Postad 10 mars 2008 - 21:17
Tycker dock att pioneer sammanställningen ang. deras plasmaplaner verkar vara lite överdriven, läs
https://www.minhembi...s...t&p=1820567
Postad 10 mars 2008 - 22:27
Öhhh! Varför skulle inte Pioneer kunna vara ledande ett bra tag till bara för någon annan tillverkare gör deras plasmapaneler??

Hur LCD-apparaterna presterar återstår att se. Dock är ju inte Sharp helt kassa om man säger så.
Postad 11 mars 2008 - 08:24
Citat från artikelt - "Pioneer inte längre kommer leda utvecklingen när det gäller bildprestanda och korrekthet." slut citat
Öhhh! Varför skulle inte Pioneer kunna vara ledande ett bra tag till bara för någon annan tillverkare gör deras plasmapaneler??![]()
Hur LCD-apparaterna presterar återstår att se. Dock är ju inte Sharp helt kassa om man säger så.
Jag tror (det här var vecka-nyheterna.. är lite mer av krönikahållet) och lite av erfarenhet att när man omorganiserar sin spetskompetens så försvinner otroligt mycket kunskap och får man inte resurserna plus att man förlorar kontrollen av en stor del i tillverkningen så går det fort utför och jag tror även Pioneer är medvetna om detta men hoppas på att sitt varumärke även framöver kan sälja premiummodeller som säkert kan vara bra men får svårt att motivera en högre prislapp jämfört mot konkurrenterna...
Man ska även se det hela ur Pioneers synpunkt. De förlorar pengar på plasma-tekniken och har gjort så under många år.
Nu har det gått så långt att man måste göra något drastiskt och beslutet blev (rätt eller fel återstår att se) att börja satsa på LCD, dra i bromsen när det gäller plasma och flytta över personal från plasma-området till andra mer lönsamam delar i företaget. Hur mycket man drar i bromsen när det gäller plasma återstår att se men jag tror man kommer dra ganska hårt och Pioneer-plasma kommer vara "som alla andra" efter några år (om de ens kommer sälja plasma...)
Kollar man på lcd-marknaden så är det mer jämt mellan tillverkarna, toppmodellerna är ganska likvärdiga och det är små marginaler. Med rätt varumärke (t ex Pioneer Kuro), bra support och sälj (t ex via lokala återförsäljare) så kan nog Pioneer hävda sig bra i lcd-djungeln utan att ha större tekniska försprång som ger bättre bild än alla konkurrenter.
Men men, vi får väl se under 2009-2010 vad som händer, den tekniska utvecklingen går fort och börjar OLED-tillverkningen komma igång på allvar så tror jag även att andra tillverkare drar i plasmabromsen...
/Daniel
Redigerat av dp79.com, 11 mars 2008 - 08:28.
Postad 12 mars 2008 - 17:35
För att slippa skriva det som redan är skrivet - håller fullständigt med pacman i det han säger
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar