Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TVix och IMG filer ?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-5000A (Mediaspelare) 1 7,94 (17) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 29 februari 2008 - 23:16

wizz
  • wizz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej alla fick min Tvix 5000A idag ( köpte den hos mediamania )men fattar inte mycket men testar mig fram.
Nu är det så att jag har en gammal film tagen på semestern för ett par år sedan och den ligger i IMG format men vad jag förstår så skall det vara ISO men hur konverterar jag det. jag testade att byta namn på filen till filnamn.iso men det funkade inte så lite tips tack ..

Annars så ser det ut att fungera fint allt annat men måste skaffa riktiga kablar.

Redigerat av wizz, 03 mars 2008 - 14:57.

Postad 29 februari 2008 - 23:34

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Hej alla fick min Tvix 5000A idag men fattar inte mycket men testar mig fram.
Nu är det så att jag har en gammal film tagen på semestern för ett par år sedan och den ligger i IMG format men vad jag förstår så skall det vara ISO men hur konverterar jag det. jag testade att byta namn på filen till filnamn.iso men det funkade inte så lite tips tack ..

Annars så ser det ut att fungera fint allt annat men måste skaffa riktiga kablar.

Alla IMG-filer går inte bara att döpa om. För att citera serviceteknikern på Canmanforumet:

Det funkar att döpa om för det mesta, en img behöver inte vara en iso men kan vara det, en img innehåller exakt sektorinformation, även data som inte spelas upp. En iso är bara data som spelas upp.
Så jag skulle säga att 95% av alla hemmarippade img är iso eftersom det inte finns behov för t.ex. sektorkorrigeringar mm.

Din film kan vara av sådan karaktär att det helt enkelt inte räcker med att bara döpa om den.

Postad 01 mars 2008 - 00:17

wizz
  • wizz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ok.
HAr du bra tips på program för att konvertera ? får ju testa det med..

Postad 01 mars 2008 - 00:30

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Ok.
HAr du bra tips på program för att konvertera ? får ju testa det med..

Sorry. Inget bra tips på det. Någon annan vänlig själ som har bättre koll på videofiler och kan hjälpa wizz?

SUPER är väl inte programmet som löser detta, men det kan konvertera väldigt många format. Kolla in det:
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Postad 01 mars 2008 - 01:25

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
MagicISO.

Postad 01 mars 2008 - 13:07

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Det gäller att verkligen ändra filändelsen, och inte bara namnet på filen. Många har default-inställningar på utforskaren i Windows och då den visar inte filändelserna. Så står det verkligen filnamn.img och filnamn.mp3 på dina filer i utforskaren - dvs. har du kryssat ur alternativet för "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"?
Öppna utforskaren --> Verktyg --> Mappalternativ --> Visning. Där ändrar man.

Postad 03 mars 2008 - 14:59

wizz
  • wizz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ok.. skall testa att ändra inställningar för visning av filnamn.

Fungerar fint nu.. och kan bara säga att jag är i alla fall supernöjd skall bara skaffa en dvi / hdmi kabel någon som kan ge tips på en bra kabel, priset är ju inte allt men får för mig att lite dyrare är bättre eller har jag fel ?

Postad 03 mars 2008 - 16:32

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Vill du ha en bättre, till rimligt pris, så har du den här:

http://hembiobutiken...p?pgrpnr=113560

...men ska du bara köra 720p, och kort kabel, så räcker det med enklare kabel. Speciellt om den inte är längre än 1,5 meter eller så.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.