Är ute efter en ny förstärkare som har HDMI och komponent ut. Ska koppla den till TV och projje.
Redigerat av Dande, 07 February 2008 - 19:29.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
37 relaterade trådar
Postad 07 February 2008 - 19:27
Är det motiverat att köpa Denon AVR 2308 trots att den är dyrare eller är Onkyo TX-SR605 et bättre köp?
Är ute efter en ny förstärkare som har HDMI och komponent ut. Ska koppla den till TV och projje. Redigerat av Dande, 07 February 2008 - 19:29. Postad 12 February 2008 - 16:35
Jag har lite samma funderingar men jag funderar även över Yamaha rx-v861. Just nu lutar det mest åt att jag köper Denon men jag har egentligen inget vettigt skäl annat än att jag har en känsla av att den är lite bättre. Någon som har bättre skäl?
Postad 12 February 2008 - 18:46
Jag är inne på precis samma sak, jag har dock planerat att köpa Onkyon och ta den till HIFI-klubben för att testa den och jämföra med 2308 och kanske även 1908, jag är definitivt för Onkyon med tanke på vad man får för funktioner och med tanke på priset.
Han på hifi-klubben vill givetvis sälja Denonen, och säger att dom har mindre funktioner till förmån för bättre komponenter. Han erkänner dock att han inte ens lyssnat på 605:an men hävdar att det kommer märkas skillnad, jag vore överlycklig om jag kan motbevisa honom ;D. Jag har inte planerat inköpet ännu så får se när det blir, lutar åt att jag beställer den över nätet men jag har inte satt mig in i vad man eventuellt förlorar på det ur garanti-synpunkt, någon som har svaret på detta vad gäller Onkyo och Dustinhome? Postad 15 February 2008 - 20:43
Så nu är Onkyon beställd, och jag räknar med att lyssna på den i veckan tillsammans med DM685 och ASW610 och dessutom jämföra med Denon 1908 och antagligen 2308, även om den är mer i prisklass med Onkyo 705.
Läst lite om kombinationen och alla verkar nöjda så det kan ju inte bli annat än bra =D Jag fick 605:an för 5021:- vilket jag tycker är riktigt bra. Återkommer med en liten recension, även om jag tycker det är svårt att skriva om ljudupplevelser =) Postad 15 February 2008 - 22:53
Jag är i samma sits som dig. Hur kommer det sig att du valde Onkyon? Jag är nog mest inne på Denon men det beror på att jag vill ha pre-out. Var fick du tagi 605an så billigt? Postad 16 February 2008 - 09:53
Jag beställde från Dustin med studentrabatt, så då hade dom så bra pris, riktigt prisvärt måste det vara! =)
Stor eloge att dom har det lägsta priset och varan i lager! Jag fick ändå Mediamarkt att sänka sitt pris till 5790:- från 6495:- men jag kunde inte motstå dom ~750:- som det ändå blev till slut, som jag förstod det på dustins hemsida ordnar till och med dom med returfrakt om jag mot förmodan inte är nöjd med produkten (ångerrätt). Nu är inte tanken att jag ska skicka tillbaka den, men skulle jag bli helt förbluffad över skillnaden mot denonen, 1908 resp 2308 så får jag väl ta mig en ny funderare antar jag. =) Postad 21 February 2008 - 12:19
Lyssnade på Onkyo 605 tillsammans med DM685 igår, och jämförde även lite med 1708 och har dragit ett par slutsatser.
Jag lyssnade på ett par låtar och det man kan säga är att karaktären skiljer, knappt att jag märkte det men efter att säljaren påpekat lite för mig inbillade jag mig att jag kunde höra det också. Det var att gitarren lät mer distinkt och framträdande med Onkyon jämfört med denon. Sen vill jag minnas från min lyssning innan det då jag jämförde 1908 och 2308 att man märker att 2308 håller ut vissa toner lite längre och får på det sättet lite mer ljud. Min slutsats blir ändå att Onkyon vinner med tanke på prestanda, funktioner och pris. Jag hörde knappt någon skillnad utan att säljaren påpekade det, säger kanske mer om mig än om förstärkarna, men dom 2700:- mer som denonen kostade är det inte värt för något som i mina öron låter likadant. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |