Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Thermaltake DH101 VF7001BNS eller Thermaltake DH102 VH2001BNS

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 november 2007 - 12:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Tänker nu äntligen byta ut mitt Silverstone LC-03 chassie mot nått annat dessa 2 föll mig på läppen då de verkar passa skapligt till min H/K stärkare.

Någon som har erfarenheter om dessa båda chassin, Klarar tex tftskärmen 720p i upplösning? Är displayen i det andra chassit bra då den egentligen räcker. Mer åsikter och tips mottages tacksamt.

Postad 01 december 2007 - 00:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Har upptäckt att även Cooltek 3000 är av intresse så utlåtande om det chassiet motages också

Postad 02 december 2007 - 21:49

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
har ett DH102 på ingång..bör ha det innan jul. Kommer att ta lite bilder och skriva ner intryck ang. chassit

Funderade också på ett Cooltek 3000 svart, men valde Thermaltake pga av fjärr ingick i paketet.

"Den som väntar på nåt gott,... blir aldrig fet".....eller!?!?!? jag tycker det är pest. ;-)

Redigerat av Unregistered70607b32, 08 december 2007 - 01:11.

Postad 09 december 2007 - 14:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

har ett DH102 på ingång..bör ha det innan jul. Kommer att ta lite bilder och skriva ner intryck ang. chassit

Funderade också på ett Cooltek 3000 svart, men valde Thermaltake pga av fjärr ingick i paketet.

"Den som väntar på nåt gott,... blir aldrig fet".....eller!?!?!? jag tycker det är pest. ;-)

Väntar med spännining på den recensionen, hoppas skärmen klarar att ta emot iaf 1280x720, helst 1920*1080 men det är kanske för mycket att hoppas på men vore skönt att kunna köra cloneläge

Postad 15 december 2007 - 23:13

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Väntar med spännining på den recensionen, hoppas skärmen klarar att ta emot iaf 1280x720, helst 1920*1080 men det är kanske för mycket att hoppas på men vore skönt att kunna köra cloneläge

Cooltek 3000 Rev.2 har en skärmupplösning på max 1600x1200, vad Thermaltake HD102 har på sin skärm vet jag inte...det står inget om det nånstans. Har skickat en fråga till dem om det så får vi se om de svarar.

Postad 16 december 2007 - 00:10

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Coolteken klarar av att ta emot den upplösningen, men det kommer inte att synas sp bra på den lilla skärmen. Kör 1366 x 768 på min och det är knappt knapt läsligt om man sitter nära skärmen.
Men visst det funkar ju.

Postad 16 december 2007 - 03:22

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Coolteken klarar av att ta emot den upplösningen, men det kommer inte att synas sp bra på den lilla skärmen. Kör 1366 x 768 på min och det är knappt knapt läsligt om man sitter nära skärmen.
Men visst det funkar ju.

Åh, där ser man! Skulle vara intressant att få reda på, med detta i åminne, vad du tycker om att ha en HTPC med eller utan en sån skärm. Tjänar den någon ting till förutom att se jävligt snajsig ut? Är den inte bara irriterande när man kollar på TV om man som merparten av folket har den i TV-bänken under stor TV:n (man ser den ju hela tiden då)? Kan man släcka ner den eller stänga av den antingen via fjärrkontroll eller manuellt via nån knapp fast HTPC:n är up and running? Är i valet och kvalet mellan en å ena sidan Zalman HD160 Plus med enkel LCD-display eller å andra sidan antingen Zalman HD160XT Plus eller Cooltek 3000 eller högst på önskelistan en Thermaltake HD102 (den e ju verkligen snygg asså) <_<

Postad 16 december 2007 - 07:53

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Skärmen på Coolteken går att stänga av om man inte vill ha den igång när man kikar på film, tv eller vad man nu gör. Knappen längst till vänster gör detta. Det går även att justera det "blåa" ljuset på "ON-knappen" så att det inte lyser så starkt om man skulle störa sig på det.

Övriga intryck får vänta då jag precis har byggt ihop mitt system och knappt har börjat använda det. Men det är ganska smidigt att ha skärm faktiskt. Går ju att göra saker samtidigt som tjejen kollar på tv <_<

Postad 16 december 2007 - 12:04

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Skärmen på Coolteken går att stänga av om man inte vill ha den igång när man kikar på film, tv eller vad man nu gör. Knappen längst till vänster gör detta. Det går även att justera det "blåa" ljuset på "ON-knappen" så att det inte lyser så starkt om man skulle störa sig på det.

Övriga intryck får vänta då jag precis har byggt ihop mitt system och knappt har börjat använda det. Men det är ganska smidigt att ha skärm faktiskt. Går ju att göra saker samtidigt som tjejen kollar på tv :lol:

Men det går inte att stänga av skärmen med fjärrkan då va? Du måste ta dig upp och fram till HTPC:n för att stänga ner skärmen manuellt med denna knapp? Ser verkligen trevligt ut ditt bygge och tack för input!
Ser fram emot mer utförligare intryck från dig sedan <_<
Majstang

Postad 16 december 2007 - 12:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Övriga intryck får vänta då jag precis har byggt ihop mitt system och knappt har börjat använda det. Men det är ganska smidigt att ha skärm faktiskt. Går ju att göra saker samtidigt som tjejen kollar på tv :lol:

Men det går inte att stänga av skärmen med fjärrkan då va? Du måste ta dig upp och fram till HTPC:n för att stänga ner skärmen manuellt med denna knapp? Ser verkligen trevligt ut ditt bygge och tack för input!
Ser fram emot mer utförligare intryck från dig sedan <_<
Majstang

Borde kunna gå att lägga till ett knappkomando som stänger av clonläget från fjärren, det har iaf gått att lösa innan. I värsta fall får man installera girder till att sköta det.

Postad 16 december 2007 - 13:07

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Borde kunna gå att lägga till ett knappkomando som stänger av clonläget från fjärren, det har iaf gått att lösa innan. I värsta fall får man installera girder till att sköta det.

Hoppas Thermaltake har tänkt på detta och ger oss flera valmöjligheter på sätten att kapa skärmen när man så vill. Det borde de ha gjort.

Hur går det för dig i ditt beslutsfattande? Har du bestämt dig för vilket chassi du ska välja?

Postad 16 december 2007 - 15:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hoppas Thermaltake har tänkt på detta och ger oss flera valmöjligheter på sätten att kapa skärmen när man så vill. Det borde de ha gjort.

Hur går det för dig i ditt beslutsfattande? Har du bestämt dig för vilket chassi du ska välja?

Lutar mest åt ett DH102, man kan stänga av skärmen med en knapp på chassit, kanpparna under skärmen ska avar för inställningarna av skärmen.

Postad 17 december 2007 - 00:04

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Hur fungerar det här med Dual Monitor display på Thermaltaken HD102? Vad är det för anslutning på Displayen på Cooltek 3000? Antar att det är en vanlig HDMI kontakt så man bara behöver koppla en kort DVI-HDMI kabel från grafikkort till LCD på chassit?
Mycket man inte vet just nu :blush:

Postad 17 december 2007 - 10:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hur fungerar det här med Dual Monitor display på Thermaltaken HD102? Vad är det för anslutning på Displayen på Cooltek 3000? Antar att det är en vanlig HDMI kontakt så man bara behöver koppla en kort DVI-HDMI kabel från grafikkort till LCD på chassit?
Mycket man inte vet just nu :blush:

Det vanliga är att du har en anslutning till VGA och en till USB, cooltech 3000 vet jag har det och skulle tro att termaltaken också har det likadant.

Postad 17 december 2007 - 23:01

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Fick svar från TVPC.se idag och på Thermaltaken så kan man stänga ner skärmen både via chassiknapp och fjärrkan!
Trevligt, snart kan jag inte hålla mig längre! Begäret bara stiger :D Får se om jag får svar på skärmupplösning imorn.

Postad 03 januari 2008 - 12:01

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
En Brittisk review för intresserade :)
http://www.xsreviews...e-dh102-htpc/1/

Postad 04 januari 2008 - 20:04

Unregistered5d38bebe
  • Unregistered5d38bebe
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är också väldigt sugen på dh102. Finns det någon som har fått tag i ett sådant chassi? Det verkar som att det inte är någon återförsäljare som får in den på lager...

/ Jonas

Postad 04 januari 2008 - 20:07

Unregistered5d38bebe
  • Unregistered5d38bebe
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
En till fråga. Är det någon som vet om Noctua NH-U12F får plats i DH102?

Hur vet om det passar eller inte?

Tacksam för svar!

/ Jonas

Postad 04 januari 2008 - 23:55

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

En till fråga. Är det någon som vet om Noctua NH-U12F får plats i DH102?

Hur vet om det passar eller inte?

Tacksam för svar!

/ Jonas

Hej Jonas!
En fingervisning är att höjden på chassit är 153,5mm och den fläkten du talar om är 155mm hög, så svaret borde bli "inte en chans". En Zalman CNPS9500A LED på 135 mm blir oxå tajt om man tar tjocklek på chassiplåten + atx-kortdistanser + moderkorttjocklek + processornshöjd över moderkort i beaktan. Understiger detta 18,5 mm så kommer du få plats faktiskt :unsure:

Postad 01 februari 2008 - 08:48

pmgl
  • pmgl
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej,

Är det någon som kan bekräfta att chassiet verkligen är 153,5mm högt?
Vissa tillverkare lämnar nämligen bort fötterna då de uppger höjden. Så vad jag är ute efter är totalhöjden, fötter inkluderade.

Eftersom jag vill ha ett chassie som är max. 160mm högt skulle jag vilja få detta bekräftat innan jag beställer.

Tacksam för svar
</Patrik>

Postad 01 februari 2008 - 12:06

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som kan bekräfta att chassiet verkligen är 153,5mm högt?
Vissa tillverkare lämnar nämligen bort fötterna då de uppger höjden. Så vad jag är ute efter är totalhöjden, fötter inkluderade.

Eftersom jag vill ha ett chassie som är max. 160mm högt skulle jag vilja få detta bekräftat innan jag beställer.

Tacksam för svar
</Patrik>

Bode ju vara själva chassit som är 153,5mm högt och fötterna borde inte vara inräknade. Detta just för att kunna planera hur hög processorfläkt man kan köra med. Vill du ha säkert svar kan jag rekommendera att du hör efter med TVPC.SE. De brukar svara snabbt oxå.

Redigerat av majstang, 01 februari 2008 - 12:07.

Postad 01 februari 2008 - 16:56

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Verkar vara en ruggig lev.tid på DH102, hoppas på leverans i februari. :)
Nån som fått hem sitt thermaltake chassi?

Redigerat av Unregistered70607b32, 02 februari 2008 - 10:18.

Postad 03 februari 2008 - 00:06

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Verkar vara en ruggig lev.tid på DH102, hoppas på leverans i februari. ;)
Nån som fått hem sitt thermaltake chassi?

Nä, jag kan inte tänka mig det! Detta är en stor besvikelse och jag vet inte vad som har gått på tok. Nån som hört nåt från Thermaltake om orsak för lev.förseningen??

Postad 09 februari 2008 - 07:31

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Jag har blivit sugen på att köpa DH101 nu men enligt reviews så får man inte plats med ett stort grafikkort men det borde man väl få om man tar bort 3,5" modulen och bara har 2st HDDs i 5,25" platserna?

Postad 10 februari 2008 - 16:16

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Jag har blivit sugen på att köpa DH101 nu men enligt reviews så får man inte plats med ett stort grafikkort men det borde man väl få om man tar bort 3,5" modulen och bara har 2st HDDs i 5,25" platserna?

Men beror inte det på hur PCIe porten som du kommer använda till grafikkortet sitter på moderkortet?
På många nya moderkort finns det PCIe x16 portar placerade längre ut på kanten än vad som är brukligt mer åt mitten av moderkortet. Kanske du redan har ditt moderkort hemma, så det är försent att skaffa ett som fungerar utan att behöva plocka ner 3,5" modulen?

Postad 10 februari 2008 - 20:23

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Men beror inte det på hur PCIe porten som du kommer använda till grafikkortet sitter på moderkortet?
På många nya moderkort finns det PCIe x16 portar placerade längre ut på kanten än vad som är brukligt mer åt mitten av moderkortet. Kanske du redan har ditt moderkort hemma, så det är försent att skaffa ett som fungerar utan att behöva plocka ner 3,5" modulen?

Jag har inte köpt ett än men behöver bara 2st hårddiskar ändå så kommer nog ta bort den ändå för bättre luftströmmning från fläkten där. Moderkortet är inte bestämt än men det lutar åt ett Gigabyte GA-P35-DS4 men mycket kan hända innan min käre Intel q9450 vill dyka upp.

Postad 11 februari 2008 - 10:34

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Jag har inte köpt ett än men behöver bara 2st hårddiskar ändå så kommer nog ta bort den ändå för bättre luftströmmning från fläkten där. Moderkortet är inte bestämt än men det lutar åt ett Gigabyte GA-P35-DS4 men mycket kan hända innan min käre Intel q9450 vill dyka upp.

Ok! Enda nackdelen i sammanhanget som man kommer på är att köra två hårddiskar i ett område där inga fläktar kommer åt är inget jag skulle göra. 120 mm fläkten kyler ju hårdiskarna i 3,5" vaggan oxå menar jag. Är kanske överdrivet kinkig på detta men efter en major hårddiskkrasch pga en trasig fläkt så blir man försiktig :)
Har i alla fall valt följande moderkort just pga möjligheten att kunna placera grafikkortet fritt ifrån 3,5" vaggan:
https://www.datorbut...?Product=ASP5E3
Får väl se om allt lirar :)

Edit:
Kollade precis på hur PCIe x16 porten var placerade på ditt moderkort som du ska köpa och det ser ju likadant ut som mitt, så det borde ju inte vara några problem med krock med vaggan så länge du väljer den vänstra PCIe porten. Enda kruxet är om du kör ett grafikkort som tar dubbla platser, då kanske den tar upp en vanlig PCI port oxå, vilket är olyckligt om du behöver minst två...

Redigerat av majstang, 11 februari 2008 - 10:43.

Postad 12 februari 2008 - 18:09

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Ok, grabbar! Fick precis svar från Thermaltake och förseningen av lådan beror på att:
Due to globally shortage of 7" LCD monitor, Thermaltake DH102 has difficulty to deliver the product to market in short time.
Fick inte reda på när de kan tänkas komma eller vilka marknader som prioriteras. Kan inte tänka mig att lilla Svedala ligger särskilt högt på den listan. :P

Redigerat av majstang, 12 februari 2008 - 18:10.

Postad 12 februari 2008 - 19:48

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Men det var ju supernice... :P

tack för infon... får nog begära kosingen tillbaka, kan ju inte ligga ute med pengar i en evighet.
Kom tillbaks till pappsen så han kan köpa nåt annat kul :P

Synd, vill ju ha ett DH102...även om marknaden gör allt för att sätta käppar i hjulen...

Redigerat av Unregistered70607b32, 12 februari 2008 - 19:57.

Postad 12 februari 2008 - 23:11

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Men det var ju supernice... :D

tack för infon... får nog begära kosingen tillbaka, kan ju inte ligga ute med pengar i en evighet.
Kom tillbaks till pappsen så han kan köpa nåt annat kul :D

Synd, vill ju ha ett DH102...även om marknaden gör allt för att sätta käppar i hjulen...

Finns ju faktiskt en Cooltek 3000 kvar på prisjakt om du är sugen...gäller nog att slå till ganska så fort då :rolleyes:
Inte ens svindyra Zalman HD160 XT Plus finns kvar...

Postad 13 februari 2008 - 19:38

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Du har nog rätt majstang, kanske inte får se en DH102 innan hösten på lager.
DH102 föll mig i smaken med design och medföljande fjärr.
Coolteken är ju annars väldans nice, blir det en sån så köper jag till en fjärr från Imon, de har för montage i 3.5" plats, sen ett litet borrhål i luckan ... ;)

Postad 14 februari 2008 - 16:38

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Frågan är om man får se DH101 i lager någon gång med.

Postad 14 februari 2008 - 20:17

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Joo, mkt tråkigt med såna här förseningar, har haft otur med det mesta gällande min nya htpc, först moderkort, sen chassi och vattenkylning

Jag ska försöka hålla ut, väldans intresserad av DH102

Postad 14 februari 2008 - 22:03

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Joo, mkt tråkigt med såna här förseningar, har haft otur med det mesta gällande min nya htpc, först moderkort, sen chassi och vattenkylning

Jag ska försöka hålla ut, väldans intresserad av DH102

Åh...vad för otur menar du då, med moderkort och vattenkylning menar jag?!

Du har nog rätt majstang, kanske inte får se en DH102 innan hösten på lager.
DH102 föll mig i smaken med design och medföljande fjärr.
Coolteken är ju annars väldans nice, blir det en sån så köper jag till en fjärr från Imon, de har för montage i 3.5" plats, sen ett litet borrhål i luckan ... :D

Nja, inte tror jag att vi får vänta så länge som till hösten. De borde komma mars-april i alla fall. Lurar faktiskt på ett Zalman HD160XT Plus, vi får se vilket som dyker upp först. Gjorde lite förfrågningar hos THB.SE idag och även fast de var ganska svävande i svaret så lät det som om Thermaltake ligger bättre till än Zalman leveransmässigt (de har samma LCD-skärm). DH102 skulle förmodligen komma alldeles snart sa de. Läste en lysande review av Zalman chassit fast de fick dålig kritik på skärmens funktionalitet (begränsade applikationer och krånglig i största allmänhet), men det borde vara samma sak med Thermaltaken eftersom båda har iMon skärmen.
Hehe...jag fårstår att du väntar eftersom att sätta ett borrhål i ett sprillans chassi (Cooltek) för 3 papp låter inte direkt som man gör med överdriven glädje :)

Postad 16 februari 2008 - 09:51

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
oturen i förseningar gällde även moderkort och vattenkylning( vattenkylning ej lev ännu)

Vill helst unvika att borra i luckan för Imon 3.5"mottagaren i en cooltek 3000 hehe, DH102 lockar mig mer, passar mig som handen i hansken.

Hoppas inte skärmen är såå krånglig, hoppas det beror på testarnas otålighet :) ...eller teknisk inkompetens :wub:
Vill ha chassi med skärm, så slipper man ju slå på tv'n eller projjen så fort man ska lyssna på musik eller web-radio.

Gjorde lite förfrågningar hos THB.SE idag och även fast de var ganska svävande i svaret så lät det som om Thermaltake ligger bättre till än Zalman leveransmässigt (de har samma LCD-skärm). DH102 skulle förmodligen komma alldeles snart sa de.

tackar för den infon, så kan man hoppas få chassit innan april kanske....

hoppas inte på nåt aprilskämt ;)

Redigerat av Unregistered70607b32, 16 februari 2008 - 09:56.

Postad 16 februari 2008 - 17:01

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Hmmmm....Multitronic fick upp en Zalman HD160XT Plus (svart) på lager igår. Kanske man skulle slå till, men skitstövlarna ligger nästan 1000 spänn över de billigaste i pris...5500 är verkligen DYYYYYYRT!!!!! :)

Postad 16 februari 2008 - 17:32

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

oturen i förseningar gällde även moderkort och vattenkylning( vattenkylning ej lev ännu)

Intressant detta med vattenkylning, men jag ser inga bilder i ditt galleri på just den detaljen. Jag undrar vad du har valt för system och vilka detaljer kommer du kyla, CPU och GPU bara eller? Funderar själv på det men avvaktar tills jag vet hur hög ljudnivån blir med alla fläktar som följer med orginalgrejerna är igång. Vattenkylning är ju svindyrt och jag undrar om det kan va värt det? Men det visar sig väl...eller ja...i alla fall hörs :)

Postad 21 februari 2008 - 18:55

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hallå Thermaltake, var är mitt chassi? Inne på 3:e månaden nu.

Nån som sett några news om DH101 /102 ?

Redigerat av Unregistered70607b32, 21 februari 2008 - 19:00.

Postad 23 februari 2008 - 23:43

Unregistered21cb3840
  • Unregistered21cb3840
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Nej sitter också och väntar på min 101a här, ser inte ut att finnas någonstans i europa ännu....

Postad 24 februari 2008 - 00:38

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Nej sitter också och väntar på min 101a här, ser inte ut att finnas någonstans i europa ännu....

Orkade inte vänta...slog till på ett Zalman HD160XT Plus svart! Det första som händer är att den röda kabeln på firewire kontakten hoppar ur kabelskon i kontakten :D

Postad 27 februari 2008 - 18:31

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hmmm...kan vi hoppas nån gång i april? :rolleyes:

Orkade inte vänta...slog till på ett Zalman HD160XT Plus svart! Det första som händer är att den röda kabeln på firewire kontakten hoppar ur kabelskon i kontakten :)

Skumt, har de slarvat med kvalitets kollen, tråkigt när sånt händer.

Ska...försöka...låta...tåmodet...segra :P

Postad 05 mars 2008 - 17:32

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
ok...nuu är jag verkligen sugen på DH102 chassit...Thermaltake, ÖÖKAAA!!! ;)

Postad 07 mars 2008 - 15:31

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Ja jag vill ha mitt med snart, nu börjar alla delar som ska in i chassit dyka upp med så det hade varit bra om man hade någonstans att stoppa i dom :D

EDIT: Näe nu gav jag upp och bytte moderkort och beställde ett Antec fusion black istället. Får hoppas att man kan knö in ett bra grafikkort i det med annars får man ta fram plåtsaxen och gå loss.

Redigerat av Jensa86, 12 mars 2008 - 22:16.

Postad 22 mars 2008 - 21:48

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har jag tur så kan mitt chassi dimpa ner i april/maj...kommer att bli lilla julafton...väntetiden har varit enorm.

Postad 03 april 2008 - 14:41

Unregistered21cb3840
  • Unregistered21cb3840
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som lyckats hitta en DH101 ännu? De Tyska butikerna på prisjakt verkar ha på lager nu men känns lite avlägset att beställa därifrån om man skulle behöva returnera osv.

Postad 09 april 2008 - 22:20

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Det här är ju löjligt, börjar bli lockande att ta ett återköp.

Verkar som DH101 också lider av grym försening, kan ju nästan tro att de slutat producera.

Postad 10 april 2008 - 08:10

Unregistered21cb3840
  • Unregistered21cb3840
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det här är ju löjligt, börjar bli lockande att ta ett återköp.

Verkar som DH101 också lider av grym försening, kan ju nästan tro att de slutat producera.

Börjar också fundera på återköp här från Mycom...

Men vilken låda skall man då ta om man vill ha full ATX med IMON Display/fjärrka?

Postad 10 april 2008 - 17:08

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Börjar också fundera på återköp här från Mycom...

Men vilken låda skall man då ta om man vill ha full ATX med IMON Display/fjärrka?

Silverstone tex...jag har har ett chassi med display och Imon fjärr, finns sen en annan modell från dem med samma typ av display om DH101. Funderade på den innan jag fick syn på DH102 mfl.
Valde ju DH102 speciellt med tanke på fjärr och bildskärm.

Ska ge DH102 leveranstid en månad till, sen ska jag ta ett beslut. Gillar verkligen 102:ans design, snygg och praktisk.

Postad 14 april 2008 - 15:03

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Distributören har den 17:e denna månad som inkommande datum på DH101 ivarjefall.....DH102 finns det fortfarande inget datum på tyvärr.

Redigerat av TVPC, 14 april 2008 - 15:10.

Postad 20 maj 2008 - 23:05

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hej Alla

Jag är inne på att bygga min första HTPC och tyckte att detta cassiet skulle sitta som handen i hansken ,Han nån köpt det och kan rekomendera detta??

Eller ska man titta på något annat?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.