Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Daewoo "Sensy" LCD30KAL

36 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Daewoo LCD30KAL (Datorskärmar) 1 7.5 (1) Inga priser

Postad 12 March 2008 - 22:27

Hagis2k
  • Hagis2k
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej sökte på denna skärm i forumet men hittade inget alls om den...

Är det någon som har erfarenhet av Daewoo´s Sensy serie ?

Jag funderar på en 30" i Sensy serien LCD30KAL men hittar inte så mycket info om den men fick
till slut efter mycket om och men tag i Daewoo Telecom Europe´s produktansvarige ? Arthur Solovev
fick fram både ett pdf och en högupplöst bild på denna skärm för 9180:- för en 30" tft finner jag denna
som ett rejält kap

Jag lägger upp pdf och bilden jag fick

Skulle vara kul att höra andras åsikter och synpunkter,

En sak som är lite udda numera på denna skärm är att AC/DC adaptern är extern finns ju både fördelar och nackdelar
med det jag tycker att det kan vara bra ifall adaptern går sönder så kan man byta ut den utan att behöva skicka
tillbaka den den.

Negativa saken är ytterligare en ström dosa till på golvet men jag skall montera adaptern ovan "golv" skall sätta skärmen i ett stativ till mitt datorbord och utnyttja den som dator skärm samt tv...

Så här tänkte jag montera min skärm:

http://img.hagis2k.s...2/tft_arm_2.jpg
http://img.hagis2k.s...ic_ceiling_102/

Bifogad fil(er)

Postad 15 March 2008 - 23:19

Humus
  • Humus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på en sån skärm. Har också letat men inte funnit så mycket information tyvärr. ;) För det priset så är den ju mycket billigare än motsvarande skärmar från andra tillverkare. Typ halva priset mot Apples och Dells, och ungefär 30% billigare än närmast dyrare variant.
Någon här måste väl ha köpt eller åtminstone sett en, eller? Om den verkligen är lika bra eller nästan lika bra som andra tillverkares modeller så verkar det ju vara ett sweet deal, men man vill ju åtminstone höra en nöjd kund innan man köper en. Det är ju trots allt mycket pengar att satsa på en skärm som man inte vet mycket om.

Postad 16 March 2008 - 22:40

Hagis2k
  • Hagis2k
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att köpa denna skärm blir väl att inhandla den till veckan som kommer med lite tur...

Postad 17 March 2008 - 17:15

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Denna skärm verkar riktigt intressant. Sjukt vad lite info som finns ute dock! Skriv gärna en kort recension om du köper den. Vågar själv inte chansa utan mer info

Postad 17 March 2008 - 20:34

Humus
  • Humus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att köpa denna skärm blir väl att inhandla den till veckan som kommer med lite tur...

Cool. Vore väldigt intressant att höra dina tankar om den när du fått den. :P

Postad 19 March 2008 - 15:13

Unregistered978afc2c
  • Unregistered978afc2c
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
hejsan

jag ramlade över denna skärm på ett annat forum och blev mer eller mindre kär. Tänkte ta reda på lite information om den och vad jag har kommit fram till är följande:
Panelen heter LM300W01, dvs en S-IPS panel tillverkad av LG/Philips och sitter i Apple Cinema Display och Dells 3007WFP (inte HC- modellerna). Med andra ord har panelen kanske två år på nacken, dell har i alla fall hunnit uppdatera sin modell garanterat en gång, eventuellt två gånger. Frågan är om Apple har uppdaterat sin variant för den gamla modellen har lägre gamut än den nya och då kan det bli svårt att läsa på korrekt. Googlar för fullt på lite äldre recensioner av dessa monitorer as we speak :wub:

Postad 26 March 2008 - 00:17

Unregistered305fabd7
  • Unregistered305fabd7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Sitter här med och drömmer om denna skärm, mer info måste vi bara hitta! posta det ni hittar är ni snella! : ]

Dave

Postad 26 March 2008 - 00:20

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Finns denna på amazon också?

http://www.amazon.co...lectricalc01-21

Postad 26 March 2008 - 01:18

Unregistered305fabd7
  • Unregistered305fabd7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kollar du på sidan där så står det "sold and shipped from pixmania uk" : )

Kollade runt på google, får upp en massa "prisjaktsidor" som ingen mer info har. Hm...

Dave

Postad 26 March 2008 - 12:12

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Det vore ju grymt om man kunde få lite leverantörer på denna, eller en recension så den blir testad :)
30" skulle vara riktigt trevligt med den upplösning på skärmen som följer.

Postad 28 March 2008 - 18:21

zobel
  • zobel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Från ett franskt forum:

DAEWOO Ecran Plat TFT 30'' - DVI - 2560 X 1600 - 400 cd/m2 - Spécial Gamer - LCD30KAL
posté le 27/11/2007 par mil3d
commentaire n°192078

très beau, belle image, il en met plein la vue !
Mon premier 30" ce Hyundai/Sensy. J'ai longtemps hésité avec le Samsung ou le Dell 30". Mais avec 350 euros de différence pour le premier et minimum 600 euros pour le second, j'ai choisi de prendre le risque. En effet, je n'ai trouvé aucun test sur ce modèle et même pas de critiques utilisateur sur rueducommerce ! C'était un vrai risque.

Hormis le fait que j'étais content des Hyundai 17" précédemment achetés. Description : une coque entièrement en métal brossé noir (très chic), le pied aussi est en métal brossé. Seule la marque Sensy est présente sur le devant. N'espérez pas le pivoter dans tous les sens. Un unique pivot vertical et c'est tout. Pas de réglages en hauteur, pas de pivot horizontal, ni en rotation. La surface de l'écran est mat, heureusement car avec une telle taille, j'aurais pu m'en servir comme miroir si il avait été brillant.
Trois boutons tactiles sur le dessous : allumage, luminosité + et - ... Rien d'autres. Je devrais utiliser les réglages de ma carte graphique si je veux changer d'autres paramètres. Notez que pour le Dell, c'est pareil. Si vous n'avez pas de PC dell, vous ne pourrez faire aucun réglages. L'épaisseur de l'écran est de 5 cm en profondeur. Raisonnable par rapport à la taille de l'écran.
Au final, l'aspect extérieur moniteur éteint est très chic et élégant. Aucune critique de ce côté là. Lorsque je l'ai branché, la claque ! J'en ai pris plein la vue ! Résolution de 2560/1600 pixels, ça tue ! On peut en mettre tellement des fenêtres là dessus... et toutes visibles en même temps. Je ne suis pas très exigeant sur la qualité des écrans en général, mais d'après ce que je vois, je ne lui trouve pas de défaut. Belles couleurs, luminosité très bonne et régulière sur toute la surface, PAS DE PIXELS MORTS (une prouesse sur les 4 millions qu'il en contient !!), bonne réactivité dans les jeux. Evidemment je n'ai pas encore sorti mon mini-laboratoire pixello-luminosité-gamma-truc pour en savoir plus... de toute façon je n'en ai pas et je suis sûr que je ne verrais pas la différence avec un autre écran (hormis si on les mets l'un à côté de l'autre). Une critique bien sûr, une seule connectique : 1 port DVI.. et c'est tout ! Ca c'est dommage, on aurait envie de connecter plein de choses sur ce superbe écran. Je le savais avant, je me suis dit que je brancherais ce que je veux sur les entrées du PC.
Tout passerais par lui. De toute façon la résolution est tellement importante que rien ne vous empêche de placer la fenêtre de votre tuner TV dans un coin, pendant que vous travaillez sur Word dans un autre et que vous surfez dans le troisième. Le quatrième? Vous y mettez vos Widgets par exemple ! Reste à voir après plusieurs mois d'utilisation. Merci rueducommerce pour la livraison en 48h ! Comme d'hab'

Bifogad fil(er)

Postad 01 April 2008 - 15:00

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tror jag får min på Måndag...

Postad 01 April 2008 - 17:03

Unregistered305fabd7
  • Unregistered305fabd7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Så en översättning för oss som INTE fattar groda ;)

Rès beautiful, beautiful picture, it makes full sight!
My first 30 "that Hyundai / Sensy. Long I hesitated with the Samsung or Dell 30". But with 350 euros for the first difference and minimum 600 euros for the second, I decided to take the risk. Indeed, I have not found any testing on this model and not even criticism user in rueducommerce! It was a real risk.

Apart from the fact that I was pleased with the Hyundai 17 "previously purchased. Description: An all-metal hull brushed black (very smart), the foot is also Brushed metal. Sensy Only the mark is present on the front. Do not rotate in any direction. a single vertical pivot and that's all. settings No height, no horizontal pivot, or rotation. surface of the screen is matte, fortunately, since with such a size, I would have been able to get it to work as a mirror if he had been brilliant.
Three buttons on the touch below: ignition, and brightness + - ... Nothing more. I should use the settings of my graphics card if I want to change other settings. Please note that Dell for the same thing. If you do not have dell PC, you can make any adjustments. The thickness of the screen is 5 cm in depth. Reasonable compared to the size of the screen.
In the end, the external appearance is extinguished monitor very chic and elegant. No criticism on that side there. When I plugged the slap! I have taken full sight! Resolution 2560/1600 pixels, it kills! We can save much of the windows on that ... And all visible at the same time. I am not very demanding on the quality of screens in general, but from what I see, I do not find him lacking. Beautiful colors, brightness very good and steady over the entire surface, NOT DEAD PIXELS (an amazing feat of the 4 million it contains!), Good responsiveness in games. Obviously I have not yet out my mini-laboratory pixello-luminosity gamma-trick for more ... Anyway I do not and I am sure that I would not see the difference with another screen (except if you put them right next to each other). A critic of course, a single connectors: DVI .. 1 , And voila! It is a pity, we would want to connect lots of things on this beautiful screen. I knew before I told myself that I brancherais what I want input on the PC.
Just spend it. In any case the resolution is so high that nothing prevents you from putting the window of your TV tuner in a corner while working on Word in another and you surf in the third. The fourth? You can put your Widgets for example! It remains to be seen after several months of use. Thank rueducommerce for delivery in 48 hours! As usual '

Dave

Postad 02 April 2008 - 00:33

erikejw
  • erikejw
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är skärmen matt eller blank?
Funderar starkt på att beställa om den är matt.

Postad 04 April 2008 - 21:42

zobel
  • zobel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Enligt den franska texten är ramen matt svart i borstad aluminium och skärmytan är matt.

Bifogad fil  LCD30KALsword.jpg   26.08K   0 Antal nerladdningar

Postad 04 April 2008 - 21:59

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag får förhoppningsvis denna på måndag.
Skall då försöka att testa den mot Apples och Dells 30 tummare.
Kommer även publicera lite bilder om jag orkar släpa med mig kameran. :)

Tack till den som la upp den översatta texten, jag beställde den lite på chans och att få läsa att den är i svart alu samt matt yta låter mycket tilltalande.

Återkommer...

Redigerat av PontaP, 04 April 2008 - 23:00.

Postad 05 April 2008 - 00:10

Unregistered305fabd7
  • Unregistered305fabd7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
BILDER!!!! :)

Dave

Postad 05 April 2008 - 15:43

zobel
  • zobel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det skulle vara intressant att höra hur xvid-filmer i "låg" kvalitet (350 MB för 45 min, 384 linjer eller så) ser ut i fullskärmsläge på en så stor skärm.

Redigerat av zobel, 07 April 2008 - 16:49.

Postad 08 April 2008 - 00:27

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Måndag kom och gick men men ingen skärm :wacko:

Postad 08 April 2008 - 12:17

Unregistered305fabd7
  • Unregistered305fabd7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tisdag o skärm kommit kanske??? : )

Dave

Postad 09 April 2008 - 11:56

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Onsdag och väntar...

Postad 09 April 2008 - 17:21

erikejw
  • erikejw
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
När beställde du?
Jag var någon minut från att beställa igår men ville vänta in din rapport.

Postad 10 April 2008 - 22:21

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har den kommit iaf, ska bara hämta ut den!
Problemet e bara att jag inte kommer hinna först på måndag :P
Men då j*vlar... :D

Postad 12 April 2008 - 00:31

zobel
  • zobel
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det bara jag som ser likheter mellan Daewoo-skärmen och Hazro HZ30W (som bara verkar säljas i Storbritannien)?
Båda har en ram av borstad aluminium, foten ser identisk ut, DVI-ingången sitter på samma ställe, knappanelen är likadan osv.
Bifogad fil  hazro02.jpg   17.97K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hazro01.jpg   24.36K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hazro03.jpg   96.03K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hazro04.jpg   19.51K   0 Antal nerladdningar

Recension här och här.

Specifikationerna verkar dock skilja sig åt lite grann :)

Postad 14 April 2008 - 22:25

Moleskin
  • Moleskin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Problemet e bara att jag inte kommer hinna först på måndag :D
Men då j*vlar... :D

Ryktet säger att måndag snart är slut! Har du hämtat din skärm? Nyfiken ju :lol:

Postad 14 April 2008 - 23:15

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Måndagen är slut och hann ej. :D
Får se om tisdagen passar bättre...

Postad 14 April 2008 - 23:38

Unregistered305fabd7
  • Unregistered305fabd7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Finns inga ursäkter!!! :D

Dave

Postad 16 April 2008 - 10:21

erikejw
  • erikejw
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ryktet säger att måndag snart är slut! Har du hämtat din skärm? Nyfiken ju :)

Det börjar bli sent på måndag nu, snart torsdag här. ;)
Han kanske gör ett späckat flerdagarstest med mängder av bilder, jämförelser och färganalysjämförelse med samtliga andra 30tummare.
Vi får hoppas och sätta lite press på honom :)

Postad 21 April 2008 - 19:14

Humus
  • Humus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Problemet e bara att jag inte kommer hinna först på måndag ;)
Men då j*vlar... :(

Hunnit testa skärmen än? Vill gärna veta vad du tycker om den.

Postad 22 April 2008 - 14:13

Bools
  • Bools
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skickade tillbaka min Samsung Syncmaster 305T dels för att det var döda pixlar vid leverans (fick den leveread 3 ggr totalt med döda pixlar varje gång!!) men främst för att den brummade för mycket. Sitter i en musikstudio och måste ha absolut tyst skärm.

Så nu är jag på jakt efter en ny skärm med samma prestanda, så när du gör testet skulle jag vara väldigt tacksam för om du kunde lyssna på ljudnivån på Daewoo, Dell och Apple. HP har väl en variant också?

Någon av er som redan sitter med en sån här skärm? Brummar den? Samsungen (alla 3 jag testade) surrade i olika frekvenser beroende på hur jag ställde ljusstyrkan.

Tack för svar.

Postad 22 April 2008 - 20:27

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu sitter jag framför den. ;)
Återkommer med bilder och lite info snart.
Första intrycket är mycket gott! :P

Postad 23 April 2008 - 00:28

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
http://www.pcbank21n...y...;no=101&lv=

Tror det e denna jag sitter med!
Bilder finns under min profil.

Redigerat av PontaP, 23 April 2008 - 00:47.

Postad 23 April 2008 - 07:37

Unregistered978afc2c
  • Unregistered978afc2c
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Gräslig kabeldragning det måste bli med kontakterna på sådana ställen. Men det kanske spelar mindre roll, hur fungerar den tycker du?

Postad 28 April 2008 - 07:34

Bools
  • Bools
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
PontaP, skulle du kunna avgöra ljudnivån för mig?

Dels från själva skärmen och dels från dosan. Se gärna till att det är knäpptyst runt omkring dig och att skärmen verkligen genererar bild.

Tack på förhand!

Postad 28 April 2008 - 12:12

PontaP
  • PontaP
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

PontaP, skulle du kunna avgöra ljudnivån för mig?

Dels från själva skärmen och dels från dosan. Se gärna till att det är knäpptyst runt omkring dig och att skärmen verkligen genererar bild.

Tack på förhand!

Testade det förut utan framgång då skärmen ej genererade någon bild då datorn va avstängd.
Finns liksom inget "väntläge" på skärmen.
När eller om iag ställer nej ljusstyrkan är det lilla surr som uppstår inte alls störande.
Mina HDD låter bra mycket mer.

Postad 28 April 2008 - 13:38

Bools
  • Bools
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack!

Med Samsungen (som jag lämnade tillbaka) kunde man testa detta genom att sätta på monitorn utan någon signal kopplad till den, vilket resulterade i att den växlade mellan svart, grönt, rött och vitt. Då kunde man tydligt höra surret.

Hur som helst kommer det surr från skärmen eller dosan? Dessvärre låter det inte som om produkten är något för mig. Måste vara knäpptyst! SYND!

Postad 29 May 2008 - 08:25

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3956 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av mer info kring ljudnivån. Jag har burken i ett annat rum och således är det fullständigt tyst där jag sitter, en surrande skärm skulle bryta den tystnaden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.