Har nyligen inhandlat en 40" Samsung M87BD från Komplett när den såldes för 11995kr (!!!) innan jul och hittils är jag
riktigt nöjd med både skärpan och 1080p24 funkar helt perfekt från HTPCn!
Dock finns det en sak som stör mig enormt... Svärtan! Tittar jag på bilden rakt framifrån (tvn i ögonhöjd och utan vinkel) så är svärtan i världsklass, men går jag och sätter mig på kanske 45 grader (eller mer) åt höger eller vänster så blir bilden väldigt blek. Svärtan är helt plötsligt borta och det känns som att man tittar på en gammal CRT tv med alldeles för mycket brightness

Nu undrar jag, är detta normalt på dagens LCD tvn? Har tidigare bara haft en tjocktv på 32 tum så jag ingen riktig erfarenhet av andra LCDer heller...
Finns det kanske någon inställning som fixar detta eller måste man leva med det nu? Visst, oftast så sitter man i soffan mitt framför tvn, men det är inte kul att sätta sig en bit bort till vänster i andra soffan, och det händer ju då och då när polarna kommer över och man sitter och trängs 6 pers i 2 soffor

Har för övrigt testat köra bak-belysningen på noll och samtidigt sänkt mycket på brightness, stägt av DNie (eller vad det nu hette) samt massa andra saker men inget hjälper

Skulle verkligen uppskatta lite feedback på om detta är normalt eller om jag möjligen fått ett måndagsexemplar.
Tack på förhand,
Martin