Många frågor blir det och allt mindre hår, hoppas på er hjälp! =)
Jag har länge varit på jakt efter snygga och välljudande högtalare. Nu har ett läge dykt upp att köpa Audio Pro Avanti a.100 dc för 7000:-/st.
Jag har dock lite funderingar/frågeställningar, klarar Onkyo 605 av dessa frontar och tillhörande surround högtalare (Kompletteras senare med A.10 och A20) med 4 Ohms motstånd? Förstärkaren är rekommenderad för 6 Ohm eller högre tror jag?!
Har förstärkaren någon nackdel, någon anslutning som jag kommer sakna? =p
Hur varm blir Onkyon vid normalhög volym? Tanken är att kunna ha den i en sluten tv-bänk.
Går A.100 att bi-ampa?
Vad säger ni om basen, det sitter en långslagig(?!) 8" bas inbyggd utöver de vanliga elementen i, då måste man väl kunna skippa extern sub? Vad innebär att den är långslagig? Hur står sig två styck 8" i förhållande till en 12" ? Snabbare bas?
I princip ingen annan högtalare jag sett är speciellt snygg i den prisklass jag letar, egentligen är detta för mycket pengar. Men med tanke på att jag eventuellt slipper köpa extern sub och med en hemmabioreciever som verkar ha alla utgångar och stödjer de senaste formaten redan nu till en överkomlig summa blir detta ändå högst intressant.
Jag har redan lyssnat på kombinationen en gång, först en kass skiva med Eric Clapton (dålig inspelning, brusade) och sen något annat som lät grymt bra. Fick be honom dra ner basen aningen till musiken, men kan bara tänka mig vad härligt att vrida upp den till film =)
Efter min semester ska jag gå dit med min egen musik så jag får helt rätt intryck, under tiden vore era åsikter och kunskaper väldigt uppskattade så jag får lite mer "kött på benen".
mvh
Peter
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?