Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kan ni inte ta bort NetSuperstore?

66 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 05 oktober 2007 - 17:29

MartinBeck
  • MartinBeck
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Kära Prisjakt

Tack för en kanon-portal. Den har hjälpt mig till många köp. Jag som säkert många andra använder er eminenta tjänst prisbevakning. En fanastisk tjänst om man vill köpa tex en tv till ett pris som passar plånboken. Men jag förstår inte vitsen med denna tjänst om man på varje vara man bevakar får ett mejl med " Prisjakt har upptäckt att priset på xxx har sänkts" Alltid från samma butik - NetSuperstore? Alltid till ett nytt osannolikt pris och naturligtvis finns aldrig varan i lager. Varför det - jo för det finns ingen verklighetsgrund till det låga priset.
Prisjakt - Kan ni inte sanera eran portal från handlare som gör reklam för varor som inte finns? Det motverkar hela vitsen med er portal. Tycker åtminstonde jag.

Vad tycker ni andra?

Postad 05 oktober 2007 - 20:40

kanii
  • kanii
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Instämmer fullständigt. Såna oseriösa handlare ska inte få någon publicitet på en annars så seriös tjänst som Prisjakt!

Postad 05 oktober 2007 - 21:17

ud05555
  • ud05555
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kan bara instämma med föregående talare.
Låt inte oseriösa handlare förstöra Er suveräna sajt!

Postad 05 oktober 2007 - 21:21

InUFace
  • InUFace
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Håller med!

Postad 05 oktober 2007 - 21:43

Deepy
  • Deepy
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Instämmer. De förstör nästan varenda prissökning man gör med sina bluffpriser.

Postad 05 oktober 2007 - 22:09

markx
  • markx
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Instämmer med tidigare inlägg! Billigt men krångel krångel krångel från man beställt varan till man fått paketet. Först fel på 1000 kr över varan på 2500 kr.(postförskott som tur var) kontaktade kundtjänst som ville jag skulle betala ändå och få tillbaka pengar i efterhand men vägrade .Hotade med att häva köpet,efter mycket om &men ändrades priset och jag löste ut paketet(ca3veckor).

Postad 06 oktober 2007 - 07:27

outfit
  • outfit
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Kan man inte sortera bort vissa företag när man söker efter priser istället?

Postad 06 oktober 2007 - 10:37

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0
fel forumdel kanske,

men jag håller med fullständigt.

Postad 06 oktober 2007 - 12:34

sepulfreak
  • sepulfreak
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Håller med till 100. Man får helt fel bild om prisklass osv

Postad 06 oktober 2007 - 13:30

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kan bara instämma

Postad 06 oktober 2007 - 13:31

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Håller också med!

Postad 06 oktober 2007 - 13:34

Petter Lindgren
  • Petter Lindgren
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Fel forumdel som sagt...

Men jag håller med fullständigt!

Postad 06 oktober 2007 - 13:56

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Håller med !!

Postad 06 oktober 2007 - 14:19

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Kan man göra annat än att hålla med?

Kanske också en funktion med ett snittpris av de 5/10 billigaste?

Postad 06 oktober 2007 - 14:19

Unregistered866066c7
  • Unregistered866066c7
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Håller med. En gallringsfunktion så var och en kan välja bort vissa företag åtminstone.

Postad 06 oktober 2007 - 15:32

Steffe666
  • Steffe666
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Håller med

Postad 06 oktober 2007 - 17:20

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Håller med till 100%

Postad 06 oktober 2007 - 17:49

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Ett val i sökningen där man kan välja bort företag med mindre än x antal stjärnor i betyg kanske.... Måste vara busenkelt att lägga till rent programmeringsmässigt.

Postad 06 oktober 2007 - 17:56

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
bort med skräpet :)

Postad 06 oktober 2007 - 17:58

Unregisteredf9a203a1
  • Unregisteredf9a203a1
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Absolut! Bort med skiten.

Postad 07 oktober 2007 - 15:21

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Ett val i sökningen där man kan välja bort företag med mindre än x antal stjärnor i betyg kanske.... Måste vara busenkelt att lägga till rent programmeringsmässigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det då inte bättre att helt enkelt bannlysa dessa företag som inte sköter sig?
Ju mindre skitföretag som är med i sökningarna desto mindre folk blir utsatta för dem.

Listan med företag borde få sig en rejäl genomgång.

Postad 07 oktober 2007 - 15:52

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är det då inte bättre att helt enkelt bannlysa dessa företag som inte sköter sig?
Ju mindre skitföretag som är med i sökningarna desto mindre folk blir utsatta för dem.

Listan med företag borde få sig en rejäl genomgång.

<{POST_SNAPBACK}>

Det borde finnas vissa kriterier som företagen uppfyller för att komma upp på prisjakt också, exempelvis borde inte företag som är skuldbesatta hos kronofogden få vara med. NetSuperstore gör dessutom att varje produkt man söker efter ger intryck av att vara billigare än vad den egentligen är. Inte bra...

Postad 07 oktober 2007 - 20:47

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Håller med..

Blev så irriterad nu när jag har planerat att köpa hörlurar, självklart sålde den butiken alla dom hörlurarna jag ville ha, så första gången när man sökte tänkte man: åh fan va billigt... Sen går man in och kollar på vilka butiker så kommer den där upp och sen så ligger butiken efter på 100-200+ det priset..
Då blev man lite sur...

Ne ta bort det företaget..

Postad 07 oktober 2007 - 21:08

snaljapen
  • snaljapen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
bort med skiten nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 07 oktober 2007 - 21:20

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Vad man glömmer bort i sammanhanget är:

Billigast inte alltid bäst!

Men!

Att en butik som Netsuperstore, finns med kan ha en del fördelar trots allt.
Dels - som ett exempel på hur dålig kundservice Kan vara! Folk som handlat från dem skall ha en möjlighet att berätta om sina erfarenheter och de som är på väg att handla skall ta dessa i beaktning inför sitt eventuella köp. Dessutom vara ett insitament för konkurrenter - som kanske inte lyckas hålla samma "låga priser" att hålla kvar vid de mer påkostade mervärden som mellanskillnaden upp till "deras" pris innebär - men samtidigt får mellanskillnaden inte bli fantasisummor som annars hade kunnat bli fallet. Dvs...man har kvar argument som att service faktiskt betyder något och inte bara - lägsta priset.

En lösning skulle kunna naturligt vis kunna vara att bocka för de butiker vars prisförändringar skall ignoreras vid bevakningarna.

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 07 oktober 2007 - 21:23.

Postad 08 oktober 2007 - 07:53

Smokey
  • Smokey
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Rätt logiskt till varför inte prisjakt tar bort butiker.

1: Pengar
2: börjar man ta bort Netsuperstore måste fler ryka i framtiden och då är punkt 1 i fara.

Så man får helt enkelt tänka med hjärnan innan man beställer.

Postad 08 oktober 2007 - 12:44

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Smokey: Bara så att du vet! Det är helt gratis för butiker att ligga listade på prisjakt.

//Loofy

Postad 08 oktober 2007 - 14:11

Smokey
  • Smokey
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Smokey: Bara så att du vet! Det är helt gratis för butiker att ligga listade på prisjakt.

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

Ja givetvis, men att få "highlight" etc. kostar $$$$$$ och om mindre "seriösa" butiker vill ha sådant och ni inför en regel att ta bort butiker som får dåliga omdömmen då blir det problem..

För en sak är säker den som har cash bestämmer :)

Därför har ni en policy som låter kunden bestämma om sidan är seriös eller ej. Väldigt tråkigt dock..

Redigerat av Smokey, 08 oktober 2007 - 14:12.

Postad 08 oktober 2007 - 14:40

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Instämmer! Ta bort skitbutikerna!
Annars kommer hela tjänsten att bli meningslös, och då kan man ju lika gärna ta bort den.

Postad 08 oktober 2007 - 19:20

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Självklart så är det möjligt att plocka bort alla butiker med låga omdömen. Vi skulle även kunna plocka bort butiker som valt att inte följa ARN:s rekommendationer samt de som anger köpvillkor som inte följer de konsumenträttsliga lagarna. För att slippa tråkiga väntetider så kan vi plocka bort alla butikslänkar där varan inte finns i lager och för att "skydda" användarna mot överpriser så skulle vi kunna plocka bort butikslänkar med priser högre än den billigaste butikens.
Kvar blir butiker med höga omdömen som då listas som enda alternativ för de produkter där de är billigast. En butik och ett pris för varje produkt alltså, tryggt och säkert :)

Om man tror på att låta Prisjakt avgöra vilken butik användare bör (eller inte bör) ingå avtal med så är ju ovan förslag inte så dumt.

Tror man i stället på att ge konsumenterna valmöjligheter och att de flesta företag, när de konkurrerar på lika villkor stimuleras till att bli mer effektiva och därmed mer lockande för konsumenterna så är det inte Prisjakts sak att "censurera" marknaden. Vår uppgift blir då i stället att informera användarna och få dem att tänka efter före.

Att plocka bort en butik kan jämföras med att förhindra människor att kliva in i en fysisk butik bara för att butiken av många anses som oseriös. Prisjakts roll bör snarare vara att stå utanför och informera om andras erfarenheter, om konsumentlagar mm. De som inte vill lyssna eller som trots detta prioriterar ett lågt pris har givetvis sin fulla rätt att ändå ingå avtal med butiken.

När det gäller planerade funktioner så är nog möjligheten för användare att själva välja att filtrera bort vissa butiker den som är mest efterlängtad och lämplig i detta fall. Om butiker på något sätt missbrukar våra funktioner eller far med osanning så ska detta givetvis rapporteras så att vi kan agera och komma tillrätta med problemet.

Postad 09 oktober 2007 - 14:58

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Jag tycker det är mycket viktigt att dåliga butiker får finnas kvar. De kanske kommer ändra sig pga av kritik?
I vilket fall vore det däremot MYCKET önskvärt att kunna välja bort butiker i sina bevakningar/sökningar!

Det behöver inte bara just vara butiker som Netsuperstore som man vill välja bort. Exempelvis att man kanske inte gillar en butik/butikskedja av andra skäl? Då hade det varit skönt att bara kunna välja bort den butiken.

Men, om man återgår till topic så tycker jag VERKLIGEN inte att ni skall ta bort NetSuperstore.

Billigast är inte bäst! Billigast är bara billigast! Glöm inte det. :)

Postad 13 oktober 2007 - 14:59

Fenicien
  • Fenicien
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag säger bara väck med det oseriösa NetSuperStore. Kan inte förstå att en så seriös sida som Prisjakt listar det skitföretaget. Ge inte ett sken av att de skulle vara billigast för ni har bland annat aldrig inkluderat fraktpriserna hos dom. :)

Redigerat av Fenicien, 16 oktober 2007 - 08:58.

Postad 13 oktober 2007 - 15:34

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Jag säger bara väck med det oseriösa  NetSuperStore. Kan inte förstå att en så seriös sida som Prisjakt listar det skitföretaget. Ge inte ett sken av att det är billigast för ni har aldrig inkluderat fraktpriserna hos dom. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen till forumt Fenicien!
Om du bara hade orkat läsa de inlägg som är gjorda innan ditt eget så hade sett varför vi väljer att ha kvar denna butik eller andra som är på liknande sätt :)
Det finns alltså en anledning till att vi låter dem vara kvar.
Väl mött på forumet i framtiden.

Redigerat av Berggren, 13 oktober 2007 - 15:34.

Postad 13 oktober 2007 - 15:50

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Varför inte ha som policy att företag som t.ex har skulder hos kronofogden inte ligger högst upp på prisjämföringen, utan kanske hamnar längst ner med varningstext bredvid? På så vis går man ju inte in och pekar ut enskilda butiker, samtidigt som alla butiker som faktiskt förtjänar att vara med på prisjakt hamnar bättre till. Med andra ord, ta inte bort skitbutikerna, placera dom längst ner på listan under annan rubrik. Med skitbutiker menar jag inte butiker med dålig support och taskiga villkor, utan de butiker som enligt många användare och enligt KO medvetet försöker lura människor.

Postad 13 oktober 2007 - 21:29

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0

Ge inte ett sken av att det är billigast för ni har aldrig inkluderat fraktpriserna hos dom.

Alla prisjämförelser sorteras som standard efter kolumnen Pris, dvs. varans pris inklusive moms men utan frakt. Detta är ett förvalt värde och användarna kan sedan välja att i stället sortera efter t.ex. kolumnen omdöme som ger en bra indikation på vilka butiker som andra rekommenderar eller inkl frakt vilket ger en bra jämförelse för de som bara ska handla en enda vara.

Varför inte ha som policy att företag som t.ex har skulder hos kronofogden inte ligger högst upp på prisjämföringen, utan kanske hamnar längst ner med varningstext bredvid? På så vis går man ju inte in och pekar ut enskilda butiker.

Att ge vissa butiker en varningstext är att peka ut enskilda butiker. Den bästa indikation man kan få om hur bra eller dåligt en butik sköter sig är att läsa lämnade omdömen och avgöra om det som skrivs där är något man själv tycker är av vikt eller inte. Ett skuldsaldo hos t.ex. kronofogden säger inte speciellt mycket om butikers sätt att hantera kunder eller om graden av seriositet så länge man inte känner till orsaken till skulden. Det innebär inte heller att företag som inte har skulder är bättre på att hantera kunder eller är mer seriösa än andra. För att få en indikation om hur seriöst ett företag är eller om det är tryggt att ingå avtal med det så krävs det att man själv är aktiv i att inhämta information. Sidan Tips och råd när du handlar, som vi länkar till före och efter varje prisjämförelse, berättar mer om vad man bör tänka på.

Postad 16 oktober 2007 - 00:46

Unregistered41710052
  • Unregistered41710052
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Alla prisjämförelser sorteras som standard efter kolumnen Pris, dvs. varans pris inklusive moms men utan frakt. Detta är ett förvalt värde och användarna kan sedan välja att i stället sortera efter t.ex. kolumnen omdöme som ger en bra indikation på vilka butiker som andra rekommenderar eller inkl frakt vilket ger en bra jämförelse för de som bara ska handla en enda vara.

Jag förstår att ni inte vill ta bort butiker ur eran lista av flera olika skäl. Men gör det då möjligt för dem som inte vill lista vissa butiker att exkludera dessa ur sökresultatet. "Visa inte denna butiken i sökresultaten" eller "Ignorera denna butik". Eller någon inställning i profilen som är "Exkludera butiker som har fler än X omdömmen och ett genomsnitt på mindre än Y stjärnor". En sådan funktion skulle tillåta nya butiker att visas men butiker med dålig värde och många omdömen skulle försvinna.

Jag måste erkänna att jag är sjukt förbannad på priserna som NetSuperstore visar och förstör hela meningen med "Lägsta pris".

Ta dessa två produkter som säljs för ungefär samma pris från fabrik:
https://www.prisjakt...kt.php?p=165346 (Samsung LE-52M86BD)
https://www.prisjakt...kt.php?p=179329 (Samsung LE-52M87BD)

NetSuperstore har en skillnad på 4000kr mellan dessa produkter, där M86 ligger nära marknadspriset medan M87 är långt under marknadspriset och jag tvekar på att att de ens går i vinst på M87:an. Då faller ju alternativet på att lura konsumenterna vilket omdömena säger en hel del om. Exempelvis skicka fel produkt och hoppas på att de inte märker eller sälja den för ett annat pris än vad som sagts.

Admins: Hur många tror ni blir tilltalade och får nytta av priset som NetSuperstore sätter av era användare på prisjakt? Hur många av dessa skulle helst vilja se det näst billigaste priset istället för priset som denna butik visar? Hur många blir inte lurade i första blicken när de ska uppskatta priset på en produkt? Förmodligen nästan alla.

Känner ni inte att ni borde ge era användare en lösning på detta då?

Postad 16 oktober 2007 - 01:20

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0

Individuell filtrering av butiker är en funktion som planerats sedan länge och som är på gång.

Postad 16 oktober 2007 - 08:23

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1 411 inlägg
  • 0

n. Vi skulle även kunna plocka bort butiker som valt att inte följa ARN:s rekommendationer

detta vore bra, riktigt bra. Vidare: Lägg på en ignore- knapp så man kan slippa vissa butiker.

Titta tex på priset för netsuperstore.se på panasonics " true HD plasma... i runda slängar 5tkr billigare. Jag klan tänka mig att de lägger in fel priser för att driva trafik till sajten. Konspiratoriskt, visst, men varför skulle just denna butik ha så många fel jämfört med andra ?

Redigerat av spacebot, 16 oktober 2007 - 09:23.

Postad 16 oktober 2007 - 11:29

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0

Individuell filtrering av butiker är en funktion som planerats sedan länge och som är på gång.

<{POST_SNAPBACK}>

Perfekt en mycket bar lösning, håller med att ni inte bara kan ta bort företag. Tänk på hur många som kommer in hit och ser aha, pixmania är värdelöst. jag handlar från ett annat ställe, Sen att vi själva kan välja bort vissa företag i vår bevakning är ju perfa!
;)

Postad 23 oktober 2007 - 14:06

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Apropå netsuperstore la jag precis in en beskrivning av mitt TV köp från Netsuperstore i en annan tråd. De som är intresserade av en positiv åsikt kan klicka på följande länk: https://www.minhembi...howtopic=165794

OBS! Jag har inget som hellst samröre med Netsuperstore eller någon annan handlare.

Postad 30 oktober 2007 - 18:39

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0
Men en butik som Netsuperstore som har personer i bakgrunden som tidigare sysslat med ekonomiska oegentligheter tycker jag ska plockas bort.

Tycker prisjakt solkar ner sig med dessa företag.

Postad 30 oktober 2007 - 23:12

Saosin
  • Saosin
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
I mitt tycke står och faller prisjakt på avsaknaden av butiksfiltrering.

Detta borde vara HÖGSTA PRIORITET för er som det är nu.

Postad 30 december 2007 - 23:18

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0
hur går det med butiksfiltreringen?? trött som fan på netsuperstore nu!

Postad 01 januari 2008 - 13:23

Unregisteredc9540265
  • Unregisteredc9540265
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ja,jag blir tokig att alla mina sökningar blir helt fel pga netsuperstore. Vill kunna välja bort butiker ASAP

Har inte ni på prisjakt/minhembio fått några kommentarer från de mer seriösa butikerna som gör ett ärligt försök att lägga sig som billigast på en vara ??

Postad 02 januari 2008 - 06:56

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0

Har inte ni på prisjakt/minhembio fått några kommentarer från de mer seriösa butikerna som gör ett ärligt försök att lägga sig som billigast på en vara ??

Klart att man som butik blir argh när någon dumpar priserna, lika klart är det man som konsument blir argh när butikerna styr priset. Vår policy är att inte välja butiker som besökaren skall handla från, hade vi styrt besökarna hade
väldigt många butiker blivit arga och vi hade inte kunnat kalla oss opartiska.

Filtreringsfunktionen är efterlängtad funktion som kräver mycket databaskapacitet, något som vi har haft mycket problem med den senaste tiden. Vi har precis fått näsan över vattenytan när det gäller databasens kapacitet så att klarar av alla besökare utan att sidan går ner när flest är inne.

Filtreringsfunktionen är inte på något sätt bortglömd, den kommer :) (vi måste bara vara lite försiktiga)

//Jonas

Postad 07 januari 2008 - 14:22

pellehaglund
  • pellehaglund
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Klart att man som butik blir argh när någon dumpar priserna, lika klart är det man som konsument blir argh när butikerna styr priset. Vår policy är att inte välja butiker som besökaren skall handla från, hade vi styrt besökarna hade
väldigt många butiker blivit arga och vi hade inte kunnat kalla oss opartiska.

Filtreringsfunktionen är efterlängtad funktion som kräver mycket databaskapacitet, något som vi har haft mycket problem med den senaste tiden. Vi har precis fått näsan över vattenytan när det gäller databasens kapacitet så att klarar av alla besökare utan att sidan går ner när flest är inne.

Filtreringsfunktionen är inte på något sätt bortglömd, den kommer :rolleyes: (vi måste bara vara lite försiktiga)

//Jonas

Hoppas den funktionen kommer snart :-D känns ju dumt om man skulle tabort butiken eftersom dom trots allt är billigast (bara väldigt oseriösa och kassa). Men många får ju sina varor tillslut från dom och till låga priser. Så en möjlighet att filtrera bort dom skulle nog vara bäst. :D

Postad 23 januari 2008 - 08:19

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Jag tror det vore olyckligt om Prisjakt skulle vara domare och jury och börja bestämma vem som får vara med eller ej, alla företag ska vara med för att man ska bli varnad för företag som inte sköter sig. Det är viktigt att få reda på vilka som sköter sig, vem handlar av en firma som har en eller två stjärnor i omdöme? Men en personlig "ignore" funktion (filtrering) för varje användare vore bra!

Postad 05 februari 2008 - 19:23

leffkas
  • leffkas
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Om NetSuperstore vara eller inte vara???? Så väl Net butik och fysisk butik finns och verkar!

Det är ju lite underligt med tanke på alla de som skriver ned butiken och anser att en borde ta' s bort. Jag har själv handlat på webbutiken och lyckades trots farhågorna. Varan var rätt, felfri och till lägsta priset på marknaden. Det är möjligt att jag hade tur.

Om de är ruttna så självdör de, det är bara så, ingen överlever en marknad om man myglar i längden. Betänk att butiken såvä fysisk som web har ju överlevt ett antal år trots att väldigt många ger dem mycket dåligt betyg.

Det är ju trots allt kunden som själv måste få avgöra om butiken är värd att få finnas inte en prisjämförelse guide precis som administratörerna säger. Deras uppgift är att informera kunden om vad andra tycker vilket man gjort. Sen är det upp till kunden att välja.

Klaga hos butiken inte i forum det hjälper föga. En massiv protest utanför butiken i Stockholm från alla missnöjda kunder skulle ge resultat. Att klaga i Prisjakts forum, som ju är tämligen annonymt ger knappas något resultat på butiken överhuvudtaget.

Ett tipps till alla missnöjda sluta handla i butiken handla någon annan stans. Till alla andra var vaksam när eller om ni tänker göra affärer med NetSuperstore kolla upp med dem först. :)

Postad 05 februari 2008 - 19:26

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Det är väl uppe i 100000 medlemmar på forumet nu så helt anonymt är det ju knappast... + en stor del som hänger här som inte är medlemmar...!!

Postad 08 februari 2008 - 16:36

klover
  • klover
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
"individuell filtrering av butiker" är bra men inte tillräckligt eftersom Individuell filtrering kräver bökig inloggning och det har man inte alltid nytta av, t.ex. om man vill skicka direktlänkar till en filtrerad sökning till några kompisar.

Skapa därför även en möjlighet till generell filtrering baserat på butiksbetyg utan krav på föregående inloggning. Enklast kunde ni under sökkriterier lägga till alternativet "filtrera bort alla butiker med lägre än _____ i betyg)".

Alternativt kunde ni lägga en sådan filtrering som standard för prislistan. De som vill se pris även för butiker med lägre betyg än ____ (5 kanske) måste aktivt klicka fram det (jfr. hur "Bästa pris inom EU" idag måste aktivt väljas av användarna i standardläget).

Jag gissar att mer än 90% av era användare skulle föredra att som standard filtrera bort butiker med dåliga betyg och alltså låta de som 10% som vill se dom butikerna att aktivt klicka fram dom. Men ni gör såklart bäst i att kontrollera saken empiriskt. Gör en ordentlig poll eller någon slags användarenkät.

Redigerat av klover, 08 februari 2008 - 16:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.