Xbox Live - kan inte ta bort kreditkortsnumret
39 svar till detta ämne
Postad 28 February 2008 - 20:45
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej på er,
Visste ni att man inte kan ta bort sitt kortnummer, om man använt det på xbox live, utan att ringa xbox kundtjänst och att det tar upp till 30 dagar för dem att göra detta. Sjukt!
Under denna tid skall man inte handla någt mer på live eftersom att man då går med på att kreditkortet används igen. Det hade ju varit logiskt om det endast gällt köp med kreditkortet men supporten menar att man inte heller skall använda exempelvis Guldmedlemskapskort. Dessa är ju redan betalade i butik! Gör man det ändå så riskerar man att de inte tar bort kortnumret. Mindre logiskt! Eller?
Idag gick min Xbox Live ut. Jag har dock ett förbetalt 12-månaders medlemskap liggande här hemma. Tyvärr så bör jag enligt supporten vänta på att kortnumret försvinner från boxen innan jag registrerar medlemskapet. Synd...jag som är så sugen på att spela! Det är ju flera dagar kvar tills de tar bort numret.
Postad 28 February 2008 - 21:32
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Ja, d har tagits upp flera gånger i olika trådar.
Postad 29 February 2008 - 07:21
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
F*n! Jag som precis bytt bank och har Live:t på autogiro på mitt gamla kort.
Postad 29 February 2008 - 08:43
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
F*n! Jag som precis bytt bank och har Live:t på autogiro på mitt gamla kort.
Du kan enkelt gå in och byta kort genom denna sida!
Postad 29 February 2008 - 09:11
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Byta kort kan du göra i boxen också.
Att det ska ta 30 dagar att stänga av Live låter konstigt. Tog en timme för mig att avaktivera det.
När jag bytade kort ringde jag dem och bad dem stänga av mitt gamla. Sen när det var klart lade jag in mitt nya kort och använder det istället. Gamla kortnummret ligger dock kvar.
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 February 2008 - 09:15.
Postad 29 February 2008 - 09:14
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
billing.microsoft.com redan noterat och jag har ändrat mitt kort.
Tack för hjälpen!
Redigerat av MrSpokk, 29 February 2008 - 09:14.
Postad 29 February 2008 - 20:14
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag kanske var otydlig, men jag menade inte att det tar 30 dagar att avsluta live. Men däremot så vill Microsoft ha 30 dagar på sig för att ta bort kretidkortsnumret helt från boxen. Mitt Live har nu gått ut och jag skall enlingt Xbox support inte registrera mitt i butik köpta Live innan kortnumret är borta. Så det är bara att vänta... Guud vad jag är speldsugen...
Sjukt ändå att man kan registrera ett kortnummer så lätt men att det skall vara så svart att få bort det. Vad gör man om man vill sälja boxen inom en månad? Formaterar hårddisken?
Mvh
Stekfett
Postad 29 February 2008 - 22:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag kanske var otydlig, men jag menade inte att det tar 30 dagar att avsluta live. Men däremot så vill Microsoft ha 30 dagar på sig för att ta bort kretidkortsnumret helt från boxen. Mitt Live har nu gått ut och jag skall enlingt Xbox support inte registrera mitt i butik köpta Live innan kortnumret är borta. Så det är bara att vänta... Guud vad jag är speldsugen...
Sjukt ändå att man kan registrera ett kortnummer så lätt men att det skall vara så svart att få bort det. Vad gör man om man vill sälja boxen inom en månad? Formaterar hårddisken?
Mvh Stekfett
Kan inte tänka mig kortnumret sparas på boxen. Det verkar vara en onödig säkerhetsrisk. Jag lånade ut mitt kort till en polare. sen när det stängdes av reggade han ett gold abb köpt i butik timmar efter jag hade stängt av det så det ska inte vara ngn fara.
Postad 04 March 2008 - 20:49
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej Radiozo, och tack för ditt svar.
Enligt supporten, som jag talade med idag igen, så finns kortnumret på boxen. På frågan hur jag skulle göra om jag ville sälja boxen idag, så fick jag svaret att jag skulle formatera hårddisken.
Om jag var du så hade jag dubbelkollat med lives support så att din kompis live inte går över till ett månadsabonnemang när hans butiksköpta månader tar slut. De säger som sagt till mig att jag absolut inte skall regga mina redan betalade 12 månader innan dessa att jag ser att kontonumret är borta.
Idag fick jag också reda på att något blivit fel. Efter att ha väntat i 30 dagar så lyckades de inte ta bort kortnumret. Nu har de börjat om hela rutinen och säger att jag skall vänta upp till 30 dagar ytterligare. Att jag tyckte det var lång tid kan de försås inte göra något åt.
Men nu tar jag och formaterar hårddisken och skapar ett nytt konto istället. Skit samma om mina progress går till spillo...
Postad 04 March 2008 - 21:14
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Om man ska sälja sin xbox så räcker det väl med att ta bort sin profil, det är ju där uppgifterna finns.
Postad 04 March 2008 - 23:08
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hej Radiozo, och tack för ditt svar.
Enligt supporten, som jag talade med idag igen, så finns kortnumret på boxen. På frågan hur jag skulle göra om jag ville sälja boxen idag, så fick jag svaret att jag skulle formatera hårddisken.
Om jag var du så hade jag dubbelkollat med lives support så att din kompis live inte går över till ett månadsabonnemang när hans butiksköpta månader tar slut. De säger som sagt till mig att jag absolut inte skall regga mina redan betalade 12 månader innan dessa att jag ser att kontonumret är borta.
Idag fick jag också reda på att något blivit fel. Efter att ha väntat i 30 dagar så lyckades de inte ta bort kortnumret. Nu har de börjat om hela rutinen och säger att jag skall vänta upp till 30 dagar ytterligare. Att jag tyckte det var lång tid kan de försås inte göra något åt.
Men nu tar jag och formaterar hårddisken och skapar ett nytt konto istället. Skit samma om mina progress går till spillo...
Ingen risk för det. Kortet han använde finns inte längre.
Postad 05 March 2008 - 08:22
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag glömde att ringa supporten för att avbryta min automatiska transaktion, och när jag gjorde det var det försent att avbryta, de ska betala tillbaka pengarna, men det tar två månader... Dåligt att man inte kan avbeställa på nätet.
Herrejösses, om det åtminstone inte var så dyrt... varför kan de inte ta en konkurenskraftig summa pengar?
Postad 05 March 2008 - 15:05
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Sjukt ändå att man kan registrera ett kortnummer så lätt men att det skall vara så svart att få bort det.
Låter precis som ett medlemskap på Facebook!
Postad 07 March 2008 - 09:17
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Fast detta gäller bara om man har registrerat sitt kort för att betala guldmedlemskap va? Jag har registrerat mitt kortnr men bara för att köpa Ms-points då detta är billigast via boxen, men vill inte att de drar något varje månad för guldkontot, köper jag hellre i butik.
Postad 07 March 2008 - 19:56
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Fast detta gäller bara om man har registrerat sitt kort för att betala guldmedlemskap va? Jag har registrerat mitt kortnr men bara för att köpa Ms-points då detta är billigast via boxen, men vill inte att de drar något varje månad för guldkontot, köper jag hellre i butik.
Hej på dig, Jag kommer i alla fall aldrig någonsin att registrera mitt betalkort på XBOX-live igen. Räkna inte med någon bra support från dem om det blir problem.
Redigerat av stekfett, 07 March 2008 - 19:57.
Postad 05 April 2008 - 23:52
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Luzer, mitt råd är ändå att man bör tänka sig för innan de väljer att registrera sitt kontokort i boxen. Då är man helt i händerna på Microsofts "automatiska" rutinier och kan inte själv ta bort kortnumret ur boxen.
Idag talade jag med med Xbox Live-supporten då de efter 60 dagar inte tagit bort kortnumret ännu. Något hade gått snett i deras automatiska rutiner. Ingen har dock kontaktat mig om detta. Så idag sätter de igång ännu ett försök att ta bort kortnumret. Omkring 30 dagar till skall det ta. Funkar det denna gången så har de tagit 90 dagar på sig.
Mvh
Stekfett
Postad 06 April 2008 - 00:53
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
stekfett: Fan va sorligt. Skulle fan i mig skällt ut dom. Måste ju kunnas ta bort manuellt.
Postad 06 April 2008 - 18:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Låter helt sjukt...Men jag är inte förvånad...
Microsoft support är under all kritik..
Postad 06 April 2008 - 21:07
Unregisteredef623f32
-
Unregisteredef623f32
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Själv har jag oxå problem... Skaffade Guld för någon månad sedan, inga problem alls. I förra veckan köpte jag Livepoints som jag genast försökte slå in koden på när jag kom hem men det funkade inte. Ringde supporten och tydligen när jag reggade mig så har jag skrivit in att jag bor i USA, och där är det andra koder till poängen. Enda sättet som dom sade var att avsluta min profil och skapa en ny. Lite surt med mina poäng på live och förbetald i ett gäng månader till. Men, går det inte att köpa poäng på Ebay och få dom hemskickade? Finns det någon med samma problem här?
Postad 06 April 2008 - 21:25
Upp_o_ner
-
Upp_o_ner
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Poängkorten är bundna till den specifika regionen (US/EU osv), ett av poängkorten (det största) är det inte om jag inte minns helt fel .
Ja du kan skapa en ny profil och använda poängen på den, sen kan de andra profiler som loggar in på den 360:en också använda spelen (finns de som gör så för japanska gammerpics/teman).
Postad 07 April 2008 - 09:00
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Om man köpt MS points med sitt kort på xbox.com, reggas ens kort till boxen då?
Postad 07 April 2008 - 10:05
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Om man köpt MS points med sitt kort på xbox.com, reggas ens kort till boxen då?
Som jag fattat det som så är det två olika ställen. Jag köper ms points via live men när jag kollar min info om medlemskapet så är ju inte kortnumret där och det har aldrig dragits något från mitt kort för guldmedlemskap. Dras endast när jag köper points. Och det borde ju vara likadant på xbox.com, när du handlar points där är det väl samma sak som att handla via live eller?
Redigerat av Luzer, 07 April 2008 - 10:07.
Postad 07 April 2008 - 11:02
RalphA
-
RalphA
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Jag kommer köpa allt i butik, aldrig i live(t) att jag skulle ge microsoft mitt kortnummer.
Som att sälja sin själ till jävulen.. :>
Postad 07 April 2008 - 11:51
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Själv har jag oxå problem... Skaffade Guld för någon månad sedan, inga problem alls. I förra veckan köpte jag Livepoints som jag genast försökte slå in koden på när jag kom hem men det funkade inte. Ringde supporten och tydligen när jag reggade mig så har jag skrivit in att jag bor i USA, och där är det andra koder till poängen. Enda sättet som dom sade var att avsluta min profil och skapa en ny. Lite surt med mina poäng på live och förbetald i ett gäng månader till. Men, går det inte att köpa poäng på Ebay och få dom hemskickade? Finns det någon med samma problem här?
2100poängkorten är inte regionskodade. Såna ska gå att använda utan problem oavsett region. Så slipper du regga en ny användare.
Postad 07 April 2008 - 15:32
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
2100poängkorten är inte regionskodade. Såna ska gå att använda utan problem oavsett region. Så slipper du regga en ny användare.
Är detta 100? isf blir det import nu.
Postad 07 April 2008 - 16:28
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Är detta 100? isf blir det import nu.
Enligt Wikipedia. Cards purchased in one region cannot be associated with Xbox Live accounts from other regions. This is often a surprise to Canadian and American residents purchasing cards across the border -- terms printed on prepaid cards do not explain this and the Terms of Use available online warn only that Microsoft "may further restrict your Points redemption offers based on your country of residence. http://en.wikipedia....icrosoft_Points
Postad 09 April 2008 - 01:59
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Funderar på att köpa 13mån live från ebay. Märkte att det går inte att stänga av guldmedlemskapet som dras månadsvis från mitt kontonummer. Man kan alltså inte gå tillbaka till silvermedlemskap om man vill ens?
Om jag nu köper kod via ebay kan man då lägga den över det månatliga medlemskapet? Börjar det dras månadsvis igen då efter de 13mån gått ut med koden? Vill man ta bort sitt månatliga medlemsskap måste man alltså vänta i 30dgar medans microsoft tar bort kontonumret och sen lägga in koden?
Tacksam om någon orkar svar!
Postad 02 May 2008 - 14:13
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Mitt kortnummer är ännu inte borttaget från boxen. Microsoft verkar oförmögna/ovilliga att ta bort detta nummer. Jag har inte rört kontot eller använt kortnumret. Trots det så struntar de i att ta bort numret. Mitt senaste samtal, som jag skriver om ovan, var med en chef på supporten. Han garanterade mig att numret skulle tas bort och att han skulle bevaka detta personligen. Nu har de snart haft 90 dagar på sig att lösa problemet.
Microsoft suger!
Postad 02 May 2008 - 15:13
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
You quote wikipedia... Enligt Wikipedia.
Cards purchased in one region cannot be associated with Xbox Live accounts from other regions. This is often a surprise to Canadian and American residents purchasing cards across the border -- terms printed on prepaid cards do not explain this and the Terms of Use available online warn only that Microsoft "may further restrict your Points redemption offers based on your country of residence. http://en.wikipedia....icrosoft_Points
I quote Xbox.com: Viktigt! Om du har köpt Microsoft Points från en återförsäljare kan du endast använda poängen för konton som är registrerade i samma land som återförsäljaren. Det enda undantaget är kortet med 2 100 poäng som finns tillgängligt i Europa och som går att använda överallt där Xbox Live finns.
http://www.xbox.com/...osoftpoints.htm
Vilken smäller högst?
Postad 14 August 2008 - 20:31
stekfett
-
stekfett
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu så! Till slut lyckade MS ta bort kreditkortsnumret. Det tog lång tid och för att de skulle göra det så krävdes det att jag låg på som en igel. Något meddelande eller förklaring till vad som har hänt har MS inte brytt sig om att skicka. Jaja, skit samma!
Men jag kan absolut inte råda någon att registrera sitt kontokortsnummer i boxen.
Postad 14 August 2008 - 21:47
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag som just registrerat mitt kortnummer...
Postad 15 August 2008 - 10:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nu så! Till slut lyckade MS ta bort kreditkortsnumret. Det tog lång tid och för att de skulle göra det så krävdes det att jag låg på som en igel. Något meddelande eller förklaring till vad som har hänt har MS inte brytt sig om att skicka. Jaja, skit samma!
Men jag kan absolut inte råda någon att registrera sitt kontokortsnummer i boxen.
Vad spelar det för roll om numret ligger kvar? Paranoid?
Postad 15 August 2008 - 19:55
Upp_o_ner
-
Upp_o_ner
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Betalar man med kreditkort för Live Guld (1,3 eller 12 månaders) så dras pengar automatiskt varje månad efter att de förbetalda månaderna är slut och så kan man köpa MS-poäng med en ett par knapptryckningar. Tar man bort numret så händer inte detta. Inte så kul för en om man säljer sin 360 och automatisk inloggning är aktiverad. Fast detta gäller bara om man har registrerat sitt kort för att betala guldmedlemskap va? Jag har registrerat mitt kortnr men bara för att köpa Ms-points då detta är billigast via boxen, men vill inte att de drar något varje månad för guldkontot, köper jag hellre i butik.
Gammal fråga men eftersom ingen svarat: köper man endast MS-poäng med kreditkort så dras det inte automatiskt för Live-guld.
Postad 15 August 2008 - 20:33
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Lite, dessutom är det en principsak att man ska kunna ta bort kortet utan ansträngning.
Postad 15 August 2008 - 20:44
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Betalar man med kreditkort för Live Guld (1,3 eller 12 månaders) så dras pengar automatiskt varje månad efter att de förbetalda månaderna är slut och så kan man köpa MS-poäng med en ett par knapptryckningar. Tar man bort numret så händer inte detta.
Inte så kul för en om man säljer sin 360 och automatisk inloggning är aktiverad.
Gammal fråga men eftersom ingen svarat: köper man endast MS-poäng med kreditkort så dras det inte automatiskt för Live-guld.
Det är ju det som är bra att man med endast några knapptryckningar kan köpa poäng. Tycker att de har lagt upp det väldigt smidigt, du måste bekräfta köpet så det är ju inte så att du kan köpa av misstag. Om du säljer din xbox så är det ju bara till att rensa den, förstår inte problemet. Det dras inte automatiskt till live om du använder kortet till att bara köpa poäng. Kan hålla med om att det dumt att man måste ringa för att det inte ska dras automatiskt på kortet, men när det gäller live är det ju billigare att köpa live via butik istället.
Postad 17 August 2008 - 14:23
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Det är ju det som är bra att man med endast några knapptryckningar kan köpa poäng. Tycker att de har lagt upp det väldigt smidigt, du måste bekräfta köpet så det är ju inte så att du kan köpa av misstag. Om du säljer din xbox så är det ju bara till att rensa den, förstår inte problemet. Det dras inte automatiskt till live om du använder kortet till att bara köpa poäng. Kan hålla med om att det dumt att man måste ringa för att det inte ska dras automatiskt på kortet, men när det gäller live är det ju billigare att köpa live via butik istället.
Det finns fortfarande ingen anledning till att man inte kan plocka bort kortet själv. Ingen anledning som gynnar konsumenten det vill säga. Pyttemjuk räknar väl med ökad försäljning tack vare den här lösningen med att man måste ringa...
Postad 18 August 2008 - 12:07
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Betalar man med kreditkort för Live Guld (1,3 eller 12 månaders) så dras pengar automatiskt varje månad efter att de förbetalda månaderna är slut och så kan man köpa MS-poäng med en ett par knapptryckningar. Tar man bort numret så händer inte detta.
Inte så kul för en om man säljer sin 360 och automatisk inloggning är aktiverad.
Om jag, av någon anledning, skulle sälja min 360 så skulle jag givetvis formatera om hårddisken på den. Det valet finns ju, har jag för mig. Att lämna ut den med sina profiler kvar på den är, enligt mig, direkt korkat. Men jag tycker ändå att det borde gå att ta bort sitt kreditkort. Jag har använt mitt kreditkort för att köpa Live-poäng endast, men det kortet jag använde gick ut och jag har nu ett nytt. Har inte orkat med att ringa MS för att kunna registrera mitt nya. Köper poäng i affär istället.
Redigerat av SC-Zap, 18 August 2008 - 12:08.
Postad 05 September 2008 - 14:15
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Det är uselt. Jag har pratat med supporten själv, men inser att det är som att resonera med skyltdockor. Hursomhelst så sa de att det är av säkerhetsskäl (ett mantra de blivit tillsagda att säga) och att det inte finns några planer på att ändra metod för borttagning av kortet. Kommer nog att köpa poäng i butik i framtiden istället.
Förresten, om man ändå ska köpa poäng via live med sitt kort vore det inte helt fel att kunna köpa poäng som multiplar av 100 så man slipper slattar på 200 poäng när man köpt ett spel för 800 poäng (1000 - 800 = 200). Uselt det med.
Postad 05 September 2008 - 18:12
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Håller med att man borde kunna plocka bort kortnumret själv men varför ska du köpa poäng i butik? Har du inte förstått vad vi har skrivit? Inget dras automatiskt om du endast använder kortet till poängköp. Om du ska sälja boxen så är det bara till formatera den och vips så är ditt kortnummer borta ifrån boxen. Jag har tre kortnummer på nuvarande box.
Köper ofta poäng med kortet man vill ju inte vänta om man hittar något man vill ha. Även om man skulle kunna köpa poäng i hundra steg så går det ju ändå inte alltid jämnt ut, vissa saker kostar ju te x 350. I så fall skulle det vara om man kunde handla för samma summa som varan kostar men det skulle ju bli lite roliga summor som 18:83 och liknande.
En del spel kostar 1200 några 800 och några 400.
1200+800=2000
800+400+800=2000
Postad 05 September 2008 - 18:50
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Det här med att kunna köpa spelet direkt istället för via poäng är inte dumt. Jag visste inte att det fanns spel för 350 pyttemjukpoäng, men fortfarande så är det uppenbart att man blir tvingad att köpa mer än spelet man vill ha i och med att det ofta blir restpoäng (se det som att du köper en ost för 70 kr, men endast får betala med hundralappar och växeln behåller butiken tills du hittar ytterligare en vara motsvarande dess värde). Summor som 18,87 kr är ingen fara om man ändå betalar med kort. Det händer hela tiden när jag handlar mat och saker kostar X,99 eller liknande. De som betalar kontant får det avrundat uppåt, medan de som betalar med kort debiteras exakta kostnaden.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 September 2008 - 18:52.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|