Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SE K850i vs W910i

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 december 2007 - 19:25

Tanker
  • Tanker
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jo det är så att jag behöver hjälp, julen är snart här och det är dags att bestämma sig. Ni får givetvis hjälpa mig med att hitta fler nack/fördelar!
K850i:__________________________________________W910i:
Postad bild
Personliga för och nackdelar;
K850i
För:
- 5Mpixel Kamera
- Blixt
- Stabilisator
- 3G
- Videouppladdning och Bildhanterare
Nack:
Javaspel
Dyr(Tror jag, har inte direkt koll på priset)
Ingen walkmantelefon.
W910i
För:
Walkmantelefon
Shake Control( Skaka så byts låt )
3D-spel
Billigare än k850i( Om jag nu har fått det rätt )
Nack:
2megapixler( i jämförelse mot k850i)
Ingen stabilisator vilket gör att man darrar litet när bilderna tas
Ingen blixt

Redigerat av Tanker, 06 december 2007 - 19:28.

Postad 06 december 2007 - 20:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jo det är så att jag behöver hjälp, julen är snart här och det är dags att bestämma sig. Ni får givetvis hjälpa mig med att hitta fler nack/fördelar!
K850i:__________________________________________W910i:
Postad bild
Personliga för och nackdelar;
K850i
För:
- 5Mpixel Kamera
- Blixt
- Stabilisator
- 3G
- Videouppladdning och Bildhanterare
Nack:
Javaspel
Dyr(Tror jag, har inte direkt koll på priset)
Ingen walkmantelefon.
W910i
För:
Walkmantelefon
Shake Control( Skaka så byts låt )
3D-spel
Billigare än k850i( Om jag nu har fått det rätt )
Nack:
2megapixler( i jämförelse mot k850i)
Ingen stabilisator vilket gör att man darrar litet när bilderna tas
Ingen blixt

Om det är bara dem här telefonerna det gäller så om du klarar dig utan 3d spel och shakecontrol köp k850i. Inte så mkt dyrare. 500-600kr

Postad 07 december 2007 - 05:59

Daemonicus
  • Daemonicus
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Efter att jag haft min w910i nu i lite mer än en månad så börjar man ångra sig att man inte köpte en k850i. Min w910i har börjat krångla som fan nu som många andra har gjort åt andra ägare till den. Bara att läsa forumtråden "W910 Sony Ericsson (Mobiltelefoni & GPS)", verkar vara mycket problem med den :/ min håller på att starta om sig hela tiden nu och jag blir snart galen på den.. :lol:

Postad 07 december 2007 - 08:03

Tanker
  • Tanker
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Så ni rekommenderar en K850i? Det är ju javaspel och färre program men bättre kamera som sagt. Inga problem med k850i?

Postad 07 december 2007 - 15:18

alexluko
  • alexluko
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
K850i verkar ju klart vassare med en mycket bättre kamera.

När det gäller W910i så känns ju Shake-funktionen endast som en rolig funktion och ingenting som skulle få mig att köpa den iaf. Vad det gäller spel är ju subjektivt men om du frågar mig så känns även spelen som en bonus, och inget säljargument. Som sagt, väldigt subjektivt.

Jag säger helt klart K850i som ju ska vara en av de bättre kameratelefonerna där ute. Sen kan du ju lägga in musik även på den, även om du kanske inte får walkman-temat.

Postad 07 december 2007 - 15:35

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Sen att k850'n ser ut som någon spytt... :)

Postad 07 december 2007 - 16:32

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
K850.. Tycker den i klockren.

Tror det blir en sådan själv :) Och ingen har spytt på den (?!)

Om du köper en walkman med 2 megapixel och hoppas på någotlunda bra bilder, har du fel. De blir rättså bra utomhus (sol, eller ljust iaf) eller inomhus med 120 lampor runt objektet..)
Här åter igen inte går egentligen att jämföra utan du får fråga dig själv vad du vill ha för mobil.
En mobil som är mer inriktad på bilder och tar okej sådana, eller en musik som är helt inne på musik (som fungerar utmärkt som mp3 också, vilket jag är lite tveksam K850 gör lika bra)

Och på tal om problem finns det alltid till en såhär pass ny mobil. Batteriluckan kan vara dålig (stooor glipa) den kan rassla vid samtal och även hänga sig. Men det enda sättet att lösa det är att lämna tillbaka den och vänta på en ny.

Men som du även ser på omdömena är ju W910 segrare där. Så om du har en digitalkamera och inte behov av en bra mobilkamera.. GO W910, som även går att ha som mp3 ;)
Vill du ha en kamera i mobilen som tar okej bilder, men har en mp3 (eftersom det inte är K850 starkaste uppgift) den är ju inriktad på bilder. Och det klarar den bra. Fin design me.

Det är upp till dig Tanker!

Redigerat av Coistrel, 07 december 2007 - 16:47.

Postad 07 december 2007 - 21:33

Tanker
  • Tanker
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

K850i verkar ju klart vassare med en mycket bättre kamera.

När det gäller W910i så känns ju Shake-funktionen endast som en rolig funktion och ingenting som skulle få mig att köpa den iaf. Vad det gäller spel är ju subjektivt men om du frågar mig så känns även spelen som en bonus, och inget säljargument. Som sagt, väldigt subjektivt.

Jag säger helt klart K850i som ju ska vara en av de bättre kameratelefonerna där ute. Sen kan du ju lägga in musik även på den, även om du kanske inte får walkman-temat.

Okej, men jag köper inte mobilen endast för kameran dock, vill ha en kul mobil som man tar med sig överallt.

K850.. Tycker den i klockren.

Tror det blir en sådan själv :) Och ingen har spytt på den (?!)

Om du köper en walkman med 2 megapixel och hoppas på någotlunda bra bilder, har du fel. De blir rättså bra utomhus (sol, eller ljust iaf) eller inomhus med 120 lampor runt objektet..)
Här åter igen inte går egentligen att jämföra utan du får fråga dig själv vad du vill ha för mobil.
En mobil som är mer inriktad på bilder och tar okej sådana, eller en musik som är helt inne på musik (som fungerar utmärkt som mp3 också, vilket jag är lite tveksam K850 gör lika bra)

Och på tal om problem finns det alltid till en såhär pass ny mobil. Batteriluckan kan vara dålig (stooor glipa) den kan rassla vid samtal och även hänga sig. Men det enda sättet att lösa det är att lämna tillbaka den och vänta på en ny.

Men som du även ser på omdömena är ju W910 segrare där. Så om du har en digitalkamera och inte behov av en bra mobilkamera.. GO W910, som även går att ha som mp3 ;)
Vill du ha en kamera i mobilen som tar okej bilder, men har en mp3 (eftersom det inte är K850 starkaste uppgift) den är ju inriktad på bilder. Och det klarar den bra. Fin design me.

Det är upp till dig Tanker!

Som sagt, köper mobilen inte för kameran, köper den för att kunna ha med den överallt och kunna göra allt möjligt, (bl.a se på film, ta bra kort, spela roliga spel, lyssna på musik osv.)
Okej, men har K850n bra filmuppspelning och mycket minne? Vore bra ifall man skulle vilja se film.

Postad 07 december 2007 - 21:43

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Som sagt, köper mobilen inte för kameran, köper den för att kunna ha med den överallt och kunna göra allt möjligt, (bl.a se på film, ta bra kort, spela roliga spel, lyssna på musik osv.)
Okej, men har K850n bra filmuppspelning och mycket minne? Vore bra ifall man skulle vilja se film.

Ta då en titt på lg viewty.Väldigt bra film/musik mobil och även duglig kamera.

Postad 07 december 2007 - 21:50

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Om du inte köper mobil för bara kameran. Kan du stryka K850. Den är bäst på kamera, men inte särskilt mästerlig på de andra punkterne.

Håller med Sonic här, ta en titt på LG KU990 Viewty, en überbra media telefon (film, musik, spel. You name it) + att den har en mycket skaplig kamera. Hel touch är ju inte helt fel, och den är inte heller mycket dyrare. Låter som ett ypperligt val för dig :)

Redigerat av Coistrel, 07 december 2007 - 21:50.

Postad 07 december 2007 - 21:59

alexluko
  • alexluko
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Sonic, snarare en vädlgit bra kamera/film mobil och även duglig musikspelare :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.