Sony KDL-52W3000 eller bättre alternativ?
19 svar till detta ämne
Postad 10 January 2008 - 01:26
thanquol
-
thanquol
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej! Jag har beslutsångest! Jag sitter och är beredd att betala så mycket som denna TV kostar och undrar om det verkligen blir "best buy" per krona. Priset just nu verkar vara 25 500 från Tyskland (+ca 2000 i försäkrad frakt?) Jag har följande frågor som någon/flera gärna få besvara: 1) Är det störande stor skillnad mellan 52W3000 och 52X3500? Jag vet att det är en annan engine, är den upplevda skillnaden stor? Är det i så fall bättre att gå på en annan leverantör? Jag är inte beredd att gå upp nämnvärt i pris, hade ursprungligen ett tak på 22 500, men då siktade jag på 46"  2) Till er som förespråkar Sony Är det bättre att gå ner på en 46X3500 istället för att köpa en 52W3000? Alltså: Är kvaliteten så mycket bättre så det är värt att gå ner 6 tum? (Avståndet enligt den engelska sidan ska avståndet inte vara för långt?) 3) Hz Är det en 120Hz tv? / Vad är Hz talet för TVn? Vad är höga hz bra för? Om man t.ex. kör en 24p källa, behövs t.ex. 100hz då (eller multipeln96 /120)? Jag förstår inte varför 100hz är bra på en LCD som bara behöver förändra enstaka pixlar, inte rita om hela bilden varje gång? Bra tråd som beskriver och diskuterar det här! Då hoppas jag bara att W3000 inte fuskar då  4) Bakgrundsljus OK, det är bakgrundsljus på den här tvn! - Är effekten verkligen den påstådda? +30% i upplevd färgförbättring 5) Ny serie från SONY Läste just om att Sony släpper nya Bravia X,W,V - Innebär det här att jag inte kan köpa den här tvn? (SUCK vad jobbigt!!!) då ett mycket snart prisras är att vänta? Givetvis är den nya 52Wxxxx bättre, men är det värt väntan eller är det mest kosmetika? 6) Storlek, 52" ? En engelsk sida rekommenderar att avståndet till TVn ska vara 3 ggr tumstorleken alltså ca 3,9m för 52", samtidigt har jag hört en vän som tycker det är nonsens, han har kört ett år med 42" och skulle gärna ha 52" på samma avstånd - Era reflektioner? (Jag har ca 3,3m från TVns position till ansiktets position = 42" - det verkar som en fjuttig TV i mina ögon?) 7) Tyskland Är det funkis att köpa TV från Tyskland? samma signalsystem (DVB-C/T/S)/ Elnät osv? Lägger dom på svensk moms på priserna/byter ut tysk moms mot svensk eller något annat skumt? Garanti från SONY, gäller den i Sverige? (Har de så kallad Europa garanti?) 8) Jämförelse andra märken: Jag har även tittat på följande TV apparater: Toshiba 52Z3030D - Bra pris(!)? Philips 52PFL9632DSharp LC-52XL2EVad är bästa köp? Varför ska jag INTE köpa en av de andra maskinerna? (eller ska jag det?) Hur står sig bildförbättringstekniken (Bravia Engine EX, Live Colour Creation) t.ex. mot de andra varumärkena? "Blöder" den här mer/mindre än de andra maskinerna? eller något annat? 9) Problem med modellen? Jag har försökt läsa på, någonstans läste jag att det kunde vara problem med den här modellen, ett brum eller så? Känner ni till några problem med den här modellen? Jag tar tacksamt emot alla svar som kommer och andra synpunkter! Själv sitter jag just nu med en 28" från slutet av 70-talet! Hur ska jag använda TVn då? - Fram till idag har det varit övervägande DVD (4,3GB skivor) - Troligen kommer jag att sätta upp ett mediacenter på någon linuxmaskin eller koppla in min dator mot den. - Jag gillar fotboll (Liverpool) och kommer kanske att skaffa utökat utbud (via ComHem) - Min yngsta dotter gillar att se på Bolibompa  - Datorspel? vet inte, är ganska nöjd med att spela datorspel på min PC, men det kan ändras?! Var in på expert och kollade och fastnade för LCD istället för Plasma, vad jag förstått så handlar det mest om tycke och smak eller? /"fast i teknikvåndan"
Redigerat av thanquol, 10 January 2008 - 23:32.
Postad 10 January 2008 - 23:57
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
1. X3n00 har 100hz mm och är värd prisskillnaden, i 52" behövs bästa bild.
2. Omöjligt att svara på.
3. W3000 saknar 100hz tyvärr som gör bilden skarpare ibland.
4. Sony D3000 har fin färg, men allt kan bli bättre.
5. Omöjligt svar (för många faktorer).
6. Tittavstånd är subjektivt, och kan växla med tiden.
Men jag anser man kan sitta närmare vid bra bild.
7. Tysk TV funkar i Sverige, det är UK man ska undvika.
Tull-service kan du läsa i andra trådar, men det ska inte vara problem med sånt.
8. Sony är bäst och minst fel (tror jag). Men dessa modeller duger med med sina fel.
9. Lite spänningssurr från backlight finns, ibland mer än det borde. Även finns lite smearing-problem.
W3000 ger en fin stark bild och DVB-C för Comhem. X3000 är bättre för SDTV & sport.
Glöm plasma, och glöm inbränning.
Postad 11 January 2008 - 00:33
thanquol
-
thanquol
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack för svaren!
Jag kan tänka mig att ett "för nära" avstånd ytterligare ökar kraven på bildkvalitet (som du sa i 6)... en av nu två återstående faktorer som fäller avgörandet för mig. När jag nu läst på ännu lite mer, så har jag ändå fått bilden av att W3000 slår alla andra alternativ som jag listade upp i 8)
X3500... oj, + 11000 känns ganska mycket, men att du säger att det är värt skillnaden gör det ännu svårare för mig... måste nog läsa på ännu mer inatt!
3) Vad ÄR egentligen Hz talet för den här TVn (W3000)?
På någon sida fick jag för mig att det var 120hz, men jag hittar inte igen sidan något mer :/
4) ok D3000, men då är W3000 kanske bättre då på färg och det mesta (som du skrev)?
Tack för det moraliska stödet för LCD istället för plasma
Postad 11 January 2008 - 01:15
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
W3000 har något bättre tryck i bilden än D3000 som dock har 100hz; vad jag menar är att D3000 har en referensbild, och den blir inte så bättre, men betydligt dyrare. Nu har D3000 slutat tillverkas (har 32/40D3000 - bästa HDready).
Om det är värt den stora priskillnaden i 52" måste du själv avgöra,
W3000 är jädrans fin relativt, X3n00 är mycket onödig lyx med.
Dess BEex är som 100hz på SDTV när det inte går snabbt.
Den tar 60hz högst, inte 100/120hz.
Postad 11 January 2008 - 20:47
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
intressanta ämmnen grabbar. Toler din åsikt om att sony's fel är mindre än de andra tros smearing gör att jag beställer 40x3500 i helgen  tack
för o svara på en av dina frågor thanquol så är ja lite i samma sits fast ja väljer mellan 40x3500 och 46 w3000. Det är svårt men ja vill ha 100hz. För dig är de ännu viktigare pga större skärm
föressten toler tror du de nya modellerna kommer ha smearing?
Postad 12 January 2008 - 02:05
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Hoppas du får en felfri X3500, tyvärr har den ju haft problem med surr och smearing, vilket W3000 haft mycket mindre av. Och om man inte måste kolla på snabba scener med skarpaste bild så är W3000 fullt tillräcklig; tycker den är så fin på SDTV, det syns den är starkare än D3000; som bara har Motionflow som fördel. Jag har vart jädra sugen på Sharp& Toshiba, men insett att jag inte bara ska ha ett hi-end-märke - utan jag ska ha det bästa märket påfyra bokstäver. Om det är ett annat antal bokstäver så kommer TVs med begränsad 100/24, onaturliga färger banding bleedig och inte kabelTVtuner. Är tämligen säker på att sonys nya modeller kommer ha mindre fel än X3000. Sony behöver få massvolymförsäljning nu av sina TVs för att fylla hålen som bluray och PS skapat i kriget mot sunkisarna.
PS tänk över om du verkligen behöver X3n00, 6" mer är en väsentlig skillnad. X3000 ger alltså mer kontrast usb-foto BEpro bättre SDTV mindre lagg, men mer problem. Har du inga problem att köpa, så köp det bästa....en 508 så du kan se en mörk bild
Postad 12 January 2008 - 08:57
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
1. Kan inte hela historien om 100Hz och är inte helt övertygad om dess possitiva effekt. Först så måste den fungera, dvs att det första man gör när man får TV'n, ska inte vara att koppla ur 100Hz för att den stör bilden mer än hjälper. Sedan så verkar det som att 100Hz har enbart en possitiv inverkan på viss typ av insignal, så ibland lär den vara ändå bortkopplad (vet inte om detta gäller Sony). Men som sagt jag kan för lite men just nu är jag inte övertygad. Dock så har jag sett X mot W flertalet gånger och X har alltid gått med segern, så X är bättre men vet inte om det beror på 100Hz.
2. Hade nog valt 46X mot 52W, men det beror på tittaravståndet också, men är det mindre än 4m så hade jag gått på X, närmare man sitter så vill man ju ha så bra bild som möjligt.
3. vet ej (återkommer om detta, när jag förstått frågan
4. X är nog den bästa LCD jag sett (har inte sett Tosh)
5. Jag lider inte just nu av TV-brist så jag tänkte vänta till sommaren, och man kan väl hoppas att priset på dagen X och W går ner när nya modeller kommer, kanske några priskrig mot fotboll och OS perioden. Tycker nog att dagen X är så bra så man behöver inte vänta in nästa pga det, men man kanske kan vänta in prissänkningen, dock tror jag mig sett att Sony inte har sänkt sin toppmodell så mycket i pris vid introduktion av nya som de billigare varianterna.
6. Sitter själv mellan 2-3,5 m och funderar på 46-50". 50" på det avståndet med en bra sänding blir ju inget problem, dock kanske lite värre med en SD sändning av det sämre slaget och då hade man kanske önskat sig en 40" istället. Men inkällan blir bara bättre så varför inte lida lite på de kanaler som har dålig utsändning för att njuta lite mer på en HD sändning.
7. OK att köpa i Tyskland, hur det är med service är viktigt att kolla upp. Tror dock att med en sådan rörlig marknad som det är nu så kommer nog priserna att jämnas ut, men fortfarande så är det billigare i Tyskland.
8. Kan mycket väl tänka mig Toshiba'n om man kan köpa den i butit, allt talar för den just nu, särskilt funktioner och pris. Vill man vara säker så är nog Sony ett tryggare köp, men det är pengar för det.
9. Ser man till trådarna i forumet så ligger väl W, X och Tosh, inga större fel
Postad 13 January 2008 - 01:14
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hoppas du får en felfri X3500, tyvärr har den ju haft problem med surr och smearing, vilket W3000 haft mycket mindre av. Och om man inte måste kolla på snabba scener med skarpaste bild så är W3000 fullt tillräcklig; tycker den är så fin på SDTV, det syns den är starkare än D3000; som bara har Motionflow som fördel. Jag har vart jädra sugen på Sharp& Toshiba, men insett att jag inte bara ska ha ett hi-end-märke - utan jag ska ha det bästa märket påfyra bokstäver. Om det är ett annat antal bokstäver så kommer TVs med begränsad 100/24, onaturliga färger banding bleedig och inte kabelTVtuner. Är tämligen säker på att sonys nya modeller kommer ha mindre fel än X3000. Sony behöver få massvolymförsäljning nu av sina TVs för att fylla hålen som bluray och PS skapat i kriget mot sunkisarna.
PS tänk över om du verkligen behöver X3n00, 6" mer är en väsentlig skillnad. X3000 ger alltså mer kontrast usb-foto BEpro bättre SDTV mindre lagg, men mer problem. Har du inga problem att köpa, så köp det bästa....en 508 så du kan se en mörk bild 
Alltså tänkte spela PS3 o se på film gillar även sd sport. Tyvärr har jag inte sett w3000 prestera live så jag vet inte, jag kasnke klarar mig utan 100hz? läste en recension på http://www.hdtvtest.co.uk/ av w3000 och han tykte ju inte den va dålig på sport o spel. Du kanske tycker ja borde ta w3000 toler? speciellt om de är mindre fel på den? kanske 40 eller 46 w3000 då. Läste i en annan tråd att sony inte kan leverera nya x3500 förrän nån gång i februari...kan detta bero på att de åtgärdar felet? hadde du väntat toler? Jag får ångest nu ..........hjälp nån.-......
Postad 13 January 2008 - 01:25
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Tycker 6" är viktigare, och du har ju inte så jättehöga krav.
Jag har inte sett w3000 prestera på max, och jag har inte sett x3n00.
Men med tanke på omständigheterna så kan jag släppa kravet på 100hz och gå på w3000. Tänk på att den är nästan lika bra på SDTV som D3000 (och om du inte ser på snabba ryck så är den bättre med mer ljusstyrka). Jag kan rekommendera w3000 eftersom jag sett den, alla FHDsonys var fina, men w3000 var bäst. Du får lite streck vid konturer när det går snabbt, det är 100hz som saknas. Men märks bara vid snabbt.
up to you
Postad 13 January 2008 - 12:55
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har inte sett w3000 prestera på max, och jag har inte sett x3n00. Men med tanke på omständigheterna så kan jag släppa kravet på 100hz och gå på w3000. Tänk på att den är nästan lika bra på SDTV som D3000 (och om du inte ser på snabba ryck så är den bättre med mer ljusstyrka). Jag kan rekommendera w3000 eftersom jag sett den, alla FHDsonys var fina, men w3000 var bäst. Du får lite streck vid konturer när det går snabbt, det är 100hz som saknas. Men märks bara vid snabbt.
up to you
Såg 52w3000 prestera med bue ray inkopplad. Kan ju säga att de i alla fall fått HD kvaliteten sjukt bra. Dock var de en gungande korg i en del i filmen. Korgen gungade över hela skärmen och det var ju inte helt kontinuerligt om man säger så. Detta lär dock finnas på alla tv ty man stänger nog av 100hz vid film, dessutom kanske de inverkar att de va 52 tum. Det jag däremot är rädd för är att de skall hacka förmycket i forboll/hockey samt PS3 spel med w3000...det hadde inte vart roligt. Men det är ju mer fel på x serien så det är ju en nackdel med. Detta är svårt val. Finns ju en del som säger att de bara va de första i x serien som hadde smearing, dvs att de redan skulle va löst. hur menar du me punkt 6 viktigare? Jag sitter på ca 2.4 m, ska ja ha 40 eller 46? Är 40 för litet? betänk användande på alla plan full hd samt SD. Ska ja ha 46 har ja bara råd med w3000. Jag är ganska kräsen ändå ...lovar
Postad 13 January 2008 - 14:29
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Toler, du har tittat en del på Sony, jag är ute efter en 46", den finns ju i S3000, D35XX, i V3000, W3000 eller X3500 eller snarlika varianter av dessa apparter, samt om du har någon känsla av de nya som kommer. Min magkänska är att X blir för dyr och jag skulle gärna vilja ha en 46" i närhet av 20k i alla fall till sommaren. Vad ska man välja för att inte betala för något som man sedan får reda på ska koppla bort för att det försämrar mer än vinner, vilken TV ger mest för pengarna?
Postad 13 January 2008 - 17:22
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Toler, du har tittat en del på Sony, jag är ute efter en 46", den finns ju i S3000, D35XX, i V3000, W3000 eller X3500 eller snarlika varianter av dessa apparter, samt om du har någon känsla av de nya som kommer. Min magkänska är att X blir för dyr och jag skulle gärna vilja ha en 46" i närhet av 20k i alla fall till sommaren. Vad ska man välja för att inte betala för något som man sedan får reda på ska koppla bort för att det försämrar mer än vinner, vilken TV ger mest för pengarna?
Jag är inte lika kunnig som toler men jag kan ge dig min åsikt om de hjälper! Jag tiddade idag på 46w3000 kontra 46x3500 i affär. Det är en stor prisskillnad. Jag upplever skillnaden som väldigt liten och kommer antagligen slå till på en 46w3000 och kan varmt rekkomendera den till er. Om ja va du skulle ja bara välja mellan x3500 och w3000 ingen annan sony. Angående de nya kommer det komma en WXXXX som ser ut att va som w3000 me 100hz, men som sagt ja märkte ingen stor skillnad mellan w3000 och x3500 så ja tänker inte vänta på en W med 100hz. Dessutom får du knappast en WXXXX med 100hz eller en X med 100hz för 20 k till sommaren. Möjligen W3000 kan du få för det priset. Jag skulle slagit på den. Sen har jag en fråga till er båda. jag har en gammal förstärkare utan hdmi ingång som bara stödjer 5.1 ljud, dock är det en riktigt bra men gammal förstärkare. Funkar de bra med optisk kabel från blu ray spelaren till förstärkaren? det blir väl inte dåligt ljud? om ja nöjjer mig me 5.1 klarar väl min gammla high end stärkare sig bra? Sen undrar jag : min förstärkare har 6 opiska ingångar, är de troligt att alla stödjer 5.1 trots att en är för cd och en är för MD vad tror ni? En fråga till: I affären sålde de W3000 med modellbeteckning AEP på slutet. De lovade att den va från sony sverige med 100% pixelgarant samt 2 års garanti. Jag har för mig toler skrivit nått annat nånstans. Ljuger de? finns de nån nackdel med AEP ändelsen? De va lite rabbat på modellen så ja blev misstänksam. De sa att rabatten berodde på att de hadde förmånga i lager.
Redigerat av FongRuleZ, 13 January 2008 - 18:22.
Postad 13 January 2008 - 20:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Jo, jag är nog inne på att W är prisvärd, kanske ännu mer om det nu kommer en nyare W.
Har du verkligen 6 fysiska oberonde optiska ingångar? Kanske har de gjort så istället för att man väljer in till vilken funktion en optisk ingång ska fungera. 5.1 ljud Dolby Digial funger säkert fint ett tag till. Om det är det till alla ingångar får du nog se i manualen
Postad 13 January 2008 - 21:32
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jo, jag är nog inne på att W är prisvärd, kanske ännu mer om det nu kommer en nyare W.
Har du verkligen 6 fysiska oberonde optiska ingångar? Kanske har de gjort så istället för att man väljer in till vilken funktion en optisk ingång ska fungera. 5.1 ljud Dolby Digial funger säkert fint ett tag till. Om det är det till alla ingångar får du nog se i manualen
Tänkte så först med och tänkte vänta. Men w3000 har funnits i flera månader och en 46 tum kostar ca 26k. Ny W kommer inte förrän om flera månader och då lär de va till mycket högre pris än nu. Dessutom skall enda väsentliga skillnaden va 100hz o som sagt såg ja ju ingen skillnad på det så ja tror ja slår till nu, har nämligen hittat w3000 för 24 k. Bilden är fan suverän
Postad 13 January 2008 - 23:57
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Läs Sony FHD-tråden, där har jag skrivit det mesta. Tycker 6" är viktigare, och du har ju inte så jättehöga krav.
Jag har inte sett w3000 prestera på max, och jag har inte sett x3n00. Men med tanke på omständigheterna så kan jag släppa kravet på 100hz och gå på w3000. Tänk på att den är nästan lika bra på SDTV som D3000 (och om du inte ser på snabba ryck så är den bättre med mer ljusstyrka). Jag kan rekommendera w3000 eftersom jag sett den, alla FHDsonys var fina, men w3000 var bäst. Du får lite streck vid konturer när det går snabbt, det är 100hz som saknas. Men märks bara vid snabbt.
up to you
Såg 52w3000 prestera med bue ray inkopplad. Kan ju säga att de i alla fall fått HD kvaliteten sjukt bra. Dock var de en gungande korg i en del i filmen. Korgen gungade över hela skärmen och det var ju inte helt kontinuerligt om man säger så. Detta lär dock finnas på alla tv ty man stänger nog av 100hz vid film, dessutom kanske de inverkar att de va 52 tum. Det jag däremot är rädd för är att de skall hacka förmycket i forboll/hockey samt PS3 spel med w3000...det hadde inte vart roligt. Men det är ju mer fel på x serien så det är ju en nackdel med. Detta är svårt val. Finns ju en del som säger att de bara va de första i x serien som hadde smearing, dvs att de redan skulle va löst.
hur menar du me punkt 6 viktigare?
Jag sitter på ca 2.4 m, ska ja ha 40 eller 46? Är 40 för litet? betänk användande på alla plan full hd samt SD. Ska ja ha 46 har ja bara råd med w3000.
Jag är ganska kräsen ändå ...lovar
Jag skriver 6"=tum. 2,4m med FHD, då är 46" lugnt. Kan inte tro det blir hackigt vid sport, visst det blir lite hack och lagg men inte mycket, W3000 bildbehandling är snabb. Toler, du har tittat en del på Sony, jag är ute efter en 46", den finns ju i S3000, D35XX, i V3000, W3000 eller X3500 eller snarlika varianter av dessa apparter, samt om du har någon känsla av de nya som kommer. Min magkänska är att X blir för dyr och jag skulle gärna vilja ha en 46" i närhet av 20k i alla fall till sommaren. Vad ska man välja för att inte betala för något som man sedan får reda på ska koppla bort för att det försämrar mer än vinner, vilken TV ger mest för pengarna?
Nu är det V3000 som kan komma för 20k, vad som händer framöver går inte sia, det är bara slöseri med tid, och sverige ligger efter i tidtabellen, vi är ju bara 9mille. Det är 100hz som ofta kopplas bort (mest pga den inte behövs - sony är så bra), så W3000 är bra till. Jag är inte lika kunnig som toler men jag kan ge dig min åsikt om de hjälper! Jag tiddade idag på 46w3000 kontra 46x3500 i affär. Det är en stor prisskillnad. Jag upplever skillnaden som väldigt liten och kommer antagligen slå till på en 46w3000 och kan varmt rekkomendera den till er. Om ja va du skulle ja bara välja mellan x3500 och w3000 ingen annan sony. Angående de nya kommer det komma en WXXXX som ser ut att va som w3000 me 100hz, men som sagt ja märkte ingen stor skillnad mellan w3000 och x3500 så ja tänker inte vänta på en W med 100hz. Dessutom får du knappast en WXXXX med 100hz eller en X med 100hz för 20 k till sommaren. Möjligen W3000 kan du få för det priset. Jag skulle slagit på den.
En fråga till: I affären sålde de W3000 med modellbeteckning AEP på slutet. De lovade att den va från sony sverige med 100% pixelgarant samt 2 års garanti. Jag har för mig toler skrivit nått annat nånstans. Ljuger de? finns de nån nackdel med AEP ändelsen? De va lite rabbat på modellen så ja blev misstänksam. De sa att rabatten berodde på att de hadde förmånga i lager.
FHD AEP-modellen är Comhem-godkänd, det var HDready som hade K för norden. Läs nogrannare
Postad 14 January 2008 - 00:03
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Läs Sony FHD-tråden, där har jag skrivit det mesta.
up to you
Såg 52w3000 prestera med bue ray inkopplad. Kan ju säga att de i alla fall fått HD kvaliteten sjukt bra. Dock var de en gungande korg i en del i filmen. Korgen gungade över hela skärmen och det var ju inte helt kontinuerligt om man säger så. Detta lär dock finnas på alla tv ty man stänger nog av 100hz vid film, dessutom kanske de inverkar att de va 52 tum. Det jag däremot är rädd för är att de skall hacka förmycket i forboll/hockey samt PS3 spel med w3000...det hadde inte vart roligt. Men det är ju mer fel på x serien så det är ju en nackdel med. Detta är svårt val. Finns ju en del som säger att de bara va de första i x serien som hadde smearing, dvs att de redan skulle va löst.
hur menar du me punkt 6 viktigare?
Jag sitter på ca 2.4 m, ska ja ha 40 eller 46? Är 40 för litet? betänk användande på alla plan full hd samt SD. Ska ja ha 46 har ja bara råd med w3000.
Jag är ganska kräsen ändå ...lovar
Jag skriver 6"=tum. 2,4m med FHD, då är 46" lugnt. Kan inte tro det blir hackigt vid sport, visst det blir lite hack och lagg men inte mycket, W3000 bildbehandling är snabb.
Toler, du har tittat en del på Sony, jag är ute efter en 46", den finns ju i S3000, D35XX, i V3000, W3000 eller X3500 eller snarlika varianter av dessa apparter, samt om du har någon känsla av de nya som kommer. Min magkänska är att X blir för dyr och jag skulle gärna vilja ha en 46" i närhet av 20k i alla fall till sommaren. Vad ska man välja för att inte betala för något som man sedan får reda på ska koppla bort för att det försämrar mer än vinner, vilken TV ger mest för pengarna? Nu är det V3000 som kan komma för 20k, vad som händer framöver går inte sia, det är bara slöseri med tid, och sverige ligger efter i tidtabellen, vi är ju bara 9mille. Det är 100hz som ofta kopplas bort (mest pga den inte behövs - sony är så bra), så W3000 är bra till.
Jag är inte lika kunnig som toler men jag kan ge dig min åsikt om de hjälper! Jag tiddade idag på 46w3000 kontra 46x3500 i affär. Det är en stor prisskillnad. Jag upplever skillnaden som väldigt liten och kommer antagligen slå till på en 46w3000 och kan varmt rekkomendera den till er. Om ja va du skulle ja bara välja mellan x3500 och w3000 ingen annan sony. Angående de nya kommer det komma en WXXXX som ser ut att va som w3000 me 100hz, men som sagt ja märkte ingen stor skillnad mellan w3000 och x3500 så ja tänker inte vänta på en W med 100hz. Dessutom får du knappast en WXXXX med 100hz eller en X med 100hz för 20 k till sommaren. Möjligen W3000 kan du få för det priset. Jag skulle slagit på den.
En fråga till: I affären sålde de W3000 med modellbeteckning AEP på slutet. De lovade att den va från sony sverige med 100% pixelgarant samt 2 års garanti. Jag har för mig toler skrivit nått annat nånstans. Ljuger de? finns de nån nackdel med AEP ändelsen? De va lite rabbat på modellen så ja blev misstänksam. De sa att rabatten berodde på att de hadde förmånga i lager. FHD AEP-modellen är Comhem-godkänd, det var HDready som hade K för norden. Läs nogrannare
Man får tacke  yes läste om allt o såg va ja missa. Hur känns de nu när peking är på väg upp i allsvenskan? jag njuter  Hur bra tror du ps3 är som blue ray kontra vanlig stationär för ca 5k? Ha de fint
Postad 14 January 2008 - 00:24
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Korrigering: Vid dålig bitrate så blir sport emellanåt lite hackig, 100hz har ju egenskapen att göra SDTV skarpare med. Kollar du mycke på svag SDTV så ska du ha 100hz, det var därför jag köpte D3000.
MEEEN om det är bra bitrate på sporten så ska du knappt märka nåra hack, W3000 har en del 100hz i sig s.a.s.. Och dess billd är så ljusstark med fina färger, och den är normalsmal, och den har mindre problem än storebror.
Sedan är det 24P som inte kan interpoleras med 100hz, då blir det hack vid panoreringar och snabba.
PS3 som är tyst duger långt till BD. BD-spelare är dyra och har alla sina svagheter. Satsa på VMD
Kul att IFK går upp igen, har tyvärr inte tid att följa detta, men jag har talat med Magnus Samuelsson när han var ung och lovande. Han hade ju en julgran på det där Knäppingborgbutikkvarteret.
Postad 14 January 2008 - 02:05
FongRuleZ
-
FongRuleZ
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Korrigering: Vid dålig bitrate så blir sport emellanåt lite hackig, 100hz har ju egenskapen att göra SDTV skarpare med. Kollar du mycke på svag SDTV så ska du ha 100hz, det var därför jag köpte D3000. MEEEN om det är bra bitrate på sporten så ska du knappt märka nåra hack, W3000 har en del 100hz i sig s.a.s.. Och dess billd är så ljusstark med fina färger, och den är normalsmal, och den har mindre problem än storebror. Sedan är det 24P som inte kan interpoleras med 100hz, då blir det hack vid panoreringar och snabba.
PS3 som är tyst duger långt till BD. BD-spelare är dyra och har alla sina svagheter. Satsa på VMD
Kul att IFK går upp igen, har tyvärr inte tid att följa detta, men jag har talat med Magnus Samuelsson när han var ung och lovande. Han hade ju en julgran på det där Knäppingborgbutikkvarteret.
Okej jag vet inte hur stor bitraten är. har noll koll på det. Men tänkte köra com hems vanliga digitaltv genom tre hål i väggen slafset  . vet du om de är ok bitrate på den?
Postad 01 March 2008 - 03:40
ibbeand
-
ibbeand
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hade tänkt köpa en LCD TV orkar inte vänta längre efter den perfekta LCDen, så jag har tänkt välja mellan dessa tven kan inte bestämma mig riktigt.
Vad tycker ni e ett bättre val SONY 46 W3000 eller SAMSUNG 46 F86, vad skulle ni ha valt och varför ni tycker så?
Tack på förhand!
Redigerat av ibbeand, 01 March 2008 - 03:43.
Postad 26 August 2008 - 06:21
thanquol
-
thanquol
-
Rookie
-
8 inlägg
Oj, såg mina gamla frågor, tänkte att jag skulle berätta för de som kanske undrade vad det blev. Jag köpte X52 efter bl.a. alla svar på den här sidan och är nöjd med den
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|