AVP17 - NuForce' nya Multikanalsförsteg
Postad 14 November 2007 - 21:17
Postad 14 November 2007 - 23:58
Lite trist att de släpper ett försteg som i mina ögon är helt föråldrat med en gång. Hade de haft två st 5.1-ingångar så kanske det hade varit intressant.
Samt att den saknar hdmi-utgång? Vad är då poängen med hdmi-switch-integrering? Eller missar jag nåt nu? :S
Postad 15 November 2007 - 09:08
Lite trist att de släpper ett försteg som i mina ögon är helt föråldrat med en gång. Hade de haft två st 5.1-ingångar så kanske det hade varit intressant.
Samt att den saknar hdmi-utgång? Vad är då poängen med hdmi-switch-integrering? Eller missar jag nåt nu? :S
Poängen är att du kan styra switchen med NuForce fjärren och slipper använda Oppo fjärren... AVP17 fungerar ju fortfarande som bildväxlare mellan komponent, S-VHS och komposit så har man inte några HDMI enheter så klarar man sig utan OPPO-switchen och de kan sälja en billigare produkt.
Redigerat av Matsen, 15 November 2007 - 09:09.
Postad 15 November 2007 - 11:00
Postad 15 November 2007 - 12:07
Postad 15 November 2007 - 14:43
Det är ju mer en receiver än ett flerkanalsslutsteg, den har ju båda dekodrar och videoingångar osv. Nej jag vill ha ett rent slutsteg med minst två uppsättningar av analoga 7.1 ingångar. Skulle även vilja se en version med HDMI ingång för ljud (inga dekodrar tack!) så att den kan ta imot 7.1 PCM och sen en uppsättning bra DAC'ar. Ställbar in-nivå skulle vara skönt för att förhindra olyckor med max volym från ljudkortet.
Vadå reciever/slutsteg. Det finns inga slutsteg alls i denna enhet. Det är ett FÖRSTEG inget annat.
Postad 15 November 2007 - 20:17
?????????????? Vill du ha ett slutsteg med flera ingångar och HDMI utan avkodning? Låter som en lättsåld pryl.. Dina önskemål låter mer som en reciever utan avkodningDet är ju mer en receiver än ett flerkanalsslutsteg, den har ju båda dekodrar och videoingångar osv. Nej jag vill ha ett rent slutsteg med minst två uppsättningar av analoga 7.1 ingångar. Skulle även vilja se en version med HDMI ingång för ljud (inga dekodrar tack!) så att den kan ta imot 7.1 PCM och sen en uppsättning bra DAC'ar. Ställbar in-nivå skulle vara skönt för att förhindra olyckor med max volym från ljudkortet.
Vad ni får är stereoavkodning av hög klass, DD/DTS och en HDMI-växel för bild för 13.5k. Inte så dåligt även om det är en AVP16 med nytt skal som kostade < 10k
Postad 15 November 2007 - 20:22
Inte bara billigare utan en produkt över huvud taget i NuForce fall gissar jag. Svårt för ett litet företag att ha koll på alla områden i en skenande branch.Poängen är att du kan styra switchen med NuForce fjärren och slipper använda Oppo fjärren... AVP17 fungerar ju fortfarande som bildväxlare mellan komponent, S-VHS och komposit så har man inte några HDMI enheter så klarar man sig utan OPPO-switchen och de kan sälja en billigare produkt.
Postad 17 November 2007 - 12:55
Det är ju mer en receiver än ett flerkanalsslutsteg, den har ju båda dekodrar och videoingångar osv. Nej jag vill ha ett rent slutsteg med minst två uppsättningar av analoga 7.1 ingångar. Skulle även vilja se en version med HDMI ingång för ljud (inga dekodrar tack!) så att den kan ta imot 7.1 PCM och sen en uppsättning bra DAC'ar. Ställbar in-nivå skulle vara skönt för att förhindra olyckor med max volym från ljudkortet.
Vadå reciever/slutsteg. Det finns inga slutsteg alls i denna enhet. Det är ett FÖRSTEG inget annat.
Aha trodde det var ett slutsteg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?