Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digital-TV via bredbandsfiber, välj leverantör själv!

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 januari 2008 - 14:24

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Nu kan man som hyresgäst själv välja vilket bolag som ska leverera digital-tv! :)

Jag fick precis info i brevlådan om att mitt hyreshus (Familjebostäder Stockholm, Hässelby) nu ska få bredband via fiberoptik upp till 100/100 MBit/s

Jag får även möjlighet att beställa Digital-TV via fiber.

Canal Digital, FastTV och Viasat är de bolagen som man kan välja mellan när det gäller TV.

Ni som har erfarenhet av digital-TV via fiber (stadsnät), vad säger ni? Fungerar det bra? Kan man välja till HDTV (hittar inte det på sajterna)?

Idag har jag ComHem och får nu en möjlighet att välja annat. Tidigare har jag varit låst till ComHem.

Redigerat av FEA, 15 januari 2008 - 11:35.

Postad 14 januari 2008 - 00:00

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Ingen som har synpunkter? :)

Alla ni andra som har fått informationen om fiberoptisk kabel då, och ska få tillgång till digital-tv den vägen, hur tänker ni?

Det finns väl några till som bor i allmännyttig hyresrätt (Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder) i Stockholm här?

Postad 14 januari 2008 - 19:11

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag har inte så mycket mer info än du. Sitter i Stockholmshem i Traneberg i Bromma och de skall börja dra kabel inom kort. I oktober skall det vara klart i mitt område.

Det är ju helt klart ett hett alternativ. Hoppas att de får plats med HD också bara. Hittar inget för närvarande om huruvida HD-kanalerna hos CanalDigital finns tillgängliga i "bredbandsutbudet".

Postad 14 januari 2008 - 19:15

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Nej, det verkar vara snålt om info gällande HDTV hos de digital-tv leverantörer som man kan välja mellan idag.

Det är så nytt så alla har inte hunnit anpassa sig, antar jag.

Det lär dessutom bli fler leverantörer framöver än de tre som finns idag.

Obs. kasta inte informationen från din hyresvärd - det ser ut som inplastad direktreklam!

Kolla på din hyresvärds hemsida när det är aktuellt för ditt bostdsområde.

Redigerat av FEA, 15 januari 2008 - 16:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.