldrig mer LG.
jag ville bara berätta lite om det som hände mej med de 2 produkterna    LG 47LB2RF och LG L226WTQ

SORRY för min stavning eller om jag råkat skriva lite fel eller så,, jag är inte en machine. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker du borde ta kontakt med Komplett istället, låter definitivt som ett fel på skärmen och det borde gå på garantin.

Postad 28 September 2007 - 15:41

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Jag som trodde LG var värden bästa LCD tillverkare :P ;) ;)

Postad 28 September 2007 - 15:49

Danne_mk
  • Danne_mk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag glömde och nämna att jag skickade en mail med bild på inbränning till komplett.
men fick tillbka att jag ska kontakta Powermill.. och anmäla tven, så kommer det kosta mej frakt o undersökning. jag hade 0 pengar den månad oxå efter jag köpte Tven för 24.000kr.
så jag kunde inte. så jag valde då o ringa suporten på LG.

Postad 28 September 2007 - 15:57

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
hmmm, då har man lärt sig något nytt angående LCD. Inbränd bild på en LCD? trodde det var omöjligt.
Men som sagt så skall man lära sig något nytt varje dag.

//Niklas

Postad 28 September 2007 - 16:00

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tack för varningen!

Postad 28 September 2007 - 16:24

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Fler än jag som inte gillar LG alltså.

Köpte en LG226WTQ med nollpixelgaranti. Den hade en irriterande röd lysande pixel varav jag anmälde den och skulle få en utbytesskärm. Fick utbytesskärmen mitt i en flytt så jag testade inte den innan jag skickade min "trasiga". Det visar sig då att utbytesskärmen var stendöd, strax fyra veckor sedan jag flyttade och väntar ännu på att de skall få ordning på denna cirkus.

Postad 28 September 2007 - 16:35

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Har en lb2rf som gått c:a 1500 timmar nu med inga problem,har glömt skrivbordet på från datorn i flera timmar utan problem,har dock inte hört mycket bra om deras support tyvärr,så man får ju hoppas man inte får problem i framtiden

Postad 28 September 2007 - 17:00

Danne_mk
  • Danne_mk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack till alla som skriver och delar med sej problem om sina LG LCD Skärm/TV protukter. :P

jag tycker att man borde få bättre Suport Från LG, för man kan råka få en Defekt skärm/Tv.

och de produkterna är inte billiga heller..

Redigerat av Danne_mk, 29 September 2007 - 12:33.

Postad 29 September 2007 - 10:24

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Skriv in till fairshopping.se och tvinga fram ett svar från LG. Blir det vida känt att deras LCD:er har problem med inbränningar, så ska du se att det börjar hända saker.

Postad 29 September 2007 - 12:19

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
LG = Lucky Goldstar

Bara namnet gör att man aldrig kommer att köpa en produkt från dom.
Vem kommer inte ihåg alla gammla Goldstar tv apparater.. =)

Det är LG det.. hehe

Postad 29 September 2007 - 13:28

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Hmm, det som slår mig med LG är att de hr varierande kvalitet.

Köpte min Tv i februari tror jag från OnOff.
Den första surrade och fick textinbränningar direkt.

Den som jag fick i utbyte har aldrig krånglat, ger kanonbild och de spår efter textremsor man får försvinner iom en ljus scen i filmen man ser på... Inga röda prickar, inget surr...

Dessutom har LG support skärpt till sig rejält jämfört mot i vintras.

Sedan vad beträffar Goldstar så hade vi faktiskt en Goldstar datormonitor från 1994 eller 1995.
Den fungerar fortfarande, maxupplösningen suger och bilduppdateringsfrekvensen likaså, men den fungerar. Sedan hade vi en LG crt-monitor från 1998 eller 1999, den började pipa efter 3 år ungefär. Så den är inte kvar.

Samsung, LG, Panasonic (har jag för mig) och några märken till har även de börjat som icke-märken.

På bilsidan kan vi ta Audi, på 80-talet och 70-talet var det ett skitmärke, bilarna rostade som japanare och designen och kvaliteten var under all kritik. Idag används Audi som måttstock för upplevd kvalitet och känsla i bilarna och det klassas som en lyxbil, deras karosser är galvade och rostar aldrig om inte det släpper från karossen.

Vad kan vi lära oss av historien?

Postad 29 September 2007 - 13:32

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Att vi borde köpa bildskärmar från Audi?

Postad 29 September 2007 - 13:58

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jaaaaaaaaaaaaa B) ;) :) ;)

Postad 29 September 2007 - 14:03

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bilskärmar möjligtvis...
:)

Postad 29 September 2007 - 14:34

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bilskärmar möjligtvis...
:)

<{POST_SNAPBACK}>

;)

Postad 29 September 2007 - 23:22

D1rty II
  • D1rty II
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
LG´s support är inte alltid Mordor...

ringde förra fredagen Kl11.........Måndagen Kl14 var tekniker klar o felet fixat......(finns beskrivet i PC1R tråden med)

Så fel fixat på 10 timmars kontors tid är bra jobbat......

Jag vet sjäv då man jobbar på ett större tyskt teknik företag.........inte Audi då.... :)

Postad 30 September 2007 - 02:29

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Inbränningar har jag fått med min Hyundai lcd skärm också men dom har gått bort när skärmen varit avslagen en kväll

Postad 01 October 2007 - 11:50

Danne_mk
  • Danne_mk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jasså. man lär sej nått nytt nyförtiden att LCD kan få Inbränning då och ganska lätt efter få dagar.
om flera folk har varit med om det.
mm samma här! dock har jag haft grova inbrännigar man såg START Windows Baren kvar med Färgade Windows Media Player Ikon o några andra ikoner som man hade på Aktivitet på Windows Bar på LGen. jag tog bort det inbränning med att jag skapade en Vit bild på Hela desktop och hade det i 24 timmar drygt ,då försvann det..

men nu så kan jag få inbränning om jag spelar typ Call Of duty 2, då karta ispelet som man ser sina fiender är alltid på samma plats då får jag inbränning efter flera timmar spelade..
men det förvinner när jag gör igen den guiden med vit bild på hela desktop...

Postad 02 October 2007 - 00:52

Danne_mk
  • Danne_mk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
. :angry:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.