Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigital inkl. HD

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 februari 2008 - 13:21

bammerud
  • bammerud
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Nu när canaldigital även ska börja sända tv3 så blir det ett klart intressant alternativ till de andra. Vilket kort är att rekomendera när man använder MP? Ska såklart ha plats för CA mod.

Postad 13 februari 2008 - 02:53

Lillryssen
  • Lillryssen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vad är MP för något? vad ska du med CA modul till? Den finns bara i comboboxen och har du en sån så kan du även titta på boxers kanaler. Undrar om det finns nån kanal som boxer har som CD inte har. Nu lär dom väl Robert gå i konkurs när de inte har mycket att komma med. Boxerpaketet var väl på 159 med 25 kanaler eller nåt sånt. CDs familjepaket innehåller alla dom 25 och 30 till för 189 =)

Postad 13 februari 2008 - 20:30

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Eftersom vi är i delen som handar om MediaPortal så är det nog det han menar med MP.
Sedan angående Camodul så behöver man ha det när man har installerat ett kort i datorn för att se betalkanaler.

Kortet/korten som verkar gälla är Floppy/Firedtvkorten.

Postad 14 februari 2008 - 10:31

bammerud
  • bammerud
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Visst menar jag Media Portal. Det verkar ju som att det är ett slot på i stort sett alla DVB-S kort för att stoppa en CAM modul i, de kort som är till för annat än fria kanaler vill säga.

Postad 22 februari 2008 - 13:12

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Står i startgroparna för att inhandla en HTPC. Det jag skulle vilja veta är om jag kan förvänta mig att följande kommer att funka med FloppyDTV (satellit):

• Vanliga kanaler (duh!), t ex Kanal5
  • Betalkanaler som t ex Canal+
  • Pay-per-view (har "säsongskortet")
  • HD-kanaler, både fria (t ex SVT HD) och betalkanaler (t ex Canal+ Film HD)

Angående pairing så testade jag att flytta kortet till min andra, icke HD, digitalbox och det funkade fint. Betyder det att kortet inte är "pairat"?

Postad 25 februari 2008 - 08:35

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Angående pairing så testade jag att flytta kortet till min andra, icke HD, digitalbox och det funkade fint. Betyder det att kortet inte är "pairat"?

det märker du först vid en omkodning. CD's kort brukar funka i andra mottagare även om det e "pairat" men när du tappat bild så vill kortet ha mottagaren det är "pairat" mot för att ta emot den nya koden.

Postad 25 februari 2008 - 14:11

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

det märker du först vid en omkodning. CD's kort brukar funka i andra mottagare även om det e "pairat" men när du tappat bild så vill kortet ha mottagaren det är "pairat" mot för att ta emot den nya koden.

Så, i korthet, så är det ett säkert köp med FloppyDTV-S2 - med det eventuella omaket att man behöver koppla in kortet till den vanliga boxen någon gång per månad?

Postad 25 februari 2008 - 22:09

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Så, i korthet, så är det ett säkert köp med FloppyDTV-S2 - med det eventuella omaket att man behöver koppla in kortet till den vanliga boxen någon gång per månad?

om ditt kort funkar i andra mottagare nu så e svaret ja :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.