Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TomTom GO 730T

73 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TomTom GO 730 TMC (Europa) (GPS-navigatorer) 1 6.874998 (7) Inga priser
TomTom GO 930 TMC (Europa) (GPS-navigatorer) 2 6.599998 (14) Inga priser
TomTom GO 730 (Europa) (GPS-navigatorer) 1 7 (2) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 08 May 2008 - 15:38

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa TomTom´s nya GO 730T.
Finns det någon här som redan har köpt den och kan berätta hur bra eller dålig den är?

Jag har även tittat på Navigons 8110 men den faller bort för att den har bara 30% täckning i Baltikum(bara huvudstäder och stora vägar). Jag ska bila genom Baltikum i sommar och då räcker det inte med bara huvudstäder. TomTom´s nya GPSer har 70-99% i baltstaterna.

Postad 11 May 2008 - 21:02

Unregistered7ca1fdd4
  • Unregistered7ca1fdd4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Köpte den i fredags och har använt den lite...men är helt klart nöjd. Har haft en Navman ICN 530 förrut och TomTom:en känns klart bättre...

Postad 14 May 2008 - 06:45

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Antar att det är några som redan hunnit köpa denna eller möjligen dess syskon, 930T.
Först, är Ni nöjda med den? Några klagomål?

Sedan, hur väl fungerar IQ routes? Körfältsvisningen?

Kom med alla era synpunkter...

Postad 16 May 2008 - 09:13

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Någon som har synpunkter eller tankar kring 730T eller 930T????

Postad 16 May 2008 - 13:02

Gäst_Jyggemannen_*
  • Gäst_Jyggemannen_*
  • 0

Någon som har synpunkter eller tankar kring 730T eller 930T????

Sitter och funderar på 730T eller 930T !
Har dock läst på en del forum om 930:ans Enhanced Positioning Technology att den verkar fungera riktigt dåligt, så frågan är om det e värt det? Pratade med den svenska supporten på Tomtom men dom visste inget om Enhanced Positioning Technology....
Hmm vilken ska man välja???

Redigerat av Jyggemannen, 16 May 2008 - 13:02.

Postad 17 May 2008 - 12:55

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på 730T eller 930T !
Har dock läst på en del forum om 930:ans Enhanced Positioning Technology att den verkar fungera riktigt dåligt, så frågan är om det e värt det? Pratade med den svenska supporten på Tomtom men dom visste inget om Enhanced Positioning Technology....
Hmm vilken ska man välja???

Vad menar du med att EPT fungerar dåligt? Vilket forum har du hittat det på?

Postad 17 May 2008 - 15:25

Gäst_Jyggemannen_*
  • Gäst_Jyggemannen_*
  • 0

Vad menar du med att EPT fungerar dåligt? Vilket forum har du hittat det på?

Här lästa jag
Jag köpte en 730 i stället den verkar riktigt nice....
Har sett på vissa forum att det börjar komma ut samma program varor till övriga tomtom om jag fattat rätt....

Postad 19 May 2008 - 07:11

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
OK, så det verkar vara några som tycker att EPT fungerar dåligt... detta gäller väl bara 930T??

Såg att dessa synpunkter var från slutet av 2007... Har det inte hänt något sen dess?
930T kom väl inte ut 2007???

Postad 21 May 2008 - 09:09

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Åsikter om IQ Routes i Sverige?

Fick ett svar från TomTom Norge (!) att det skulle vara 100% täckning i Sverige. Någon statistik för täckningen hade dom dock inte.

Prisskillnaden mellan 730T och 930T verkar minimal så jag skulle nog satsa på en 930T. Då får man EPT för vad det nu är värt samt fjärren. Min TomTom ONE ställde till det för mig i Stockholms tunnlar men dom är enkla nog för att vara inom EPT:s kapacitet. Andra jämför ju med värstingtunnlar som finns på vissa platser i världen. Man får tänka på att precisionen bara blir sämre och sämre ju längre tiden går under jorden. Men att det skulle vara sämre än ingen information alls betvivlar jag.

Postad 21 May 2008 - 09:14

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Läste just det där forumet som dissar EPT och jag tycker inte det är ställt utom allt rimligt tvivel att det inte är defekta exemplar som testats. Så dåligt kan det inte vara om dom säger sig ha byggt in det (och inte bara gjort programvara som fortsätter i den takt man körde när signalen försvann).

Postad 26 May 2008 - 10:45

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Ni som har skaffat 730T eller 930T...

Hur funkar det för er? Något som inte funkar?

Navigon 8110 verkar ha en hel del mjukvarufel... så 730T eller 930T kan vara ett väldigt bra alternativ, eller??

Postad 29 May 2008 - 09:47

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Någon som vill dela med sig av sina uppfattningar kring TomTom Go930T???

Postad 29 May 2008 - 16:42

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Vad roligt att det är så många som har hittat till den här tråden. :)

Nu har jag köpt TomTom GO 730T. Har använt den lite och kan säga, att jag är nöjd.

IQ routes har jag inte kunnat testa för att det är väl tänkt mest i storstäder. TMC fungerar bra och försvann aldrig, när jag körde mellan Örebro och Jönköping. Kameravarnaren fungerar som det ska. Jag använder FM sändare och lyssnar på MP3or från TomTom, så fort det kommer en vägbeskrivning så tystnar musiken och jag hör vägbeskrivningen tydligt genom bilens högtalare. Musiken tystnar även när jag får ett mobilsamtal. Han som ringde hörde mig bra och jag hörde honom bra(med min gamla Garmin Nuvi 360 hördes inte jag så bra).

Uppdaterade även kartor till det senaste genom TomTom HOME.
Man ska uppdatera sin GPS så ofta som möjligt för att få de senaste Map Share uppdateringar till sin enhet.

Postad 29 May 2008 - 16:46

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
IQ Routes ska enligt TomTom täcka in alla Sveriges vägar. Om du får en tidsuppskattning som inte skiljer sig 25% från vad du tycker är rimligt kan du nog tacka IQ Routes. TomTom har nämligen tidigare varit helt kassa på sådant.

Postad 30 May 2008 - 20:12

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en TomTom 930T från PCCity.se efter att noga ha övervägt Navigon 8110 och 2110Max.

Ingen annan här som köpt en 930T?

Lär väl återmata mina erfarenheter vad det lider. Har en TomTom ONE och en numera pajad Mio C710.

/Micke

Postad 12 June 2008 - 09:00

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Antar att det är några som redan hunnit köpa denna eller möjligen dess syskon, 930T.
Först, är Ni nöjda med den? Några klagomål?

Sedan, hur väl fungerar IQ routes? Körfältsvisningen?

Kom med alla era synpunkter...

Hej!

Ja körfältsvisningen fungerar verkligen kanon på större avfarter, riktigt praktiskt att ha när man kör i större städer som t.ex Stockholm. En annan praktisk information är att man helatiden får anvisning om åt vilket håll man skall köra. t.ex "Globen" så att man i god tid kan lägga sig i rätt körfält och ha koll på det. Speciellt i långa tunnlar där man tappar kontakt med satelliterna. Då vet man ändå vad man skall köra mot. Smart där.

Sedan så fungerar iq-routes bra, tiden stämmer bra med uppskattningen. TMC fungerar bra också inga problem där.

Svårt att hitta några nackdelar faktiskt.

/H

Redigerat av DiSNEY, 12 June 2008 - 09:01.

Postad 12 June 2008 - 10:13

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Mycket nöjd med min 930T än så länge. Har dock inte kunnat testa EPT annat än i korta tunnlar (Örebro). Den slår till snabbt dock och tar över. Har satt fast den med en aktiv hållare från Brodit och det blev väldigt bra.

Det enda jag inte riktigt begriper än "talad dialog" för adresser. I mindre städer verkar det fungera men i Stockholm lägger den liksom av när jag ska välja gata eller gatunummer och röstikonen blir grå. Då är det bara peka på skärmen som fungerar.

Rätt häftigt i alla fall att, i dom städer där det fungerar, säga ortens namn, en gata, sedan "korsning", ny gata och så är det bara att vänta några sekunder (om man ställt in att ruttöversikten ska stängas automatiskt) för att åka till den korsningen (jag vet sällan gatunummer). Inget pillande på apparaten efter det att man valt "adress-->talad dialog".

Redigerat av Micleg, 16 June 2008 - 21:12.

Postad 16 June 2008 - 19:24

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Var får man tag på denna GPS. Ingen verkar ha den i lager.

Postad 16 June 2008 - 21:09

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Nu skämtar du väl ändå!? På www.prisjakt.nu dräller det av butiker med den i lager...

Postad 17 June 2008 - 22:23

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Det är nog du som skämtar. Kolla länken.
https://www.prisjakt...kt.php?p=292393

Postad 17 June 2008 - 23:30

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Fast det framgick ju inte direkt att du menade 930T i tråden för 730T. Och ja, 930T tycks vara en bristvara numera. Den har väl fått för bra kritik så marknaden har dammsugits på dem. Jag ångrar ju inte mitt köp i alla fall...

Postad 18 June 2008 - 04:10

Unregistered0a35d0a2
  • Unregistered0a35d0a2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Kameravarnaren fungerar som det ska.

Varnar den nu endast i för kameror i färdriktningen? Eller varnar den för alla kameror oavsett om de är riktad mot dig eller ej?

Var får man tag på denna GPS. Ingen verkar ha den i lager.

prova www.tomtom.com

Postad 18 June 2008 - 20:39

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Fast det framgick ju inte direkt att du menade 930T i tråden för 730T. Och ja, 930T tycks vara en bristvara numera. Den har väl fått för bra kritik så marknaden har dammsugits på dem. Jag ångrar ju inte mitt köp i alla fall...

Ojdå, fel tråd. Jag ber om ursäkt.

Postad 20 June 2008 - 11:20

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Varnar den nu endast i för kameror i färdriktningen? Eller varnar den för alla kameror oavsett om de är riktad mot dig eller ej?

Den varnar för alla kameror. Det finns en inställning som sak göra att den varnar bara på kameror på höger sidan men jag har inte fått det att fungera.

Postad 22 June 2008 - 17:37

jo_e
  • jo_e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej funderar på att köpa en 730t hur stor plats tar kartan i minne ,hur långt räcker dom inbygda 2 gb till musik? eller ska man köpa ett sd kort på engång

Redigerat av jo_e, 22 June 2008 - 21:37.

Postad 23 June 2008 - 09:26

Unregistered0a35d0a2
  • Unregistered0a35d0a2
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Den varnar för alla kameror. Det finns en inställning som sak göra att den varnar bara på kameror på höger sidan men jag har inte fått det att fungera.

Vart finns den inställningen? Har inte hittat den själv.

Postad 07 July 2008 - 21:21

crowhater
  • crowhater
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat mig en 930T OCH ett minneskort för att kunna slänga på en massa mp3 låtar på.
Men gissa om jag lyckades med det? Njet....hur fasiken kommer man åt låtarna på minneskortet genom Tomtomen?
Läste sen manualen och där står att minnsekortet används för extra kartor som man har på kortet??? Är det ENDAST detta som man använder minneskortet till? Tycker att det är ddåligt isåfall när man skickar med alla kartor man behöver...och sen vad fasiken skall man ha minneskortet till? Någon som vet om det fungerar att ha mp3 och bilder på kortet endast och sen kunna nå dem? Givetvis kan man lägga bilder och mp3 direkt på tomtomen..men om det bara är 450 meg ledigt...kan man ju inte få så mycket låtar på. Hmm..någon?

Postad 07 July 2008 - 23:07

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Vart finns den inställningen? Har inte hittat den själv.

Jag hade fel, man kunde välja sida när man rapporterar en ny kamera.

Har precis införskaffat mig en 930T OCH ett minneskort för att kunna slänga på en massa mp3 låtar på.
Men gissa om jag lyckades med det? Njet....hur fasiken kommer man åt låtarna på minneskortet genom Tomtomen?
Läste sen manualen och där står att minnsekortet används för extra kartor som man har på kortet??? Är det ENDAST detta som man använder minneskortet till? Tycker att det är ddåligt isåfall när man skickar med alla kartor man behöver...och sen vad fasiken skall man ha minneskortet till? Någon som vet om det fungerar att ha mp3 och bilder på kortet endast och sen kunna nå dem? Givetvis kan man lägga bilder och mp3 direkt på tomtomen..men om det bara är 450 meg ledigt...kan man ju inte få så mycket låtar på. Hmm..någon?

För att TomTom ska hitta musiken ska katalogen på minneskortet heta mp3 och för bilder ska katalogen heta photos.

Postad 07 July 2008 - 23:35

crowhater
  • crowhater
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Aahhhh..jag tackar så mycket.

En annan fråga som jag hoppas ni kan svara på.

När jag kör TomTom Home så laddar den ner mapshare uppdateringarna. Jag har i inställningarna ställt in så att den godkänner alla uppdateringarna...alltså både godkända av TOmTom och av flera användare.

Men i TomTom home längst upp till höger står det ...Din karta är uppdaterad..men sen strax under...
99713 mapshare akrtuppdateringar används inte.

???

Öhh...har den uppdaterat allt eller inte? Varför står det att den inte använder dessa? hmmm..nu vet man ju inte om den tagit uppdateringen eller inte.

Någon?

Postad 08 July 2008 - 07:08

Unregistered80d67788
  • Unregistered80d67788
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det finns inte någon sådan funktion. Tomtom varnar för kameror i alla riktningar.

Mitt tips är att stänga av Tomtoms fartkamera databas o använd istället den gratis databas som finns via www.speedcam.tk. Är alltid uppdaterad med senaste kamerorna. Inga falska kameror heller som det finns en hel del av i Tomtoms databas.

Postad 14 July 2008 - 08:47

shooter
  • shooter
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Wow vilken pryl jag har haft min 730 en vecka nu den funkar klockrent med mobilen det ända som jag inte fått att funke klockrent är musik uppspelning via fm "brusar"
Jag funderar på att skaffa fäste till luftspjället så det är lättare att hantera den någon som provat det fästet

Postad 14 July 2008 - 08:54

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Kolla mitt inlägg med bilder i 930T-tråden. Samma fäste till 7xx och 9xx.

/Micke

Postad 17 July 2008 - 07:26

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Då har man kört första turen med 730T. Fungerar fint. Har laddat ner andra färger till den, tydliga som attans.
En sak som jag har upplevt, är att när jag stängt av den, så startar den upp själv efter typ 15 sekunder igen, någon annan som upplevt det?
Såg att jag kunde uppdatera kartorna, men jag måste säga att det är imponerande att de redan lagt med den öppna delen på Norrortsleden mellan Täby och Sollentuna! Den öppnade bara för några veckor sedan! Stort.
Mapshare är coolt, men riktigt irriterande att redigera hastigheter på stora vägar. Att kunna flytt pois är smidigt, och bt handsfreen fungerar klockrent. Är det någon som brukar skicka upp ändringar till Mshare?

Jag är glad
/L

Postad 17 July 2008 - 11:50

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Vad är problemet med att byta hastighet på vägarna? Man kan ju markera flera avsnitt av vägen innan man anger att man är klar. Jag har skickat upp ganska många rättningar. Det har uppenbarligen andra med eftersom antalet "ej använda" rättningar har ökat från typ 35 tusen till 100 tusen sedan början av sommaren (tar ändå emot "allt").

Postad 17 July 2008 - 13:10

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Vad är problemet med att byta hastighet på vägarna? Man kan ju markera flera avsnitt av vägen innan man anger att man är klar. Jag har skickat upp ganska många rättningar. Det har uppenbarligen andra med eftersom antalet "ej använda" rättningar har ökat från typ 35 tusen till 100 tusen sedan början av sommaren (tar ändå emot "allt").

Tycker det är lite struligt att ändra två km på E4, måste liksom avmarkera 35 mil, vilket är lite knöligt.
Eller så gör jag fel.

Det har uppenbarligen andra med eftersom antalet "ej använda" rättningar har ökat från typ 35 tusen till 100 tusen sedan början av sommaren (tar ändå emot "allt").

Det är uppenbarligen ett stavfel, har hört att det står rätt om man använder engelska som språk i TThome

Postad 17 July 2008 - 13:12

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag fick förklarat för mig att det var antalet ej godkända/verifierade rättningar som kommit in till TomTom, men jag tycker hela förmuleringen är underlig så du har kanske rätt.

Postad 18 July 2008 - 06:21

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Märkte dock att den ändringar jag gjort, primärt hastigheter på Norrortsleden, inte har fastnat. Jag gör uppenbarligen något fel.

Postad 21 July 2008 - 09:41

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Nu fungerar min 730 inte längre, hänger sig hela tiden när en ny rutt skall startas. Har kört 15 sek reset, utan förbättring. det går inte heller att göra en backup, då den inte kan läsa en fil. tror att det är någe som är galet med den, skall nog åka och byta den till en som fungerar.

Postad 21 July 2008 - 22:30

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Nu fungerar min 730 inte längre, hänger sig hela tiden när en ny rutt skall startas. Har kört 15 sek reset, utan förbättring. det går inte heller att göra en backup, då den inte kan läsa en fil. tror att det är någe som är galet med den, skall nog åka och byta den till en som fungerar.

Jag hade samma fel på min 930.

Postad 25 July 2008 - 10:02

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Jag hade samma fel på min 930.

Fick du ordning på det, ellr vart det en retur?
Kan bara berätta, att min har nu hängt sig 10 ggr senaste dygnet. Var till helsingborg igår, handfreen bråkade, varje gång den stängdes av, gick den inte att få igång, med mindre en en 15 sek reset. Har varit i kontakt med tomtom, och de tycker att jag ska skicka in den på service...blir inte så, jag byter till garmin, trots kassa uppdateringar på kartor

Postad 25 July 2008 - 23:13

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Fick du ordning på det, ellr vart det en retur?
Kan bara berätta, att min har nu hängt sig 10 ggr senaste dygnet. Var till helsingborg igår, handfreen bråkade, varje gång den stängdes av, gick den inte att få igång, med mindre en en 15 sek reset. Har varit i kontakt med tomtom, och de tycker att jag ska skicka in den på service...blir inte så, jag byter till garmin, trots kassa uppdateringar på kartor

Jag fick den utbytt och den nya funkar kanonbra.

Postad 29 July 2008 - 20:42

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Historien med tomtom blev kort, efter mycket strul med en ÅF, fick jag till slut lämna tillbaka min 730, och för säkerhets skull bytte jag den till en XL 4 i stället, med iden att mindre funktioner kanske fungerar bättre, men ack, den hade en trasig skärm när jag kom ut till bilen. Lämnade tillbaka den med, och skaffade en garmin 760. Fungerar fint, men har riktigt gamla kartor, och kass handsfree, men fungerar...

Postad 30 July 2008 - 13:42

roBBen
  • roBBen
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej, Nu har jag haft min Tomtom 730T i en vecka.

Min lila recension efter en veckas användande.

Kanon:
Enkel att uppdatera och lägga in egna POI. (finns massa bra sidor på nätet med matnyttiga POI).
Hitta.se etc kan skicka över kordinatfil till navigatorn för exempelvis adressen till kompisarnas sommarställen.
Mapshare tycker jag har fungerat bra, det är dock svårt att göra "on the fly" som reklamen. Man har inte tid när man kör.
Bra batteritid.
Tycker touch skärmen fungerar mycket bättre än Navigons, svarar oftast utan problem.
Snabb, hittar satellitkanalerna snabbt.
Mycket enkel att använda, menyerna är lätta att förstå och känns logiska.
Bra fäste, tar inte för stor plats i rutan och verkar sitta säkert.
Bra TMC mottagning, har räddat mig en gång hittills. Dock tycker jag rent allmänt att det som skickas ut på TMC idag är bristfälligt. Detta har dock inte med navigatorn att göra utan snarare vägverket.
Röststyrningen fungerar långt över förväntan. Har fungerat varje gång faktiskt.
Bluetooth med min K800i fungerar klockrent. Smidigt att få SMS etc på TomTomen. Min mobil skulle egentligen inte stödja SMS funktionen men det har fungerat perfekt ändå.

Svagheter:
FM-sändaren tycker jag fungerar sådär, störs nästan alltid av någon radiokanal. Något av en besvikelse, därför är den inte att rekommendera som MP3 spelare.
De POI som är inlagda från start är inget att ha. Saknar det mesta :unsure:. Jag rekommenderar att man istället lägger in egna och byter namn på poi.dat för att inaktivera de förinlagda.
Kartuppdateringar ingår ej. Det som ingår är Mapshare i 12 månader.

MVH
roBBe

Redigerat av roBBen, 30 July 2008 - 18:45.

Postad 31 July 2008 - 08:27

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Kartuppdateringar ingår ej. Det som ingår är Mapshare i 12 månader.

VA??? Ingår bara Mapshare i 12 månader??? Jag trodde att denna funktion alltid fanns med...

Postad 31 July 2008 - 12:18

roBBen
  • roBBen
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

VA??? Ingår bara Mapshare i 12 månader??? Jag trodde att denna funktion alltid fanns med...

Ja tyvärr, Sen måste du köpa ny karta, då får du mapshare i ytterligare 12 månader.

"š För varje karta genererar vi och uppdaterar en databas över kartkorrigeringar i upp till ett år. Efter ett år uppdateras inte databasen längre med nya kartkorrigeringar, men personer som använder den kartversionen kan fortfarande ladda ner databasen. För att fortsätta att få kartkorrigeringar uppmanas du att köpa en ny kartversion som redan innehåller de kartkorrigeringar som du och andra personer tidigare rapporterat samt ändringar som kartleverantören har gjort." Källa: http://www.tomtom.co...FID=8750&Lid=18

Postad 11 August 2008 - 13:20

stizze74
  • stizze74
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har haft mängder av problem:
FM sändaren är svag, mycket störningar trots att det är 50 cm till antennnen.
Handsfreefunktionen fungerar så dåligt att kompisarna ber mig byta till telefonen så de hör vad jag säger.
MapShare: Tomtom supporten klarar inte att säga vad några användare, flera användare betyder, vill man lägga in kartändringar som en person gjort...
Nyaste kartan är så dåligt uppdaterad att hastigheterna på E4 i stockholm är fel.
Fartkameror varnar även för de som sitter i andra körriktningen.
Betaltjänst trafik varnade förra veckan 50min försening i karlskoga pga vägarbete, sket i det och det visade sig vara 0min försening. och det är en tilläggstjänst man betalar extra för!
Besökte skokloster, blev guidad ut i skogen, grusväg och sedan däckspår i gräset, till slut en vägbom, det var kul :P
Har inte haft nån GPS tidigare, är det här en av dom bättre så är GPS inget jag tänker skaffa.
Har ej lyckats få pengarna tillbaka trots att det är den sämsta pryl jag nånsin köpt. 14 dagar var visst en gräns, Siba tillämpar ej öppet köp på GPSer..
TomTom UK däremot har 28 dagar, där fick jag skriftligt att jag skulle gå till affären och få pengarna tillbaka, det var efter att ha ringt Gratis support i Sverige som jag fick prata engelska och blev lovad pengarna tillbaka, men det gick inte.
Så totalt less på denna produkt just nu.
Den har stängt av sig själv, startat sig själv.
Ställer du den i USB laddaren och väljer anslut ej till dator så autoavstänger den sig.
Fick supportinstruktioner om formatering för att lösa problem, följde dom exakt, har testat 2ggr dessutom. Resulterade i att hela funktionen Talad dialog(att jag kan säga en adress så känner den igen det) försvann från enheten
Talad dialog förresten kräver ändå att man knappar på enheten, tex för vägtullar m.m

Det finns fler saker som jag också tycker är dåliga med den :lol:

Ska fortsätta att försöka få mina pengar tillbaka.

Postad 12 August 2008 - 07:15

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hade liknande problem med min 930. Fick den utbytt och den nya funkar kanonbra.

Postad 12 August 2008 - 20:03

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Har haft mängder av problem:
FM sändaren är svag, mycket störningar trots att det är 50 cm till antennnen.
Handsfreefunktionen fungerar så dåligt att kompisarna ber mig byta till telefonen så de hör vad jag säger.
MapShare: Tomtom supporten klarar inte att säga vad några användare, flera användare betyder, vill man lägga in kartändringar som en person gjort...
Nyaste kartan är så dåligt uppdaterad att hastigheterna på E4 i stockholm är fel.
Fartkameror varnar även för de som sitter i andra körriktningen.
Betaltjänst trafik varnade förra veckan 50min försening i karlskoga pga vägarbete, sket i det och det visade sig vara 0min försening. och det är en tilläggstjänst man betalar extra för!
Besökte skokloster, blev guidad ut i skogen, grusväg och sedan däckspår i gräset, till slut en vägbom, det var kul :blink:
Har inte haft nån GPS tidigare, är det här en av dom bättre så är GPS inget jag tänker skaffa.
Har ej lyckats få pengarna tillbaka trots att det är den sämsta pryl jag nånsin köpt. 14 dagar var visst en gräns, Siba tillämpar ej öppet köp på GPSer..
TomTom UK däremot har 28 dagar, där fick jag skriftligt att jag skulle gå till affären och få pengarna tillbaka, det var efter att ha ringt Gratis support i Sverige som jag fick prata engelska och blev lovad pengarna tillbaka, men det gick inte.
Så totalt less på denna produkt just nu.
Den har stängt av sig själv, startat sig själv.
Ställer du den i USB laddaren och väljer anslut ej till dator så autoavstänger den sig.
Fick supportinstruktioner om formatering för att lösa problem, följde dom exakt, har testat 2ggr dessutom. Resulterade i att hela funktionen Talad dialog(att jag kan säga en adress så känner den igen det) försvann från enheten
Talad dialog förresten kräver ändå att man knappar på enheten, tex för vägtullar m.m

Det finns fler saker som jag också tycker är dåliga med den :unsure:

Ska fortsätta att försöka få mina pengar tillbaka.

Va idag inne hos en ganska stor åf, de hade fått tillbaka 4 st 730 bara denna vecka, av 5 sålda...

Postad 12 August 2008 - 20:33

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Va idag inne hos en ganska stor åf, de hade fått tillbaka 4 st 730 bara denna vecka, av 5 sålda...

Varför lämnar du inte in din då?

Postad 12 August 2008 - 20:53

Purrpurr
  • Purrpurr
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Upptäckte just nu samma sak. Är ju bara 500mb kvar på enheten. Känns ju löjligt att den inte ska kunna läsa Mp3 från minneskortet.

Någon som vet något sätt att lösa detta. Förutom att skaffa en Ipod då...

Upptäckte just nu samma sak. Är ju bara 500mb kvar på enheten. Känns ju löjligt att den inte ska kunna läsa Mp3 från minneskortet.

Någon som vet något sätt att lösa detta. Förutom att skaffa en Ipod då...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.