Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Upp till bevis för NetSuperstore...

25 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 21 augusti 2007 - 17:04

Unregistered98761589
  • Unregistered98761589
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu får vi se om dom kan hålla vad dom lovar eller om det precis som det beskrivs här är ett oseriöst företag. Jag kommer att rapportera vad som händer. Priset är grymt om jag får tvn till 24k med frakt :)

Postad 21 augusti 2007 - 19:37

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Nu får vi se om dom kan hålla vad dom lovar eller om det precis som det beskrivs här är ett oseriöst företag. Jag kommer att rapportera vad som händer. Priset är grymt om jag får tvn till 24k med frakt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Dom har ju ej några på lager iallafall!!

Postad 21 augusti 2007 - 19:52

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Måste oxå tilläga att deras fullständiga namn är NetSuperstore BALTIC AB. Fy fan jag garvar ihjäl mig Baltic AB ha ha ha

Postad 22 augusti 2007 - 12:05

Pellen08
  • Pellen08
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag testar jag också, ska bli mycket spännande.
Beställde en Toshiba 37" LCD med inbyggd digitalmottagare för 6 400 kr.

La beställningen måndag den 20 aug, så idag har det bara gått två dagar.
Leveranstid ska dock vara 1-5 arbetsdagar så vem vet, man kanske har ny tv till helgen...

/HP

Postad 22 augusti 2007 - 12:13

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Leveranstid ska dock vara 1-5 arbetsdagar så vem vet, man kanske har ny tv till helgen...

/HP

<{POST_SNAPBACK}>

Ok men hade dom den i lager när du beställde? För lagersaldot är 0...

Postad 22 augusti 2007 - 12:35

Pellen08
  • Pellen08
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nix, lagersaldo 0.
Vi får väl se hur det går.
Jag la beställning för hämtning och betalning i butik, så ingen tv = inga pengar.
Med det betyget törs man inte chansa.

/HP

Postad 22 augusti 2007 - 12:40

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

/HP

<{POST_SNAPBACK}>

Killen som driver företaget har ju en minst sagt tvivelaktig bakgrund...
Hade inte handlat en skruv där.

Postad 22 augusti 2007 - 15:20

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Skyll er själva.......

Postad 22 augusti 2007 - 15:23

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Förstår ej begreppet "skyll er själva" om man t.ex. handlar på "hämtning i butik" eller postförskott..

Får du produkten för det priset kan man ju vara nöjd, garantin lämnas ju ifrån tillverkaren iaf.
Får man inte produkten har man inte förlorat några pengar.

Postad 22 augusti 2007 - 15:32

Daredevil
  • Daredevil
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Köpte för ca 4 månaders en NAS via siten, mitt köp var i allafall bekymmersfritt...

Postad 22 augusti 2007 - 17:49

Walken
  • Walken
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Förtaget har skulder hos Kronofogden. Sen bör man läsa alla omdömen, 66 personer av de 100 som gett betyg har gett 1.

Edit: Skulle inte spendera 1 kr i den butiken om jag vore du.

Redigerat av Walken, 22 augusti 2007 - 20:57.

Postad 05 september 2007 - 22:28

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Hur gårt det? Funderar på att pröva dessa, bommade ju Pixmania, och värre kan det väl inte bli

Kan man välja att betala i förskott först när varan är på plats för leverans, eller betelar man i samband med orderbokningen? Har ingen möjlighet att åka och hämta paketet fysiskt.

Postad 01 oktober 2007 - 19:20

Pellen08
  • Pellen08
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har avbeställt min tv, dom svarade väldigt dåligt på mail så jag ringde istället.
Pratade med en mycket trevlig och hjälpsam kille som sa att den modell jag beställt förmodligen inte kommer in igen, central lagret (vad det nu är...) sålde den väldigt billigt vilket tyder på att dom tömde lagret.

Hur som köpte jag en Sony 32" hos MediaMarkt på deras 1-års dag istället.

/HP

Postad 22 oktober 2007 - 11:43

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5 782 inlägg
  • 0
Är själv sugen på att handla från detta minst sagt tvivelaktiga företag... :)

Säga vad man vill men priserna är RIKTIGT bra imellan åt och snålheten tar över förnuftet! <_<

Är det nån som blivit totalt lurad av dom, dvs. blivit utan pryl och pengar, eller fått nån defekt vara som de inte fått utbytt eller liknande? :) :)

Postad 22 oktober 2007 - 11:50

Foilan
  • Foilan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Är själv sugen på att handla från detta minst sagt tvivelaktiga företag

Visst priserna är säkert lockande och man kan ju betala när man hämtar osv... Men vad händer när nåt strular eller går sönder!? Tror ni detta skurkföretag tar något ansvar då?

Om ni prompt måste köpa härifrån, betala för herrens namn inte i förskott!

Förtaget har skulder hos Kronofogden. Sen bör man läsa alla omdömen, 66 personer av de 100 som gett betyg har gett 1.

Detta tycker jag säger alt... :)

Postad 22 oktober 2007 - 18:30

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5 782 inlägg
  • 0
Jo, jag vet.... :D

Men ca. 16600kr för en Samsung LE-46M87 är riktigt lockande, går ju knappt inte att hitta för under 20000-21000kr nån annastans ju! :D

Postad 22 oktober 2007 - 18:37

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

Jo, jag vet.... :D

Men ca. 16600kr för en Samsung LE-46M87 är riktigt lockande, går ju knappt inte att hitta för under 20000-21000kr nån annastans ju! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Med all sannolikhet kommer den aldrig fram heller :(

Postad 23 oktober 2007 - 14:00

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej,

Det här inlägget är inte ett försvar av Netsuperstore utan en beskrivning av min erfarenhet vid en TV beställning. Jag har inte skrivit många inlägg på Minhembio.com men är en typisk lurker, som läser mycket i de ämnen som jag tycker är intressanta.

Jag har sen en tid tillbaka kikat på LCD TV i storleken 40-42 tum med 1080p, både i butik och på nätet. Prisjakt är en mycket bra site som läsarna av det här forumet vet. Så småningom fastnade jag för en Philips 1080P med Ambilight. Mycket trevlig men tyvärr saknas recensioner. Hursomhellst så tycker jag att specifikationerna är bra med tanke på priset, 13869kr för en Philips 42PFL7962D. Problemet är att affären som har ett bra pris på TVn är Netsuperstore som enbart har dåliga omdömen på Prisjakt, dock är närmaste pris 17990kr på bland annat Netonnet. Vad gör man? Det är en prisskillnad på 4000kr... Jag är inte överdrivet snål men tycker att 4000kr är tillräckligt stor prisskillnad för att chansa på Netsuperstore.

Jag beställde TVn på lördagen den 13/9. Pris 13869kr + frakt 750kr. Netsuperstore utlovar 6-14 arbetsdagars leveranstid.

På onsdagen ringde jag kundtjänst, väntade några minuter i luren, och pratade med en kille som berättade att TVn packades i Tyskland samma dag. Ahaa, centrallagret ligger i Tyskland vilket kanske förklarar priserna tänkte jag och la på luren med gott humör.

I fredags såg jag på nätet att TVn skickades från affären i Kungens kurva. Jag följde leveransen på posten.se och allt såg bra ut.

Igår, måndag, fem och en halv arbetsdag efter beställning kom Posten och ställde in TV kartongen i mitt vardagsrum.

Jag är mycket nöjd med leveransen och priset på den här TVn. Jag kommer inte att tveka att handla från Netsuperstore igen. Det ska sägas att jag inte har haft något problem i det här köpet och jag därför inte har erfarenhet av hur en problemsituation hanteras. Därför ger jag Netsuperstore 9/10 i betyg.

TVn då? Är den bra? Är jag nöjd? Så småningom ska jag lägga in åsikter om den i en separat tråd.

Jag ville göra det här inlägget därför att det hackas mycket på Netsuperstore här på forumet men långt ifrån alla verkar ha något konkret klagomål att komma med. Jag har köpt av Netsuperstore en gång och det är något jag hittills inte ångrat.

Ha det bra! :-)

Postad 23 oktober 2007 - 14:11

andja260
  • andja260
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag ville göra det här inlägget därför att det hackas mycket på Netsuperstore här på forumet men långt ifrån alla verkar ha något konkret klagomål att komma med. Jag har köpt av Netsuperstore en gång och det är något jag hittills inte ångrat.

Har du läst utvärderingarna...?
Tycker det är ganska många som har något konkret att klaga på, dvs uteblivna varor...
Men det ligger ju i betraktarens ögon...

Postad 23 oktober 2007 - 17:56

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1 411 inlägg
  • 0

Hej,

Det här inlägget är inte ett försvar av Netsuperstore utan en beskrivning av min erfarenhet vid en TV beställning. Jag har inte skrivit många inlägg på Minhembio.com men är en typisk lurker, som läser mycket i de ämnen som jag tycker är intressanta.

Du har alltså totalt två inlägg, båda om NetSuperstore, dina enda inlägg sen du registrerade ditt konto. Jag tror att alla som läser detta kommer att bilda som egen uppfattning.

Mvh

Postad 23 oktober 2007 - 18:22

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5 782 inlägg
  • 0
Och nu har dom av nån anledning höjt priset till nästan 18000kr, tack Netsuperstore, nu är det inte lika lockande att gå i fällan längre! :) ;)

Sopor...

Postad 23 oktober 2007 - 19:59

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej,

Du har alltså totalt två inlägg, båda om NetSuperstore, dina enda inlägg sen du registrerade ditt konto. Jag tror att alla som läser detta kommer att bilda som egen uppfattning.

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

LOL! Där kom första påhoppet... Det hade jag faktist räknat med så det är ok.

Jag vill på intet sätt försvara Netsuperstore eller göra mig ovän med någon här på forumet. När jag läste allt klagomål om Netsuperstore och samtidigt fick bra service tyckte jag att det var läge att skriva några rader om det. Jag känner inte till ägarna, deras finansiella omständigheter, rättshistoria med mer. Jag har en erfarenhet och den var bra.

Ha de bra!

Postad 23 oktober 2007 - 23:51

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0

Måste oxå tilläga att deras fullständiga namn är NetSuperstore BALTIC AB. Fy fan jag garvar ihjäl mig Baltic AB ha ha ha

<{POST_SNAPBACK}>

Garvaru när Baltic Inkasso kommer ;)

Postad 26 oktober 2007 - 22:58

scsi
  • scsi
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det stora problemet är ju inte att handla en produkt - Vilken nolla som helst kan köpa en webbsida och lägga in låga priser. Det stora problemet kommer om/när ett fel uppstår på den produkt du köpt.
Om nu ens Netsuperstore fortfarande då existerar kommer du få tjata dig blodig innan du får någon som helst hjälp. Får man hjälp tar det ofta flera månader innan någon som helst löstning finns.

Näe - Är faktiskt värt mellanskillnaden att köpa i en butik/webbutik där du kan få hjälp om nått strular.

Postad 26 oktober 2007 - 23:24

toler
  • toler
  • Veteran

• 1 548 inlägg
  • 0
man får vad man betalar frö - i netsuperstore är det ju inte säkert man får en vara eller tjata om pengar tillbaks. Men varan man får är klart billigast - och man tar en risk med dålig service om den behövs. Det är dock garantireparation man har rätt till och kan hota med anmälan till ARN. De flesta varor behöverinte service och alla vet vad netsuperstore går för. så låt de stå kvar för de som gamblar och oftast vinner. XL1 är det Fyndbörsen som har för 20000kr och de är bra fast de är sgs nätföretag. NSS - Går inte ha bra rykte när man står hos kronofogden. De har butik i centrala stockholm iaf :P

Postad 28 oktober 2007 - 10:00

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Garvaru när Baltic Inkasso kommer ;)

Ja hur var det nu;
Baltic Inkasso - Dina kunder behöver inte förstå ryska, de förstår oss ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.