Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att spela mkv filer med PS3 via Tversity.

203 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 oktober 2007 - 20:29

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej!

Har fått det att fungerar att spela mkv-filer. Bilden flyter utmärkt osv.. Men ljudet är krasigt och inte alls som det ska vara har läst lite om att det ska vara än känd bug som ska gå att avhjälpa. Förslagen som jag har hittat har varit följande:

- Köra "mediaserver.exe" i debug mode. Eller inloggad som en annan användare med mer befogenheter. Fick inte detta att funka.

- Något med nyare version av Corebits med det verkade inte heller fungerar.

Nuvarande installationer är:
- Tversity 0.9.10.8
- K-Lite Codec 3.4.8Beta

Ljudet är normalt på datorn men inte via PS3an. Funkar utmärkt i både VLC och WMP11.

Någon som kan lösa detta vore guld värt att få det att fungerar korrekt. Sedan har jag läst att det även är problem med subtitles på mkv filer men att det ska finnas något sätt att ställa in det där med. Är det någon som är insatt hur det ska göras?

mvh
Erik

Postad 12 oktober 2007 - 08:02

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Har fått det att fungerar att spela mkv-filer. Bilden flyter utmärkt osv.. Men ljudet är krasigt och inte alls som det ska vara har läst lite om att det ska vara än känd bug som ska gå att avhjälpa. Förslagen som jag har hittat har varit följande:

- Köra "mediaserver.exe" i debug mode. Eller inloggad som en annan användare med mer befogenheter. Fick inte detta att funka.

- Något med nyare version av Corebits med det verkade inte heller fungerar.

Nuvarande installationer är:
- Tversity 0.9.10.8
- K-Lite Codec 3.4.8Beta

Ljudet är normalt på datorn men inte via PS3an. Funkar utmärkt i både VLC och WMP11.

Ta bort K-Lite Codec-packet och installera Haali Media Splitter + FFDShow Tryouts istället.

Postad 12 oktober 2007 - 09:42

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ska testa detta men är ytterst tveksam till att detta skulle fungera. Det funkar utmärkt att spela upp dem på datorn.

Har du fått det att fungera med Haali media splitter och FFDSHow? Ska dock testa när jag kommer hem.

Postad 12 oktober 2007 - 19:20

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Ska testa detta men är ytterst tveksam till att detta skulle fungera. Det funkar utmärkt att spela upp dem på datorn.

Har du fått det att fungera med Haali media splitter och FFDSHow? Ska dock testa när jag kommer hem.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag har ingen Playstation 3. Bara ett tips då jag vet att många haft problem med diverse codecpacks som innehåller en massa skräp. :)

Postad 13 oktober 2007 - 13:55

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag har ingen Playstation 3. Bara ett tips då jag vet att många haft problem med diverse codecpacks som innehåller en massa skräp. :)

<{POST_SNAPBACK}>

WHOPP! Detta funkar nästan. Problemet är att jag verkar ha för dålig dator så om någon med mer kraftfull dator kunde testa detta vore jag ytterst glad.

Så här har jag gjort för att få mkv filer att fungerar via Tversity till PS3an.

Ladda ner och installera följande:
-Tversity 0.9.10.8 (installera inte det medföljade codec-packet)
- FFDshow rev 1524
- Haali Matroska Spliter

När du har installerat båda dessa jag använde mig av standard inställningarna. När du är klar gör du följande:

-Stoppa media sharing via TVersity.
- Starta det genom att välja Start- kör- "mediaserver.exe -debug"

Detta får mediaserver.exe att fungera när du försöker spela mkv-filer. Dessutom bör du ha ställt in ditt TVersity på att alltid transcode. Settings - Transcode - Always

Sedan en upplösning på ca 1366x720

Kan någon testa om de får det att fungerar med en bättre dator än vad jag har. JAg har en 1gb ram AMD Turion 64 3400+ eller liknande. En bärbar som är sådär med andra ord...

Vore ytterst tacksam om någon gjorde detta.

Postad 22 oktober 2007 - 20:20

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
hej. Jag gjorde som du sa, och det funkade utan problem. Dock började det hacka på ett avsnitt av Heroes och mediaserver.exe slutade att fungera. Jag har tidigare lyckat streama x264 (för det är väl typ samma som mkv) men ljudet har då varit helt snurrigt. Men nu var det inga prob.
frågan är bara om man kan kopiera över filerna till ps3 och om tversity då transcodar dem. Isf blir det ju inget hack.. Ska pröva

Postad 23 oktober 2007 - 10:06

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Tvivlar på att du skulle kunna kopiera över dem och sedan kunna köra dem via tversity på PS3. Var för det hackar hos mig iaf, beror på att datorn får "trancoda" om materialet samtidigt som den sänder det till PS3an ,vilket men dret dator in orkar med.

Har nu dock lagt in Yellow dog och vlc på PS3an så nu kanske jag kan spela HD-material iaf. Jobbar dock fortfarande på att få det att fungera.

Ljudet kan du säkert lösa genom att köra i debug mode som jag skrev om. Fúnkade det då?

Postad 23 oktober 2007 - 11:06

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
jo. Jag kollade precis på desperate housewives x264 720p på ps3an. Funkade utmärkt, och kopierade även över den från datorn vi tversity - plev perfekt, även om ljudet blir något lågt. Detta funkar dock bara om jag startar tversits sharing via kör mediaserver.exe -debug. Varför är det så?

Postad 23 oktober 2007 - 11:50

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2 254 inlägg
  • 0
matroska är ju bara en container .. kan innehålla .x264 eller avi eller whatnot som videofil och sen en audiofil. k-lite saknar säker ac3 codecen, den saknades förrut ur cccp pack vet jag, som gjorde det var problem med ljud, eller något sådant ^^

Postad 23 oktober 2007 - 15:02

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
jo. Men jag har installerat ett ac3-filter. Så nu verkar det inte vara några problem.

Postad 23 oktober 2007 - 21:31

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

jo. Jag kollade precis på desperate housewives x264 720p på ps3an. Funkade utmärkt, och kopierade även över den från datorn vi tversity - plev perfekt, även om ljudet blir något lågt. Detta funkar dock bara om jag startar tversits sharing via kör mediaserver.exe -debug. Varför är det så?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag inte om jag hängde med. Så du kopierade över filen till ps3an? Sedan körde du via tversity ? Hur då? du får gärna skriv lite närmare hur du gjorde.

När man kör den i debug mode har den av någon anledning större befogenheter så att den fixar ljudet på rätt sätt.

Postad 23 oktober 2007 - 21:33

heinze
  • heinze
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Testade tversity nu med en 720p mvk fil, tycker dock att kvaliten är ganska mycket sämre jämfört med att spela upp på min htpc, ska det var så stor skillnad?

Postad 24 oktober 2007 - 09:39

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
hur hittar du start - mediaserver.exe -debug om du sitter med ett vista??

Min ps3a hittar Tversity väldigt sällan... har jag tur kan jag titta på film... alltför sällan så finns ingen mediaserver där att gå in på... undrar om de kan vara min lösning, men som sagt,,, sitter på en vista dator o hittar inge "kör" i startmenyn...

Postad 24 oktober 2007 - 10:56

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Min ps3a hittar Tversity väldigt sällan... har jag tur kan jag titta på film... alltför sällan så finns ingen mediaserver där att gå in på... undrar om de kan vara min lösning, men som sagt,,, sitter på en vista dator o hittar inge "kör" i startmenyn...

<{POST_SNAPBACK}>

För att starta mediaserver.exe i debug mode.Gör du följande:

Start - Kör - "mediaserver.exe -debug"

Självklart utan "

Så ska det gå att få ljud som inte hackar

Henze vad har du för dator? Vad hade du för upplösning inställt i tversity då? Kan ju vara att transcodern endast skickar ut en för låg upplösning. Har man en 720p film vill man ju gärna att utsignalen också blir 720p. Du kan ställa detta i tversity under settings- transcode.

Postad 24 oktober 2007 - 11:02

Unregisteredd5c8c3ea
  • Unregisteredd5c8c3ea
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag får inte mkv filerna att fungera. Får meddelandet "Datatypen stöds inte" när jag försöker starta en mkv fil. Avi fungerar mycket bra.

Jag kan spela upp mkv filen på min dator

Postad 24 oktober 2007 - 11:58

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För att starta mediaserver.exe i debug mode.Gör du följande:

Start - Kör - "mediaserver.exe -debug"

Självklart utan "

Så ska det gå att få ljud som inte hackar

Henze vad har du för dator? Vad hade du för upplösning inställt i tversity då? Kan ju vara att transcodern endast skickar ut en för låg upplösning. Har man en 720p film vill man ju gärna att utsignalen också blir 720p. Du kan ställa detta i tversity under settings- transcode.

<{POST_SNAPBACK}>

men har inget "kör" i vista.....

Postad 24 oktober 2007 - 12:29

tabugman
  • tabugman
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

men har inget "kör" i vista.....

<{POST_SNAPBACK}>

Testa Windowstangent + R.

Redigerat av tabugman, 24 oktober 2007 - 12:30.

Postad 27 oktober 2007 - 22:48

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
tomas_we

om du går in på egenskaper (högerklickar på det) för aktivitetsfältet kan du anpassa startmenyn och lägga till kör (i Vista).

nappy

Nej, jag kör inte tversity via ps3. Jag startar tversity via kör, och därifrån kopierar över filmerna till ps3an. Men som jag sa innan, det funkar precis lika bra att streama, och då är det värt att tillägga att jag inte sitter på nån superdator, en vanlig P4 - 3.2Ghz. Kvalitén kan jag inte klaga på, varesig jag drar den direkt från datorn eller om jag kopierar över den.

Postad 29 oktober 2007 - 18:47

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

tomas_we

om du går in på egenskaper (högerklickar på det) för aktivitetsfältet kan du anpassa startmenyn och lägga till kör (i Vista).

nappy

Nej, jag kör inte tversity via ps3. Jag startar tversity via kör, och därifrån kopierar över filmerna till ps3an. Men som jag sa innan, det funkar precis lika bra att streama, och då är det värt att tillägga att jag inte sitter på nån superdator, en vanlig P4 - 3.2Ghz. Kvalitén kan jag inte klaga på, varesig jag drar den direkt från datorn eller om jag kopierar över den.

När du kopierar över till PS3an gör du det via datorn eller XMB? Jag lyckas nämligen inte göra detta.

Postad 29 oktober 2007 - 22:04

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
själva kopieringen startar jag i XMB. Jag letar upp filen i tversity (via ps3) och trycker på trekant på filen och väljer kopiera. Vad är det som går fel när du gör det?

Postad 30 oktober 2007 - 16:31

moxh
  • moxh
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Problemet med att man måste köra med debug mode i vista är för att när ni gör de så körs tjänsten som ”Administrator”. Den körs med ett ”local account” annars som inte har fullständiga admin rättigheter i Windows Vista.

Lösningen är att skapa ett konto i vista som är administratör.

Gå sedan in under kontrollpanelen – administrationsverktyg – tjänster.

Leta upp tjänsten ”Tversity” högerklicka och välj egenskaper, välj fliken inloggning. Kryssa i ”dehär kontot” och fyll i uppgifterna för de kontot du skapade som har administratörs rättigheter.

Starta om tjänsten

Så där nu ska tversity fungera bra mycket bättre under Windows vista.

Postad 30 oktober 2007 - 21:13

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Thank you! Det var den bästa informationen på länge. Har inget i hd på datorn nu, men ska pröva så fort det går.

Postad 30 oktober 2007 - 22:31

Jonte_20
  • Jonte_20
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

själva kopieringen startar jag i XMB. Jag letar upp filen i tversity (via ps3) och trycker på trekant på filen och väljer kopiera. Vad är det som går fel när du gör det?

när jag gör det så kommer det bara upp ett nätverksfel har inträffat det finns inga titlar som går att kopiera

Postad 30 oktober 2007 - 22:53

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
men ser du filerna på ps3an innan du försöker kopiera över dem? Vad händer när du spelar upp dem?

När jag går in på filer i (hd) och kollar på en snutt för att sen gå ut och välja en annan fil inträffar också nätverksfel och mediaserver.exe lägger av på datorn och jag måste starta den igen..
Det är inte samma som händer hos dig, eller blir det vätverksfel om du direkt väljer att kopiera filen?

jag antar att du har följt instruktionerna i det femte inlägget uppifrån?

Redigerat av sister ray, 30 oktober 2007 - 23:11.

Postad 30 oktober 2007 - 23:33

Jonte_20
  • Jonte_20
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

men ser du filerna på ps3an innan du försöker kopiera över dem? Vad händer när du spelar upp dem?

När jag går in på filer i (hd) och kollar på en snutt för att sen gå ut och välja en annan fil inträffar också nätverksfel och mediaserver.exe lägger av på datorn och jag måste starta den igen..
Det är inte samma som händer hos dig, eller blir det vätverksfel om du direkt väljer att kopiera filen?

jag antar att du har följt instruktionerna i det femte inlägget uppifrån?

aa det funkar bra med att streama men inte när jag ska kopiera över filerna till ps3 då kommer bara fel meddelendet upp

Postad 30 oktober 2007 - 23:45

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
det låter jäkligt märkligt. kan du kopiera över annat material till ps3an då?

Postad 30 oktober 2007 - 23:54

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
EDIT: Nevermind, det hopapde igång. Funkar klockrent, både bild å ljud :) Tack tack.

Redigerat av FiRREN, 31 oktober 2007 - 00:00.

Postad 31 oktober 2007 - 18:34

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
moxh.

Jag gjorde som du sa, men nu vägrar tversity starta upp mediaservern. Den säger bara att den antingen redan körs, eller att den inte kan startas. Men ikonen i höger hörn är röd, så den är inte startad. What to do?

ok nu fixade det sig. När man fyller i uppgifterna för admin-kontot så envisas datorn med att skriva in ett lösenord, fast man inte valt ett lösenord. Så nu måste jag ha ett lösenord för att komma in i datorn bara för att tjänsten kräver det.

nån som vet hur man kan gå runt det?

Redigerat av sister ray, 01 november 2007 - 10:11.

Postad 01 november 2007 - 13:10

moxh
  • moxh
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Glömde att lägga till det. Man måste ha ett lösenord. Jag antar att vista kräver att man har ett lösenord på ett konto med administrationsrättigheter över hela datorn. Vilket också är rimligt att man borde ha.

Postad 01 november 2007 - 15:14

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
för vista men funkar även i XP:

Skriv control userpasswords2 i sökrutan/kör och tryck sedan på RETUR. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

Avmarkera kryssrutan Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn och klicka sedan på Verkställ.

Skriv ditt lösenord i dialogrutan Automatisk inloggning och klicka sedan på OK.

Klicka på OK i dialogrutan Användarkonton.

Du kan logga in automatiskt när du har startat om datorn.

om det nu var det du menade =)

moxh.

Jag gjorde som du sa, men nu vägrar tversity starta upp mediaservern. Den säger bara att den antingen redan körs, eller att den inte kan startas. Men ikonen i höger hörn är röd, så den är inte startad. What to do?

ok nu fixade det sig. När man fyller i uppgifterna för admin-kontot så envisas datorn med att skriva in ett lösenord, fast man inte valt ett lösenord. Så nu måste jag ha ett lösenord för att komma in i datorn bara för att tjänsten kräver det.

Postad 01 november 2007 - 16:04

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
perfekt! tack så jättemycket, det var precis det jag menade. Nu flyter allt på som det ska.

Postad 04 november 2007 - 13:44

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
hmmmm... fattar inte riktigt hur man ska göra?
När Tversity startar så hittar min PS3 Tversity automatisk, sen klickar jag på "stop sharing" i Tversity och min PS3 ser den inte längre, sedan kör jag "mediaserver.exe -debug" som admin och jag får kort upp ett dos fönster men min Tversity ikon är fortfarande grå i startfältet i Vista och Tversity syns inte på PS3'an inte heller om jag väljer "start sharing" igen i Tversity.

Vad gör jag fel?

Postad 04 november 2007 - 22:48

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
DANG!!! E det ingen som har koll på vad jag gör fel? Vill ju jätte gärna spela mkv filer via min PS3.

Postad 04 november 2007 - 22:58

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

DANG!!! E det ingen som har koll på vad jag gör fel? Vill ju jätte gärna spela mkv filer via min PS3.

Du vill alltså spela upp dina .mkv filer på PS3:an? Varför inte konvertera. Då behöver du inte streama filmerna, dvs. inga störningar i signalen och ingen prestankrav från din dator.

Jag använder mig av detta program för att konvertera till PS3 format: http://www.redkawa.c...ters/ps3video9/

Postad 05 november 2007 - 11:15

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
satanas

Stänger du dosfönstret som kommer upp eller minimerar du det till aktivitetsfältet?

Postad 05 november 2007 - 16:01

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Du vill alltså spela upp dina .mkv filer på PS3:an? Varför inte konvertera. Då behöver du inte streama filmerna, dvs. inga störningar i signalen och ingen prestankrav från din dator.

Jag använder mig av detta program för att konvertera till PS3 format: http://www.redkawa.c...ters/ps3video9/

Det tar sån tid att konvertera annars så hade jag gort det, vill gärna spela upp filerna direkt om så möjligt.

satanas

Stänger du dosfönstret som kommer upp eller minimerar du det till aktivitetsfältet?

Jag har testa båda två men min PS3'a vill inte hitta Tversity efter jag har tryck "stop sharing" det spelar ingen roll om jag klickar "start sharing" efteråt.

Som jag tolkar det så ska man låta dosfönstret vara öppet och bara minimera det, eller?

Postad 05 november 2007 - 16:05

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Ja, så gjorde jag innan jag följde tidigare inlägg i tråden som rådde bot på mediaserver.exe-omständigheterna.

Men det låter jäkligt lustigt att du inte får igång mediaservern, tyvärr vet jag inte alls vad det kan vara..

Postad 05 november 2007 - 16:41

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Jag har samma problem... tänkte testa att streama ett hdklipp o det funka perfekt ett par minuter sen börjde det hacka o till sist bara stanna. När jag sen ska stoppade mediaservern står det att den redan är stoppad och när jag ska starta står det att den e startad men ps3an hittar den inte.

Försökte ändra inloggningsinställningarna i Vista till Tversity men det funkar inte heller, ståra att mediaservern har startats och stoppats och att vissa services stoppats automatiskt om dem inte används av andra program...

Använde Tversity i början för att streama musik och det funkade kanon men nu börjar det bara strula som f-n... vad gör jag för fel?!

Använder wmp11 som media server oxå och det funkar felfritt, synd att det inte klarar av så många filmformat bara :wub:

Redigerat av stifflerman, 05 november 2007 - 16:45.

Postad 05 november 2007 - 16:48

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
jag fick samma sak, ominstallerade tversity och codec-pack. Nu funkar det igen

Postad 05 november 2007 - 22:57

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Har installerat om allt (Tversity,ffdshow o hali media splitter) 3 ggr nu...

Mitt problem är att jag inte kan starta mediaservern som service, har angett inloggningsuppgifter men det går ändå inte att starta. Eller rättare sagt, den starar men fastnar på läget "starting" hela tiden och sen kan jag varken starta eller stoppa den i själva programmet... fattar ingenting, tycker jag har gjort allt rätt :wub:

Postad 05 november 2007 - 23:00

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag har nu installerat om Tversity (inkl SonyPS3-180PatchV2) & ffdshow och får min ps3 att hitta Tversity i debug mode men nu kan inte min ps3 läsa några filer längre. :wub: Alltid e det nått. *suck*

Postad 06 november 2007 - 22:08

satanas
  • satanas
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Är det nån mer codek jag behöver? eller räcker det med ffdshow och MatroskaSplitter? Man ska väll inte installera codek packet som kommer med TVersity?

Är det nån som har fått mkv filer att streama bra trålöst som kan vara snäll och göra screenshots på alla inställningar i TVersity och posta dom här?

Postad 06 november 2007 - 22:32

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
du behöver ett ac3 filter så att ljudet funkar normalt.
detta använder jag: http://ac3filter.net...ject/1/releases

pallar inte posta screenshots, men så mkt ändringar har jag inte gjort.
Under General satte jag tversity på att bara söka efter ps3, detta kan nog hjälpa dig. Annars står den på auto detect. Kom precis på att jag också hade liknande problem.

sen har jag givetvis öppnat porten i routern, samt att jag satt den på att alltid transcoda.

Postad 06 november 2007 - 22:38

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Har du även uppdaterat med 1.80-patchen? Eller den kanske inte "behövs"?!

Postad 06 november 2007 - 22:41

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
jadu, det vet jag inte om jag gjort. Troligtvis har jag inte det. Vart hittar du den?

Postad 06 november 2007 - 22:45

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

för vista men funkar även i XP:

Skriv control userpasswords2 i sökrutan/kör och tryck sedan på RETUR. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

Avmarkera kryssrutan Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn och klicka sedan på Verkställ.

Skriv ditt lösenord i dialogrutan Automatisk inloggning och klicka sedan på OK.

Klicka på OK i dialogrutan Användarkonton.

Du kan logga in automatiskt när du har startat om datorn.

om det nu var det du menade =)

moxh.

Jag har skapat ett lösenord till datorn men när jag ska fixa så att mediaservern ska startas med adminkontot så envisas datorn ÄNDÅ med att skriva in ett annat lösen än det jag precis fyllt i?? lustigt...

Postad 06 november 2007 - 22:47

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

jadu, det vet jag inte om jag gjort. Troligtvis har jag inte det. Vart hittar du den?

Hittade den i ett annat forum:
http://tversity.blog...ony-ps3-is.html

Men vet inte om den behövs eller om den hjälper, så installer på egen risk...

Postad 06 november 2007 - 23:10

Unregisteredf1951437
  • Unregisteredf1951437
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag har ingen Playstation 3. Bara ett tips då jag vet att många haft problem med diverse codecpacks som innehåller en massa skräp. B)

<{POST_SNAPBACK}>

WHOPP! Detta funkar nästan. Problemet är att jag verkar ha för dålig dator så om någon med mer kraftfull dator kunde testa detta vore jag ytterst glad.

Så här har jag gjort för att få mkv filer att fungerar via Tversity till PS3an.

Ladda ner och installera följande:
-Tversity 0.9.10.8 (installera inte det medföljade codec-packet)
- FFDshow rev 1524
- Haali Matroska Spliter

När du har installerat båda dessa jag använde mig av standard inställningarna. När du är klar gör du följande:

-Stoppa media sharing via TVersity.
- Starta det genom att välja Start- kör- "mediaserver.exe -debug"

Detta får mediaserver.exe att fungera när du försöker spela mkv-filer. Dessutom bör du ha ställt in ditt TVersity på att alltid transcode. Settings - Transcode - Always

Sedan en upplösning på ca 1366x720

Kan någon testa om de får det att fungerar med en bättre dator än vad jag har. JAg har en 1gb ram AMD Turion 64 3400+ eller liknande. En bärbar som är sådär med andra ord...

Vore ytterst tacksam om någon gjorde detta.

Tack för den fina guiden nappy! Har gjort precis som du skrev o det funkar nice förutom det att jag blev tvungen att installera ett Ac3 filter för att få ljudet att fungera. Datorna jag använder är en pentium X2 3.2 med 2048 ddr2 ram ska kanske tilläga att jag använder XP oxå..... Det går åt ca 10-25% Cpu kraft så jag förstår om det blev lite jobbigt åt dig... Skulle va kul o höra hur det gick för dig med VLC installationen på ps3an och hur utfallet blev. men det kanske hör hemma i ngn annan forum tråd.

Postad 07 november 2007 - 11:23

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Stifflerman

men kan du starta tversity genom att köra mediaserver i "kör"?

Postad 07 november 2007 - 12:19

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Ja, tror nog jag fått det att funka nu... gjorde saker i lite fel ordning hehe

Man ska ju först starta tversity, stoppa mediaservern (i tversity, det tar ganska lång tid innan programmet regerar så trodde därför inte att det funkade) och SEN köra mediaserver.exe -debug. Även när man startar därigenom så tar det lång tid innan det händer nåt, så är det för mig iaf.

Jag gjorde allting bakifrån först men nu verkar det funka, streamade en sample från en serie i .mkv formatet och det gick bra, testade även att kopiera och kolla på i ps3an och det funkade oxå felfritt B)

Synd att det ska vara så struligt bara, hoppas de fixar sånt i framtiden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.