Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ahanix D.vine 5

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DIGN HV5 (Övrigt) 0 7,43 (6) Inga priser
Ahanix D.Vine D5 (Svart) (Chassin) 1 7 (1) Inga priser
Ahanix D.Vine D5 (Silver) (Chassin) 2 7,33 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 30 november 2007 - 20:29

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Har fått tag i ett D-vine 5 HTPC chassi till min HTPC.

För att kunna koppla in VFD så måste man ha en parallelport dock, vilket jag inte har på mitt moderkort.

Skulle det fungera att köpa en sådan här http://www.kjell.com...tem=38710&path= och sedan koppla in VFD i den?
Eller är det bara att glömma?

Postad 01 december 2007 - 21:31

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Nu har jag varit ner till Kjell&Co och köpt en parallellport som jag kopplat in i en PCI port.

Eftersom chassit är begagnat så har jag ingen aning om VFDn ska fungera eller inte. Lyser den endast om man startar Media center? Har aldrig fått den att lysa, vad kan jag ha gjort för fel då? Jag hittar heller inga inställningar i bios för parallellporten, jag läste nåt om att den skulle ha EPP adress eller liknande, men de finns inga inställningsmöjligheter..

Postad 01 december 2007 - 22:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Nu har jag varit ner till Kjell&Co och köpt en parallellport som jag kopplat in i en PCI port.

Eftersom chassit är begagnat så har jag ingen aning om VFDn ska fungera eller inte. Lyser den endast om man startar Media center? Har aldrig fått den att lysa, vad kan jag ha gjort för fel då? Jag hittar heller inga inställningar i bios för parallellporten, jag läste nåt om att den skulle ha EPP adress eller liknande, men de finns inga inställningsmöjligheter..

Näe, nyare OS och BIOS ställer som oftast in adressen själva, och den hamnar då inte på 0x278 eller 0x378 som programmen förväntar sig, utan högre i minnet.
Du kan testa att köra msinfo32 (direkt i start-> kör), och leta reda på adressen under hårdvara, därefter I/O foldern.

Postad 01 december 2007 - 23:25

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Näe, nyare OS och BIOS ställer som oftast in adressen själva, och den hamnar då inte på 0x278 eller 0x378 som programmen förväntar sig, utan högre i minnet.
Du kan testa att köra msinfo32 (direkt i start-> kör), och leta reda på adressen under hårdvara, därefter I/O foldern.

Hur vet jag vilken som är adressen? Det enda som jag tror menas med portar är 400-407 och 000-007.

Men det lyser ingenting ur min VFD ändå. Jag tog lös den och kikade på den, på displayen såg det ut som det var bränt två cirklar, på baksidan satt två kondensatorer. Såg lite skumt ut men det kanske ska vara så?

Vad gör man annars för fel? Börjar tappa tålamodet efter 5-6 timmar med det här

Postad 02 december 2007 - 00:54

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga, men har du installerat drivisar & programvara till displayen ?

Postad 02 december 2007 - 15:57

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga, men har du installerat drivisar & programvara till displayen ?

De kanske inte var en så dum fråga ändå :)

Jag vet faktiskt inte... jag vet jag installerat något som hette Hitachi display driver eller liknande. Vart kan jag få tag i korrekta drivisar till min VFD då? Verkar inte finnas på Ahanix sida?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.