Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa videokamera i USA ? Hjälp tack !

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2008 - 18:40

mathiaslindqvist
  • mathiaslindqvist
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
vilka nätbutiker e störs i usa ?? vill ha lite priser så min svärmor kan jömnföra dem mot lokala butiker i las vegas nästa vecka, e priset rätt kanske jag klipper en videokamera. 3CCD dv kamera e jag ute efter ...

Och en sak .... kommer jag få problem med den hemma pga. NTSC ?? har en helt ny LCD så den e nog inga problem men där kommer jag ej att spela upp ...

Lånar grannen kamera ibland (en PAL) och då kör jag alltid in det i adobe premiere och sedan ut på dvd, där finns ju möjlghet till ntsc ..så därför undrar jag om detta blir något bekymmer .. ??

En sak till .. min mor har varit i usa nyligen med sin man hos hans släktingar och använt deras kamera (amerikanarnas) och tagit med banden hem. Då ville inte PAL videokameran ta NTSC banden, den sa det var fel format. Men har man NTSC kamera som min såklart blir och kör med sånna band som man köpt där kan det väll inte bli bekymmer i premiere ???

Hoppas någon kan hjälpa mig .. känns som man kan få en schysst kamera nu när dollarn e låg ...

Föresten .. kan man åka på tull om man har med sig grejjerna själv ? När man skickar efter ett paket kan jag ju förstå det men om man har den i sin handbagage kan man väll bara hävda att man haft den med sig och filmat, det kan väll ingen bevisa ??

Postad 29 February 2008 - 21:48

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

vilka nätbutiker e störs i usa ?? vill ha lite priser så min svärmor kan jömnföra dem mot lokala butiker i las vegas nästa vecka, e priset rätt kanske jag klipper en videokamera. 3CCD dv kamera e jag ute efter ...

Och en sak .... kommer jag få problem med den hemma pga. NTSC ?? har en helt ny LCD så den e nog inga problem men där kommer jag ej att spela upp ...

Lånar grannen kamera ibland (en PAL) och då kör jag alltid in det i adobe premiere och sedan ut på dvd, där finns ju möjlghet till ntsc ..så därför undrar jag om detta blir något bekymmer .. ??

En sak till .. min mor har varit i usa nyligen med sin man hos hans släktingar och använt deras kamera (amerikanarnas) och tagit med banden hem. Då ville inte PAL videokameran ta NTSC banden, den sa det var fel format. Men har man NTSC kamera som min såklart blir och kör med sånna band som man köpt där kan det väll inte bli bekymmer i premiere ???

Hoppas någon kan hjälpa mig .. känns som man kan få en schysst kamera nu när dollarn e låg ...

Föresten .. kan man åka på tull om man har med sig grejjerna själv ? När man skickar efter ett paket kan jag ju förstå det men om man har den i sin handbagage kan man väll bara hävda att man haft den med sig och filmat, det kan väll ingen bevisa ??

sök på
http://www.streetprices.com/

Postad 02 March 2008 - 15:30

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
bhphotovideo.com rekommenderas starkt!

Flyttar dock tråden till butiker & import då det är där den hör hemma.

Postad 13 March 2008 - 22:26

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Sitter lite i samma båt när det gäller köp av videokamera. Är det möjligt eller ska man leta inom eu istället? Priset blir ju så trevligt vid privatimport :)

Postad 13 March 2008 - 23:32

kryotank
  • kryotank
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tja!

Jag var i USA i Januari och fick med mig en JVC Everio 30gb hem med extra batteri för ca 3500:-.. Har sett priser 5500:- och 7500:- på kameran i Sverige.. Köpte den på Circuit City och är precis hur nöjd som helst..

Elen var inga problem - Behövde bara köpa en sverigeplugg och sätta på laddaren.
Killen i butiken sa att det skulle bli problem med bilden om man skulle koppla kameran direkt till TV:n (NTSC vs PAL) - Min TV är en gammal Finlux 28' wide tjock-TV, men har inga som helst problem att konvertera bilden.. Sweet!

Inget problem i tullen heller.. Och då hade vi med oss kartongen.. :)

I och med att vi köpte en hårddiskkamera så är det inget problem med lagringsmedia heller..

/henrik

Redigerat av kryotank, 13 March 2008 - 23:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.