DVB-C, gothnet, tevemottagare.
82 svar till detta ämne
Postad 21 November 2007 - 13:20
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hejsan! Jag är rookie när det gäller tv-mottagare, så jag behöver lite hjälp. Jag kommer att flytta in i en lägenhet som har kopplat till Gothnet. På deras sida vill dom att man använder en DVB-C box. Jag vill: Ta signalen från jacket, in i datan och sen visa tv på min skärm. Vad är det för skillnad på interna firewire kort ex: FloppDTV och interna PCI kort (bortsett från att det är firewire och PCI anslutning då självklart). FloppyDTV har ju en kortplats ( är det för att koda av betalkanaler osv?) Jag vill endast kika på det marksända nätet digitalt. Räcker det då med exempelvis http://www.inet.se/d...00-pci/6303903/eller måste man ha en DCB-C avkodare??
Redigerat av no_brakes, 21 November 2007 - 13:22.
Postad 22 November 2007 - 08:18
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Marksänt = Boxer = DVB-T Gothnet = KabelTV = DVB-C I stort sett alla DVB-C mottagare bör få in Gothnet, i all afall om de kan ställa in följande parametrarSymbol rate: 6875 Konstellation: 64 QAM Frekvens: 47-860 MHz Och det brukar de hitta med automatisk sökning. Vi har själva Gothnet hemma, men har problem att få in kanalerna, antagligen har vi för svag signal i våra uttag men felsökning pågår, skall prova en annan box, fungerar inte det får vår samfällighetsförening pröjsa en signalstyrkemätning i våra hem. Gothnets hemsida rekommenderar enbart 2 digitalboxar för digital-TV Homecast C3100 Digiality C-2001CX, om enbart dessa 2 fungerar eller för att ha minimal support återstår att se...
Postad 22 November 2007 - 13:25
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
OK. Men hade exempelvis
, ett sånt borde funka? Det verkar inte som att det finns nån plats för CA modul. Vad använder man en CA modul till. De är ju ganska mycke dyrare de som har det. Exempelvis FireDTV men det kostar runt 1500:-. PS! Jag har kollat så att digital tv skall funka, det är bara hålla tummarna. Marksänt = Boxer = DVB-T Gothnet = KabelTV = DVB-C
I stort sett alla DVB-C mottagare bör få in Gothnet, i all afall om de kan ställa in följande parametrar Symbol rate: 6875 Konstellation: 64 QAM Frekvens: 47-860 MHz Och det brukar de hitta med automatisk sökning.
Vi har själva Gothnet hemma, men har problem att få in kanalerna, antagligen har vi för svag signal i våra uttag men felsökning pågår, skall prova en annan box, fungerar inte det får vår samfällighetsförening pröjsa en signalstyrkemätning i våra hem. Gothnets hemsida rekommenderar enbart 2 digitalboxar för digital-TV Homecast C3100 Digiality C-2001CX, om enbart dessa 2 fungerar eller för att ha minimal support återstår att se...
Postad 23 November 2007 - 08:30
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Det kortet borde fungera. Jag ser ingen orsak till att det inte skulle fungera, men allt kan j-vlas med lite otur Jag hade köpt det och provat iaf om jag var du. CA-modul har du om du vill ha kortplats för att se kodade TV-sändningar, Gothnet skickar dock inget kodat. Däremot som t.ex. så finns diverse filmkanaler, HD-kanaler, sportkanaler m.m. som kräver abonnemang och kort på t.ex. Comhem, viasat, Canal Digital m.fl. då kan det vara bra att ha en CA-modul
Redigerat av mikeett, 23 November 2007 - 08:32.
Postad 06 December 2007 - 13:10
svenwestin
-
svenwestin
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej, Har just köpt en Sony KDL46X3500 som har inbyggd DVB-C mottagare. Det gick utmärkt att få in Gothnets okodade kanaler. Betydligt bättre bildkvalitet, jämfört med analogt via kablel, blev det också. Mer info om Gothnets kabelTV: http://www.gothnet.s...XNI-50324_.aspx
Postad 14 December 2007 - 20:04
anders.markstrom
-
anders.markstrom
-
Användare
-
-
107 inlägg
Har just köpt en Sony KDL46X3500 som har inbyggd DVB-C mottagare. Det gick utmärkt att få in Gothnets okodade kanaler.
Vad angav du för inställningar för DVB-C sökningen ? På min box (Samsung P850Z) måste jag ange nedanstående. Värdena inom parentes är standardvärdena och dessa fungerar inte för Gothnet. Frequence: (362 MHz) Network ID: (0) Konstellation: (64 QAM) Symbol rate: (6875)
Postad 27 December 2007 - 01:04
svenwestin
-
svenwestin
-
Rookie
-
2 inlägg
Har just köpt en Sony KDL46X3500 som har inbyggd DVB-C mottagare. Det gick utmärkt att få in Gothnets okodade kanaler. Vad angav du för inställningar för DVB-C sökningen ?
På min box (Samsung P850Z) måste jag ange nedanstående. Värdena inom parentes är standardvärdena och dessa fungerar inte för Gothnet.
Frequence: (362 MHz) Network ID: (0) Konstellation: (64 QAM) Symbol rate: (6875)
Hej, (Kanske lite sent svar, såg inte inlägget förrän nu.) Jag angav bara "Any" på allting utom symbol rate, sedan hittade den själv. När jag kollade "Systeminställningar" i TV:n så fann jag följande värden: Frequence: 682 Mhz Symbol rate: 6875 Konstellation : QAM AGC 63 (verkar lite konstigt då Gothnet säger att det skall vara 64 QAM) Mvh Sven
Postad 18 January 2008 - 14:44
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Verkar vara allmänt svårt att få samsungboxarna att godta Gothnets digitalsändning.
Jag har mailat och ringt om uppgifter som nätid, men de säger bara att deras boxar inte frågar efter nät-id, gothnets digitalsändningar har inget nät-id enl deras support. jag har själv ingen större lust att gå igenom 1-65535 för att se om jag hittar ett som skulle fungera
Postad 31 January 2008 - 21:32
4364
-
4364
-
Rookie
-
2 inlägg
jag har själv ingen större lust att gå igenom 1-65535 för att se om jag hittar ett som skulle fungera 
Jag kör nätnummer 65535 på min samsung-box.
Postad 01 February 2008 - 07:57
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
GREAT, tack för svaret. Som jag misstänkt hela tiden då. Nu är det verkligen dags att ta hem kabelnisse att mäta mina Tv-uttag då för mina boxar lyckas inte låsa på någonting....
Postad 11 February 2008 - 19:40
Unregistereda7fd8bd8
-
Unregistereda7fd8bd8
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag och min sambo kommer också flytta in i en gothnet lägenhet och jag har lite frågor.
Jag är helt nollad när det gäller sånt här.
Min fråga är hur jag får in digitala sändningar i våran tv som är en Sharp LC-52XD1E. Vi har en DVB-T anslutning i tv´n och då undrar jag om man kan köpa en addapter eller omvandlare eller liknande som gör DVB-T till DVB-C?
Annar är det bara till att köpa en box kanske?
Lite OT, någon som kan rekomendera ett snabbt och stabilt internet? Bahnhofs 100/100 verkar stabilt.
Postad 12 February 2008 - 09:39
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Min fråga är hur jag får in digitala sändningar i våran tv som är en Sharp LC-52XD1E. Vi har en DVB-T anslutning i tv´n och då undrar jag om man kan köpa en addapter eller omvandlare eller liknande som gör DVB-T till DVB-C?
Nix, finns inget sånt. Annar är det bara till att köpa en box kanske?
Japp, box eller ny TV med inbyggd mottagare för DVB-C. Beror väl hur man ser på saken, men själv betraktar jag inte separat box som någon direkt nackdel.
Postad 12 February 2008 - 12:52
Unregistereda7fd8bd8
-
Unregistereda7fd8bd8
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ok, Tack Alfista!
Är det kanske rekomenderat att köpa någon finare kabel mellan uttag-box-tv också då kanske?
Har hört att man får bättre "signal/mottagning" till boxen, är det något som stämmer?
Postad 12 February 2008 - 13:37
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Är det kanske rekomenderat att köpa någon finare kabel mellan uttag-box-tv också då kanske? Har hört att man får bättre "signal/mottagning" till boxen, är det något som stämmer?
Lite lurigt att ge generella svar, annat än att det där med "finare" kablar till övervägande delen är bonfångeri enligt min mening. Om vi tar det i ordning så behöver inte kabel mellan kabeluttaget och boxen vara bättre än att boxen kan tolka inkommande signal utan nämnvärd mängd bitfel, och det lär vara svårt att hitta en kabel som är så dålig att det har någon påverkan på detta. Följer det en kabel med boxen kan man lugnt köra med den. När det handlar om kabelnät kan det ibland följa med lite otrevligheter som kan störa övrig utrustning och då finns det enkla prylar man monterar på kabeln för att "isolera" sig. Kan kallas jordavskiljare eller mantelströmfiler och kostar inte så mycket. Gäller det kabeln mellan box och TV kan det (åtminstone teoretiskt) finnas anledning att undvika de allra billigaste kablarna eftersom denna kabel har större möjligheter att påverka bildkvaliteten om man använder analoga signaler, och jag vet inte på rak arm om det finns någon box för DVB-C som har HDMI (digital överföring). De enda analoga signaltyperna man skall överväga är RGB och komponent, där RGB är det som alla boxar stöder och det man ofta provar först eftersom man brukar få med kabel för det när man köper boxen. Det kan dock vara värt att testa komponent om boxen kan leverera det, i vissa kombinationer av box/TV ger det tydligen bättre bild. Generellt sett så tvivlar jag dock på att någon kan se skillnad på exempelvis en Philips SCART för 69:- och en Monster Cable som kan dra iväg på några tusen, men man kan ju misstänka att de kablar som följer med boxarna normalt är av lite enklare utförande så det kanske kan vara värt några tior att eliminera den flaskhalsen.
Postad 18 February 2008 - 11:08
svanis75
-
svanis75
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Marksänt = Boxer = DVB-T Gothnet = KabelTV = DVB-C
I stort sett alla DVB-C mottagare bör få in Gothnet, i all afall om de kan ställa in följande parametrar Symbol rate: 6875 Konstellation: 64 QAM Frekvens: 47-860 MHz Och det brukar de hitta med automatisk sökning.
Vi har själva Gothnet hemma, men har problem att få in kanalerna, antagligen har vi för svag signal i våra uttag men felsökning pågår, skall prova en annan box, fungerar inte det får vår samfällighetsförening pröjsa en signalstyrkemätning i våra hem. Gothnets hemsida rekommenderar enbart 2 digitalboxar för digital-TV Homecast C3100 Digiality C-2001CX, om enbart dessa 2 fungerar eller för att ha minimal support återstår att se...
Hej, Jag skall också flytta till ett nytt hus som har Gothnet. Har bott i ComHem hus tidigare, så nu har jag en digitalbox, Humax CX-1201C. Kan dock inte hitta någon teknisk information om den. Kan man ställa in ovanstående? Vet du vilka boxar som kan ställa in ovanstående parametrar? Mvh Mattias
Redigerat av svanis75, 18 February 2008 - 11:09.
Postad 19 February 2008 - 08:04
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1825 inlägg
Jag provade med en gammal samsungbox och ställde in sifrorna ovan + nätid 65535 men fick det inte till att fungera.
Jag har dock läst att andra gothnetanvändare lyckats hitta kanalerna med ovanstående värden...
Dock hittade min Dreambox 600 allt efter att ha flashat in gemini 4.20 i den.
Innan jag flashade den fann den nästan ingenting.
Så det är bara att prova, om du vill kan du prova at tkontakta deras support om du får problem men förvänta dig inga vettiga svar
Postad 02 March 2008 - 16:07
4364
-
4364
-
Rookie
-
2 inlägg
Här är inställningarna jag använder på min samsungbox och det funkar fint.
Hoppas det hjälper någon.
Nätnummer: 65535
Symbolhastighet: 6875 kS/s
Modulation: Auto
610000 kHz
Euronews
682000 kHz
SVT24
SVT1
SVT2
Barn- & Kunskapskanalen
TV4
690000 kHz
Nickelodeon
Eurosport
MTV
TV3
TV6
698000 kHz
Kanal 9
TV4+
Travel Channel
National Geo Channel
Discovery
706000 kHz
Kanal Lokal
TV5 Monde
Kanal 5
Postad 12 March 2008 - 21:39
anders.markstrom
-
anders.markstrom
-
Användare
-
-
107 inlägg
Här är inställningarna jag använder på min samsungbox och det funkar fint. Hoppas det hjälper någon.
Vad är det för modell du har ? Får du EPG för alla kanaler ?
Postad 26 April 2008 - 16:58
marerl
-
marerl
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej "
Vad jag erfar från Gothnets supply firma AT-Installation så är NÄT ID = 1
Symb rate 6875
och frekvenserna finns är följande
682 Mhz
690 Mhz
698 Mhz
706 Mhz
Postad 26 May 2008 - 16:56
Unregistered9031f33f
-
Unregistered9031f33f
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej, Jag skall också flytta till ett nytt hus som har Gothnet. Har bott i ComHem hus tidigare, så nu har jag en digitalbox, Humax CX-1201C. Kan dock inte hitta någon teknisk information om den. Kan man ställa in ovanstående? Vet du vilka boxar som kan ställa in ovanstående parametrar? Mvh Mattias
Jag har samma problem som du. Vid direkt fråga till Gothnets support fick jag (surprise) följande svar: "En digitalbox från Comhem går ej att använda i vårat nät. " Kanske är detta sant, kansek orkar de bara inte bry sig om att förklara, vad vet jag, jag är newbie på detta. Har inte orkat kika på min Humax om det finns möjlighet att ställa in parametrarna ovan heller - skulle vara kanon om nån med lite mer kundkap kunde svara ett definitivt "nej" (om det nu ÄR så) eller annars ett "hur" ...
Postad 01 June 2008 - 08:06
stenir
-
stenir
-
Rookie
-
4 inlägg
Tjaba!
Har fått Gothnet att funka med min Samsung B260Z (comhem).
Med följande:
Nätnummer: 65535
Symbolhastighet: 6875 kS/s
Modulation: Auto (antar att det är samma som "QAM")
682000
690000
698000
706000
Fick söka på freqvenserna manuellt sen funka det fint men däremot med
min nyare Samsung B270Z (comhem) funkade det inte, tror det beror på att
man inte kan lägga in "Modulation: Auto" på den...
Uppdatering:
Har även testat med en Humax CX-1201C (comhem) dekoder och det funkade utmärkt
att ta in kanalerna manuellt med den :-)
Snabbslutsats:
Humax CX-1201C = OK
Samsung B260Z = OK
Samsung B270Z = NEJ
Mvh: Stenir
Redigerat av stenir, 03 June 2008 - 14:43.
Postad 24 August 2008 - 14:47
Jörgen_P
-
Jörgen_P
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har precis köpt en Samsung LE-40A656 som jag är mycket nöjd med. Tyvärr har jag inte lyckats få in några kanaler via DVB-C med ovan föreslagna inställningar för Gothnet. Mitt FloppyDTV hittar massvis med kanaler men inte TVn. Måste jag ange ett särskilt nätverksid och varför behöver jag isåfall inte det för mitt tv-kort ?
Postad 24 August 2008 - 16:36
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Tjaba! Har fått Gothnet att funka med min Samsung B260Z (comhem). Med följande: Nätnummer: 65535 Symbolhastighet: 6875 kS/s Modulation: Auto (antar att det är samma som "QAM")
682000 690000 698000 706000
Fick söka på freqvenserna manuellt sen funka det fint men däremot med min nyare Samsung B270Z (comhem) funkade det inte, tror det beror på att man inte kan lägga in "Modulation: Auto" på den... Uppdatering: Har även testat med en Humax CX-1201C (comhem) dekoder och det funkade utmärkt att ta in kanalerna manuellt med den :-) Snabbslutsats: Humax CX-1201C = OK Samsung B260Z = OK Samsung B270Z = NEJ Mvh: Stenir
det stod väl att QAM skulle vara 64 och det är det som dom flesta kör med comhem, tele2 osv... testa 64 istället för AUTO
Postad 25 August 2008 - 11:31
magnuse
-
magnuse
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Många Boxar har speciella anpassningar för Comhem som gör att dom inte fungerar i andra DVB-C nät som tex GothNet och Svesat.
/Magnus
Postad 25 August 2008 - 14:23
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Har precis köpt en Samsung LE-40A656 som jag är mycket nöjd med. Tyvärr har jag inte lyckats få in några kanaler via DVB-C med ovan föreslagna inställningar för Gothnet. Mitt FloppyDTV hittar massvis med kanaler men inte TVn. Måste jag ange ett särskilt nätverksid och varför behöver jag isåfall inte det för mitt tv-kort ?
Tror jag läst om att välja land Finland så hittar tvn icke-comhem kanaler, men och andra sidan har jag läst om så många modeller
Redigerat av Benkke, 25 August 2008 - 17:36.
Postad 25 August 2008 - 14:39
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Kanske en dum fråga men är du säker på att den har DVB-C? TV:n som säljs av exv Komplett.se har det inte: http://www.komplett....aspx?sku=348230 (gäller f.ö. Netonnet och Pixmania också)
Redigerat av hakanh65, 25 August 2008 - 15:00.
Postad 25 August 2008 - 15:34
Unregisteredfeb63dc2
-
Unregisteredfeb63dc2
-
Rookie
-
5 inlägg
Har en kollega som kör en Samsung A464 men fick konfigurera Finska för att få det att funka. Är intresserad om lyckas få din A656 att funka med finska då jag precis tänkt köpa en likadan men tvekar lite pga Gothnet.
Redigerat av Unregisteredfeb63dc2, 25 August 2008 - 15:37.
Postad 26 August 2008 - 08:28
magnuse
-
magnuse
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
På min Sony TV så måste jag göra en "full scan" för att hitta de fria kanalerna i Svetsats nät annars hittar TVn bara betalkanalerna från Viasat.
/Magnus
Postad 26 August 2008 - 09:04
Jörgen_P
-
Jörgen_P
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kanske en dum fråga men är du säker på att den har DVB-C? TV:n som säljs av exv Komplett.se har det inte: http://www.komplett....aspx?sku=348230 (gäller f.ö. Netonnet och Pixmania också)
Den har DVB-C. Har köpt den på Siba som köper från Samsung Norden till skillnad från många andra som parallellimporterar, dvs. det är modellen med både DVB-T och DVB-C: LE-40A6561C.
Postad 26 August 2008 - 09:08
Jörgen_P
-
Jörgen_P
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har en kollega som kör en Samsung A464 men fick konfigurera Finska för att få det att funka. Är intresserad om lyckas få din A656 att funka med finska då jag precis tänkt köpa en likadan men tvekar lite pga Gothnet.
Ha, sjukt! Får prova det när jag kommer hem till Sverige på fredag. Meddelar hur det gick om jag lyckas navigera på finska. Har skickat en förfrågan till Samsung om en firmwareuppdatering skulle hjälpa så vi får se vad de svarar på det.
Postad 26 August 2008 - 09:15
Jörgen_P
-
Jörgen_P
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Förresten. Kan du fråga din kollega om han gjorde något mer än valde finska? T.ex. om han angav något särskilt nätverksid.
Postad 26 August 2008 - 09:39
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Ha, sjukt! Får prova det när jag kommer hem till Sverige på fredag. Meddelar hur det gick om jag lyckas navigera på finska. Har skickat en förfrågan till Samsung om en firmwareuppdatering skulle hjälpa så vi får se vad de svarar på det.
Tror det räcker med att välja land Finland, språk svenska
Postad 26 August 2008 - 10:47
Jörgen_P
-
Jörgen_P
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Fick precis det här svaret från Samsung:
"Den inbyggda digital mottagaren på tv:n är enbart gjord för comhem. Men
om man gör en ny plug and play och väljer t.ex finland som land kan man
ha en möjlighet att få in andra kabel nät. Sedan bör man kolla
symbolhastighet och modulering emdmera."
Verkar som om Finland är grejen. Nåja, får testa och återkomma.
Postad 26 August 2008 - 21:38
gab_112
-
gab_112
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag var och köpte en Samsung 40" 6 serie så jag hoppas verkligen att den funkar med gothnet om man väljer Finland som land.
Postad 30 August 2008 - 10:33
Jörgen_P
-
Jörgen_P
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ställde in Finland för DVB på min LE-40A656 och helt riktigt, alla kanaler från Gothnet hittades. Behövde inte ens ange några inställningar, bara en pinkod för att bekräfta ändringen. Obs! Har du ingen pinkod verkar det som om du anger den första gången du skriver in den.
Postad 11 September 2008 - 06:08
svanis75
-
svanis75
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tjaba! Har fått Gothnet att funka med min Samsung B260Z (comhem). Med följande: Nätnummer: 65535 Symbolhastighet: 6875 kS/s Modulation: Auto (antar att det är samma som "QAM")
682000 690000 698000 706000
Fick söka på freqvenserna manuellt sen funka det fint men däremot med min nyare Samsung B270Z (comhem) funkade det inte, tror det beror på att man inte kan lägga in "Modulation: Auto" på den... Uppdatering: Har även testat med en Humax CX-1201C (comhem) dekoder och det funkade utmärkt att ta in kanalerna manuellt med den :-) Snabbslutsats: Humax CX-1201C = OK Samsung B260Z = OK Samsung B270Z = NEJ Mvh: Stenir
Hej, jag bor i Landvetter och har Gothnets kabeltv. Jag har en Humax CX-1201C liggandes och undrar hur du gick tillväga för att få den att funka?? Ta in kanalerna manuellt?? Kan du beskriva lite kortfattat hur man skall göra? Tacksam för svar! //Svanis
Postad 15 September 2008 - 14:16
terraforma
-
terraforma
-
Rookie
-
5 inlägg
gothnet bytte inatt lite siffror, dom nya är:
490000
498000
506000
514000
symbolhastighet samt modulering är fortfarande samma som innan
Redigerat av terraforma, 15 September 2008 - 14:17.
Postad 16 September 2008 - 13:35
stenir
-
stenir
-
Rookie
-
4 inlägg
Howdy!
Det finns kanaler som är kodade som inte ingår i Gothnets utbud,
är det möjligen någon som vet vilka MHZ Viasat sport och Viasat nature/crime sänder i ?
Postad 17 September 2008 - 20:43
sklahe
-
sklahe
-
Rookie
-
2 inlägg
gothnet bytte inatt lite siffror, dom nya är:
490000 498000 506000 514000
symbolhastighet samt modulering är fortfarande samma som innan
Efter kanalomläggningen får jag inte in en enda kanal när jag gör en kanalsökning på min MCE (Vista). Jag har tidigare använt guiden på http://www.tystpc.nu...opic.php?t=2778. Behöver jag uppdatera filen med transpondrar? Hur gör jag då? Börjar bli tradigt att titta på tv i sovrummet...
Postad 18 September 2008 - 20:48
careka
-
careka
-
Rookie
-
1 inlägg
*/lånar tråden/* hej! har precis införskaffat mig en samsung A656. har ställt in gothnets digitala kanaler med det fiffiga sättet att ställa in finland som land. nu undrar jag om det är nån som har lyckats få in kodade kanaler, canal+ och säsongskortet (alltså med en CA-modul och canaldigital-kort)? hittade detta tyvärr http://www.canaldigi...V-kort-och-box/ingen som har lyckats kringå detta^?
Postad 19 September 2008 - 20:22
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
*/lånar tråden/* hej! har precis införskaffat mig en samsung A656. har ställt in gothnets digitala kanaler med det fiffiga sättet att ställa in finland som land. nu undrar jag om det är nån som har lyckats få in kodade kanaler, canal+ och säsongskortet (alltså med en CA-modul och canaldigital-kort)?
hittade detta tyvärr http://www.canaldigi...V-kort-och-box/
ingen som har lyckats kringå detta^?
Den har ju heller ingen S-box
Postad 24 September 2008 - 21:46
Unregistereda1c71e45
-
Unregistereda1c71e45
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Efter kanalomläggningen får jag inte in en enda kanal när jag gör en kanalsökning på min MCE (Vista). Jag har tidigare använt guiden på http://www.tystpc.nu...opic.php?t=2778. Behöver jag uppdatera filen med transpondrar? Hur gör jag då? Börjar bli tradigt att titta på tv i sovrummet...
När jag sökte så sa den 0 kanaler, men när man sedan gick in och valde vilka kanaler man skulle ha så fanns alla där. så i sökningen visar den tomt, men kanalerna finns där.
Postad 30 September 2008 - 11:07
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Hej Har precis köpt en Samsung DCB-B270Z digitalbox och fått följande svar ang inställningar till Gothnets nät, skall prova allt ikväll Man kan inte välja "Svenska" när man gör en sökning enligt Samsung support då den letar på Comhems nät som är förinställt i boxen, så välj Finska. Man kan ställa om språket under inställningar "OSD" senare. Enligt Gothnets support idag så ska dessa inställningar väljas: Frekvens: 490,498,506,514 Mhz Nätverksid: 100 Symbolrate: 6875 Se länk om hur de digitala kanalerna är uppdelade: LänkBara hoppas det funkar...  EDIT: Har nu testat...det behövdes inte byta språk MEN.. Gothnet sänder ju sina kanaler uppdelade på 4 frekvenser och jag lyckas bara spara1 frekvens åt gången...surt, för i så fall betyder det att denna digitalbox bara kan få in ca 1/4 av Gothnets kanaler åt gången...Stenålder..Skall ringa Samsung imorg, eller någon som vet va jag gör för fel??
Redigerat av big_swede70, 30 September 2008 - 17:39.
Postad 30 September 2008 - 17:49
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Raderar den dom redan sparade då? Vissa boxar måste man slå in varje frekvens och dom sparas varefter.
Postad 30 September 2008 - 19:17
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Raderar den dom redan sparade då? Vissa boxar måste man slå in varje frekvens och dom sparas varefter.
Japp, då raderar den tidigare sparade frekvensen med de kanalerna, men ja tycker de borde ligga kvar när man gör en ny sökning men de gör de inte tyvärr, om jag inte nu gör något fel... som jag hoppas
Postad 01 October 2008 - 09:04
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Nya fakta:
Samsungs DCB-B270Z fungerar EJ på kabelnät som sänder över flera olika frekvenser, den kan bara spara en frekvens åt gången. Däremot fungerar föregångaren B260Z. Har kollat med Samsungs support idag.
Anledningen säger de är att B270Z är i huvudsak för boxer och comhem och de använder bara 1 frekvens åt gången. Gothnet använder ju 4 som jag skrivit tidigare i tråden, så nu blir det till hitta en beg B260Z snabbt...
Postad 02 October 2008 - 17:19
anders.markstrom
-
anders.markstrom
-
Användare
-
-
107 inlägg
...nu blir det till hitta en beg B260Z snabbt... 
Ser ju ut som att en del har den i lager men länkarna går i själva verket till 270Z
Redigerat av anders.markstrom, 02 October 2008 - 17:22.
Postad 04 October 2008 - 10:15
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Ser ju ut som att en del har den i lager men länkarna går i själva verket till 270Z
300kr på blocket, skall inte klaga....
Postad 20 October 2008 - 16:45
sklahe
-
sklahe
-
Rookie
-
2 inlägg
När jag sökte så sa den 0 kanaler, men när man sedan gick in och valde vilka kanaler man skulle ha så fanns alla där. så i sökningen visar den tomt, men kanalerna finns där.
Jag tror jag har raderat alla kanaler. Nu hittar den inga vid en sökning och i kanallistan finns inga.
Postad 06 November 2008 - 09:08
stenir
-
stenir
-
Rookie
-
4 inlägg
Howdy!
Om ni kör med "Humax CX-1201C" (comhem box)
och med dom nya freqvenserna samt nät id 100 så får man
kanalerna i logisk ordning, mycket bättre än med samsung boxen
där kanalerna kommer i oordning som det var innan...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|